Gezond afvallen
maandag 14 augustus 2017 om 09:14
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Naam | Lengte | Gestart | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|
Summernight | 1.64 | 14-08-2017 | 74,4 | 73,5 | 65 | -0,9 |
Julia65 | ?? | 21-08-2017 | 72,1 | 69,5 | 62 | -2,6 |
Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,9 | 56 | -6,3 |
Leyla18 | 1.68 | 14-08-2017 | 93 | 93,5 | 80 | +0,5 |
Gekopbloemen | 1.70 | 14-08-2017 | 63,3 | 62,4 | 59 | -0,7 |
HermoineG | 1.81 | 14-08-2017 | 95,0 | 95,0 | 85 | -0 |
Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 70,3 | 65 | -4,7 |
Lilly1970 | 1.74 | 14-08-2017 | 68,0 | 67,7 | 63 | -0,3 |
Banaaninmijnoor | 1.70 | 17-08-2017 | 70,0 | 70,0 | 62 | -0 |
Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 71,0 | 69 | -2,2 |
Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 83,2 | 75 | +0,6 |
Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 90 | 78 | -2,1 |
Dutch_trien | 1.78 | 28-08-2017 | 100 | 100 | ?? | -0 |
Paarsmetroze | 1.75 | 28-08-2017 | 88 | 87,1 | 78 | -0,9 |
Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 90,7 | 75 | -2,3 |
Phloxx | 1.67 | 23-08-2017 | 68,5 | 67 | 62 | -1,5 |
Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 64,2 | 60 | -7,3 |
Kyreza | ?? | ?? | 59,7 | ?? | ?? | ?? |
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
maandag 21 augustus 2017 om 07:22
@Lievezuster: Goed idee, sporten voor het werken, maar helaas gaat dat niet. Ik vertrek om 7 uur; de sportschool gaat om 7:30 open
. Ik ben leerkracht op een basisschool en vind het altijd fijn om vroeg op school te zijn. Deze week ga ik weer de voorbereidingen treffen voor het nieuwe jaar en dan vertrek ik wel wat later hoor. Mijn voornemen is om in ieder geval op zaterdag en zondag te sporten, en als het doordeweeks ook nog lukt is dat meegenomen.
Wat knap maar 1 bonbon gegeten!
@summernight: Wat betreft het boodschappen doen, ik doe dat altijd maar voor ongeveer 3 dagen tegelijkertijd. Wat groente betreft gebruik ik ook vaak diepvriesgroente. Bijvoorbeeld broccoli/bloemkool/spinazie. Superhandig, want dan hoef ik ook geen groente schoon te maken, maar kan het zo de pan in. Misschien investeren in een grotere vriezer?
@Julia: Hoeveel wil je afvallen? 4 maanden klinkt in ieder geval als voldoende tijd denk ik. Het is mooi weer vandaag, succes op de fiets dus
Mijn huidige gewicht is 69,6. Deze week 0,4 kg afgevallen en dat vind ik wel prima! Afgelopen week namelijk nog wel wat gesnoept (cake, dropjes, koek) en uit eten geweest. Als ik ongeveer een halve kilo per week afval, vind ik dat helemaal prima.
Hoe is het met jullie?

Wat knap maar 1 bonbon gegeten!
@summernight: Wat betreft het boodschappen doen, ik doe dat altijd maar voor ongeveer 3 dagen tegelijkertijd. Wat groente betreft gebruik ik ook vaak diepvriesgroente. Bijvoorbeeld broccoli/bloemkool/spinazie. Superhandig, want dan hoef ik ook geen groente schoon te maken, maar kan het zo de pan in. Misschien investeren in een grotere vriezer?
@Julia: Hoeveel wil je afvallen? 4 maanden klinkt in ieder geval als voldoende tijd denk ik. Het is mooi weer vandaag, succes op de fiets dus

Mijn huidige gewicht is 69,6. Deze week 0,4 kg afgevallen en dat vind ik wel prima! Afgelopen week namelijk nog wel wat gesnoept (cake, dropjes, koek) en uit eten geweest. Als ik ongeveer een halve kilo per week afval, vind ik dat helemaal prima.
Hoe is het met jullie?
maandag 21 augustus 2017 om 07:34
Jeetjemina Er komt idd een grotere vriezer, maar moet nog even geduld hebben
Netjes hoor -0,4! Een halve kilo per week afvallen is gezond heb ik altijd begrepen.
Ik heb deze week echt normaal en gezond gegeten, net op de weegschaal en die was errug positief. 73.3! Dat betekent -1,1 deze week! De eerste week gaat bij mij altijd mega snel, dus ik verwacht dat ik volgende week wat minder ben afgevallen, al mag het van mij natuurlijk in dit tempo doorgaan
M'n bakjes met eten staan al klaar. Vanmorgen ontbeten met 1 boterham en 2 crackers, tomaatjes, ongezouten nootjes en een banaan mee, crackers en 2 boterhammen voor tussen de middag, dan moet ik de dag wel door komen!
Succes allemaal vandaag!

Netjes hoor -0,4! Een halve kilo per week afvallen is gezond heb ik altijd begrepen.
Ik heb deze week echt normaal en gezond gegeten, net op de weegschaal en die was errug positief. 73.3! Dat betekent -1,1 deze week! De eerste week gaat bij mij altijd mega snel, dus ik verwacht dat ik volgende week wat minder ben afgevallen, al mag het van mij natuurlijk in dit tempo doorgaan

Succes allemaal vandaag!

maandag 21 augustus 2017 om 07:35
Oh Lieve zuster ik miste net je bericht! Wowww wat een resultaat! Het kan ook zijn dat de eerste week gewoon snel gaat he? Je kunt altijd een eetlijstje posten? Maar als jij 3 keer per dag eet en 2 a 3 tussendoortjes neemt, moet het goed zitten toch? Enne je mag er ook trots op zijn hoor, blijkbaar heb je gezondere keuzes gemaakt.
maandag 21 augustus 2017 om 07:56
Mooie resultaten lievezuster en summernight! Ga zo door!
Lievezuster: Dit jaar ga ik voor het eerst groep 3 draaien, de afgelopen jaren had ik steeds groep 4. Altijd weer leuk, een nieuwe groep kinderen. Aan het begin van het jaar moet ik altijd erg wennen aan hoe "jong" ze zijn, en na verloop van tijd word ik steeds trotser op wat ze allemaal al kunnen en geleerd hebben
.
Lievezuster: Dit jaar ga ik voor het eerst groep 3 draaien, de afgelopen jaren had ik steeds groep 4. Altijd weer leuk, een nieuwe groep kinderen. Aan het begin van het jaar moet ik altijd erg wennen aan hoe "jong" ze zijn, en na verloop van tijd word ik steeds trotser op wat ze allemaal al kunnen en geleerd hebben

maandag 21 augustus 2017 om 08:23
Waaauw wat een resultaten!!! Super goed ladies!
Mijn weekend is helaas stukken minder gegaan...
ik ben een halve kilo aangekomen.. Shit!
Maar goed eerlijk is eerlijk, dus we verwerken hem maar in de tabel..
+ 0,5 dus, nu 93,5.
Ga ik nu even klein beetje verder balen, genieten van een dagje sauna en weer motivatie krijgen om het weer op te pakken!
Mijn weekend is helaas stukken minder gegaan...

Maar goed eerlijk is eerlijk, dus we verwerken hem maar in de tabel..

+ 0,5 dus, nu 93,5.
Ga ik nu even klein beetje verder balen, genieten van een dagje sauna en weer motivatie krijgen om het weer op te pakken!

maandag 21 augustus 2017 om 09:55
Wat een goede resultaten zie ik voorbij komen, super! En lelya, kop op vanaf nu gaat het gewicht gewoon naar beneden!
Vanmorgen gewogen en mijn startgewicht is 72.1 kilo .
Begin straks met een wandeling van een uur met de hond, dan war klusjes in huis en daarna tot 21.30 uur werken in de winkel dus beweging krijg ik vast wel genoeg vandaag!
Vanmorgen gewogen en mijn startgewicht is 72.1 kilo .
Begin straks met een wandeling van een uur met de hond, dan war klusjes in huis en daarna tot 21.30 uur werken in de winkel dus beweging krijg ik vast wel genoeg vandaag!

maandag 21 augustus 2017 om 09:58
Zo te zien zijn de meesten al goed bezig, fijn zo'n resultaat!
Leyla: is vaak een momentopname hoor. Weeg je 1x in de week? Ik moet bekennen dat ik wat vaker op de weegschaal sta. Doordat ik in het weekend vaak alcohol drink en zouter eet, weeg ik op maandag altijd een stuk meer.. Dit is gewoon vocht. Op dinsdag is het er 9 van de 10 keer weer af, kan zo een kilo schelen! Ik vind het zelf wel fijn om die schommelingen te zien, en schrik er inmiddels ook niet meer zo van op de maandagochtend
Hier was het ook weer een druk en gezellig weekend, met helaas ook weer íets teveel van het goede!
Ik woog deze ochtend 68,1 kg . Zo ongeveer gelijk gebleven dus! Dat is al weken zo, dus na de vakantie moet de knop echt weer even om, maar voor nu ben ik tevreden.
Leyla: is vaak een momentopname hoor. Weeg je 1x in de week? Ik moet bekennen dat ik wat vaker op de weegschaal sta. Doordat ik in het weekend vaak alcohol drink en zouter eet, weeg ik op maandag altijd een stuk meer.. Dit is gewoon vocht. Op dinsdag is het er 9 van de 10 keer weer af, kan zo een kilo schelen! Ik vind het zelf wel fijn om die schommelingen te zien, en schrik er inmiddels ook niet meer zo van op de maandagochtend

Hier was het ook weer een druk en gezellig weekend, met helaas ook weer íets teveel van het goede!
Ik woog deze ochtend 68,1 kg . Zo ongeveer gelijk gebleven dus! Dat is al weken zo, dus na de vakantie moet de knop echt weer even om, maar voor nu ben ik tevreden.

maandag 21 augustus 2017 om 11:33
Ik doe ook graag mee! Ik ben 5 jaar geleden in totaal 18 kg afgevallen, en sindsdien lukte het prima om op gewicht te blijven of een paar extra kilo's er snel weer af te krijgen. Mijn gewicht schommelt normaal gesproken tussen de 67 en 70 kg. Maar ik blijf nu een beetje hangen, doorzetten lukt even niet zo goed. Dus ik kan nu wel even een stok achter de deur gebruiken om de zomer/vakantie/snaai kilo's er weer af te krijgen.
Het maandagochtend gewicht komt me bekend voor: meestal ben ik dan ook zwaarder doordat ik vocht vasthoud na een weekend met hapjes, drankjes etc.
Ik begin vandaag. Tijd voor actie!
Lengte: 1,79
Startgewicht/huidig gewicht: 73,2 kilo
Streefgewicht: 69 (op maandag haha, dan is het vrijdag meestal wel een kilo minder)
Het maandagochtend gewicht komt me bekend voor: meestal ben ik dan ook zwaarder doordat ik vocht vasthoud na een weekend met hapjes, drankjes etc.
Ik begin vandaag. Tijd voor actie!
Lengte: 1,79
Startgewicht/huidig gewicht: 73,2 kilo
Streefgewicht: 69 (op maandag haha, dan is het vrijdag meestal wel een kilo minder)
anoniem_349871 wijzigde dit bericht op 21-08-2017 19:07
6.46% gewijzigd

maandag 21 augustus 2017 om 11:46
@Julia65: ik zie nu pas je vraag over een Fitbit. Ik heb de Fitbit Charge 2 en ben erg tevreden. Vind 'm qua model ook mooier dan de meeste sporthorloges, maar dat is smaak natuurlijk
Hij is wel wat prijzig inderdaad, ik heb er ook wel even over na moeten denken maar geen spijt. Het horloge meet je stappen, kilometers, hartslag, slaap, calorieverbruik etc. etc. In combinatie met je telefoon kun je ook GPS gebruiken en hij kan verschillende activiteiten herkennen (dus of je aan het wandelen, hardlopen, fietsen etc. bent).

maandag 21 augustus 2017 om 12:19
Ik heb toen Cambridge 500 gedaan. Dat was een crashdieet, maar het hielp voor mij ontzettend dat je daarna stap voor stap opbouwt naar een gezond eetpatroon. Ik heb daardoor snel resultaat behaald, maar ook geleerd hoeveel eten mijn lichaam nodig heeft. Nu dus die kennis weer toepassen, dan zou het moeten lukken om weer wat af te vallen

maandag 21 augustus 2017 om 22:18
Mag ik meedoen?
Ik zit letterlijk niet lekker in mijn vel en er moeten flink wat kilo's vanaf. Ik beweeg te weinig en eet te veel. Of eigenlijk, ik snack (te)veel. Maar de foute tussendoortjes laten staan vind ik zo moeilijk en zo sluipen de kilo's er langzaam aan. Ik baal ervan en wil er NU iets aan doen.
Hopelijk kan dit mijn stok achter de deur worden.
Ik zit letterlijk niet lekker in mijn vel en er moeten flink wat kilo's vanaf. Ik beweeg te weinig en eet te veel. Of eigenlijk, ik snack (te)veel. Maar de foute tussendoortjes laten staan vind ik zo moeilijk en zo sluipen de kilo's er langzaam aan. Ik baal ervan en wil er NU iets aan doen.
Hopelijk kan dit mijn stok achter de deur worden.
dinsdag 22 augustus 2017 om 02:52
Zou ik ook nog mee kunnen schrijven? Nu nog op vakantie, maar vlieg morgen terug en dan is het tijd voor actie! Wil zowel wat kilo's kwijt als fitter worden, want heb de afgelopen weken gemerkt dat mijn conditie echt 0 is.
Heb voor volgende week al een intake bij de sportschool staan en wil ook weer gaan hardlopen.
Verder gezond en met name regelmatig eten. Door gehaast in de ochtend en het feit dat ik niet echt pauze heb, sla ik ontbijt en lunch regelmatig over...niet goed.
lengte 1.80
Streefgewicht 75 kilo
Huidig gewicht: ik weet me morgen als ik weer thuis ben
Startdatum: 28-8
Heb voor volgende week al een intake bij de sportschool staan en wil ook weer gaan hardlopen.
Verder gezond en met name regelmatig eten. Door gehaast in de ochtend en het feit dat ik niet echt pauze heb, sla ik ontbijt en lunch regelmatig over...niet goed.
lengte 1.80
Streefgewicht 75 kilo
Huidig gewicht: ik weet me morgen als ik weer thuis ben
Startdatum: 28-8
dinsdag 22 augustus 2017 om 07:48
Zo! Alle nieuwe mensen staan erin (welkom!) en alle andere aanpassingen zijn gedaan. Wat een werk!! Maar 't is gelukt.
Gisteren gaan lopen naar afspraken, maar tegelijkertijd ook op 't terras gezeten. Beetje mwah dag dus, maar op zich prima. Heb het deze week zó druk dat ik ook gewoon geen tijd heb om te sporten. En normaal zou ik denken, smoesjes.. Maar ik werk 7 dagen en heb alle avonden afspraken
Probeer deze week dus veel te lopen en te fietsen ipv met de auto, en natuurlijk letten op mijn eten!
Succes allemaal!
Gisteren gaan lopen naar afspraken, maar tegelijkertijd ook op 't terras gezeten. Beetje mwah dag dus, maar op zich prima. Heb het deze week zó druk dat ik ook gewoon geen tijd heb om te sporten. En normaal zou ik denken, smoesjes.. Maar ik werk 7 dagen en heb alle avonden afspraken

Succes allemaal!

dinsdag 22 augustus 2017 om 08:22
Bedankt summernight, super fijn dat je de tabel bij houdt! Kan me voorstellen dat dat een hele klus is!
En welkom aan alle nieuwelingen! Hoe wil je het aan gaan pakken paarsmetroze?
Spiritinthesky, klinkt alsof jij al een goed plan van aanpak hebt bedacht, goed dat je al een intake hebt geregeld; is toch weer een stok achter de deur
En welkom aan alle nieuwelingen! Hoe wil je het aan gaan pakken paarsmetroze?
Spiritinthesky, klinkt alsof jij al een goed plan van aanpak hebt bedacht, goed dat je al een intake hebt geregeld; is toch weer een stok achter de deur

dinsdag 22 augustus 2017 om 08:50
Summernight, bedankt!
Zo mijn eerste dag ging goed, 3 keer gegeten en geen grote porties.
Gisteravond toen ik ging slapen knorde mijn maag wel, maar dat heb ik genegeerd. Vanmorgen werd ik wakker met heftige buikpijn, eerste wat ik dacht was 1 dagje minder eten is toch niet zo erg? Maar bleek dat ik ongesteld was geworden.
En ohja omdat sommige zeiden dat maandag en dinsdag en heel verschil kon maken met wegen ging ik dat testen en idd. 0.8 kilo lichter dan gisteren.
Zo mijn eerste dag ging goed, 3 keer gegeten en geen grote porties.
Gisteravond toen ik ging slapen knorde mijn maag wel, maar dat heb ik genegeerd. Vanmorgen werd ik wakker met heftige buikpijn, eerste wat ik dacht was 1 dagje minder eten is toch niet zo erg? Maar bleek dat ik ongesteld was geworden.

En ohja omdat sommige zeiden dat maandag en dinsdag en heel verschil kon maken met wegen ging ik dat testen en idd. 0.8 kilo lichter dan gisteren.

dinsdag 22 augustus 2017 om 08:58
Dat scheelt behoorlijk zeg. Daarom kan je beter maar 1 keer per week wegen toch? Fijn dat de eerste dag goed ging. Ik had een wat ongezonder weekend, maar ben weer beter bezig.
Wat eten jullie trouwens als ontbijt. Ik houd echt van brood met (dik) pindakaas in de ochtend. Maar is calorietechnisch vast niet zo goed....
Wat eten jullie trouwens als ontbijt. Ik houd echt van brood met (dik) pindakaas in de ochtend. Maar is calorietechnisch vast niet zo goed....
dinsdag 22 augustus 2017 om 09:06
Bedankt, Summernight!
@lilly1970: heb idd al van alles bedacht, nu de uitvoering nog
In juni ook een tijdje goed bezig geweest, maar toen te druk en het te snel weer laten versloffen.
Ben benieuwd wat de sportschool te vertellen heeft, is namelijk echt niet mijn ding, maar lijken wel persoonlijke aanpak te hebben dus ben benieuwd.
@lilly1970: heb idd al van alles bedacht, nu de uitvoering nog

In juni ook een tijdje goed bezig geweest, maar toen te druk en het te snel weer laten versloffen.
Ben benieuwd wat de sportschool te vertellen heeft, is namelijk echt niet mijn ding, maar lijken wel persoonlijke aanpak te hebben dus ben benieuwd.
dinsdag 22 augustus 2017 om 09:44
Welkom paarsmetroze en spiritinthesky!
Summernight goed bezig met de tabel! En werk jij 7 dagen
heftig!
Spiritinthesky goeie vakantie gehad?
Hier hele dagen vrij maar druk met de kids. Hier al helemaal omgeschakelt naar gezond eten gaat nu zo makkelijk.
Alleen als zonder frisdrank scheelt al zoveel. Eerst fles op een dag nu geen frisdrank meer:)
Summernight goed bezig met de tabel! En werk jij 7 dagen

Spiritinthesky goeie vakantie gehad?
Hier hele dagen vrij maar druk met de kids. Hier al helemaal omgeschakelt naar gezond eten gaat nu zo makkelijk.
Alleen als zonder frisdrank scheelt al zoveel. Eerst fles op een dag nu geen frisdrank meer:)