Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Knap Moon! Echt heel goed! Weet je, soms veranderen vriendschappen, verdwijnen ze en ontstaan er weer nieuwe met andere mensen.

Leuke spannende tijd Magneet! Veel succes met de verhuizing! Ook dat is topsport
Ik kom weer eens even slingeren.

Ik heb vandaag voor het eerst 10 km 'hard'gelopen, zonder te wandelen tussendoor. Ik ben blij en trots dat ik dit kan!
- edit -
Je kunt méér.
Wauw, 10 km, dat is echt pokkever :O
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 13 november 2016 @ 12:15:

Wauw, 10 km, dat is echt pokkever :O

Ja, dat vond ik dus ook altijd. Ik begreep niet dat een mens überhaupt in staat was om zo'n afstand te rennen. En nu kan ik het gewoon zelf, en het viel nog mee ook.

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe leven Marels, echt fijn voor je.
Wow 10 km is echt een prestatie!

Even geen slingers want de wasmachine lijkt ermee gestopt te zijn. Was eerder ook al zo maar toen kon ik m iets minder vol doen en deed ie t weer. Nu lijkt ook dat niet te helpen
Je kunt méér.
Wauw 10 kilometer!
Wat lief van jullie

Het is echt wel een prestatie die een slinger verdient hè?

Dat is het leuke van dit topic, al die prestaties die we hier vieren zijn ook echt bijzonder en het vieren waard.

Voor jullie allemaal een en een .
- edit -
Je kunt méér.
- edit -

Geloof niet dat ik verder slingers verdiend heb vandaag, zelfs de kettlebell ligt onaangeroerd
Je kunt méér.
Ik hang een slinger op voor de grenzen en nieuwe inzichtenvan Moon-Alisa!

En voor mezelf: ik sleep me rot met al mijn bakjes zelfgesneden rauwkost en andere gezonde dingen
Moet je ze niet opeten?

Goed bezig hoor!

Dank je wel. Tjee het gaat me niet in de koude kleren zitten allemaal. Ook omdat het een tijd lang echt een superleuke vriendschap was...
Je kunt méér.
Slinger! Ik heb morgen een sollicitatiegesprek!!!

Heb gisteren zelf gebeld om te vragen of ze nog mensen zochten, op verzoek mijn motivatie en cv gemaild... en vandaag gebeld of ik morgen kon langskomen! Was ook echt een goed telefoongesprek vanmiddag. Ik zie het wel gebeuren! :-D

10 km 00gjes wat goed! Ik zit nog steeds om en nabij de 5 xD maar ik ga zo langzaam, wil eerst wat sneller worden voor ik wat verder wil gaan lopen, zeg maar.

Nu heb ik ook trek in rauwkost elf12!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Wow spannend Magneet, je sollicitatie! Goed dat je zelf initiatief hebt genomen dus.
Je kunt méér.
Hoe ging het Magneet?

Jeetje ik ben op het werk aangesproken op mijn 'lage energie'. Ik voel me niet alleen moe, anderen hebben er ook last van. Lastig want als er nog een 'stand vrolijk' op zat had ik die al lang aan gezet. Maar ik ben gewoon echt door mijn energie heen.

Weet uit het verleden dat ik ook vaak juist bestempeld werd als iemand met een fijne energie. Het is niet zo dat ik altijd overal chagrijnig ben.

t Is even slikken en ik ga me ook afvragen of ik helemaal op mijn plek zit hier. Het werd wel netjes verwoord, dat wel. Maar vraag me wel een beetje af of het puur mijn energie is (het gebrek eraan) of dat ik in het bedrijf niet helemaal op mijn plek zit.
Je kunt méér.
quote:00gjes schreef op 13 november 2016 @ 12:13:

Ik kom weer eens even slingeren.

Ik heb vandaag voor het eerst 10 km 'hard'gelopen, zonder te wandelen tussendoor. Ik ben blij en trots dat ik dit kan!

Wow! Ik zit nu op maximaal 7 kilometer. 10 lijkt me echt een mijlpaal!

Moon-Alisa, voor jou ook een slinger omdat je durft je grenzen aan te geven!
Dank je wel Elske! Ik vind 7 km ook al heel wat. t Hoogste wat ik gehaald heb is 5
Je kunt méér.
Egoïst, ik reageer straks op de rest.

Ik zit nog in de auto voor de sportschool maar ik moet t even delen. Ik die nooit meer dan drie seconden kon rennen heb vandaag 10 minuten achter elkaar hard gelopen

Ruim 1 kilometer, 1,2 ofzo.

Ik ben zooooo trots.

Was vandaag veel te laat thuis door lichte crisis op het werk en ik dacht eigenlijk, ik ga niet. Ben nauwelijk thuis geweest want ik was thuis op de tijd dat ik weg moest.

Toch gegaan, en dat had ik vroeger ook nooit gedaan. Ook een slinger waard want dat geeft aan hoe zeer ik veranderd ben!!
668, the neighbour of the Beast
Goed bezig allemaal!

Ik hang morgen een slinger op, ik heb besloten mijn vrienden vrijdag (dan heb ik er een mooie gelegenheid voor) maar eens te vertellen hoe belangrijk ze voor me zijn. Dat vind ik doodeng, maar ik ga het toch doen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op 16 november 2016 @ 20:17:

Goed bezig allemaal!

Ik hang morgen een slinger op, ik heb besloten mijn vrienden vrijdag (dan heb ik er een mooie gelegenheid voor) maar eens te vertellen hoe belangrijk ze voor me zijn. Dat vind ik doodeng, maar ik ga het toch doen.Dat vind ik mooi may-ka! En het is tenslotte bijna Thanksgiving
En Marels!! echt super!

Ik ben nu andersom bezig: ik ging 3-4 x in de week fanatiek sporten, heb de kilo's verslagen en was heel streng voor mezelf.

Nu mag ik enkel denken aan de 2 kleintjes in mijn buik. Zodra het niet meer gaat (ik ben heeeel moe en heeeel misselijk) laat ik alles vallen en ga ik liggen. Het heeft even geduurd voor het kwartje viel, want ik had besloten om tijdens de zwangerschap te blijven sporten en me niet aan te stellen. Maar het is echt beter voor ons alle 3 om rust te nemen. Het heeft niets met aanstellen te maken.

Sporten doe ik alleen op zaterdagochtend en dan heel rustig aan.
Ik had geloof ik nog niet meegekregen dat het er twee zijn, Elske. Wat leuk!!

Goed om rust te nemen nu, idd.

Marels wat goed! Ik schrijf stiekem al best lang op het forum en het lijkt wel of er uit je posts ook meer energie straalt dan vroeger. Echt leuk om te zien
Je kunt méér.
Elf12! Een tweeling, wat leuk!!

Goed bezig iedereen!

Sollicitatiegesprek ging heel, heel erg goed. Zo goed dat ik het gevoel heb dat er iets niet klopt, haha. Zelfs bij het tarief afsoreken (is feelance functie) gingen ze zonder morren akkoord met mijn voorstel. Had ik toch meer moeten vragen

Volgende week ga ik een dag meelopen. Ik ben nog niet officieel 'aangenomen' voor zover je dat kan zeggen als freelancer, maar ik ben er van overtuigd dat dit gewoon goed gaat komen. Zo gaaf!

En daarom ben ik vandaag gaan shoppen. Mijn hele garderobe was gemamaficeerd en gebaseerd op tien kilo geleden, dus dat kan echt niet als je aan het werk gaat. Heb een stapel truitjes, vestjes en een heerlijk zittende spijkerbroek gescoord. En ik voel me dun!

Oh, over dun gesproken. Paar weken geleden klaagde ik dat zelfs mijn moeder niet zei joh wat zie je er goed uit ben je afgevallen oid. Nu, blijkbaar kan mijn moeder gewoon niet zo goed complimentjes geven. Want nu, in plaats van niks zeggen, zegt ze: je word veel te mager ik verbied je om nog meer af te vallen, je mag niet meer dieten je slaat door etc. hmpf.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Oh, en ik ben echt niet te dun hoor, met 70 kilo bij 1,78. En zachte mamakussentjes op buik en heupen die waarschijnlijk nooit meer helemaal eggaan, en das niet erg. Maar te dun? Nee echt niet.
Oh elf goed voor die twee kleintjes zorgen hoor! Je bent zeker geen aansteller!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven