Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf

20-05-2020 20:54 749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee?

Ik stond net op de weegschaal en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil er 5/6 kilo af.

Dan moet ik toch echt wat gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

En vooral mentale support heb ik nodig dus ik dacht wie doet er mee zodat we elkaar kunnen steunen. Gezonde eettips kunnen delen etc.

Tabel erbij kan evt ook, maar is voor mij geen must.

Wortelsap91: 70,7 —> 65 (nu: 68,7)
Purake: 72,5 —> 67 (nu: 72)
Elviva 1983: 74.8 —> 69.5 (Nu: 73,4)
Goedgemutst: 69.5 —> 64 (nu 69.2)
Student2020: 85 —> 70 (nu: 74,7)
Andersom1080: 55.9 —> 52 (nu: 54,2)
Piepp: 75 —> 68
Gatinmijnsok: 82.5 —> 75 (nu: 79,0)
Luistervink: 71 —> 64 (nu: 66,4)
Mutsekluts: 78-->70 (nu: 77,7)
Perzikboom6: 71 —> 65 (nu: 67,5)
Jessiebel: 60,5 —> 52 (nu: 60,4)
Bella: 76,6 -> 69,5 (nu: 75,5)
Andijviestamppot: 64,5 —> 59
Tempranillo: 67 —> 60 (Nu: 62,6)
Pinopino: 71 —> 65 (nu: 69,7)
Mindervanmij 98 —> 92 (nu: 97,1)
Juul2014 67,4 —> 62 (nu: 66,7)
HennieHen 59,4 —> 55,9
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:27
49.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jessiebel schreef:
30-05-2020 12:04
Ja corona is de druppel geweest helaas.

En nu op zoek naar een andere baan inderdaad, maar ik neem eerst even de tijd om na te denken over wat ik wil en lekker een beetje tot rust te komen.

Bedankt Andersom
Poeh, rustig aan hoor Jessiebel. Afvallen is niet makkelijk in dit soort heftige tijden. Goed op jezelf blijven letten!

Mijn vriend heeft ineens last dat ie wil vreten. Roept om de haverklap 'chips?' en wil friet, Chinees, pizza en van alles graag heel veel. Echt. Waarom nu? Normaalgesproken is hij degene die heel streng vindt dat je alleen op zaterdagavond chips mag eten en dat we gezond moeten koken. Hij is wel wat gefrustreerd laatste tijd. Hij wil weer terug naar normaal, mensen zien, dingen doen. Hij vindt ook dat ik nu aan het doorslaan ben (ik woog vanochtend een broodje van de markt, omdat ik totaal niet kon inschatten hoe groot ie was en dat vond ie echt heel overdreven en raar). Irritant.

Dit weekend heb ik feestje en ik zie wel op tegen het sociaal eten. Degene waar ik heen ga houdt van veel en goedkoop eten. Dus diepvriestaart, muffe melbatoast en supermarktsalades die uit alleen maar slasaus bestaan. (Sorry, ik ben best wel een eetsnob.) Ik doe dan vaak toch maar mee, maar eigenlijk is dat stom. Ik vind het niet zo lekker, maar ik eet uit verplichting, verveling en omdat ik het niet kan laten.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
30-05-2020 13:09
Hij vindt ook dat ik nu aan het doorslaan ben (ik woog vanochtend een broodje van de markt, omdat ik totaal niet kon inschatten hoe groot ie was en dat vond ie echt heel overdreven en raar). Irritant.
Dat doet mijn partner soms ook, net als heel veel chips eten en toetjes en meer. Ik moet het toch echt zelf doen dus ik leg het naast me neer.

Niet teveel eten bij borrels vind ik ook lastig, maar ik probeer wel slimmer te kiezen voor wat ik écht lekker vind. En soms kies ik een categorie uit om van te genieten en laat ik de rest 100% staan. En geen calorieën drinken.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dag gehad! Lekker gewandeld in de zon en nog wat spullen opgeruimd in huis. Het niet snoepen/snacken gaat prima, ik heb er nu geen moeite mee. Het alleen water drinken en thee luktbook prima, al heb ik gisteren ook een glas light limo op bij de frietjes. Vandaag:
O geroosterde boterham met roerei
L 1 boterham filet americain, 1 met humus en tomaatjes, 1 cracker met 20+ smeerkaas en 1 met gerookte kipfilet en kommkommer
T een appel
D ramen

En straks nog verse ananas.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees vanaf het begin van dit topic mee en wat zijn jullie ontzettend motiverend naar elkaar.
Ik ben zelf in een ander topic vanaf januari begonnen met meer bewegen en gezonder eten. Daar ben ik nu in 5 maanden tijd ruim 10kg mee kwijtgeraakt.
Ik weeg nu 68,6kg bij 174cm. Mijn streven is om onder de 70kg te blijven, maar ik zou wel graag wat strakker worden. Als er nog wat kilo’s af gaan dan is dat wel mooi meegenomen.

Mag ik met jullie meeschrijven?
(Ik hoef dus niet in de OP, omdat ik nu geen streefgewicht heb.)
Alle reacties Link kopieren
Lauren89 schreef:
30-05-2020 18:54
Hallo allemaal,

Ik lees vanaf het begin van dit topic mee en wat zijn jullie ontzettend motiverend naar elkaar.
Ik ben zelf in een ander topic vanaf januari begonnen met meer bewegen en gezonder eten. Daar ben ik nu in 5 maanden tijd ruim 10kg mee kwijtgeraakt.
Ik weeg nu 68,6kg bij 174cm. Mijn streven is om onder de 70kg te blijven, maar ik zou wel graag wat strakker worden. Als er nog wat kilo’s af gaan dan is dat wel mooi meegenomen.

Mag ik met jullie meeschrijven?
(Ik hoef dus niet in de OP, omdat ik nu geen streefgewicht heb.)
Van mij wel hoor, welkom!
Alle reacties Link kopieren
Dag ging goed, tot uur of vier. Toen zijn er nog vier wij , tig stukjes stokbrood en een halve pizza in gegaan.. grrr. Morgen met frisse moed weer verder.
Pfff hier slechte dag... Overdag ging ok, maar daarna borrel en BBQ... Morgen weer mijn best doen met gezonde keuzes maken. Maandag wordt een beproeving: een verjaardag met veel taart en een uitgebreide lunch...
Is het nou dinsdag of woensdag weegdag? Weet niet of de dag nou veranderd is 🤔
Geniet van de vrije dagen en het lekkere weer!
Isabella98765 schreef:
30-05-2020 20:31
Dag ging goed, tot uur of vier. Toen zijn er nog vier wij , tig stukjes stokbrood en een halve pizza in gegaan.. grrr. Morgen met frisse moed weer verder.
Heel herkenbaar vandaag 🙄
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Hoef niet perse in de OP (maar ook geen bezwaar)...ik ben na mijn bevalling 9 maanden geleden het spoor bijster...ik was voor de bevalling prima (klein beetje vetjes maar niet heel storend). Tijdens zwangerschap afgevallen in het door heel gezond eten (ik had echt bijna alleen maar gezonde cravings) en was een weekje na de bevalling op mijn oude gewicht van 68.

En nu 72 kg and counting...het cijfertje stoort me niet maar ik voel me echt zo niet chill. Maar het stomme is: ik blijf maar vreten. Ik geef de schuld aan de gebroken nachten en de quarantaine maar ik wil me weer lekker voelen.

Mijn streefgewicht is zo’n 67 kg maar dan wel inclusief wat spieren...dus qua vet mag er zeker wel 8 kg af...

Hopelijk motiveert dit topic me want er moet echt wat veranderen hier :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Begon de dag met een verjaardag (wel 2 km wandelen erheen). Taart en meer lekkers.... vanavond plots vrienden over de vloer. Samen gegeten, biertje erbij, ijs toe. Erg gezellig allemaal maar niet best voor mijn voornemens

Maar. Iets in mij had zin om te gaan hardlopen... iets goed te maken? 5km rondje gehad, sluit de dag wel met een goed gevoel af !

Leuk dat er steeds meer aansluiten ook!
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe schrijfsters. Door een jarige in huis en een opdracht die af moet heb ik vandaag alleen 7 km gewandeld (naar de supermarkt en terug 🤣) en een beetje minder gezonde gegeten dan normaal.

O:skyr met muesli en verse abrikozen
T: kersenvlaai
L: salade en twee crackers met roomboter
T1: worteltjes met hummus
T2 : schaaltje nootjes en gedroogd fruit
D: sushi
T: havermoutkoek

Volgens MyFitnessPal is het maar 2305 kcal, ik was bang dat het veel meet was!
Alle reacties Link kopieren
@jessiebel wat vervelend van je baan. Ik hoop dat je rustig de tijd kan nemen om een nieuwe baan te zoeken.

Vandaag heb ik zelf een sportieve dag gehad.

Vanochtend 40 km gefietst (zere billen nu, dat wel!) en was het na 25 km wel dikke zat alleen toen moest ik dus nog 15 km fietsen om thuis te komen, oeps. Goed idee van mijn collega waarin ik in meega heb ik nu wel spijt van, haha.

O: 1 banaan en 100 gram aardbeien want ik had me verslapen
L: tosti met 30+ kaas en kipfilet met curry erbij 😍.
Tussendoor: borrel met 2 wijntjes en wat aardbeien.
D: bbq waarbij ik een stukje kipsate heb gehad, 3 mini kippenvleugels en een worstje met cocktailsaus (oeps) ook ongeveer een half stokbrood naar binnen gewerkt met kruidenboter.

Al met al ben ik tevreden vandaag, gezien de beweging die ik heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb weer wat gemist zie ik. Wat mij betreft is iedereen welkom dus gezellig dat er nog meer mee schrijven!

Wegen op dinsdag toch?

Herkenbaar zo’n man die dan roept of ik chips of een ijsje wil. Heb hem daarom maar eens ingelicht dat ik probeer af te vallen (had ie nog niet in de gaten).

Hier neem ik het in het weekend minder nauw. Het moet realistisch blijven en aangezien me het doordeweeks super goed lukt mag dat in het weekend wel.

Vrijdag 15.000 stappen gezet dus dat was een mooi begin van het weekend. M

Zometeen naar een verjaardag dus ik ga vragen om een klein stukje taart 😉. Dat werkt hier trouwens echt goed. Ik geniet nog meer van een halve stroopwafel met een half glas cola dan voorheen met beide een hele.
Alle reacties Link kopieren
Gaat hier best oké met wat ik kies om te eten, als ik eet. Mentaal minder. Herstellend van relatiebreuk, dus moet wel blijven eten, valkuil is te weinig eten. Het ene moment sta ik gezond te koken, andere moment bedenk ik me dat ik niets gegeten heb. En dan weer mezelf erop afkeuren, pffff...... Zoveel spanning in m'n buik ervan....

Zometeen maar even een stuk lopen.
Alle reacties Link kopieren
He bah Mutsekluts, sterkte
Bah mutsekluts, vervelend!
Wel goed van je dat je desondanks goed voor jezelf zorgt !
Van ongezond eten ga je je niet beter voelen, dus heel goed!

In het weekend heb ik wel wat meer moeite met gezonde keuzes.
Gisteren was een goede dag.
Vandaag niet helemaal qua keuzes, maar heb niet teveel gegeten.
En vanmorgen 5 km hardgelopen en 3 km gewandeld + een workout krachttraining armen van 25 min. Dus dat compenseert weer wat.

O: plakje suikerbrood :facepalm: + beschuitje hagelslag.
T: halve stroopwafel
L: kom champignonsoep, 1 pistoletje met kaas en een gekookt ei
T: schaaltje sojavla met fruit en klein handje ongebrande/ ongezouten noten
T: 1 speculaasje
Nog te eten;
D: lasagne
T: peer
Ongeveer 2000 kcal
Alle reacties Link kopieren
Best een goede dag vandaag (Behalve de rud bull ahum)

1 banaan
2 boterhammen, met huttenkase,avocado, kaas
2 latte
1 komkommer
1 red bull
1 tukje
Diner: Ricotta feta tomaten hartige taart
Alle reacties Link kopieren
Jessiebel wat jammer van je job!! Hopelijk vind je snel wat anders dat je leuk vindt, deed je deze job heel graag?

Mutsekluts, sterkte met het verwerken van de breuk, hoe lang waren jullie samen? Zoiets is nooit leuk nee, en heeft inderdaad impact op hoe en wat je eet, herkenbaar .. sterkte!

Hier een hele fijne dag gehad (gisteren ook trouwens!), ik houd zo van weekends :D
Vandaag gegeten;

O: koffie met melk
Laat ontbijt/vroege lunch: nog een kop koffie met melk, dubbele tosti ham kaas (2 boterhammen), 2 broodkapjes met hummus, gekookt ei , sla tomaat komkommer, 1 abrikoos
T: koude caffé latté
T: bolletje ijs en zelfgebakken wafel met een toefje slagroom :D
A: zelfgemaakte salade met garnalen, mais, kappertjes, tonijn, halve perzik, gekookt eitje, tomaat, komkommer, salade uit de tuin en beetje cocktailsaus met 1 sneetje brood
T: bakje fruitsalade van de AH met druiven, appel, mango, ananas

Vanmorgen 5,5km hardgelopen, vanmiddag 50 minuten gefietst en 's avonds nog eens 40 minuten met de hond gewandeld. Tevreden van vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja ik heb me vanmorgen sinds lang nog eens gewogen en ik ben iets afgevallen. Dat is eigenlijk bij mij niet de bedoeling, ik wil vooral strakker worden, maar anderzijds wel bevestiging dat wat ik eet niet teveel is voor mij :D was wel even een geruststelling omdat ik door de karige lijstjes die ik hier soms zag echt begon te twijfelen aan mijn calorie-inname! Ik heb het dan kennelijk toch nodig om veel te eten ook al ben ik maar 1m61!
Alle reacties Link kopieren
Lieve reacties van jullie, fijn... Ik sta m´n mannetje wel, maar soms schiet de wanhoop in m´n kop, waarom het weer mislukt is... Waren zes jaar samen, gelukkig geen samenwonen. Kids en relatie veel gescheiden gehouden, dus ben allang blij dat m´n kinderen geen grote last hebben van deze breuk. De pubers gaan hun eigen gang wel.

Vanavond pizza besteld voor de kinderen en zelf even alleen maar een boterham met kaas en rauwkost op. Het is iets, en op zich geen foute keuze. net nog even een banaan gepakt, even een boost. En de pubers zijn blij met de bestelmodus van ma, dat is dan maar even zo. Gezonde jongens dus prima, komt wel weer.

Deze week weer naar de osteopaat, kijk ik naar uit om alles weer een beetje los te maken en te kunnen laten gaan zeg maar. Ik heb lieve mensen om me heen, en ik weet dat ik het ook alleen kan, maar moet m´n structuur gewoon terugvinden. Helpt die Coronatoestand niet erg aan mee.

Morgen komt er een fijne vriendin, lekker mee wandelen en kletsen en gezonde lunch maken samen, zin in. Voor morgenavond pulled chicken uit de slowcoooker op het programma. Maak ik normaal met cola, nu met wat meer kruiden. Ik kan zo genieten van koken.... Terugpakken dus....

Nog twee nachtjes, dan gaan we weer wegen! (Ik zal eerst eens een batterij voor m'n weegschaal gaan kopen)
anoniem_396502 wijzigde dit bericht op 31-05-2020 22:22
2.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was even een tijdje uitgetuned bij dit topic want het gezonde eten lukte door diverse redenen voor geen meter.
Maar ik ben er weer bij! De eerste van de maand werkt altijd erg motiverend voor mij ;-)

Inmiddels zit er nog een extra kilo aan dus extra hard aan de slag. Deze week heb ik wel elke dag squats gedaan dus nog niet alles is verloren!
Alle reacties Link kopieren
Da's waar Leo, eerste van de maand, nieuwe ronde nieuwe kansen! Ik had er helemaal niet aan gedacht, goed 'reset'-moment!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Mutsekluts, je hebt nogal wat op je bordje liggen. Maar het klinkt alsof je al wel een duidelijk plan van aanpak hebt liggen!!!
Alle reacties Link kopieren
Klopt Leo, net wakker, lekker uitgeslapen (voor mijn doen). En daar is 'ie dan, de eerste, we gaan ervoor!

Mijn plan:

o: shake van amandelmelk, verse aardbeien uit eigen tuin, schepje eiwitpoeder en lepel havermout
M: gezonde lunch met allerlei gezonde dingetjes (sushi, salade, groentesticks met yoghurtdip)
A: Pulled chicken uit de slowcooker, op een broodje met ijbergsla.

Heel veel succes allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net als een aantal anderen dit weekend iets minder opgelet. Een bbq, klein gebakje, wat stukjes chocolade. Ik ben niet helemaal buiten mijn boekje gegaan, maar heb wel weer de behoefte om de komende dagen even wat strenger te zijn.

Plan voor vandaag
O smoothiebowl met vers fruit
L groente omelet
T fruit
D avg’tje ( waarbij de v, vega is hier in huis)
T perenijsje

En als er nog gesport gaat worden dan voeg ik nog een eiwitreep toe aan het menu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven