Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig en verantwoord samen afvallen (met tabel)

11-06-2019 12:07 2396 berichten
Nieuwe meeschrijfsters welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier samen af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven want op maandag werk ik de tabel bij.

Je gewicht dan graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Graag alleen aanmelden als je ook echt mee komt doen.
Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
BigLizzie 1,64m 86 67 74 -0.1 -12
Loes23 1,80m 90 70 77.8? -0.2 -12.2
Strawberry 1,66m 78.8 65 78.5 0 -0.3
Amigurumi 178m 92.4 75 96.4? +0.7 +4
Goodvibes80 175m 96 80 91.6??? -0.7 -4.4
Wandermens 176m 95 72 78,2 -2.3 -16.8

Na een maand niet reageren –> = uit de tabel – zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-11-2020 15:01
33.42% gewijzigd
@lizzie, wat fijn dat je na jaren zo zelfverzekerd bent geworden! Heb je belangrijke inzichten opgedaan die je zo gemaakt hebben? Ik weet redelijk wat van psychologie maar op mezelf toepassen is een ander verhaal 😅. Al ben ik met de jaren wel minder onzeker geworden. Misschien dat ik het gewoon even ga faken till I make it.

2x per week wegen is wel een goed plan. We gaan bijna 2 weken op vakantie dus dan kan het sowieso niet. Dan leer ik het vanzelf wel. Hopelijk kan ik toch gezond blijven eten!

@bibi, wat een luxe dat je gewoon afviel van borstvoeding. Ik had het bij zoon ook totaal niet, maar toen ook maar tot 6 maanden doorgegaan omdat ik kon kolven wat ik wilde en dan nog steeds te weinig melk had. Het was echt heel naar met allerlei medicatie om het op gang te houden maar zonder effect. Hopelijk dit keer niet nodig, maar als het wel zo is, ga ik wel stoppen. Al ben ik nu wel extra benieuwd of het bij mij na 6 maanden ook opschiet. Zou leuk zijn als het er volgende zomer allemaal een beetje af is. Nu kost het me wel echt veel wilskracht.

Wat goed dat je zo'n duidelijk inzicht hebt in de patronen! Dat helpt wel echt in veranderingen doorvoeren lijkt me! Ik heb alleen een stappenteller om als ik gezond wil doen, dus slechte vergelijking 😅
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen (inmiddels 25 en 23) hebben allebei bijna een jaar borstvoeding gehad, maar ik viel er niets van af. Eigenlijk ben ik vanaf het krijgen van kinderen aan het klungelen geweest met mijn gewicht, echt aan het jojo- en. Een paar jaar geleden heb ik het opgegeven, met als resultaat : zwaarder dan ooit. Daarom dit jaar in januari besloten dat het zo niet verder kon, want ik was ongezond zwaar.

Maar nu ga ik het wel volhouden, want ik ben niet op dieet. Ik probeer stukje bij beetje mijn eet- en beweeggewoonten te veranderen, zodat ik ook op een gezond gewicht kan blijven.
Ik weet dat extreem gedoe, of het nou om eten of om sporten gaat, helemaal niet werkt voor mij. Kleine stapjes, minibeetjes, en dat volhouden.
Natuurlijk wil ik ook het liefst NU slank zijn, maarja... Dat gaat m niet worden.
En in de tussentijd zorg ik dat ik er fleurig bijloop, dat mijn haar gezellig in de krul zit, een mooi make upje op, trots gaan met die banaan!
Bibi72 ja dat zou het beste zijn, maar dit morgen is echt een wijnproeverij dus dat gaat hem dit keer niet worden qua alcoholvrij :) . Ben wel heel benieuwd hoe het gaat zijn in die mega hitte, het is wel in een tuin en in de avond. Ik ga het zien.,

En zo is het, het is er ook niet aangekomen in 1 dag, dus er af kost ook tijd. Kon het er maar in 1 dag af hahaha!

Fijn dat je inzicht hebt gekregen voor jezelf over het afgelopen jaar. Dan kan je er ook gericht mee verder. Goed bezig!!!

Appelstroop88 Twee x per week wegen zou dan wel een mooie tussenstap zijn ja, helemaal met de vakantie in het vooruitzicht. Trapsgewijs afbouwen! Ja op vakantie gezond eten is altijd wel lastig, ik kom altijd wel aan ook maar als je dan weer thuis in het normale ritme zit is het er ook meestal wel weer sneller af. Waar gaan jullie heen?

Tuingravin dat werkt ook het beste denk ik, beetje bij beetje dingen veranderen die vol te houden zijn. Want als we op onze streef zijn moeten we ook nog jaren verder kunnen. Geweldig je laatste zin!!!!

Succes allemaal weer meiden! Ik heb gisteren ook netjes gegeten, voordeel is ook met die hitte heb ik al minder trek en zeker niet in machtig eten haha.
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-07-2019 07:43
Reden: ivm herkenbaarheid
60.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie O ja, borrels zijn altijd lastig. Succes!

Fijn dat ik gelijk in de tabel kon. Hopelijk is het ook een stok achter de deur.

Ik volg geen methode. Ik probeer extra op te letten wat ik eet en vooral de tussendoortjes.

En ik moet echt meer gaan bewegen. De sportschool abonnementen hier in de buurt zijn best prijzig en je zit er gelijk een jaar aan vast. Daarom probeer ik nu om minimaal 1x in de week te gaan zwemmen en 1x in de week een lange wandeling/fietstocht te gaan maken.

Bibi72 Succes met de verhuizing. Heerlijk om op de fiets naar het werk te gaan! Dan pak je gelijk wat beweging en ik vind het altijd fijn om me hoofd leeg te maken na het werk.
Goedemorgen!
Off topic: we hebben gisteren een huis gekocht. Een week aan het o verhandelen geweest. De verkoper was niet in beweging te krijgen. Moet er wel bij zeggen dat hij al een keer gezakt was met de prijs. Maar uiteindelijk heeft hij nog iets van de prijs afgedaan en hebben we gisteravond de knoop doorgehakt!
En straks het voorlopig koopcontract van ons huidige huis ondertekenen.
En we hebben het gevierd gjsteravo d met een heerlijk Italiaans ijsje. Da's dan weer niet zo verstandig maar wel heerlijk.
Bibi 72 jij veel succes met de verhuisplannen. Kost inderdaad veel tijd en energie. En slapeloze nachten. Gelukkig bleven de vreetbuien deze keer achterwege. Da's ook winst.
Hoi allemaal!

Redden jullie het nog een beetje in de hitte?

@Mayapril: wauw! Gefeliciteerd! En herkenbaar, vooral die slapeloze nachten. Zo'n aanstaande verhuizing hakt erin.

@Appelstroop: vloog er bij mij echt pas af na de 6 maanden, daarvoor had ik het idee dat mijn lijf juist liever reserves opsloeg. En wat ellendig dat de productie niet op peil te krijgen was. Ik had ook wel flinke problemen (vooral door mijn werk, 4 dagen lang van huis en soms ook nachtdiensten), kolven werkt gewoon een stuk minder goed dan een clusterende baby, dus ik herken het wel een beetje. Heb ook periodes's nachts gecluster-kolft om dan de productie op te krikken...elke twee uur de wekker zetten. Nou ja gedoe...blij dat die periode achter mij ligt! Mijn jongste telg is alweer 6.

@Tuingravin: wat een goede insteek. En hoe zwaar of licht je ook bent, je mag er zijn!

@ BigLizzie: wat heb jij een hoop overwonnen, wat ontzettend knap van je en wat moet dat hard werken geweest zijn. Wat een prachtig compliment van die vriend.

@DunyaYildiz: zwemmen en wandelen klinkt als een goed plan!

Ik ben ontzettend tevreden met mijn week. Gisteren nog met een grote zak chips in handen gestaan in de winkel met stemmetje in mijn hoofd (ah toe, 1 keer kan toch wel), maar toch weer teruggelegd. Nu gewoon even niet. Verder eet ik eigenlijk mijn gewone maaltijden en hoeveelheden, dus honger of iets dergelijks heb ik niet.
Vanavond uit eten, dus dan wel een glaasje wijn, maar verder drink ik de meeste dagen lekker spa rood in middag. En ik probeer meer te bewegen, ik hou mijzelf eraan om hard te lopen en probeer extra te wandelen, gaat allemaal volgens plan!
Ik ben benieuwd aanstaande maandag.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gisteravond uit eten geweest, en ik heb gelukkig verstandige keuzes gemaakt. Ik neem meestal twee voorgerechten in plaats van een voor- en hoofdgerecht, om de portiegrootte te beperken. En maar 1 licht alcoholisch drankje. We hebben gisteren ook gezwommen in een golfslagbad, en ik heb flink tegen de slag in gezwommen en gesprongen, dus daarmee heb ik flink wat calorietjes verbrand. Voor andere sporten/ beweging is het nu veel te heet. We hebben nu een vriend uit Australië te logeren, hij was hier vorig jaar ook. Het eerste wat hij zei toen hij me zag was: 'Crikey, you lost a ton of weight! It's amaaaaaazing!' Dat vond ik uiteraard fijn om te horen, we doen het dus niet voor niets!
Zo hopelijk de ergste hitte nu voorbij. Niet lekker met ongesteld zijn ook, gatverdamme. Ook niet kunnen sporten, gewoon veel te warm voor. Hopelijk nu weer gewoon normaal terug in het gareel.

Dunyayildiz ja beide borrels toch wel teveel wijn gedronken. De eerste donderdag was een wijnproeverij en gisteravond in het centrum was toch ook wat meer dan ik gepland had. Nu gelukkig vandaag en morgen even niks maar ik ga dus nergens vanuit op maandag, ook met dat ongesteld geweest zijn erbij al is dat nu wel bijna over.

Jij ook geen methode dus, maar gewoon opletten. Zwemmen is heerlijk ja, en ook dat fietsen en wandelen klinkt goed!

Mayapril zo gefeliciteerd met de koop van jullie nieuwe huis!! En dan mag dat ijsje na het koopcontract best! Wanneer kunnen jullie er in?

Bibi72 ik red het op zich wel prima in de hitte want kan er wel goed tegen, maar ben het gewoon wel echt zat nu haha.

Wat supergoed dat je uiteindelijk die chips niet genomen hebt! Jouw hele week ziet er goed uit! Hopelijk word je maandag beloond!!

Tuingravin oh ja dat doe ik ook weleens ja met uit eten, twee voorgerechten. Haha ja een golfslagbad is een aardige workout!!!! En wat superleuk van die Australische vriend! Ik hoor het hem nu ook helemaal zeggen met zo een Australisch accent! Precies, toch leuk om dat te horen ja!

Fijn weekend allemaal en hopelijk kunnen we later weer een beetje normaal ademhalen.
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 30-07-2019 07:44
Reden: ivm herkenbaarheid
9.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie: een pestverleden verwerken is moeilijk en kost een hoop tijd en energie. Ik ben zelf mijn hele kindertijd en puberteit gepest en het was verschrikkelijk. Nooit ergens bijhoren en vreselijk je best doen om toch aardig gevonden te worden... Ik kan er boeken over schrijven! Leeftijdsgenoten vonden mij raar en anders, en dat was ik ook. Nu ben ik nog steeds raar en anders, en vinden mensen dat leuk en authentiek. Ook hoor ik vaker dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat ik ooit gepest ben. Ik had het liever niet meegemaakt, maar veranderen kan ik het toch niet. De beste les die ik heb geleerd in therapie, dat ik me kwetsbaar op mag stellen, niet in de verdediging hoef te schieten en vervelende opmerkingen terug mag geven aan degene die ze uitdeelt. Daarmee bedoel ik niet terugschelden, maar aangeven dat het je kwetst. En dan niet in de trant van JIJ dit of JIJ dat, maar: IK vind dit niet leuk, lief of aardig. Dat je dit zegt, doet iets met MIJ. Daarmee leg je de verantwoordelijkheid bij degene die de opmerking maakt of het vervelende gedrag vertoont.
Het vergde nogal wat tijd voordat ik dat durfde, maar het heeft me veel gebracht.
En hoe ouder ik word, hoe beter ik snap waarom ik zo gepest ben. Ik was het perfecte slachtoffer. Tikkeltje afwijkend, heel onzeker en een mega minderwaardigheidscomplex dat flink gevoed werd door mijn 'leuke en invoelende' ouders, die me zelfs zeiden dat het gepest door mijzelf kwam omdat ik gewoon geen leuk kind was. Auw. Ik kwam er pas achter dat er heus wel mensen zijn die me wel de moeite waard vinden, toen ik zelf ruim volwassen was.
En mijn man vond en vind me uiteraard wel lief :proud:
Mijn kinderen af en toe ook, hahaha.
Hoe dan ook, het was een pijnlijk proces. Ik word nog altijd witheet als ik merk dat anderen gepest worden en heb het er bij mijn kinderen zowat ingeramd (niet letterlijk uiteraard) dat ik er niet achter moest komen dat ze andere kinderen zouden pesten. Ik gaf ze aan dat ze dan een groot probleem zouden hebben met een klein vrouwtje. (Ik.) Ze hebben het goed in hun oren geknoopt, kwamen altijd voor de wat kwetsbaardere kinderen op en zijn zelf goddank nooit getreiterd.

Nou, genoeg off topic. Vandaag gaan we op pad met onze Australische dude, en zal ik weer moeite moeten doen om de ijsjes, wijntjes en lekkere hapjes tot een minimum te beperken!
Alle reacties Link kopieren
Helaas helaas 78,6 op de weegschaal. Ik was ook uitgegaan van een plus na afgelopen week. Qua eten heb ik, naast 1 etentje, geen gekke dingen gedaan. Maar vanwege het warme weer houd ik super veel vocht vast en ik kon bijna niet naar de wc. Ook het bewegen is er enorm bij ingeschoten, als het zo ontzettend warm is wil mijn lichaam gewoon niet meer.

Gelukkig zijn die hete weken zoals vorige week echt de uitzonderingen en verwacht ik dat het wel weer beter wordt.

Ik ga zaterdag op vakantie en ben er dan 3 weken niet, dus dit was mijn laatste weegmoment voor de vakantie. Misschien dat ik vrijdag nog even weeg zodat ik weet met welk gewicht ik wegga maar misschien ook niet.
Na mijn vakantie wil ik gewoon verder met de tabel.

Op vakantie is het plan om gematigd te genieten, wel bijv lekker uit eten te gaan maar qua tussendoortjes en keuzes zoveel mogelijk het gezonde te kiezen. Wandelen zal, zover ik dat met mijn enkel kan, wel veel gebeuren want het is er prachtig. Ik kom helaas altijd aan op vakantie, toen ik in mei een weekje ging kwam ik 3 kilo zwaarder terug terwijl ik nog zo had opgelet. Ik kom gewoon echt heel snel aan, had geen gekke dingen gedaan.... Dat is jammer en zal nu ook gebeuren maar ik hoop dat het beperkt blijft....
Alle reacties Link kopieren
mayapril gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

moaningmyrtle Alvast een fijne vakantie!

Hier is mijn gewicht hetzelfde gebleven. Dat had ik eigenlijk al verwacht. Door de warmte niet veel kunnen bewegen. En ik ben een dag naar strand geweest met me vriend. We hadden veel te veel lekkere dingen meegenomen en natuurlijk een ijsje gegeten op de boulevard.
Hopelijk gaat het deze week wat beter.
Goedemorgen ladies. Nou hier helaas niets er af weer, maar goed verwachtte ik ook al een beetje want ik heb echt een verrot weekend gehad. Ten eerste kapte mijn Ziggo mediabox er vrijdag mee. Zaterdag kwamen ze wel al een nieuwe brengen, dus dat was wel heel snel, maar vervolgens het hele weekend nodig gehad om de aansluitingen weer te fixen en dat was pas gisteravond helemaal weer in orde.

Verder vrijdagavond echt een rotavond gehad. Ik was met een 'vriendin' borrelen en zij heeft mijn hele avond verziekt. Ik had haar niet meer gezien sinds voor mijn vakantie in Portsmouth en ze heeft werkelijk alles dat ik vertelde over daar lopen afbranden. Echt op het onbeschofte af. Toppunt was voor mij toen ik vertelde dat vrienden van mij nu op een marineschip bij Iran zijn en dat ik me zorgen maak over hun veiligheid, dat ze zei 'nou dat zal allemaal best wel meevallen toch?'

Kortom, voor mij was dit wel klaar dus ik heb ter plekke de vriendschap beëindigd. Ik ben die negatieve energie echt spuugzat. Kortom, dit was niet mijn weekend en heb er dan ook even niet op gelet qua eten. Vanaf vandaag wel weer ook dat de temperaturen weer een beetje normaal zijn.

Tuingravin zo dat is wel erg heftig en ook heel erg herkenbaar om te lezen. :hug: En bijzonder en mooi is dat he, dat wat ons toen blijkbaar raar of anders maakte ons nu authentiek en uniek maakt en dat mensen dat ook uitspreken. Maar het is en blijft enorm zonde dat we die moeilijke jaren waarin we zo hebben moeten knokken en ons zo buitengesloten voelden nooit op een andere manier meer over kunnen doen. Heel fijn om te lezen dat jij er zelf uiteindelijk ook zo goed doorheen gekomen bent. Maar net als ik dus ook pas toen je al volwassen was. Respect voor jou ook, :hug: . En ja heel herkenbaar, ik word ook witheet van pesten of onrechtvaardigheid, simpelweg omdat ik weet hoe het is en wat het veroorzaakt.

Hopelijk was het gisteren nog een gezellige dag met je Australische mate! Klinkt gezellig in elk geval.

MoaningMyrtle jammer van je plus. Maar ook bij jou dus niet helemaal onverwacht. Temepratuur is gelukkig weer wat gedaald ja, met zoveel (water) drinken ook niet gek dat we niet zijn afgevallen denk ik. :) . Zelfde voor sporten, ik had er ook echt geen puf voor.

Fijne vakantie alvast! En je plek blijft staan in de tabel. Kijk maar even vrijdag of je nog wilt doorgeven voor je gaat en anders laten we het zo. Hopelijk lukt het ook om het aankomen te beperken, maar als je maar geniet, dat is op vakantie het belangrijkste.

Dunyayildiz ook hetzelfde gebleven dus lees ik. Succes ook weer deze week!!
Hallo allemaal! Terug van vakantie, ik lees later terug, hier alleen even mijn stand van zaken: vanochtend 75,2 dus een plusje van 0,2 erg opgelet, geen ijsjes genomen, bij de Mac alleen sla etc, maar wel af en toe een wijntje. Vanochtend met veel buikpijn wakker geworden, wordt waarschijnlijk weer ongesteld. Loop wel te balen, hierdoor en doordat er toch een plusje is. Slecht geslapen ook en lekkage in de badkamer. Kortom even een baalochtend maar dat trekt nog wel bij, wordt vervolgd!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer, terug van vakantie. Lekker gegeten en gedronken en alsnog 0,2 afgevallen. Huidig gewicht 68,8.
@tuingravin: Haha, ik denk dat ik meer zoals jij ben dan ;). Het gaat écht niet vanzelf. Al merk ik nu dus wel dat het kán, maar als ik gewoon eet hoeveel ik wil, zelfs als het 90% gezonde ingredienten zijn, val ik niet af.
Volgens mij is inderdaad je gewoontes veranderen het enige dat echt werkt. En dan af en toe even eerlijk bij jezelf checken of je nog eet zoals je van plan was. Ik ben nav jouw en Lizzies inspiratie ook weer wat meer mijn best gaan doen om er leuk uit te zien ondanks de kilo’s. Ik voel me al een stuk beter. Op zich mag een beetje slonzig de eerste 8 weken na de geboorte ook wel he, maar fijn dat ik beetje bij beetje weer mezelf word. Weliswaar met nu nog meer kilo’s maar ook met een beter decolleté dan ever ;).

@Lizzie: Wat ontzettend heftig dat je in zo’n onveilige sfeer bent opgegroeid. Ik kan me voorstellen dat dat z’n sporen heeft nagelaten. En superknap dat je zo bij jezelf blijft nu. Dat blijkt ook meteen uit je laatste bericht. Een vriendin behandelt je respectloos, en jij bent gewoon duidelijk en kiest voor jezelf. Echt heel goed dat je dat kan.
En even daarover: Ik snap echt niet dat mensen niet gewoon geïnteresseerd kunnen reageren ook al is het misschien niet helemaal hun passie. Naar dat je vriendin zo over jouw gevoel heen walst. Natuurlijk maak je je zorgen over je vrienden. Hopelijk vergaat het ze goed!
Ik vind het wel echt een inspirerend verhaal. Hoewel mijn issues (iedereen heeft issues toch ) van een hele andere aard zijn, vind ik het wel mooi om te lezen hoe jij er gewoon écht heel sterk uit bent gekomen. Dat geeft hoop!

@Dunya: Goed bezig welkom! En zwemmen en in de buitenlucht bewegen zijn ook wel fijner dan een sportschool .

@Mayapril: Wow gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Gaaf, en ook hectisch die periode. Ik heb met het warme weer ook bijna elke dag een (ingecalculeerd) ijsje gegeten hoor! Volgens mij is daar helemaal niks mis mee, als je niet gelijk 6 bollen eet. Ik heb er in elk geval lekker van genoten.

@bibi: Wel herkenbaar dat gevoel dat je lichaam reserves opslaat. Vooralsnog gaat de borstvoeding supergoed, maar ik merkte meteen toen ik een dagje weg was dat ik meteen minder kolfde dan als ik thuis ben. Ik hoop echt dat het beter gaat deze keer. Mijn zoon lustte geen melk uit de vriezer, en begon met 3 maanden, toen hij al 2 tanden had, te bijten, en clusterkolven had geen enkel effect. Alleen als ik van die medicijnen nam om zowel het toeschietreflex op te wekken als melkproductie te verhogen, koflde ik ietsje meer. Maar puur als reactie op die medicijnen (naast hartkoppingen, en hoofdpijn) en m;n lichaam nam het niet meer over. Ik hoop dat dat me nu bespaard blijft. Het lijkt me echt fijn als ik haar gewoon het eerste jaar kan voeden, zoals ik gepland had. Zo niet, dan is het voor mij ook goed. Want die medicatie was echt rommel. Daar begin ik niet meer aan.
Wat goed dat je je cravings in de supermarkt hebt weten weerstaan! Want zo’n zak in huis halen is stap 1, maar je vervolgens beheersen is veel ingewikkelder! Ik merkte deze week ook dat ik niet jaloersig werd toen ik mn man een zak chips zag eten, of koekjes. Blijkbaar heb ik er minder behoefte aan. Wel zo makkelijk als je de halve dag wordt geconfronteerd met dat soort eten.

Nog een keer @ tuingravin (ik ga even de berichten af ;)) Wat naar dat je ook flink gepest bent, en heel goed dat je je kinderen zo goed hebt opgevoed. Kinderen kunnen echt vreselijk zijn. Gelukkig is raar en anders zijn als volwassene, mits je jezelf accepteert, een stuk leuker dan als kind!

@moaningMyrtle: Irritant ja, vocht etc. Maar gelukkig weet je dat het dat is! Volgens mij kom je na vakantie ook gewoon veel ‘watergewicht’ aan hoor. Die 3 kilo, al zou je die aankomen, gaan er dan makkelijker af dan 3 kilo als je al aan het afvallen bent. Je aanpak klinkt in elk geval verstandig! Streng lijnen op vakantie is gewoon zonde, maar een pak oreos eten terwijl je ook vers fruit kan eten, net zo goed.

Nog een keer @Biglizzie: Jammer dat er niks af is deze week, maar ook wel logisch. Naar datt je geen goed weekend had. Maar wel goede keuzes gemaakt. Echt dapper, wat ik net al schreef. Aanstaande week met minder hitte gaat vast ook een stuk beter!

@Bergje, wat goed! Fijne vakantie gehad?


Hier is het gek genoeg wel goed gegaan deze week. Of nouja gek genoeg, ik heb gewoon minder honger in de hitte en ben wel 2 keer naar de sportschool geweest en gefietst (maar heb ook heel veel ijsjes gegeten). Ik ben 1,6 kilo afgevallen. Nu weeg ik 76.1. Best wel leuk, want volgende week gaan we op vakantie (mijn laatste weegmoment wordt aanstaande zaterdag en dan ben ik 2 weken weg) en ik wil proberen om op een gezond gewicht weg te gaan (dat is voor mijn lengte 75.5), en ik heb wel vertrouwen dat ik dat ga halen. Hopelijk kan ik dat dan een beetje vasthouden op vakantie.
Ik heb ook maar 2 keer gewogen deze week, en ik vond het best spannend vanmorgen. Maar ik was in elk geval niet elke morgen meteen met gewicht bezig. Ook best wel fijn 
De knop om mezelf gewoon nu al leuk te vinden, is nu ook wel omgegaan. Ik zag een vreselijk oncharmante foto begin deze week, waar echt duidelijk al het buikvet van na de bevalling te zien was, en ik walgde echt even van mezelf. maar vervolgens heb ik even een gunstige foto van mezelf gemaakt om ook aan mezelf te laten zien dat het een momentopname was en ik niet altijd zo ben. En ik probeer even meer schijt te hebben aan hoe ik er uit zie en gewoon leuk te zijn. Al was dat soms met de slapeloze nachten in de hitte ook best een uitdaging ;).

Nou, ik ga de komende week weer 2 keer sporten, en blijf toch wel in beweging hele dagen thuis met 2 mini’s om me heen. Hopelijk lukt het me zaterdag om in elk geval mijn gewicht nog even door te geven (denk het wel)
anoniem_63f7c36a78dc0 wijzigde dit bericht op 29-07-2019 11:55
Reden: enter tussen paragrafen
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
78.9
Dus gelijk gebleven deze week.
Nou ja, in ieder geval niets erbij!
Dag allemaal.
Hier vanochtend 93.7 op de weegschaal. Niet ontevreden aangezien ik veel logees had en heb. Ik eet en snoep dan toch wel meer.
Iedereen weer het nodige beleefd lees ik. BigLizzie heel verdrietig dat een vriendschap zo eindigt. Maar zo gaat het nu eenmaal...sommige vriendschappen eindigen omdat je elkaar kennelijk niets meer te bieden hebt.
Verder iedereen die op vakantie is of nog gaat: een hele fijne tijd gewenst.
Hoi allemaal,

Bij mij vanochtend 70.3...kortom, terug bij af..!
Tot nu toe gaat er dus wel steeds wat vanaf, alleen merk dat ik het ontzettend moeilijk vind om mijzelf in de weekenden te beheersen. Vorige week ging super tot vrijdag, - ik had mijzelf toch ook even voor het weekend gewogen en toen woog ik 69.7- door het lagere gewicht was ik helemaal blij en heb ik dit weekend wel weer wat chips gegeten en een wijntje gedronken, en ook minder bewogen omdat we een ontzettend druk stress-weekend qua verhuizen en inpakken hadden. Zo stom dat er dan meteen weer ongeveer een halve kilo aan zit.
Nou ja...op het totaal gaat het wel heel langzaam naar beneden en de "69" had ik al maanden niet meer op de weegschaal gezien, dus er gebeurt wel degelijk wat. Hoop dat ik m snel weer terugzie deze week.

Vandaag weer met goede moed begonnen en net een flink stuk hardgelopen met de hond. De rest van de dag ben ik weer druk met dozen inpakken, dat kost vast ook wat energie.

@BigLizzie: wat ontzettend rot van die vriendschap, maar als het zoveel negativiteit kost....

@Tuingravin: wat heb je dat mooi beschreven over je pestverleden, toen en nu...wat fijn dat het nu zo goed met je gaat. Ik ben ook (gelukkig een relatief korte periode van een jaar) gepest, en dat heeft toch behoorlijke littekens nagelaten. Voor mij heel gek omdat ik daarvoor best populair was, juist omdat ik grappig en "anders" was, maar ik kwam in een andere klas en toen was ik opeens de pispaal en was ik "lelijk".

@Appelstroop: jeetje 1.6 kilo!!! Wat goed joh. En echt...laat gaan dat buikvet ;-) Ik denk echt nooit als ik een andere vrouw zie "wat heeft die een buikvet". Ik denk hoogstens iets over dat je wel kan zien dat iemand net een baby heeft gehad.
Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dames, hallo. Nog net op de valreep!
Ik heb een hele drukke dag gehad, maar wilde toch even mijn gewicht doorgeven.
Helaas een plus 88,6kg, maar die had ik wel verwacht.
Afgelopen week door de hitte veel vocht vastgehouden. 2x uit eten geweest, ik was jarig en ook niet op het eten gelet verder.
Nu weer in het gareel!

Ik was vandaag weer aan het werk, maar ik merk echt nog wel dat ik laat had/heb van die hersenschudding. Daarnaast eigenlijk ook een veel te drukke dag met huisarts, psycholoog, auto gedoe...
Morgen hopelijk wat rustiger. Ik zal dan ook proberen even uitgebreider te schrijven :) en even terug te lezen. Dat is er ook nog niet van gekomen.
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Onze gast uit Australië is weer terug naar huis, en ik kan weer terug in mijn gewone eetritme. Gelukkig is het niet meer zo bloedheet, want ook ik houd zoals een aantal dames hier, extra vocht vast als het zo warm is. Ik ga mezelf nu dan ook niet wegen. Gisteren een keurig balansdagje gehad. We gaan eind deze week een paar dagen naar Vlieland, manlief en ik. We gaan veel wandelen en fietsen. We vieren daar ook onze trouwdag, nummer 27. Ik heb mezelf voorgenomen om die dag lekker feestelijk te eten met een goed glas wijn erbij en als ik er zin in heb, ook een toetje.
Ik heb zonet al even in de tuin gewerkt en zo meteen duik ik er nog een uurtje in. Iedere dag een paar uur 'smorgens vroeg flink tuinieren als man nog op een oor ligt. Ik vind dat fijn, en hopelijk is de tuin dan na deze week weer een beetje netjes. We hebben nu allebei drie weken vakantie, echt heerlijk!

In september hebben we een bruiloft, mijn feestjurk hangt al klaar. Het is een model dat ingesnoerd kan worden met een riem, dat past dus altijd, ook als ik nog iets af zou vallen, of (hopelijk niet) aan zou komen. Op dagen dat ik opgeblazen ben, houd ik mijn einddoel voor ogen, en probeer ik me voor te stellen hoe ik er over een jaar uitzie. D'r is al zo'n vijftien kilo af, nog minstens 15 te gaan. Ik zit op de helft!
En reken maar dat die andere helft er ook af gaat en af blijft! Ik voel me prima met dit eetpatroon, geen honger. Ik mis de chocola en de koekjes soms wel, en ik bak ook minder vaak taart of cake, om mezelf niet gek te maken.
Miijaa welkom thuis!! Plusje na je vakantie is heel normaal, dat komt vanzelf wel weer goed. Zou toch balen zijn zeg als je nu weer ongesteld wordt meis.
Is het met die lekkage nog goed gekomen?

Bergje65 netjes!

Appelstroop leuk dat wij je geïnspireerd hebben om weer wat meer aandacht te besteden daaraan. En wat een super opmerking, een beter decolleté dan ever! Go for it!

Verleden was heel erg naar ja, maar ben enorm dankbaar dat dat nu allemaal afgesloten is, al was de weg dus lang. En nee ik accepteer geen bullshit meer in mijn leven. Of dat nou dingen of mensen zijn. Die 'vriendin' stuurde later nog een appje, dat het door de wijn kwam..... Tuurlijk..... Lekker makkelijk, schuif het daar maar op. Eigen verantwoordelijkheid nemen bestaat dus blijkbaar niet. Dus ik heb hetzelfde nog een keer herhaald in de app. Het is en blijft klaar voor mij en als ze niet tegen wijn kan moet ze wat anders bestellen.

Precies wat je zegt, het hoeft haar zelf niks te interesseren maar een beetje verplaatsen in mijn zorgen had wel fijn geweest. En dat was met meer dingen die avond.
Met mijn vrienden op de HMS Duncan gaat het tot zover goed, ze gaan daar commerciële scheepvaart escorteren. Hopelijk gebeurt er niks raars en komen ze gewoon weer veilig thuis over een paar maanden,
Fijn dat je mijn verhaal inspirerend vond. lief! Ik heb het nu inmiddels wel weggehaald ivm herkenbaarheid. En ja dat was ook de bedoeling, er is zeker hoop al is de weg ook zwaar. Een dikke :hug: voor jou.

En wat een super resultaat zeg deze week voor jou!!! 75.5 moet haalbaar zijn voor je vakantie, mooi doel ook. En heel goed van het maar 2 x wegen en ook die foto die je hebt gemaakt. Dat is erg goed voor je zelfvertrouwen, goed bezig!!

Bundeltjes net als ik gelijk gebleven dus.

Mayapril ja het is was zeker jammer maar precies, het is wat het is. Ik heb ook geen behoefte meer om energie te blijven steken in dat soort negatieve mensen,
Netjes die 0.2 er af.

Bibi72 in elk geval je plus weer weg, en nu weer knallen deze week! Met al het inpakken zal dat vast wel weer goedkomen.
Bizar he hoe dat toch gaat op scholen.... En ja dat laat altijd sporen na, of het nu lang of kort heeft geduurd.

Amigurumi jammer van je plus. Hier ook om dezelfde reden niks eraf, veel water gedronken en veel vocht vastgehouden. Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!!!!
En succes weer met werken na je hersenschudding.

Tuingravin fijn he dat die extreme hitte weg is, al wordt vandaag nog wel een hete dag volgens mij. Goed plan, alvast voor balansen voor het weekend. Van harte alvast!!!!! Heerlijk zeg 3 weken vrij.
Super mooi en inspirerend om te elzen hoe jij met je afvalplan omgaat!

Hier zou ik deze komende week echt wel graag een min willen. Nog 5,5 week te gan tot Portsmouth en ik zou dan toch echt graag onder de 70 zitten, maar ja 3 kilo in 5,5 week is behoorlijk pittig zeker wetende hoe het afgelopen jaar ging me een paar kilo. Maar goed, ik ga mijn best weer keihard doen nu de hitte weg is.
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie, 3 kilo in 5,5 week zou voor mij te ambitieus zijn omdat ik weet dat dat voor mij alleen haalbaar zou zijn als ik er een konijnendieet op na zou houden en de hele dag aan het bewegen zou zijn. Maar ik snap het wel hoor, op een bepaald gewicht willen zitten voor een bepaalde datum. Deed ik vroeger ook wel, maar nu niet meer.

Appelstroop, ik moest erg lachen om je fantastische decolleté. :rofl: Ik zei tegen mijn man toendertijd dat hij maar flink moest genieten van die tijdelijke weelde en het mooie uitzicht. Ik had trouwens mazzel, mijn borsten zijn niet 'ingestort' na het stoppen met de borstvoeding. Wel wat geslonken goddank, ik sleepte nogal wat mee. Bertha nummer een zuivelfabriek, hahahaha. Ik heb erg genoten van het zelf voeden. En met een mooie voorgevel in een goeie bh lijkt je taille slanker :yes:
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,

@Moaningmyrtle, ik heb precies hetzelfde als jij. Ook veel vocht en ook last van niet naar de wc kunnen.
Alleen ik ben daarbij 2x uit eten geweest en heb mijn verjaardag gehad waarbij ik niet op het eten heb gelet en lekker heb gegeten.

Wel balen van je plusje, maar ook well heel verklaarbaar!

Fijn, lekker op vakantie zaterdag. Waar gaan jullie heen? Je voornemen wbt eten klinkt prima. Ik hoop dat het je vooral lukt om je te ontspannen in de vakantie en er niet te krampachtig mee bezig te zijn. :)

@Dunyayildiz, in ieder geval was het geen plus :)
De warmte was ook wel zo hevig dat denk ik niemand echt tot bewegen in staat was. Heb je het leuk gehad op het strand meer je vriend?

@Biglizzie, waar balen zeg. Geen min en ook een verrot weekend gehad :hug:
Wat vervelend dat, nadat de mediabox snel vervangen was het toch het hele weekend duurde voor je hem weer aan de praat had.

Oh, wat naar zeg. Dat je dan je vriendin over hebt om gezellig te borrelen en dat ze dan alleen maar negatief kan doen.
De laatste tijd lijk je steeds meer dit soort negatieve zuigers uit je leven te weren, of in ieder geval heel goed bij jezelf te rade te gaan wat jij wil.
Je lijkt veel meer bij jezelf stil te staan heb ik het idee! :hug:
Maar leuk is dit niet...

@Miijaa, welkom terug van vakantie! Wat een net resultaat.
Balen dat je nu zo'n last van je buik hebt en dat je lekkage hebt. Ik hoop dat het meevalt!

@Bergje, ook welkom terug. En netjes hoor!!!

@Appelstroop, wow! Wat een geweldig resultaat!!!
Wat goed dat het gelukt is om niet elke ochtend met je gewicht bezig te zijn meteen een maar 2x te wegen!
Ik hoop dat het je gaat lukken om je gewone gewicht te behalen voor je zaterdag op vakantie gaat :)

@Bundeltjes, in ieder geval niets erbij! Dat scheelt ook weer :)

@Mayapril, toch een minnetje! Netjes hoor! Zeker met logees en extra snoepen :)

@Bibi72, in ieder geval zit je nu op een beginpunt.
Die halve kilo in het weekend komt waarschijnlijk niet meteen van je chips en je wijntje hè. Maar je stoelgang, vocht vasthouden, hormonen zijn het eerder :hug: maar leuk is het niet.

Succes met inpakken, ik begrijp dat je bezig bent met verhuizen?

@Tuingravin, wat leuk zeg! Lekker naar Vlieland!! Wij zijn net naar de Veluwe geweest! Daar hebben we ons 15 jarig jubileum gevierd ( daarvan inmiddels bijna 12 getrouwd).
Ik heb ik je stukje gelezen over je pestverleden. Wat heftig en ook heel herkenbaar om te lezen!
Ik ben ook gepest hele jeugd gepest en buitengesloten. Ik hoorde er niet bij en werd niet geaccepteerd omdat ik anders was.
Nog steeds ben ik wel enigszins anders, en mijn vriendenkring is niet groot. Maar ik mag inmiddels wel een paar lieve vrouwen tot mijn beste vriendinnen rekenen. We hebben zelfs een hele goede vriend via het online gamen leren kennen jaren terug. Nog steeds zien we die regelmatig!
Wat ik zelf heel moeilijk vind is dat onze zoon nu ook gepest word en ik het lastig vind om mijn verleden niet daarin mee te nemen en te projecteren op hem. Gelukkig lukt dat nog wel, maar het kost veel moeite.

Bij mij was het ook net als bij jou. Ik was ook een ideaal slachtoffer. Ik huilde snel, en kroop weg in een hoekje. Daarnaast was ik anders...
Fijn dat je je inmiddels goed voelt in je vel :) therapie doet wonderen. Ik zit er middenin. Maar niet alleen vanwege mijn pestverleden.
Self-confidence is the best outfit you can wear! Rock it and own it!
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi, het lijkt me heel moeilijk om te zien dat je kind zelf ook gepest wordt. Ik weet niet of ik dat zou kunnen trekken. Je kunt er als ouders ook niet zo heel veel aan doen denk ik, behalve blijven vertellen dat je van hem/haar houdt zoals hij/zij is en dat je begrijpt hoe naar het is, omdat je het zelf ook mee hebt gemaakt. Het lijkt me in dit tijdperk met de social media nog moeilijker dan vroeger, toen dat helemaal nog niet bestond. Ik wil er niet eens aan denken hoe dat had kunnen aflopen als mijn pesters van toen daar gebruik van hadden kunnen maken. Je kunt niet alle leed dat je kind aangedaan wordt, voorkomen, maar je kunt wel helpen om je kind zo sterk mogelijk te maken om er mee om te gaan.
Fijn dat je zelf nu een paar goede vriendinnen hebt. Ik heb een handvol goede vrienden/vriendinnen, sommigen ken ik inmiddels al heel lang. Dat is een echt cadeau, mensen die genieten van je gezelschap en aangeven dat ze altijd blij zijn om je te zien. Dat is onbetaalbaar en daar ben ik zo dankbaar voor!

Het heeft me veel tijd gekost om over mijn jeugdjaren heen te komen, en ook het feit dat ik toen veel heb gemist was een hele kluif.
Gelukkig ben ik wel op mijn pootjes terecht gekomen en ben ik niet wrokkig geworden. Ik heb ook zeker geleerd om vooruit te blijven kijken en niet in dingen te blijven hangen. Het belangrijkste dat ik heb geleerd is dat nee een antwoord is en dat niet iedereen me aardig hoeft te vinden, omdat ik ook niet iedereen aardig vind. Therapie heeft me daar zeker bij geholpen en dat was nodig, want ik was erg depressief geworden. Ik ben nu weer mijn eigen vrolijke en positief gestemde ik. Nog wel een beetje te zwaar, maar alla, dat is werk in uitvoering. Ik ben kortom iemand die heel goed met tegenslag om kan gaan. Uiteindelijk hep elluk nadeel toch sun foordeel salle we maar segge...
Amigurumi: dat lijkt mij inderdaad ontzettend moeilijk om dat terug te zien bij je kind. Maar ik denk dat je juist heel goed kan helpen door over je eigen ervaringen te praten. Maar poeh.
Tot nu toe liggen mijn kinderen goed in de klas, maar ik weet als geen ander hoe snel zoiets kan veranderen.

En inderdaad, nu met social media en alles... het wordt steeds ingewikkelder en naarder, het pesten zelf.

En klopt hoor wat je zegt, het is natuurlijk niet een glas wijn en wat chips die halve kilo, ik weet het wel, maar besef het niet altijd.

@Tuingravin: ik wilde nog even reageren op je eerdere bericht. Wat heerlijk lijkt mij dat, in alle vroegte uit bed sluipen en alvast in de tuin werken bij het vroege ochtendgloren en daarna er nog even inkruipen. Ik doe altijd heel hard mijn best ochtendmens te zijn, maar ben een echt avondmens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven