Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen

14-08-2017 09:14 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtTotaal
Summernight1.6414-08-201774,473,565-0,9
Julia65??21-08-201772,169,562-2,6
Treurniet121.6715-07-201763,256,956-6,3
Leyla181.6814-08-20179393,580+0,5
Gekopbloemen1.7014-08-201763,362,459-0,7
HermoineG1.8114-08-201795,095,085-0
Lievezuster1.7014-08-201775,070,365-4,7
Lilly19701.7414-08-201768,067,763-0,3
Banaaninmijnoor1.7017-08-201770,070,062-0
Misslotus171.7921-08-201773,271,069-2,2
Spiritinthesky1.8028-08-201782,683,275+0,6
Afya1.7828-08-201792,19078-2,1
Dutch_trien1.7828-08-2017100100??-0
Paarsmetroze1.7528-08-20178887,178-0,9
Bam_19841.6929-08-201792,990,775-2,3
Phloxx1.6723-08-201768,56762-1,5
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,564,260-7,3
Kyreza????59,7??????
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
Banaaninmenoor Ja, normaal weeg ik gewoon 1 keer per week. Maar door sommige reacties hier was ik nieuwsgierig. Vanaf nu gewoon weer alleen op de maandag. :)
Ik ontbijt elke dag anders, gister was het 2 volkoren boterhammen 1 rauwe ham en 1 met jam light en een laagje roomboter. Vanmorgen was het 2 gebakken eieren en 1 volkoren boterham in de broodrooster. Verder eet ikeigenlijk net wat er in huis is en op moet of juist iets waar ik zin in heb. Maar het ligt er ook aan hoeveel tijd ik heb. :P
lieve zuster Ja, vakantie is heerlijk, laatste dag, dus nog even goed genieten, net massage gehad en vanavond seafood..jumm

Denk dat ik wel ben afgevallen, want eet hier vrij gezond en veel gelopen en gedaan

Frisdrank scheelt idd veel. Net als vruchtensap. Maar daar ben ik jaren terug al mee gestopt. Op een warme dag soms een cola zero en heel soms een verse jus.
Hoe ik het aan ga pakken?

Wat ik ga doen:
1. Na het avondeten niet meer eten.
2. Overdag gezonde tussendoortjes nemen.
3. Gezonder beleg op mijn brood.
4. Fietsen naar het werk.

Met name punt 1 en 2 gaan verschil maken. Ik eet voor de tv 's avonds makkelijk een chocoladereep op. :-$
Als ik werk, neem ik altijd fruit, brood en groente mee, dus dan is het makkelijk. Maar ik ben ook een dag in de week thuis en dan begint het gesnaai weer. Niet meer doen dus!

Hoe ga ik het doen:
1. Mijn haakwerk of kleurplaat pakken na het avondeten.
2. Hier moeten vertellen hoeveel ik weeg, gaat zeker helpen.

Helaas kan ik niet veel sporten, omdat ik veel last heb van een schouder. Maar ik wandel eens per week 1,5 uur stevig in het bos en fiets dus naar mijn werk (15 km totaal per dag).

Dan kan ik het niet langer uitstellen...
Lengte: 175 cm
Gestart: vandaag!!
Gewicht: 88 kg
Streefgewicht (om mee te beginnen): 78 kg

Uiteindelijk wil ik naar iets tussen 70 en 75 kg. Maar ik weet niet of dat haalbaar is zonder veel sporten. We zullen zien. Eerst maar eens 10 eraf.
Paarsmetroze: wat goed dat je je plan zo concreet maakt voor jezelf! Wat voor kleurplaten kleur je graag? Ik kleur ook, meestal in het weekend en dan voornamelijk mandala's.

Banaaninjeoor: bij jouw nick moet ik denken aan Bert en Ernie ;-).
Qua ontbijt eet ik meestal yoghurt of kwark met muesli (geen cruesli) en een stuk fruit. Dat fruit wissel ik af. De ene keer banaan met kaneel, dan weer bosvruchten (uit de diepvries, avond van te voren in een bakje in de koelkast zetten), of peer, of appel.
Mijn ontbijt van morgen alweer voorbereid, granaatappelpitjes en blauwe bessen uit de vriezer gehaald en morgen doe ik er volkoren muesli op en een beetje yoghurt. Nu al zin in. :biggrin:
@Julia: heerlijk ontbijt zeg!

@jeetjemina: hoeveel muesli neem je dan en welke yoghurt?

Ik eet smorgens ook vaak muesli met magere kwark & fruit. Heerlijk!

@paarsmetroze: duidelijk plan, gaat goed komen! Eet jij laat omdat je na het avondeten niks meer eet?

Vanmorgen op de weegschaal gestaan omdat ik het zo hard vind gaan en weeg nu 61.9 kg, kilo in 2 dagen. Zouden mijn aanpassingen te veel zijn? Of gaat in begin sowieso snel? Wat denken jullie?
In het begin afvallen gaat meestal snel, ik zou gewoon zo door gaan als je het vol kunt houden.
En als na een langere periode nog steeds zo blijft afvallen zou ik misschien wat aanpassen.
En niet te vaak wegen :P, je gewicht schommelt dus misschien ben je morgen wel weer wat zwaarder?
Lievezuster: ik wissel af qua yoghurt. De ene keer volle Griekse, dan magere Griekse, dan weer volle yoghurt uit een pak, soms magere yoghurt uit een pak.
Magere yoghurt uit een pak vind ik niet zo heel lekker, en ook wat aan de dunne kant. Daarom meng ik die vaak met magere naturel kwark. Dan zit er wat meer structuur in en is het niet zo dun.
Muesli doe ik altijd maar wat. Ooit wel eens afgewogen en toen bleek dat ik er al snel te veel in deed. Dus daar probeer ik wel op te letten.
Verder ben ik het eens met Julia. Als je het zo vol kan houden, lekker doen.
lievezuster schreef:
23-08-2017 08:17
@paarsmetroze: duidelijk plan, gaat goed komen! Eet jij laat omdat je na het avondeten niks meer eet?
Nee hoor, meestal rond 18.00 uur. Maar als de kinderen dan in bed liggen en ik op de bank plof en dan nog ga eten, is het altijd slecht. Chocolade vooral. Dus dat doe ik niet meer.
Nu wel even pittig hoor, 1e werkdag na lange vakantie en maandelijkse dip, dus de snacks roepen naar me. Misschien beter helemaal niet meer in huis halen.

Maar, eet jij dan s avonds nog wel?
Probeer ik niet te doen. En als ik wel wat eet na het avondeten dan is het nu komkommer of snackgroentes ofzo. Wat eten jullie eventueel 's avonds nog?
's Avonds soms nog een schaaltje magere vruchten yoghurt.
Ik eet 's avonds niets meer, maar ik probeer ook niet vaker dan 3 keer per dag te eten. Mocht ik 's avond wat eten dan word het na het sporten iets van kwark, gekookt ei, eiwitreep, iets met veel eiwitten.
@paarsmetroze: jaa, savonds eet ik meestal nog een bak magere kwark met aardbeien. Of een eierkoek of als er visite is beschuit met muisjes.
Anders houdt ik het niet tot de ochtend erop ivm de borstvoeding.
Ik eet in de ochtend heel wisselend, crackers, havermout, yoghurt met muesli, smoothies. Ik probeer dat redelijk af te wisselen.

In de avond eet ik afhankelijk van wat ik doe.. als ik niets doe dan probeer ik vaak niets te eten of neem ik af en toe een koekje bij de koffie. Als ik gesport heb, dan eet ik vaak een bak yoghurt. Soms ga ik ook wel eens eerst sporten en daarna eten, dus dan eet ik pas rond 7/half8, dan eet ik in de avond eigenlijk niets meer..

Paarsmetroze, wat goed dat je het zo concreet maakt! Dat helpt zeker! Ik merk ook dat hier vertellen hoeveel ik weeg, toch ook wel een stok achter de deur is. Het voelt toch niet relaxed om week na week te komen vertellen dat je aankomt of hetzelfde weegt..
´S ochtends varieer ik ook veel:
- Gezonde bananenpannenkoekjes.
- Pannenkoeken (zonder suiker, alleen ei, melk en bloem).
- Smoothie met griekse yoghurt en fruit en havermout en zonnebloempitten

'S middags eet ik voornamelijk donker bruine toast met avocado.
Tussendoor fruit of noten.

Ik heb de smaak weer goed te pakken. Het hardlopen gaat mij steeds beter af en ik vind het steeds leuker worden.
Lekkere en gezonde ontbijtjes zie ik voorbijkomen!
Ik eet meestal havermout, in de winter met appel, noten en kaneel en in de zomer met zomerfruit en een schepje Griekse yoghurt.

Voor mij is de lastigste maaltijd de lunch, ben niet zo'n broodeter en salades kosten te veel tijd, heb meestal maar 5 tot 10 minuten om te eten. Hier moet ik wat aan veranderen
spiritinthesky wijzigde dit bericht op 28-08-2017 10:32
5.63% gewijzigd
He dames,
Ik ben even afwezig geweest, maar ik ben hartstikke ziek. Bizar, met 30 graden buiten lig ik rillend in m'n bed. :@@:
Ik ga nu ook weer snel verder slapen en uitzieken. Zodra ik ben opgeknapt pas ik de tabel aan en schrijf ik weer mee. :heart:
Summernight balen zeg, beterschap! Hopelijk voel je je snel weer wat beter en kun je dit weekend nog even van het zonnetje genieten!

spiritinthesky ik ben ook niet zo'n broodeter, en wil inderdaad iets 'makkelijks' mee naar het werk. Ik kies tegenwoordig vaak voor meergranen wraps, met avocado - kipfilet - rucola en paprika. Misschien dat dat ook iets voor je is?

Fijn weekend alvast voor allemaal, geniet van het mooie weer! :cheer2:
summernight van harte beterschap gewenst!

Het weekend staat voor de deur, wat bij mij altijd het moeilijkst is als ik probeer af te vallen. Vanavond een etentje met een vriendin (sushi, zaaaalig!). Plan: vandaag overdag gewoon goed opletten, vanavond rustig en langzaam eten, en zeker niet te veel. En géén wijn. Ik heb expres aangeboden te rijden ook, dan drink ik sowieso niet. Vanavond dus aan de spa.

Hoe gaan jullie het weekend doorkomen? Plannen?
Oh wat heerlijk MissLotus, sushi: ik ben jaloers! :D Geniet ervan!!

Ik ga vandaag eind van de middag een weekend weg met vrienden. Staat volgepland met etentjes, terrasjes etc. Ga proberen een beetje verstandige keuzes te maken, en veel te bewegen om de schade te beperken. En verder vooral veel genieten. Zoveel mooi weer hebben we deze zomer nog niet gehad, en als we de voorspellingen voor komend weekend mogen geloven wordt het een mooi weekend :-D
Summernight: heel veel beterschap!

Misslotus: goede strategie aan de spa in plaats van wijn! En geniet van je sushi!

Hier wat verjaardagen maar met eten erbij maar dat gaat goed komen. Ben wat minder streng met hoeveelheid eten maar wel alleen maar gezonde producten. Heb stiekem weer gewogen vandaag en weeg nu 71.0 kg dus weer 0.9 minder.

Lilly: heeeerlijk een weekend weg! Succes met de gezonde keuzes maar dat komt vast goed.. geniet ervan!
Summernight Beterschap! :rose:
Voel je je al wat beter?

Spiritinthesky gezonde lunch ideeën genoeg zonder brood, zoals Lilly zegt wraps, gezonde koekjes met havermout o.i.d. bananenbrood en alles wat je voor ontbijt kunt eten kun je natuurlijk ook als lunch eten. Gewoon yoghurt in bakje meenemen en snel naar binnen lepelen?

Lilly1970 jij ook fijn weekend!! :proud:
Succes dit weekend, ook al zo "lastig dieet weekend".
Normaal ben ik heeeel blij als ik een keer weekend heb, komt niet zo vaak voor maar nu denk ik wel word lastig met eten plannen, maar komt vast wel goed.

MissLotus ik heb 2 feestjes met bbq dit weekend + een visite gepland, moeilijk!! Ga denk ik ook gewoon bobben, en zo weinig mogelijk eten op de feestjes en zo goed mogelijk aan mijn plan houden van 3 keer per dag eten. En zover mogelijk gezonde keuzes maken.

Lievezuster succes dit weekend. En alweer gewogen? :P Wel mooi al zoveel eraf in zo'n korte tijd!

Hier gaat het allemaal prima met het eten, 3 keer per dag eten is tot nu toe best te doen. Maar nu komt het moeilijkste het weekend. Bewegen moet wat meer maar deze week was druk op werk en is sportschool niets van gekomen, maar aankomende week staan er weer 2 sportmomenten gepland.
Morgen nog even flink huishouden + uur wandelen en als we zondag op tijd weer zijn van feestje wil ik dan ook nog even wandelen maar ik zie wel.
Iedereen een fijn weekend en succes!! :cheer2:
Summernight, balen! Veel beterschap!

Ik heb al 2 overwinningen geboekt, gisteren taart en vandaag een ijsje afgeslagen op het werk. Ik heb besloten dat als ik dan ga snoepen, ik iets kies wat ik ook echt heel lekker vind en er bewust van geniet. En niet achter de computer op het werk een stuk taart eten. Maar toch, voorheen had ik wel genomen. Dus, kleine overwinning.
Lieve zuster , je hebt je vergist in getal denk ik als je zegt dat je nu 71,0 weegt . :-D
Summer, beterschap.

Zelf vindt ik het allemaal maar moeilijk momenteel.
Ongeveer drie weken ziek geweest en daar nog erg moe van.
Dus te moe om te sporten en ook moe om thuis bezig te zijn.

Met eten af en aan, of erg weinig of patat en een grote bak ijs bv. Zoet blijft verslavend.

Verder iedereen goed bezig, veel succes dit weekend !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven