Gezond afvallen
maandag 14 augustus 2017 om 09:14
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Naam | Lengte | Gestart | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|
Summernight | 1.64 | 14-08-2017 | 74,4 | 73,5 | 65 | -0,9 |
Julia65 | ?? | 21-08-2017 | 72,1 | 69,5 | 62 | -2,6 |
Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,9 | 56 | -6,3 |
Leyla18 | 1.68 | 14-08-2017 | 93 | 93,5 | 80 | +0,5 |
Gekopbloemen | 1.70 | 14-08-2017 | 63,3 | 62,4 | 59 | -0,7 |
HermoineG | 1.81 | 14-08-2017 | 95,0 | 95,0 | 85 | -0 |
Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 70,3 | 65 | -4,7 |
Lilly1970 | 1.74 | 14-08-2017 | 68,0 | 67,7 | 63 | -0,3 |
Banaaninmijnoor | 1.70 | 17-08-2017 | 70,0 | 70,0 | 62 | -0 |
Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 71,0 | 69 | -2,2 |
Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 83,2 | 75 | +0,6 |
Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 90 | 78 | -2,1 |
Dutch_trien | 1.78 | 28-08-2017 | 100 | 100 | ?? | -0 |
Paarsmetroze | 1.75 | 28-08-2017 | 88 | 87,1 | 78 | -0,9 |
Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 90,7 | 75 | -2,3 |
Phloxx | 1.67 | 23-08-2017 | 68,5 | 67 | 62 | -1,5 |
Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 64,2 | 60 | -7,3 |
Kyreza | ?? | ?? | 59,7 | ?? | ?? | ?? |
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
zaterdag 26 augustus 2017 om 14:02
Summernight, beterschap! Hopelijk kun je toch een beetje van het weer genieten het weekend.
Ik vind het trouwens maar koud hier, ik heb daar altijd zo n last van als ik lang in een warm land ben geweest. Gek is dat!
lilly1970, wraps is idd wel een goed idee als lunch, ook prima om mee te nemen, ga wat variaties bedenken
En geniet van je weekendje weg!
julia65, ontbijt als lunch vind ik lastig, omdat ik altijd warm ontbijt, en bij de lunch lukt me dat niet. Een bak met yoghurt, fruit en noten eet ik altijd als tussendoortje om een uur of 3. Wil echt proberen netjes 6x per dag te eten. Hoop dat het gaat lukken.
paarsmetroze, goed bezig, altijd lastig om lekkere dingen af te slaan
gekopbloemen idd lastig als je ziek bent geweest en nu nog weinig energie hebt! Hopelijk lukt het je om je energielabel weer wat om hoog te krijgen en ipv echt sporten, gewoon lekker een rondje wandelen in het zonnetje. En een keer zondigen is helemaal niet erg
Ik ben net bij de sportschool geweest voor een intake. Wil met name werken aan conditie en ook wat krachttraining om af te vallen. Nu ga ik iets van PRAMA doen. Op de vloer allemaal oefeningen met muziek en led verlichting, ziet er heel futuristisch uit. Is groepsles en je werkt in 2tallen, ben benieuwd. Daarnaast ga ik bodyshape doen, een half uur huppelen op muziek (dat terwijl ik motorisch gestoord ben
) en daarna een half uur gedichtjes en zo. En spinning, yoga en Pilatus wil ik gaan doen.
Heb me al voor 5 lessen ingeschreven om te kijken wat het allemaal Is, heb volgende week toch nog vrij.
Ben heel benieuwd, in ieder geval heel veel afwisseling en dat heb ik nodig.
Maandag begin ik echt met goed eten. Dit hele weekend etentjes en borrels dus dat vind ik geen fijn begin. Vandaag of morgen even een planning maken wat ik deze week ga eten en boodschappen doen/bestellen. Als ik het niet van te voren bedenk, gaat het mis en sla ik maaltijden over waardoor ik s avonds toch weer te lekkere en ongezonde dingen kies.
Succes allemaal en geniet van het zonnetje
Ik vind het trouwens maar koud hier, ik heb daar altijd zo n last van als ik lang in een warm land ben geweest. Gek is dat!
lilly1970, wraps is idd wel een goed idee als lunch, ook prima om mee te nemen, ga wat variaties bedenken

En geniet van je weekendje weg!
julia65, ontbijt als lunch vind ik lastig, omdat ik altijd warm ontbijt, en bij de lunch lukt me dat niet. Een bak met yoghurt, fruit en noten eet ik altijd als tussendoortje om een uur of 3. Wil echt proberen netjes 6x per dag te eten. Hoop dat het gaat lukken.
paarsmetroze, goed bezig, altijd lastig om lekkere dingen af te slaan
gekopbloemen idd lastig als je ziek bent geweest en nu nog weinig energie hebt! Hopelijk lukt het je om je energielabel weer wat om hoog te krijgen en ipv echt sporten, gewoon lekker een rondje wandelen in het zonnetje. En een keer zondigen is helemaal niet erg
Ik ben net bij de sportschool geweest voor een intake. Wil met name werken aan conditie en ook wat krachttraining om af te vallen. Nu ga ik iets van PRAMA doen. Op de vloer allemaal oefeningen met muziek en led verlichting, ziet er heel futuristisch uit. Is groepsles en je werkt in 2tallen, ben benieuwd. Daarnaast ga ik bodyshape doen, een half uur huppelen op muziek (dat terwijl ik motorisch gestoord ben
Heb me al voor 5 lessen ingeschreven om te kijken wat het allemaal Is, heb volgende week toch nog vrij.
Ben heel benieuwd, in ieder geval heel veel afwisseling en dat heb ik nodig.
Maandag begin ik echt met goed eten. Dit hele weekend etentjes en borrels dus dat vind ik geen fijn begin. Vandaag of morgen even een planning maken wat ik deze week ga eten en boodschappen doen/bestellen. Als ik het niet van te voren bedenk, gaat het mis en sla ik maaltijden over waardoor ik s avonds toch weer te lekkere en ongezonde dingen kies.
Succes allemaal en geniet van het zonnetje

zaterdag 26 augustus 2017 om 23:00
Dat lijkt me ook wel wat!

Klinkt ambitieus, heb je al eerder in een sportschool gesport? Dapper!
zaterdag 26 augustus 2017 om 23:37
zondag 27 augustus 2017 om 06:15
zondag 27 augustus 2017 om 17:12
He lieve dames!!
Weer een ego post, nog steeds vanuit m'n bed. Ben gewoon nog steeds ziek! En ik stel me echt niet aan. Weet niet wat ik mee maak joh! En dan ging ik vanmorgen op de weegschaal staan. Dacht dan heb ik in ieder geval nog iets positiefs, want na dagen ziek in bed liggen, kan het natuurlijk niet anders dan dat ik af ben gevallen. Maar niks is minder waar, was gewoon aangekomen. En nu voel ik me heel zielig, ben ook nog eens alleen, mn eierstokken rammelen zo hard dat ze ze in afrika horen, maar we moeten echt nog even wachten, en nu wil ik patat bestellen
Er zijn ergere dingen in de wereld hoor, maar voel me gewoon even zielig en dat beloon ik dan met 'lekker' eten
Weer een ego post, nog steeds vanuit m'n bed. Ben gewoon nog steeds ziek! En ik stel me echt niet aan. Weet niet wat ik mee maak joh! En dan ging ik vanmorgen op de weegschaal staan. Dacht dan heb ik in ieder geval nog iets positiefs, want na dagen ziek in bed liggen, kan het natuurlijk niet anders dan dat ik af ben gevallen. Maar niks is minder waar, was gewoon aangekomen. En nu voel ik me heel zielig, ben ook nog eens alleen, mn eierstokken rammelen zo hard dat ze ze in afrika horen, maar we moeten echt nog even wachten, en nu wil ik patat bestellen

zondag 27 augustus 2017 om 18:53
Summernight aaaawh
Hoop dat je je snel beter voelt, want wat je hier typt lijkt me echt niets.
Heeeeeeeeeeeeeel veel beterschap toegewenst van deze kant!
Hier gaat alles goed! Heb een super eerste week gehad denk ik, ben benieuwd naar weegschaal morgen.
Net mijn diner op, beetje geïmproviseerd met appel, banaan en rijst. Mijn vriend eet straks patat en ik niet want, vind het zonde om zo'n goede week op het laatst te verpesten.
Morgen weer een keer sporten, heb er zin in!

Hoop dat je je snel beter voelt, want wat je hier typt lijkt me echt niets.
Heeeeeeeeeeeeeel veel beterschap toegewenst van deze kant!

Hier gaat alles goed! Heb een super eerste week gehad denk ik, ben benieuwd naar weegschaal morgen.
Net mijn diner op, beetje geïmproviseerd met appel, banaan en rijst. Mijn vriend eet straks patat en ik niet want, vind het zonde om zo'n goede week op het laatst te verpesten.

Morgen weer een keer sporten, heb er zin in!

zondag 27 augustus 2017 om 19:04
Hoi Summer, balen. Goed uitzieken, dat griepje kan lang duren.
Anders blijf je moe daarna. Afvallen komt wel weer, nu jezelf lekker zielig voelen en rustig aan doen.
Zit weinig anders op.
Julia, goede motivatie.
Hoop dat de resultaten goed zijn en sport ze morgen !
Spirit, the spirit is goed. Niet te veel en te snel willen hoor, dan ben je het denk ik zo beu.
Afya welkom in de groep.
Verder iedereen uit de groep een fijne avond nog !
Anders blijf je moe daarna. Afvallen komt wel weer, nu jezelf lekker zielig voelen en rustig aan doen.
Zit weinig anders op.
Julia, goede motivatie.
Hoop dat de resultaten goed zijn en sport ze morgen !
Spirit, the spirit is goed. Niet te veel en te snel willen hoor, dan ben je het denk ik zo beu.
Afya welkom in de groep.
Verder iedereen uit de groep een fijne avond nog !
zondag 27 augustus 2017 om 19:05
Hallo allemaal, ik ga dit topic ook volgen, er staan interessante recepten en tips in.
Ik wil er uiteraard ook kilo's afhebben, ik weeg nu 100 kilo schoon aan de haak. Ik lig momenteel in scheiding, dus afvallen gaat vanzelf. Ik zorg nu dat ik in ieder geval eet, ook al staat het me tegen, en dat is niks voor mij want ik ben een Bourgondiër. Ik eet nu wel gezond, omdat ik gewoon weet dat ik anders omval.
Dus op dit moment volg ik geen dieet, maar probeer te overleven tijdens de scheiding, die overigens rustig verloopt, maar desalniettemin verdrietig is. Wanneer het achter de rug is en ik mijn draai in mn uppie weer heb gevonden, kan ik eens kijken wat de scheiding met mijn lichaam heeft gedaan.
Mochten jullie mij willen toevoegen in het overzicht: 40 jaar, 178 en 100 kilo.
Succes allemaal
Ik wil er uiteraard ook kilo's afhebben, ik weeg nu 100 kilo schoon aan de haak. Ik lig momenteel in scheiding, dus afvallen gaat vanzelf. Ik zorg nu dat ik in ieder geval eet, ook al staat het me tegen, en dat is niks voor mij want ik ben een Bourgondiër. Ik eet nu wel gezond, omdat ik gewoon weet dat ik anders omval.
Dus op dit moment volg ik geen dieet, maar probeer te overleven tijdens de scheiding, die overigens rustig verloopt, maar desalniettemin verdrietig is. Wanneer het achter de rug is en ik mijn draai in mn uppie weer heb gevonden, kan ik eens kijken wat de scheiding met mijn lichaam heeft gedaan.
Mochten jullie mij willen toevoegen in het overzicht: 40 jaar, 178 en 100 kilo.
Succes allemaal

zondag 27 augustus 2017 om 20:29
Afya & dutchtrien: welkom en succes!
Summernight: wat een rotdag voor jou! Dikke knuffel en heel veel beterschap meis
Gekopbloemen: gewicht klopte wel, maar die van de post ervoor niet.
Julia knap dat je je weekend zo hebt afgesloten..
Ben benieuwd hoe het iedereen vergaat morgen op de weegschaal.
Ik heb net oliebollen op:) kermis hier dus kan er niet ondeeuit;)
Als ik niet al zoveel was afgevallen had ze ik ze niet genomen.
Fijne avond allemaal en tot morgen!
Summernight: wat een rotdag voor jou! Dikke knuffel en heel veel beterschap meis

Gekopbloemen: gewicht klopte wel, maar die van de post ervoor niet.
Julia knap dat je je weekend zo hebt afgesloten..
Ben benieuwd hoe het iedereen vergaat morgen op de weegschaal.
Ik heb net oliebollen op:) kermis hier dus kan er niet ondeeuit;)
Als ik niet al zoveel was afgevallen had ze ik ze niet genomen.
Fijne avond allemaal en tot morgen!
maandag 28 augustus 2017 om 06:49

maandag 28 augustus 2017 om 09:07
maandag 28 augustus 2017 om 10:41
Ik ben vandaag echt gestart:
startgewicht en huidig gewicht: 82.6
Vanochtend goed begonnen met havermout met noten en meloen. Om 9 uur gesport en nu aan de smoothie
Test voor vandaag is een etentje wat ik vanavond heb, qua eten gaat het wel lukken, alleen 1 of 2 speciaal biertjes zal ik niet af kunnen slaan. Beetje gewoonte met de vriendin met wie ik ga...en ik ben zwak
Balen summernight, sterkte
afya en Dutch trienwelkom en succes!
Jammer voor de dames die niet zijn afgevallen deze week, maarrrr....nieuwe week, nieuwe ronden dus nieuwe kansen
startgewicht en huidig gewicht: 82.6
Vanochtend goed begonnen met havermout met noten en meloen. Om 9 uur gesport en nu aan de smoothie
Test voor vandaag is een etentje wat ik vanavond heb, qua eten gaat het wel lukken, alleen 1 of 2 speciaal biertjes zal ik niet af kunnen slaan. Beetje gewoonte met de vriendin met wie ik ga...en ik ben zwak
Balen summernight, sterkte

afya en Dutch trienwelkom en succes!
Jammer voor de dames die niet zijn afgevallen deze week, maarrrr....nieuwe week, nieuwe ronden dus nieuwe kansen

maandag 28 augustus 2017 om 13:04
Dutch_Trien en Afya, welkom en succes! En Summernight wat naar dat je nog ziek bent, beterschap gewenst!
De weegschaal had goed nieuws voor me vanmorgen: 71,6, dus 1,6 kg eraf sinds vorige week maandag. Blijkbaar heb ik een vliegende start gemaakt. En nu vooral doorzetten natuurlijk
Iedereen weer veel succes gewenst deze nieuwe week!
De weegschaal had goed nieuws voor me vanmorgen: 71,6, dus 1,6 kg eraf sinds vorige week maandag. Blijkbaar heb ik een vliegende start gemaakt. En nu vooral doorzetten natuurlijk

Iedereen weer veel succes gewenst deze nieuwe week!
maandag 28 augustus 2017 om 13:52

maandag 28 augustus 2017 om 18:29
Dutch, welkom en veel sterkte de komende tijd !
Als je weinig binnenkrijgt, dan maar wel gezond !
Banaan, maakt niet uit, succes deze week.
Lily, goed gedaan !
Julia, je gaat snel, knap gedaan !
Miss Lotus, goed bezig !
Spirit, gewoon lekker eten en drinken straks, tijd zat om af te vallen !
Afya, good luck , en welkom, als ik dat al niet gezegd heb
Paars met roze, ik zie jou niet in de tabel, kan dat ?
Treurniet, in ieder geval stabiel
Lieve zuster, ik zag het ook terug inderdaad. Veel succes deze week !
Jij hebt marges met BV, doe rustig aan.
Jeetjemina, ach als het maar lekker was. En nu weer door !
Als je weinig binnenkrijgt, dan maar wel gezond !
Banaan, maakt niet uit, succes deze week.
Lily, goed gedaan !
Julia, je gaat snel, knap gedaan !
Miss Lotus, goed bezig !
Spirit, gewoon lekker eten en drinken straks, tijd zat om af te vallen !
Afya, good luck , en welkom, als ik dat al niet gezegd heb

Paars met roze, ik zie jou niet in de tabel, kan dat ?
Treurniet, in ieder geval stabiel
Lieve zuster, ik zag het ook terug inderdaad. Veel succes deze week !
Jij hebt marges met BV, doe rustig aan.
Jeetjemina, ach als het maar lekker was. En nu weer door !

maandag 28 augustus 2017 om 20:33
Allemaal goede en niet tegenvallen de resultaten toch? Fijn!
Gekopbloem je krijgt dik gedrukte cijfers door op die B drukken links onder waar je typt en dan tussen de ] en [ typen.
Net heerlijk gesport, viel wel tegen na een lange tijd niet zijn geweest. Conditie ging nog wel dat heb ik laatste tijd ook nog af en toe wel gedaan, maar krachttraining was waardeloos ben net een slappe vaatdoek
.

Gekopbloem je krijgt dik gedrukte cijfers door op die B drukken links onder waar je typt en dan tussen de ] en [ typen.
Net heerlijk gesport, viel wel tegen na een lange tijd niet zijn geweest. Conditie ging nog wel dat heb ik laatste tijd ook nog af en toe wel gedaan, maar krachttraining was waardeloos ben net een slappe vaatdoek