Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Elf12 nog gefeliciteerd met je huwelijk! Ach, zo erg is het toch niet om de touwtjes eens te laten vieren? Vooral niet als je daarna jezelf weer herpakt zoals jij nu doet!

Hier ook een tegenvaller, ik denk dat ik teveel doe qua bewegen... Begin weer last te krijgen van mijn buik daarom nu al drie dag niet hardgelopen, wil het vanavond weer proberen. Wil het wel volhouden, aar danaar op een iets minder hoog tempo, meer tijd tussen de trainingen laten en Zo... En hopen dat de pijn dan wegblijft.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Maar Elf, als je getrouwd bent mag je het nu toch allemaal wel een beetje laten verslonzen? Grapje natuurlijk, heel erg gefeliciteerd! Ik hoop dat je een super leuke dag hebt gehad. Je hebt in ieder geval er van genoten, en dat mag natuurlijk ook! Dan nu weer lekker gezond bezig.

He wat naar Magneet. :( Kun je eventueel ook met een arts overleggen als je last krijgt? Ik hoop dat het vanavond goed gaat!

Goed bezig Elske! Voor jou even de suiker-stuiterende smiley die jij niet meer bent Vind je het moeilijk vol te houden?

Dank je wel Moon, ik hoop dat ik misschien met zo'n busje gebracht kan worden als ik er echt elke dag heen zou moeten, tot ik weer zelf kan fietsen/met het openbaar vervoer.
quote:Lapflop schreef op 19 juli 2016 @ 15:18:

Goed bezig Elske! Voor jou even de suiker-stuiterende smiley die jij niet meer bent Vind je het moeilijk vol te houden?Dank je, Lapflop! Ik vind het niet moeilijk vol te houden, maar ik ben wel bang dat als ik weer bijv. ijs of chocolade eet ik weer een terugval krijg. Dus eet ik het niet. Matigen met zoetigheid is veel moeilijker voor mij dan het gewoon niet eten heb ik gemerkt.
Ook even een slinger voor mij: ik heb al die wat vind je mooi/lelijk aan jezelf/je partner/vrouwen in het algemeen-topics links laten liggen. Ik hoef helemaal niet te lezen dat er te veel mensen zijn die stevig oordelen over allerlei dingen die ik wel of niet heb. Ik lees het gewoon niet.

Slingers voor jullie allemaal!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:Lapflop schreef op 19 juli 2016 @ 15:18:

Maar Elf, als je getrouwd bent mag je het nu toch allemaal wel een beetje laten verslonzen? Grapje natuurlijk, heel erg gefeliciteerd! Ik hoop dat je een super leuke dag hebt gehad. Je hebt in ieder geval er van genoten, en dat mag natuurlijk ook! Dan nu weer lekker gezond bezig.

Dankjewel! We hebben een superdag gehad!

Nu weer de gezonde draad oppakken.
quote:may_ka schreef op 19 juli 2016 @ 19:35:

Ook even een slinger voor mij: ik heb al die wat vind je mooi/lelijk aan jezelf/je partner/vrouwen in het algemeen-topics links laten liggen. Ik hoef helemaal niet te lezen dat er te veel mensen zijn die stevig oordelen over allerlei dingen die ik wel of niet heb. Ik lees het gewoon niet.

Slingers voor jullie allemaal! heel goed!!! Dat is ook informatie waar je helemaal niets aan hebt!
quote:elske1975 schreef op 19 juli 2016 @ 16:07:

[...]

Dank je, Lapflop! Ik vind het niet moeilijk vol te houden, maar ik ben wel bang dat als ik weer bijv. ijs of chocolade eet ik weer een terugval krijg. Dus eet ik het niet. Matigen met zoetigheid is veel moeilijker voor mij dan het gewoon niet eten heb ik gemerkt.

Superknap Elske! Wat goed dat je dit al zo lang volhoudt! En je hebt ook gelijk hoor, na 1 stukje chocola wil ik de hele reep.

Ik ben wel weer begonnen met zelf zoetigheid maken. Dus bananenbrood, chocoladepasta etc zonder suiker. Ik gebruik fruit en gedroogd fruit.
Gisteren een nieuwe les gedaan bij fitland daar zit ik sinds kort bij. Uur vloog voorbij. En maandag al bij me andere sportschool een uurtje fijn gesport.

Zit weer helemaal in de gezondsheids modus.

Morgen naar de sauna. Ook weer eens fijn
quote:elf12 schreef op 20 juli 2016 @ 08:13:

[...]

Ik ben wel weer begonnen met zelf zoetigheid maken. Dus bananenbrood, chocoladepasta etc zonder suiker. Ik gebruik fruit en gedroogd fruit.Dat klinkt lekker, maar ik denk dat ik daar te lui voor ben Dat is misschien maar beter ook, want ik woon alleen, dus ik moet het ook allemaal alleen opeten.
Een slinger voor mezelf want ik heb vanochtend weer gezwommen en ben direct doorgefietst naar de sportschool om mijn abonnement op te zeggen. Ik ben uitgekeken op de circuittraining die ik deed. Na de zomer wil ik iets anders gaan doen maar ik weet nog niet wat.
out of the box slinger voor mij, omdat ik naar de huisarts ben gegaan met een mogelijk knobbeltje in mijn borst en een moedervlek die ik niet helemaal vertrouw. resultaat: een verwijzing naar de breastclinic (kan er maandag al terecht) en een verwijzing naar de dermatoloog voor begin augustus. waarom de slinger, nou, omdat ik me eens niet als een struisvogeltje heb gedragen onder het mom van als ik net doe of het er niet is, is het er niet.

en een ballon, juist omdat ik me vandaag niks aantrek van mijn dieet, en dat ook best een keertje mag (en ik heb nou eenmaal trek in zoutige snacks met dit weer).

zo, en dan ga ik nu weer verder lopen stressen om de komende ziekenhuisbezoekjes (denk je dat je eindelijk klaar bent met dat circus....)
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Magneet idd goed dat je naar de HA gegaan bent!

Ik dacht dat ik hier vanmorgen geschreven had maar heb het kennelijk niet geplaatst. Nou ja één van mijn voornemens was om zo'n witte bikini-afdruk te krijgen deze zomer. Ik word niet zo heel snel bruin, moet uitkijken niet te verbranden dus het moet met beleid

Maar lekker met een boek op het balkon gelegen en t begin is er.

Qua sport een slechte week maar verder best lekker
Je kunt méér.
Snelle slinger want ondanks verslonzen dieet de afgelopen dagen zag ik vanochtend voor het eerst in lange tijd de 76(,8) op de weegschaal!
quote:Magneet schreef op 21 juli 2016 @ 12:47:

out of the box slinger voor mij, omdat ik naar de huisarts ben gegaan met een mogelijk knobbeltje in mijn borst en een moedervlek die ik niet helemaal vertrouw. resultaat: een verwijzing naar de breastclinic (kan er maandag al terecht) en een verwijzing naar de dermatoloog voor begin augustus. waarom de slinger, nou, omdat ik me eens niet als een struisvogeltje heb gedragen onder het mom van als ik net doe of het er niet is, is het er niet.

en een ballon, juist omdat ik me vandaag niks aantrek van mijn dieet, en dat ook best een keertje mag (en ik heb nou eenmaal trek in zoutige snacks met dit weer).

zo, en dan ga ik nu weer verder lopen stressen om de komende ziekenhuisbezoekjes (denk je dat je eindelijk klaar bent met dat circus....)Goed gedaan
quote:Magneet schreef op 21 juli 2016 @ 12:47:

zo, en dan ga ik nu weer verder lopen stressen om de komende ziekenhuisbezoekjes (denk je dat je eindelijk klaar bent met dat circus....)Wat knap dat je bent gegaan en wat fijn dat je ook direct serieus bent genomen.
Nu maar wachten tot maandag.... gelukkig en volgepland weekend dus dat komt wel goed.

dikke vette slinger want net 15,5 km gefietst met e kids

\
Woehoe! Goed gedaan Magneet! Lekker ook!

Ik hang een klein slingertje op omdat ik vandaag eigenlijk zin had in chocolade maar toch heb gekozen voor magere yoghurt met fruit.

En omdat ik zin heb in koude rosé maar water drink.
goed van je elf!

Ik typ weer verder, nu de kinderen slapen en niet over mijn toetsenbord heen proberen te walsen :D

Inmiddels heb ik ook nog een dik halfuur hardgelopen, gehardloopt, uhhh.... nou ja. Les 16 van Evy. Pittig, in de warmte!

Ondanks dat ik ook snak naar een wijntje of een pilsje (ik krijg die neiging met name als ik vind dat ik het wel kan gebruiken/verdiend heb) zit ik braaf aan de cola light. Ik heb sinds ons voornemen minder te drinken nog geen druppel alcohol gehad. Ben stiekem best een beetje trots!

Oh wacht, zou het daarvan komen dat mijn buik ineens zichtbaar geslonken, geslinkt, uhhh... is? Of kan dat niet zo snel?
Slingers, balonnen, confetti, en alles wat daarbij hoort! Ben bij de breast clinic geweest, onderzocht, foto en echo gemaakt, en het is he-le-maal niets! Gewoon 'veel borstklierweefsel', aldus de radioloog. Ben zo opgelucht!

Heb ook al een halfuur hardgelopen om de gegeten taartjes (gister was zoontje jarig) er weer af te krijgen, voel me goed!

Hoe gaat het met jullie? Tis stil hier!
Wat goed magneet!!!! Ik hang ook slingers op voor jou!!!

Hier minder.... ik word zooo moe en slap met die warme dagen. Ik word er letterlijk ziek van. Sporten gaat daardoor niet helaas. Dat pak ik na de zomer weer op.

Gezond eten gelukkig wel veel fruit en water, en lekkere salades.
Oh wat fijn Magneet!!!

Ik heb leuke dagen, veel gezelligheid en veel zon. Alleen sportief is het ruk

Nouja ik had me voorgenomen deze zomer niet ongemerkt voorbij te laten gaan en echt van de zon te genieten. En dat doe ik!

Het hardlopen hielp me echt door een vervelende periode heen maar ik heb het nu al 1,5 week niet gedaan. Oeps.

Oja ik doe wel met de kettlebell nog oefeningen thuis. Maar dat is zo 'vanzelfsprekend' dat ik er niet zo bij stilsta.
Je kunt méér.
Vanavond tussen 18 en 21.30 wordt een groot pakket bezorgd hier. Zwaar ook dus ik wil het de buren niet aandoen.

Blijf daar wel voor thuis maar als t vroeg is kan ik daarna nog rondje hardlopen. t Is niet zo heet meer s avonds.
Je kunt méér.
Wat ontzettend fijn magneet!

Slingers want ik ben getrouwd!
Gefeliciteerd!
Lapflop gefeliciteerd!

Heb je het groots gevierd of juist bescheiden of wil je er niet teveel over kwijt?

In mijn omgeving komt het weer steeds vaker voor dat mensen trouwen met alleen de getuigen erbij en 'in het geheim'.

Nou die pakketman was er om 18.03 dus ik kon er niet meer onderuit.... ik had alle tijd om hard te lopen Ging verbazingwekkend goed, ik was beetje moe maar lopen ging prima. Lekkere temperatuur ook.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven