Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen deel 2

02-10-2017 20:16 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden :)

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.

Heel veel succes allemaal!

NaamLengteStartdatumStartVorigVorigHuidigStreefTotaal
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,56564,865,560-6
Treurniet121.6715-07-201763,256,7------56-6,5
Lievezuster1.7014-08-201775,069,368,969,265-5,8
Misslotus171.7921-08-201773,269,769,5---69-3,7
Spiritinthesky1.8028-08-201782,682,3------75-0,3
Afya1.7828-08-201792,189,5------78-2,6
Bam_19841.6929-08-201792,988,584,88075-12,9
Creatief19891.7604-09-201780,973,171,770,669-10,3
Kyreza1.7011-09-201759,759,1------??-0,6
s1981????-09-201792,592------??-0,5
Pinktowel1.72??-09-20177271,4------65-0,6
Aardbei-banaan1.6310-10-201773,572,472,1---62-1,4
Mikka1.6916-10-201796?9594,5-------1,5
Tiramisuusje1.6615-10-2017656462---55-3
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_349871 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 11:00
Reden: Verwijderd ivm herkenbaarheid
92.06% gewijzigd
Je hebt helemaal gelijk hoor Bam! Voor mijn zwangerschap ben ik ook wat kilo's kwijt geraakt door koolhydraatarm te eten en flink te gaan sporten.
Ga nu eerst mijn eetpatroon weer omgooien door flink te minderen met koolhydraten en als ik weer wat meer ritme heb in werk/gezin ga ik ook het sporten weer oppakken :) de knop moet weer om!
Ik neem savonds vaak snack komkommer/ wortel of gedroogd fruit (toch beetje zoetigheid) ga zaterdag voor een week op vakantie dus wil deze week echt ff streng zijn. En volgende week toch wel een beetje opletten maar ook wel lekkere dingen nemen.🙈
Groot gelijk creatief. Moet ook kunnen toch, daarna weer aan de bak! :high5:

Ik weeg ineens 88,5 Hahahaha, volgens mij word ik ongesteld (6)
Oh ja ik weeg trouwens ook elke dag en hou mn gewicht bij in een app. Dat is voor mij ook een stimulans. Want als ik zwaarder ben dan de vorige dag (ook als het maar 0.2 kg verschil is) ga ik extra mn best doen🙈 maar voor sommige werkt dit ook totaal niet.

Ik was vanmorgen ook iets zwaarder maar moet ook (nog steeds) ongesteld worden dus denk dat het bij mij daar ook aan ligt.
Zo, ik heb nu even de tijd om uitgebreid te reageren!

Pinktowel en aardbei-banaan: Welkom! Heel fijn om hier elkaar te motiveren, en ook even je ei kwijt te kunnen als het niet zo lekker gaat.

Bam: Zo hee, jij gaat echt als een speer! Is ook normaal om soms weer even wat grammetjes erbij te krijgen, het gaat om een algehele neergaande beweging, elke dag wegen schept vaak wat verwarring. Maar in 5 weken 5 kilo, dat is nog eens een resultaat om trots op te zijn!

Creatief: Jij gaat nog steeds lekker door, goed zeg! Begrijp dat je happy bent!

Lievezuster: Krachttraining is gelukkig iets wat je nog best makkelijk zelf thuis kan doen, als je wat gewichten hebt liggen. Hoewel, een paar literflessen met water kunnen ook prima gebruikt worden! Snap dat het frustrerend is als het niet zo snel gaat, maar eraf is eraf! Zit zelf ook een beetje op een plateau nu, is misschien omtrek meten een idee voor je? Alhoewel chocoladepepernoten misschien ook een aandeeltje hebben ;-D Zijn ook veel te onweerstaanbaar!

Nou hier is het afvallen even een plekje opgeschoven: zoals ik vertelde nogal een zware en emotionele tijd hier. Schoonvader is ernstig dement, al een tijd, maar nu ook echt in een verpleeghuis. Vriend is er kapot van :( Het is ook wel vreselijk om te zien, dat een persoon zo aftakelt. Dit weekend bleef hij maar vragen wie ik was, heel pijnlijk dat je gewoon uit iemands geheugen verdwijnt. En dan is het voor mij nog niet eens het ergst. Heb dit weekend dus eigenlijk vooral gegeten wat er voorhanden was, en ook flink wat emotie-eet momenten gehad met mijn vriend. Probeer er niet teveel van te vinden, het is nu even zo.

Vandaag wel weer stevig gesport en zelf kunnen koken, dat scheelt al wat. Bedankt voor de sterktewensen :rose:
thankyoyforthedays zo heftig hoor! Ik werk zelf met dementerende ouderen en vind het werk "mooi" om te doen. Maar voor de familie is het echt heftig om te zien hoe 1 van de ouders steeds verder wegzakt.. ook van mijn kant veel sterkte gewenst!!😘
Erg druk deze week dus vandaar mijn laatste update nu pas: 56.7 deze week. Niet aangekomen of afgevallen. Tevreden mee aangezien ik eigenlijk op mijn streefgewicht zit (op een halve kilo na).
Sorry dat ik even niet zo actief was! Ik heb het zo druk met mijn studie op het moment waardoor ik soms vergeet dat het maandag is en ik weer een berichtje moet achterlaten haha. Ik ga het maandag weer proberen :) En ga het ook proberen om wat actiever te zijn!
Idd ongesteld geworden maar vanmorgen woog ik alweer 87,7 ipv gister 88,5. Ben ook niet fit dus moeite om te eten. Niet erg voor de weegschaal maar fijn is anders. Nu gauw slapen, baby is bij mijn moeder vannacht, hopelijk slaapt peuter door, I am so tired! Zet ‘m op allemaal, voor je het weet is het weer maandag!
Iedereen hier is goed bezig zo te lezen :) heb je een een beetje kunnen bijslapen bam?

Ik ben net op de weegschaal gaan staan en ben 1,1 kg kwijt :D het zal nu voornamelijk vocht zijn maar het begin is gemaakt! Morgenavond word het helaas moeilijker qua eten aangezien we bij vrienden gaan eten maar dan word het het weekend gewoon extra opletten.
Ik heb iig 6,5 uur aan een stuk geslapen, dat is zeldzaam het laatste jaar.
Goed bezig aardbei-banaan, je mag ook best eens gewoon lekker eten, ik denk juist dat dat je lijf een boost geeft, als je over het algemeen maar gewoon oplet. Zo werkt het bij mij tenminste het beste :) Niet al te streng maar gewoon geen zakken chips en repen chocolade meer haha. Succes allemaal!
Hoe gaat het hier?
bam_1984 schreef:
14-10-2017 06:28
Hoe gaat het hier?
Hier wel goed! Woog van de week 58,8, misschien nu wel weer meer haha..Heb ook besloten om 3/4 keer in de week te gaan voetballen in plaats van de ongeveer 2 keer wat het nu is. Dus hopelijk gaat het afvallen weer wat makkelijker :)
Ik heb wel heel erg veel moeite om naast voetbal en mijn studie ook nog naar de sportschool te gaan/te gaan hardlopen..kan het echt niet opbrengen haha. Hoe gaat het met jou?
Het gaat goed maar de weegschaal zegt wat anders dus ik ga er vanuit dat het vocht is. Nu lekker met/bij vrienden in de tuin gourmetten met een drankje erbij dus morgen zal het ook wel pet zijn Haha, maar komt goed. We gaan stug door want van opgeven is er nog nooit iemand afgevallen :) succes met sporten! Het is voor mij niet weggelegd en heb nu gelukkig een goed excuus als (bewust) alleenstaande mama van 2 kleintjes!
Hier gaat het redelijk! Van de week weer drie keer gesport, qua eten wat minder netjes gedaan maar ook niet superslecht. Ongeveer gelijk gebleven denk ik of ietsje aangekomen. Ik ben nu alleen enorm zenuwachtig en gespannen omdat ik morgen een liposculptuur onderga. Al heel lang over na gedacht en naar uitgekeken, maar nu het morgen ook daadwerkelijk gaat gebeuren, zweet ik echt peentjes :|
O wow ja snap ik! Ik heb ook vaak info bekeken maar ik wil toch eerst een flinke tijd stabiel zijn.. super spannend! Succes en sterkte de komende weken!
Snap ik hoor! Voor mij maakt het niet zoveel uit of ik 'stabiel' ben, het is bij mij namelijk alleen maar op 1 locatie, die ik storend vind of ik nou dik of dun ben. Het is gewoon mijn figuur. Gaat om een bandje bij de love handles. Het is dus niet eens een enorme operatie ofzo, maar vind het toch wel heel erg eng. Ben vooral zo bang dat ik dan net die 1 op de 10.000 ben die een enorme infectie oploopt die fataal afloopt en dat soort enge dingen.

Bedankt voor de sterktewensen, ik plaats morgen wel een berichtje hoe het is gegaan!
Thnxyouforthedays: succes vandaaag!

Hier een etentjes weekend gehad en dat is te zien op de weegschaal.

Gewicht: 69.9
Ik ben nu op vakantie dus kan me niet wegen. Was afgelopen week wel onder de 73 kilo maar laat het gewicht van vorige week maar staan. Ik heb tot nu toe wel aardig goed opgelet. We zien maandag wel wat de schade is🙈
Succes weer deze week!!
Gewicht: 59
Goedemorgen.

Bij deze wil ik me afmelden voor dit topic. Ik voeg niet echt iets toe. Aangezien ik bijna nooit wat zeg.
Ik ga wel door, heb gisteren een nieuwe digitale weegschaal gekocht en heb er weer zin in..

Succes iedereen! :bye:
Hier ook ellende: 88,7 :roll: hopelijk vocht maar ben niet echt streng geweest afgelopen week :biggrin: ik pas het straks ff aan. Jammer Julia, succes!
Verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_349871 wijzigde dit bericht op 27-11-2017 11:00
Reden: Verwijderd ivm herkenbaarheid
92.72% gewijzigd
Hallo allemaal, mag ik met jullie meedoen ?
Mijn weegschaal doet het niet, ik weet niet precies hoeveel ik weeg, maar ik denk zo'n 96 kilo wat veel te veel is voor mijn lengte 1,67. Ik denk dat er nieuwe batterijen in de weegschaal moeten, dus voor het volgende weegmoment kan ik doorgeven hoeveel ik precies weeg.
Een paar jaar terug ben ik al bij de diëtist geweest en dat ging eigenlijk heel goed, maar door werkstress en andere problemen heb ik dit niet volgehouden. Ik wil nu dit dieet weer oppakken, en het schrijven hierover in dit topic geeft mij hopelijk extra steun.
De sportschool is niet helemaal mijn ding, ,maar ik heb wel een hond en wil langere wandelingen maken en naar mijn werk gaan fietsen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven