Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Dank je wel elf . Als je inderdaad flink wat spieren krijgt nu zegt een weegschaal helemaal niks! Een vriend van mij heeft ooit voor de lol wel eens in een winkel op zo'n weegschaal gestaan die dan zogenaamd je BMI / vet meet enzo. Die jongen is hártstikke afgetraind, en de doos in de winkel stond hem aan te praten dat zijn BMI toch écht wel heel hoog was, en dat hij toch echt wel wat moest afvallen ! Dus weegschalen zijn gewoon stom .
Een slinger voor mezelf omdat ik een nieuwe sport heb uitgeprobeerd. Vanochtend ben ik voor het eerst naar bootcamp geweest.
quote:Lady_Grey schreef op 06 augustus 2016 @ 01:03:

Mijn behandeling gister viel... tegen. Heb er even hele gemixte gevoelens bij. Ik heb een eetschema gekregen waar ik me, vanzelfsprekend denk ik eigenlijk, niet helemaal prettig bij voel. Gaat er vooral om dat je eigenlijk in het begin dus niet mag variëren . Daarnaast werd er gewogen en gemeten. Ik ben in de afgelopen maand 5 kilo aangekomen, en daar staan en te horen krijgen dat je nog steeds aan de lichte kant bent (wel gezond bmi, maar lichter dan gemiddeld) is heel gek. Waar en waarvoor word je behandeld, Lady Grey?
quote:elske1975 schreef op 06 augustus 2016 @ 13:56:

Een slinger voor mezelf omdat ik een nieuwe sport heb uitgeprobeerd. Vanochtend ben ik voor het eerst naar bootcamp geweest.Oh dat lijkt mij ook gaaf. Hoe vond je het?
quote:elf12 schreef op 06 augustus 2016 @ 14:48:

[...]

Oh dat lijkt mij ook gaaf. Hoe vond je het?Zwaar, maar wel erg leuk! Ik ga volgende week weer en dan beslis ik of ik ermee doorga.
quote:elske1975 schreef op 06 augustus 2016 @ 14:01:

[...]

Waar en waarvoor word je behandeld, Lady Grey?

Bij een centrum voor eetstoornissen voor boulimia.

Hoe vond je bootcamp? Was het leuk? Het lijkt me echt heel zwaar , maar geen idee of het ook echt zo is. Komt door de naam denk ik...
voor Lady Grey. Iedere dag is er 1! Wel vervelend dat je niet mag variëren. Betekend dat dat je bijvoorbeeld iedere dag het zelfde ontbijt moet eten? Als je dat echt vervelend vind mag je misschien wel zelf met een voorstel komen (mag ik hazelnoten morgen ipv walnoten?). Maar ik weet daar verder niks van hoor, maar ik hoop dat je over een tijdje dat wel mag.

Elf wat ben jij toch altijd lief voor ons allemaal. Stel ik erg op prijs.

En goed gegaan elske! Hoop voor herhaling vatbaar.
Gisteren ging best wel oke . Meeeer slingers. Vandaag "moet" ik alleen eten. Normaal eet ik samen met mijn huisgenoot, en dan weet ik ook wel dat ik ga eten. Maar hij is er vanavond niet, normaal had ik dan als oplossing dat ik iemand vroeg om te komen eten, maar ik wil nu heel graag proberen om alleen te eten...

En ja; ik moet ongeveer hetzelfde ontbijt eten. Alleen maar brood . Sterker nog, het is ook brood als lunch. Ik stelde zelf al direct voor of havermout dus bijvoorbeeld ook goed is, maar dat hebben ze liever niet omdat dat kennelijk "te los" is ofzo. Dat je te veel en te makkelijk kan variëren met porties en dat het meer nadenken is over hoe je je havermout eet, en het doel is juist om niet meer zoveel na te denken. Dus je mag kiezen wat voor beleg je eet, maar daar houdt het op. Geen idee of ik dat ga volhouden, ik heb een hekel aan altijd hetzelfde eten .
@Lady Grey: bootcampen vond ik leuk! Wel erg zwaar. Vandaag heb ik ook echt spierpijn.

Succes met je herstel! Alleen maar brood lijkt mij ook saai maar ik begrijp wel de redenatie. Van havermout kun je 50 gram afwegen maar ook 20 of 30 gram. Als je het dan ook nog met water maakt zet het geen zoden aan de dijk.
quote:Lapflop schreef op 07 augustus 2016 @ 13:09:

voor Lady Grey. Iedere dag is er 1! Wel vervelend dat je niet mag variëren. Betekend dat dat je bijvoorbeeld iedere dag het zelfde ontbijt moet eten? Als je dat echt vervelend vind mag je misschien wel zelf met een voorstel komen (mag ik hazelnoten morgen ipv walnoten?). Maar ik weet daar verder niks van hoor, maar ik hoop dat je over een tijdje dat wel mag.

Elf wat ben jij toch altijd lief voor ons allemaal. Stel ik erg op prijs.

En goed gegaan elske! Hoop voor herhaling vatbaar.

terug Lapflop

Zo mooi om te lezen hoe positief wij allemaal kunnen zijn. Ipv klagen even 'omdenken'. Ik houd daar van.

Dus ik hang hier slingers en ballonnen op voor ons allemaal!

Mijn sportkleding zit vandaag in de was, ik heb een rustdag (op een beetje huishouden na dan). Lekker laat ontbeten met vers fruit en een eitje. Lazy sunday...
quote:elske1975 schreef op 07 augustus 2016 @ 13:28:

@Lady Grey: bootcampen vond ik leuk! Wel erg zwaar. Vandaag heb ik ook echt spierpijn.

Succes met je herstel! Alleen maar brood lijkt mij ook saai maar ik begrijp wel de redenatie. Van havermout kun je 50 gram afwegen maar ook 20 of 30 gram. Als je het dan ook nog met water maakt zet het geen zoden aan de dijk.

Oooo sterkte met de spierpijn!

Dat gevoel wanneer je de koelkast wil openen en je je hele arm en schouder voelt branden.... maar wel een goed teken Elske! Je hebt flink je best gedaan!
Ik ben toegelaten in een revalidatieprogramma!

Ik kan beginnen zodra er plek vrij is, ze verwachten tussen de 2 en 4 weken. In totaal verwachten ze dat ik zo'n 6 maanden bezig zal zijn. 3 a 4 keer per week zal ik er heen moeten voor begeleide therapie, maar ik zal ook nog uren thuis zelf ''opdrachten'' ed moeten maken.

Ik ben er helemaal aan toe, maar ik zie er ook tegen op. Vind het ook een gek idee dat het dus nog minstens een half jaar gaat duren voor ik weer ''normaal'' aan het werk ben. Jeetje, dat is gewoon meer dan 10 maanden na het ongeluk. Maar ik ga gewoon keihard mijn best doen!
quote:Lapflop schreef op 09 augustus 2016 @ 11:30:

Gefeliciteerd! Ik hoop dat er snel plek is voor je!
quote:elf12 schreef op 07 augustus 2016 @ 13:38:

[...]

Oooo sterkte met de spierpijn!

Dat gevoel wanneer je de koelkast wil openen en je je hele arm en schouder voelt branden.... maar wel een goed teken Elske! Je hebt flink je best gedaan!De spierpijn heeft twee dagen geduurd. Ben expres in het warme binnenbad wezen zwemmen in plaats van het buitenbad voor mijn arme spieren Ik heb wel zin in de volgende keer bootcamp zaterdag.
Oh wat fijn Lapflop!
quote:Lapflop schreef op 09 augustus 2016 @ 11:30:

Ik kan beginnen zodra er plek vrij is, ze verwachten tussen de 2 en 4 weken. In totaal verwachten ze dat ik zo'n 6 maanden bezig zal zijn. 3 a 4 keer per week zal ik er heen moeten voor begeleide therapie, maar ik zal ook nog uren thuis zelf ''opdrachten'' ed moeten maken.

Ik ben er helemaal aan toe, maar ik zie er ook tegen op. Vind het ook een gek idee dat het dus nog minstens een half jaar gaat duren voor ik weer ''normaal'' aan het werk ben. Jeetje, dat is gewoon meer dan 10 maanden na het ongeluk. Maar ik ga gewoon keihard mijn best doen!

Wat fijn zeg!! Een lange tijd uit de running liggen na een ongeluk is heel normaal hoor, verwijt jezelf niets.

Mooi dat je er zo veel zin in hebt, een positieve insteek is het halve werk. Dit gaat je lukken
quote:elske1975 schreef op 09 augustus 2016 @ 11:40:

[...]

De spierpijn heeft twee dagen geduurd. Ben expres in het warme binnenbad wezen zwemmen in plaats van het buitenbad voor mijn arme spieren Ik heb wel zin in de volgende keer bootcamp zaterdag.

Wat stoer dat je alweer uitkijkt naar de volgende afbeulsessie!

Hier ook spierpijn Maar toch ben ik er blij mee. Zo lekker als je opeens zwaardere dumbells kunt gebruiken Heb ik toch weer een beetje spiermassa opgebouwd.

Dus slingers voor spierpijn!
Wat goed lapflop!

Even slinger voor iedereen hier.

Ik heb vorige week een creatieve zomerweek gedaan. Onverwacht zat er ook heel veel dans/beweging bij. Slinger dat ik dat heb volgehouden Mijn lijf voelde heerlijk los aan het einde van de week. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik kan gaan doen om zo soepel te blijven. Misschien een lichte vorm van dans (waar ik niet zoveel aanleg voor heb). Mijn vader raadde me tai chi aan, dat is ook nog een optie.

Het hardlopen en zwemmen is wel op een laag pitje komen te staan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen niet zoveel zin heb daarin en me er ook nog niet toe gezet heb.

Echter... op het filmpje van de laatste dag van de zomerweek vind ik mezelf toch wel een beetje aan de zware kant. Hopelijk kan ik met dat beeld in mijn hoofd snel de drive weer vinden.

Lady-Grey ik kan me voorstellen dat zo'n eentonig eetpatroon je tegen gaat staan. Hopelijk is het tijdelijk en mag je na een aantal weken/maanden weer wat varieren. Goed dat je je er doorheen slaat in ieder geval!
Je kunt méér.
Het gaat zo goed allemaal. Ten minste; ik eet al een week lang keurig ontbijt én lunch én avondeten. Tussendoortjes zijn nog een beetje moeilijk, maar dat was deze week ook niet mijn opdracht. De opdracht was de hoofdmaaltijden en dat heb ik gedaan . En qua variatie heb ik toch een beetje gesmokkeld vanochtend; in plaats van de twee boterhammen die ik moest eten heb ik roerei met tomaat gemaakt en er één boterham bij gegeten. Maar ik hoop toch dat dat nou ook weer niet een enorm probleem is .
Oh, en ik vind jullie allemaal erg lief met jullie bemoedigende woorden . Het helpt me best wel een beetje!
Hey Lady, dat klinkt hartstikke goed. Hoop dat het lukt om er soms ook van te ''genieten'', misschien is dat een misplaatste opmerking. Ik bedoel meer: dat je ook kan proeven en het je gewoon goed mag smaken, ondanks de zware opgave. Je ontbijt klinkt iig heel lekker. Ga ik morgen misschien ook maar maken.
Roerei met tomaat vind ik ook heerlijk!

Twee slingers voor mezelf. Vanochtend heb ik voor het eerst hardgelopen in de regen en voor het eerst 5 minuten achter elkaar. Het schema was 4 min. hardlopen 2 min. wandelen 5 min. hardlopen 2 min. wandelen en dat dan twee keer. Ik vond het niet moeilijk om vol te houden.
Wat fijn om te merken elske, dat het hardlopen je goed afgaat!

Mijn behandelaar vond ook dat ik heel goed bezig was, dus zeker slingerwaardig!
Ik kom even langsslingeren, januari begonnen met dieet en ik ben 4,5 kilo afgevallen!!!! Bij mij gaat het moeizaam vanwege AD en overgang maar ik ben dolgelukkig. Nog een halve kilo te gaan. Idealer zou nog 3,5 kilo zijn maar ik ben al blij dat dit gelukt is.
Geronimo, gefeliciteerd! Je kunt je doel altijd weer bijstellen als het laatste pond eraf is. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven