Gezond afvallen deel 2
maandag 2 oktober 2017 om 20:16
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Heel veel succes allemaal!
Naam | Lengte | Startdatum | Start | Vorig | Vorig | Huidig | Streef | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 65 | 64,8 | 65,5 | 60 | -6 |
Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,7 | --- | --- | 56 | -6,5 |
Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 69,3 | 68,9 | 69,2 | 65 | -5,8 |
Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 69,7 | 69,5 | --- | 69 | -3,7 |
Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 82,3 | --- | --- | 75 | -0,3 |
Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 89,5 | --- | --- | 78 | -2,6 |
Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 88,5 | 84,8 | 80 | 75 | -12,9 |
Creatief1989 | 1.76 | 04-09-2017 | 80,9 | 73,1 | 71,7 | 70,6 | 69 | -10,3 |
Kyreza | 1.70 | 11-09-2017 | 59,7 | 59,1 | --- | --- | ?? | -0,6 |
s1981 | ?? | ??-09-2017 | 92,5 | 92 | --- | --- | ?? | -0,5 |
Pinktowel | 1.72 | ??-09-2017 | 72 | 71,4 | --- | --- | 65 | -0,6 |
Aardbei-banaan | 1.63 | 10-10-2017 | 73,5 | 72,4 | 72,1 | --- | 62 | -1,4 |
Mikka | 1.69 | 16-10-2017 | 96? | 95 | 94,5 | --- | --- | -1,5 |
Tiramisuusje | 1.66 | 15-10-2017 | 65 | 64 | 62 | --- | 55 | -3 |
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
woensdag 4 oktober 2017 om 19:09
@Lilly1970: De maandag was inderdaad een verloren zaak! Gelukkig ben ik veel te streng voor mezelf om dat te lang te laten duren: ik ben dan juist heel gedreven om de dagen daarna 'goed' te maken wat ik heb gedaan. Ik snap ook de gedachte dat je het dan 'al hebt verpest', maar ik weet ook dat je 4500 kcal extra moet eten om een halve kilo vet aan te maken. En aangezien ik mijn calorieën bijhoud in een app, krijg je al gauw spijt als haren op je hoofd als je dat te vaak aan je laars lapt!
@Lievezuster: ai ik snap dat je dan zo ongeveer tegen de muur oploopt, als je gewend bent zoveel te bewegen. Gelukkig kan je jezelf nu dubbel en dwars weer kwijt, want binnenkort moet je ook nog achter je kleintje aanrennen
Heftig dat je kraamtijd zoveel zorgen meebracht, hopelijk is alles nu helemaal in orde?
@Creatief1989: Kijk eens wat een discipline! Een eierkoek is echt niet zo erg, en nu zelfs aan de komkommers. Ik ben trots!
Ik heb me vanochtend, voorbereid op het ergste, gewogen: en ik ben geen gram aangekomen?? Dikke meevaller! Doe mij nog maar een keer zo'n weekend dan
@Lievezuster: ai ik snap dat je dan zo ongeveer tegen de muur oploopt, als je gewend bent zoveel te bewegen. Gelukkig kan je jezelf nu dubbel en dwars weer kwijt, want binnenkort moet je ook nog achter je kleintje aanrennen

@Creatief1989: Kijk eens wat een discipline! Een eierkoek is echt niet zo erg, en nu zelfs aan de komkommers. Ik ben trots!
Ik heb me vanochtend, voorbereid op het ergste, gewogen: en ik ben geen gram aangekomen?? Dikke meevaller! Doe mij nog maar een keer zo'n weekend dan

donderdag 5 oktober 2017 om 09:53
Wouw wat fijn thnxyouforthedays!
Ik heb al een peuter in huis dus beweging genoeg in huis:) met poetsen enzo erbij.
Ben blij als ik weer kan werken zie er nu eigenlijk wel naar uit, soort van me-time:)
Ik ga ook weer starten net bijhouden calorien , ben gestopt met borstvoeden dus mag wat strenger worden.
Ik heb al een peuter in huis dus beweging genoeg in huis:) met poetsen enzo erbij.
Ben blij als ik weer kan werken zie er nu eigenlijk wel naar uit, soort van me-time:)
Ik ga ook weer starten net bijhouden calorien , ben gestopt met borstvoeden dus mag wat strenger worden.
vrijdag 6 oktober 2017 om 17:50
vrijdag 6 oktober 2017 om 19:41
Hoi! Kan ik me aansluiten bij dit topic? Ik ben een vrouw, eind 20, en deze zomer gaan samenwonen. Heeeerlijk genoten van wijntjes en nootjes en lekkere pasta en koekjes bij de koffie (vond mijn vriend ook leuk), maar nu 8 kg aangekomen. Mag er wel weer af! En daar kan ik de medestanders wel in gebruiken.
Lengte 1,72 cm en gewicht 72 kg.
Edit; mijn streef is voorlopig 65 kg.
Lengte 1,72 cm en gewicht 72 kg.
Edit; mijn streef is voorlopig 65 kg.
vrijdag 6 oktober 2017 om 21:31
Welkom pinktowel. Iedereen is welkom! Ik pas de tabel eerdaags even aan op de laptop, dan zet ik je erbij.
Ik woog vorige week maandag 88,9 afgelopen maandag 89,2 (te leuk weekend gehad) maar vanmorgen dus alweer 88,2 hiep hoi! Ik zal de tabel ook meteen even zo aanpassen dat het vorige gewicht er ook in staat, dan word je lekker met je neus op de feiten gedrukt als het een weekje niet goed is gegaan maar zie je anderzijds ook het verschil als je wel weer wat bent afgevallen
Nu gauw slapen, heb echt een klote nacht gehad, sliep gister om 22u en vanaf 2.30u begonnen ze om de beurt te spoken
dus niet echt meer fatsoenlijk geslapen en moest vandaag ook werken dus nu aardig op m’n reserves
Heel veel succes dit weekend dames, op naar een positieve weegschaal maandag!!
Ik woog vorige week maandag 88,9 afgelopen maandag 89,2 (te leuk weekend gehad) maar vanmorgen dus alweer 88,2 hiep hoi! Ik zal de tabel ook meteen even zo aanpassen dat het vorige gewicht er ook in staat, dan word je lekker met je neus op de feiten gedrukt als het een weekje niet goed is gegaan maar zie je anderzijds ook het verschil als je wel weer wat bent afgevallen

Nu gauw slapen, heb echt een klote nacht gehad, sliep gister om 22u en vanaf 2.30u begonnen ze om de beurt te spoken

Heel veel succes dit weekend dames, op naar een positieve weegschaal maandag!!
zaterdag 7 oktober 2017 om 09:13
Wouw bam! Nu nog even goed dit weekend doorkomen!
Welkom pinktowel!! Herkenbaar van het aankomen na het samenwonen goed dat je het inziet en er wat aan gaat doen!! Succes!
Thnxyouforthedays goed bezig met de krachttraining! Ik doe de krachttraining thuis:) beetje naar eigen inzicht.. hopelijk kan ik morgen even een rondje hardlopen:)
Welkom pinktowel!! Herkenbaar van het aankomen na het samenwonen goed dat je het inziet en er wat aan gaat doen!! Succes!
Thnxyouforthedays goed bezig met de krachttraining! Ik doe de krachttraining thuis:) beetje naar eigen inzicht.. hopelijk kan ik morgen even een rondje hardlopen:)
zaterdag 7 oktober 2017 om 10:06
Hahaha ja ik ga vnvd weer uit eten
woog net 87,9 best bizar. Het enige verschil is geen zakken chips en repen chocolade meer, geen energy drank meer, en ik maak wat meer zelf soep ipv dat ik brood eet maar verder doe ik echt gewoon nog waar ik zin in heb en toch vliegen de kilo’s eraf. 5 kilo binnen 5 weken. Als ik zo doorga haal ik heel miss m’n oorspronkelijk doel nog wel, onder de 75 voor oud en nieuw. Dat is nog 13 kilo in 12 weken... het komt iig in de buurt!!

maandag 9 oktober 2017 om 09:45
Is er nog ruimte voor een mee schrijver? Ik ben 3 maanden geleden bevallen van mijn zoontje
tijdens mijn zwangerschap ben ik 15 kg aangekomen en daar is gelukkig al een gedeelte van weg. Voor mijn zwangerschap was ik fanatiek aan het sporten en begon ik weer blij te worden met mijn lichaam. Ik merk dat ik nu weer de balans moet zoeken tussen gezond eten, sporten, werken en tijd met mijn gezin doorbrengen.
Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik schrok toch wel een beetje van het gewicht.

Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik schrok toch wel een beetje van het gewicht.
maandag 9 oktober 2017 om 13:26
Lievezuster eraf is eraf! Nu weer wat strenger zijn en volgende week een bevredigender resultaat boeken
Tot nu toe alleen maar minnetjes! Goed bezig wij!
Hier ook meer dan tevreden als ik bekijk wat ik “allemaal” gegeten heb afgelopen week,
Vorige week: 89,3
Deze week: 87,9
Totaal: 5 kilo
Precies 5 kilo in 5 weken. Me happy!
Ik pas straks of morgen even de tabel aan, iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven!

Tot nu toe alleen maar minnetjes! Goed bezig wij!
Hier ook meer dan tevreden als ik bekijk wat ik “allemaal” gegeten heb afgelopen week,
Vorige week: 89,3
Deze week: 87,9
Totaal: 5 kilo
Precies 5 kilo in 5 weken. Me happy!
Ik pas straks of morgen even de tabel aan, iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven!
maandag 9 oktober 2017 om 16:16
maandag 9 oktober 2017 om 18:31
maandag 9 oktober 2017 om 20:40
@thankyouforthedays, sterkte! Lijkt me heftig als het je eigen vader/schoonvader is...
Verder echt goed bezig allemaal!
Ik ben vandaag pas echt begonnen (
) en ging lekker, ook doordat het werkritme me daar wel wat in helpt! Grootste valkuil is alleen nog steeds het snaaien 's avonds; maar dat heb ik niet gedaan, omdat ik dit topic in het vooruitzicht had. Nu dus lekker met een theetje op de bank.
Zet hem op allemaal weer deze week!
Verder echt goed bezig allemaal!
Ik ben vandaag pas echt begonnen (

Zet hem op allemaal weer deze week!
maandag 9 oktober 2017 om 20:51
maandag 9 oktober 2017 om 21:14
Lengte: 163cm
Huidig gewicht: 73,5 kg
Streefgewicht: 60 kg
Ik moet dus flink aan de bak. Net de eerste stap al gemaakt en vast een gezond ontbijt voor morgenvroeg klaar gemaakt: banaan/ei pannekoekjes.
Lievezuster: jij ook gefeliciteerd! Vorige week was weer mijn eerste werkweek
heb jij nog verlof?
Bam_1984: alvast bedankt om me in de tabel te zetten en ook jij gefeliciteerd!
Weegt iedereen op dezelfde dag?
Hopelijk zie ik volgende week maandag al íets resultaat als ik op de weegschaal ga staan, ik ken mezelf, de motivatie zakt anders heel snel weg.
Huidig gewicht: 73,5 kg

Streefgewicht: 60 kg
Ik moet dus flink aan de bak. Net de eerste stap al gemaakt en vast een gezond ontbijt voor morgenvroeg klaar gemaakt: banaan/ei pannekoekjes.
Lievezuster: jij ook gefeliciteerd! Vorige week was weer mijn eerste werkweek

Bam_1984: alvast bedankt om me in de tabel te zetten en ook jij gefeliciteerd!
Weegt iedereen op dezelfde dag?
Hopelijk zie ik volgende week maandag al íets resultaat als ik op de weegschaal ga staan, ik ken mezelf, de motivatie zakt anders heel snel weg.
maandag 9 oktober 2017 om 21:49
Ik weeg me elke dag, maar weet dat als ik niet afgevallen ben dit wsl door vocht komt want ik ben echt heel goed bezig (over het algemeen)
en anders weet ik dat het kwam doordat ik niet goed bezig was en dan raap ik mezelf weer bij mekaar
1 ding is zeker, van opgeven vallen we niet af dus zit er maar 1 ding op en dat is DOORGAAN!! Als je volgende week niks bent afgevallen weet je dat je iets verkeerd doet en moet je dingen gaan veranderen
you can do it!!