Lijf & Lijn alle pijlers

Haaruitval na bevalling

25-03-2015 16:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de topic hier goed staat. Zo niet, hoor ik het wel.

Ik ben vorig jaar in oktober bevallen. Sinds een maand heb ik erg last van haar uitval. Ik weet dat dit er gewoon bij hoort, maar het wordt nu wel heel erg... Klossen en klossen haar per dag. Als ik mijn hand door mijn haar haal pak ik stukken haar mee. Het is zo erg dat er nu aan de zijkanten van mijn hoofd kale plekken vormen.

Hoe lang gaat dit nog door?! Mijn haar is het enigste waar ik een beetje trots op ben. Lang en (vroeger) er dik. Nu lijkt er echt niks van over te blijven! Is dit wel normaal in zulke hoeveelheden? Het ligt namelijk ook echt overal in huis. In bed, in de douche, in het eten, zelfs in de schone luiers van mijn zoon. Hierom doe ik het ook altijd in een staart. Is dit goed of verergert dit het juist? HELP!
Volgens mij helpt daar niet veel tegen. Ik had een enorme kale inhammen en een flinterdun bosje haar, maar heb echt de tijd uit moeten zitten. Heeft denk ik wel een half jaar geduurd.

Alle gangbare tips (vitaminepreparaten, shampoos ed) hielpen bij mij iig niets.
Het komt wel goed als je hormoonhuishouding weer op peil is maar ik zou wel even naar de huisarts gaan, misschien voor een bloedonderzoek of een verwijzing naar een dermatoloog voor het geval er sprake kan zijn van een andere oorzaak.
verba volant, scripta manent.
quote:Penelope_ schreef op 25 maart 2015 @ 16:22:

Volgens mij helpt daar niet veel tegen. Ik had een enorme kale inhammen en een flinterdun bosje haar, maar heb echt de tijd uit moeten zitten. Heeft denk ik wel een half jaar geduurd.

Alle gangbare tips (vitaminepreparaten, shampoos ed) hielpen bij mij iig niets.Ik schrok mezelf kapot toen ik die inhammen zag. Groeit je haar nu wel weer normaal? Of is het altijd zo dun gebleven?
quote:MarianneDavids schreef op 25 maart 2015 @ 16:25:

Het komt wel goed als je hormoonhuishouding weer op peil is maar ik zou wel even naar de huisarts gaan, misschien voor een bloedonderzoek of een verwijzing naar een dermatoloog voor het geval er sprake kan zijn van een andere oorzaak.Ik ga binnenkort bij mijn huisarts langs voor anti-conceptie. Misschien moet ik het daar inderdaad even aankaarten. Ik word er echt moedeloos van!
Ja hier nog een!! 1 nov bevallen, sinds een week of 10 zoveel haaruitval!!!! Huisarts zegt is normaal. Enige wat ze zouden kunnen checken is je schildklier of wellicht vitamine tekort. Ik slik mamafit en extra vitamine B. Ik was nog maar twee keer per week mijn haar en sinds een paar dagrn lijkt t eindelijk minder te worden! Pff. T komt goed, echt maar t is wel eng. Sterkte!
Herkenbaar. Bevallen in mei en in mijn inhammen staat nu weer haar van 3 cm......

Mijn kapster, zelf zwanger, vertelde me dat ze vaak zag dat het vooral bij tweede, derde, etc. Zoons heel erg wordt. Bij mijn 2e zoon was het idd nog erger dan bij mijn eerste. Maar misschien is het ook wel gewoon een fabeltje hoor.
quote:Vl43inder schreef op 25 maart 2015 @ 16:34:

Herkenbaar. Bevallen in mei en in mijn inhammen staat nu weer haar van 3 cm......

Mijn kapster, zelf zwanger, vertelde me dat ze vaak zag dat het vooral bij tweede, derde, etc. Zoons heel erg wordt. Bij mijn 2e zoon was het idd nog erger dan bij mijn eerste. Maar misschien is het ook wel gewoon een fabeltje hoor.

Oh jeej... Als het bij mijn eerste al zo erg is....

Suusberg, ik neem nu ook extra aanvullingen en een extra dosis vit D omdat ik ernstig tekort had.
Ja hier ook in november bevallen en het valt heel erg uit. Moet binnenkort ook nog onder het mes, dus narcose. Waardoor het nog wel erger kan worden.

Ik lees mee voor de gouden tip, alhoewel die er niet is vrees ik.
Gouden tip is er niet. Het is hier gewoon weer aangegroeid.
Tja ik denk inderdaad dat er geen tips voor zijn. Helaas! Maar hoelang kan dit nog doorgaan?
Bij mij duurde het ongeveer 2-3 maanden dat mijn haar uitviel. Inmiddels beginnen nieuwe haren te vormen (4 cm) haha, is geen gezicht, maar goed hoort erbij. Hier ook het hele huis vol met haren.
Is een bekend verschijnsel van ijzer tekort (HB). Laat dit dus checken.
Bedankt voor alle reacties!

Bestpittig, aan ijzer tekort heb ik nog niet aan gedacht. Ik voel me ook vermoeid de afgelopen tijd, misschien dat ook even laten checken bij de huisarts.

Ik hoop dat het snel voorbij is... Sommige dingen vertelt echt niemand je als je kinderen krijgt. :D
Oh ja. Dat brengt wel herinneringen boven ja.

Toen ik na de eerste stopte met borstvoeding viel het zo vreselijk uit.

Ik heb ook lang haar en dan valt het al helemaal op, met stofzuigen schrok ik iedere keer weer.

Het groeit weer terug, je moet wel even door zo'n fase heen met van die korte haartjes die terug groeien, zag er bij mij met mijn ultra steile haar echt niet uit.

Ik ben nu zwanger van de tweede dus dat wordt nog wat straks
Ik heb altijd een pony, en ik heb in de tijd dat het weer begon te groeien een soort dubbele pony gehad, mijn eigen lengte en de lengte van de nieuwe haren. Drama, maar het is goed gekomen.
Home is where your wifi connects automatically.
ben nou zwanger van de 2e dus hopelijk word het niet zo erg want heb al heel dun haar ;) maar wat bij me eerste hielp was biotin 10.000 mg.... weet niet of je bv geeft? dan mag het waarschijnlijk niet genomen worden.. maar zo niet.. zou ik het eens wagen... kost geen drol en bij mij hielp het toen wel vrij snel.
quote:bordi schreef op 26 maart 2015 @ 05:14:

ben nou zwanger van de 2e dus hopelijk word het niet zo erg want heb al heel dun haar ;) maar wat bij me eerste hielp was biotin 10.000 mg.... weet niet of je bv geeft? dan mag het waarschijnlijk niet genomen worden.. maar zo niet.. zou ik het eens wagen... kost geen drol en bij mij hielp het toen wel vrij snel.Bedankt voor de tip! Ik geef borstvoeding, maar ik zal het eens navragen. Wie weet? ;)
Laat inderdaad je schildkier en vitamine B12 checken. Bij mij was dat het probleem.
quote:KoekjeMo schreef op 25 maart 2015 @ 16:25:

[...]

Ik schrok mezelf kapot toen ik die inhammen zag. Groeit je haar nu wel weer normaal? Of is het altijd zo dun gebleven?

Ik zag het eigenlijk pas toen ik langs een etalage liep en mijn haar opzij waaide, hele kale plekken aan de zijkanten

Heb maar een pony laten knippen, dan leek het nog wat.

Maar daarna helemaal goed gekomen hoor, heb nu gewoon mijn oude haar weer. We een tijd lang nog van die babyhaartjes op de kale plekken maar ook dat verdween na verloop van tijd
Ik snapte ineens waarom zoveel vrouwen een andere coupe namen na de geboorte van hun kind. Ik had ook enorme inhammen. Ik heb een pony laten knippen en een paar maanden later een wat kortere coupe om het eruit te laten zien alsof het laagjes waren

Overigens heb ik nu weer lang haar. Van de kale plekken is niks meer te zien. Maar ik weet nog goed dat ik onder de douche stond, mijn haar waste en heel bang was dat ik kaal de douche uit zou stappen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven