Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Lady_Grey schreef op 25 november 2016 @ 15:13:

Ik durf Emma wil leven niet te kijken...

Niet kijken dan. Gewoon doorgaan met jouw leven. Het gaat zo goed!
Morgen gaat mijn medicatie weer een stapje naar beneden. Gelukkig in het weekend. Spannend
Je kunt méér.
Spannend Moon! Komt vast goed !
Dank je! Van 150 naar 100. Toen het vorige week ff niet lekker ging overwoog ik om deze 'stap' uit te stellen. Maar ik ben weer zoveel rustiger, ik durf het wel aan.

Slinger dat ik zo heerlijk kan uitslapen. Het is geen verdienste natuurlijk maar er zijn tijden geweest dat ik op vrije dagen 'gewoon' om 7 uur mijn ogen open deed en niet echt uitrustte.

Wel heb ik steeds heel lichtjes pijn in mijn bovenarmen van de kettlebell. Misschien even dagje overslaan.

Ik heb een leuk verhaal Ik zat anderhalf jaar terug bij een cursus en daar zat een man bij die wel leuk was. Toch was er nooit echt een vonk, achteraf denk ik dat ik die periode een crush had op een collega die ik hele dagen om me heen had. Begin deze zomer kwam ik de cursusman weer tegen en toen dacht ik: Hey jij bent best leuk. Maarja zul je net zien, ik had een vriend bij me die mij wel leuk vond en ik hem niet maar niet echt tijd om te kletsen.

Sta ik donderdag in de winkel dichtbij het cursuscentrum (ik doe weer cursus), staat de cursusman achter me. Maar de dag was net klaar voor mij, ik was ff klaar met alles en ik zag hem wel maar hij keek niet naar mij op dat moment. En toen stond ik buiten en dacht: Oh sukkel waarom heb je niks gezegd. Maar ik moest mijn trein halen dus ben gewoon gaan lopen.

Maar nu komt het: Vanmorgen een appje op de 1,5 jaar oude groepsapp. Ik zag dat die app weer afgestoft was en wist meteen: Cursusman. En ja idd: een concert waar we destijds met een groepje heen zijn geweest, komt er nog een keer aan.

Nou moet er wel bij gezegd worden dat die groep gewoon uit die stad komt en waarschijnlijk altijd overal optreedt

Niet dat ze nu uit Amerika komen en net weer eens in het land zijn.

Ik heb een vermoeden dat cursusman me stiekem wel gezien had donderdag
Je kunt méér.
Ik zit ook nog te twijfelen over die docu.. Van meerdere mensen gehoord dat het super heftig is.

Haha, leuk verhaal Moon! Dus nu ga je met dat groepje naar een concert?

Ik heb vandaag 4 km gewandeld en 14 km gefietst op mijn luie zondag.. Wil een paar kilo's eraf, maar ben in het weekend minder streng.. Dus wel een slagroomtaartje op, maar voor de rest gewoon water gedronken vanmiddag op verjaardag! En van het overige lekkers afgebleven, dus toch nog een schouderklopje voor mezelf!
Dubbel..
Goed bezig Liv!
Nou het appen ligt alweer stil. Haha denk dat het voor de meesten te lang geleden is dat we een 'groepje' waren. Er zijn twee data en de ene kan ik echt niet maar de andere is ook niet zo handig. Heb zelf iig wel gereageerd, dat ik nog zou kijken of ik kon maar het wel leuk vind.

Goed bezig Liv!

Zelf vanmiddag even naar strand geweest. Ik heb niet veel energie om dingen te ondernemen, maar mijn ouders moesten bij mij iets ophalen en gaan meestal op zondag wandelen of fietsen dus ik had bedacht dat we dat misschien konden combineren. Afgelopen zomer veeeel aan het strand geweest maar toen had ik even geen werk. Sinds mijn baan is begonnen was ik daar helemaal niet meer geweest.... t Was lekker maar wel mega-druk. Iig blij dat ik er even uit geweest ben want het was heel mooi weer hier.
Je kunt méér.
Aaargh ik had kunnen uitslapen vanmorgen. Maar ik ging even naar de wc, checkte telefoon en toen had die meneer geappt. En toen was ik wakker...

Nouja heb meteen mijn boodschappenlijst gemaakt. Heb vorig jaar een tijdje volgens Paleo-principe gegeten. Normaal heb ik chronich last van darmen maar dat was meteen over daarmee.

Alleen ik vind het nogal bewerkelijk en het is ook iets duurder, heb het niet volgehouden. Wil het nu opnieuw proberen, heb iets meer bestedingsruimte en hoop dat ik meer energie krijg daarmee. Tenminste ik kan me voorstellen dat darmklachten een boel energie kosten voor je lijf en dat je ook niet alles uit je voeding haalt.

Straks ergens Ghee, natriumbicarbonaat en arrowroot halen en ik kan maken wat ik wilde maken
Je kunt méér.
Paleo is toch koolhydraatarm en zo puur natuur mogelijk of zijn er nog andere regels?

En als dat helpt zou ik het zeker doen!!

Vanmorgen op weegschaal had ik tegenvaller, terwijl ik goede week heb gehad. Ik geef mijn maandelijkse periode maar de schuld. Met als gevolg dat ik vandaag verder wel weer een gezonde dag heb gehad. Alleen beweging moet meer, daar moet ik echt iets aan doen.

Nogal druk in de avond laatste tijd en dan schiet sporten erbij in.. iemand tips?
Ja klopt. Wat de voorouders aten zegmaar... iig geen granen.

Ook geen rijst, peulvruchten, eigenlijk niks wat bewerkt is. Wel vlees, vis, eieren, groente.

Het is dus wel heel anders dan wat 'we' gewend zijn me boterhammen, pasta, etc.

Ik heb in het weekend beetje de restjes opgemaakt van mijn 'gewone' voorraad en vandaag veel boodschappen gedaan volgens paleo principe. Wel duur maarja... als het bij mij het verschil maakt tussen de hele dag moe zijn op het werk of wél fit.

Alleen lastig om al die dingen te vinden. Sommige producten heeft AH in de webshop maar ik zag ze in de winkel niet. Binnenkort maar even langs de grote AH.

Zou goed kunnen dat het de maandelijkse periode is volgens mij! En qua sporten, kun je op je vrije dagen wat meer doen?
Je kunt méér.
Oké , en aardappels ook niet? Ik zou zelf niet zonder aardappels kunnen, de rest brood en pasta enzo kan ik best weglaten.

En peulvruchten ook niet? Dat is raar, ik dacht altijd dat dat mega gezond was en goed!

Mmm, op vrije dagen zou het wel iets meer kunnen maar vaak al volgepland of moet ik echt bezig met het huis schoonmaken. Het nadeel is dat de sportschool niet om de hoek ligt en het maar beperkte openingstijden heeft en alleen in de avond groepslessen geeft, waar ik juist dol op ben en dat vaak niet red.

Maar moet van het weekend maar even op pad naar buiten hardloopkleding zodat ik in ieder geval daar weer mee kan beginnen!

Dat kan ik tenminste doen wanneer ik het wil en vind dat wel leuk om op de zondag te gaan doen, meestal wel tijd over en mijn vriend (boer) die moet dan toch nog werk afmaken en anders zit ik toch maar alleen.

Vanmorgen wel even 3 km gewandeld met de hond en even snel het huis schoongemaakt. Straks werken, middag en avond dienst in de winkel, en dan krijg ik vaak meer dan genoeg beweging.
Gewone aardappels niet, wel zoete aardappels met mate. Ik weet ook niet bij alles precies waarom wel en waarom niet. Heb alleen gemerkt toen ik begin dit jaar het een tijdje heel streng deed, mijn stoelgang enorm opknapte.

En toen ik weer van alles ging toevoegen was het weer mis

Gisteren streng Paleo gegeten en ehm.... vandaag flink last van al die vezels. Het is nog even wennen hahaha.

Wel zit ik veeeel beter in mijn energie. Weet natuurlijk niet of het meteen al door dat eten komt of dat ik gewoon een goede dag heb. Op t werk kwam drie kwartier voordat we gingen stoppen nog iemand aan mijn bureau met iets heel ingewikkelds en zei: Het mag ook morgen hoor. En ik zei: Nee laten we er nu even naar kijken. En ik was zelf verbaasd want heb steeds zo'n moeite met die laatste uurtjes. Normaal zou ik meteen zeggen: Doe maar morgen

Oh wat lastig idd met die tijden van de sportschool. Zelf grijp ik altijd mis met dat ze in t weekend om 16.00 dicht gaan. Net als je denkt: Ik ben klaar met mijn boodschappen etc en ik zou nog ff kunnen gaan En zwembad dicht op zondagmiddag en maandag hele dag vind ik nog erger... Precies die momenten dat ik kan.

Leuk om te weten dat je vriend boer is. Wonen jullie samen? Vind zelf hardlopen idd wel ideaal om die reden: je hebt geen reistijd
Je kunt méér.
Oh ik heb zoo lekker gegeten. Eerste verandering is al dat ik niet min of meer omval tegen de tijd dat ik thuis kom. Ik heb eerst nog wat dingetjes gedaan en toen ging ik op mijn gemakje koken.

Knoflook en ui fruiten in boter. Witvis uit de diepvries erbij. Beetje spinazie roerbakken en dan roosmarijn en oregano erbij. Had t niet eens van tevoren bedacht maar vond het echt zó lekker.

Ik voel me echt anders. Ben nog wel op zoek naar een manier om het niet al te duur te maken. Deze week lopen de boodschappen echt de spuigaten uit.
Je kunt méér.
Lijkt me lastig ook Moon! Maar het klinkt wel lekker ja.

Ik heb gister voor het eerst weer een beetje gesport, en ik heb me toch een partij spierpijn...
Goed bezig Lady!

Ja het is ook best lastig. Als ik 'gewoon' eet (schijf van vijf) heb ik dagelijks last van mijn darmen én flink moeite de werkdagen vol te houden qua energie.

Dit is best een hele omslag maar het lijkt me wel te helpen. Buik voelt normaal ook hard aan en is meteen al een stuk zachter.

Dus ik ga het toch maar een tijdje proberen. Gelukkig is het niet vies
Je kunt méér.
Ik zie er zeker sterk uit ofzo...

Wasmachine werd bezorgd, moest naar 2 hoog (zonder lift). Oude wasmach zouden ze meenemen, had ik uitdrukkelijk gevraagd. Net als we besproken hadden dat er twee mannen zouden komen.

En toen kwam er eentje. En ik zat nog te kijken van: Wil je hier echt aan beginnen? Op gegeven moment staat ie in de badkamer en vraagt: Wil je helpen tillen? Gelukkig schoot de buuf te hulp toen ze ons op de trap zag (hoorde...) en zo hebben we met twee vrouwen en een man de ene wasmachine naar beneden getild en de andere naar boven.

Werd er een beetje door overvallen anders had ik wel ff steviger ontbeten en betere schoenen aan getrokken ook. En beetje oefenen met de kettlebell is leuk maar ik train met 10 kilo, nog niet niveau wasmachine

De slinger is voor de man (die er ook niks aan kon doen dat zijn maat er niet was) en de buuf!
Je kunt méér.
Ik zie het helemaal voor me!
Best wel spierpijn in mijn schouders vandaag. Was echt aan het denken, hebben we bij zangles gisteren een gek dansje gedaan waar ik spierpijn van heb?

Maar t zal eerder komen door de wasmachine
Je kunt méér.
Good morning! Iedereen nog iets sportiefs aan t doen/gedaan dit weekend?

Ik heb vanmorgen oefeningen met de kettlebell gedaan. Vanmiddag op de fiets naar een verjaardag en terug. Moet het kadootje nog kopen, denk dat ik even lopend naar de stad ga, als het droog blijft.

Ik had van het Paleo-eten wel veel last van mijn darmen. Zoveel vezels en ineens zo anders eten. Het lijkt vanmorgen eindelijk minder te zijn
Je kunt méér.
Kan me voorstellen dat het even een reactie geeft, ineens zo anders eten!

Ik ben vooral hard aan het studeren. Hopelijk hoef ik dan in de kerstvakantie minder te doen.
Goed dat je dat zo gepland hebt

Ja die darmklachten waren wel vervelend... aan de andere kant heb ik normaal ook darmklachten. Ik blijf dit nog even doorzetten, dit eetpatroon. Helaas is er nog geen gewicht af, maar dat komt vast nog wel. Die medicijnen die ik slik waar iedereen zoveel van aankomt, zijn nu gehalveerd in dosering (vergeleken met september). Dus er gaat vast nog wel wat af.
Je kunt méér.
Wow... vandaag wel een soort van ideale stoelgang. Ik zal niet in details treden, maar het dieet lijkt toch te werken.

(Voor een ander is dit de gewoonste zaak van de wereld maar ik heb dit dus nooit)
Je kunt méér.
Even een klein slingertje, om mezelf op te peppen.

1 van de 2 kleintjes in mijn buik heeft het helaas opgegeven. Heel verdrietig.

Het andere kleintje doet het ontzettend goed, groeit en beweegt en flink. Dat is voor mij nu een slinger waard.
Oh nee Elf wat naar... Na hoeveel weken was dit?

Knuffel voor jou.

Bij ons in de familie was dit ook. Heftig.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven