Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
@max, ik ga toch morgen lopen, heb het net met mn zus(je) afgesproken, zij gaat voor het eerst lopen, ben benieuwd!

Ik ga zeker voor een half uur!

Loop sinds kort ook in de sportschool op de loopband, dan kan ik meer in de gaten houden hoeveel ik loop. Ik hoop uiteindelijk 5 km in een half uur te halen.
@ elize: ah lekker morgen dan. ik heb het hele eerste deel van evy op de loopband gedaan en interval nu wel eens op de loopband nog, want dat gaat super lekker. Maar buiten is het ook heerlijk zeker in een nieuw gebied. Fijne avond!
ja dat van evy las ik ook op een andere topic..

is dat een schema wat je kan volgen, is dat ook met muziek. Want om alleen een stem te horen..
zo weer terug van de training. Het is nu heerlijk loopweer. Lekker rustig aangedaan hoor zo kort na de halve.

Rodeketting bij mij is het niet de naad die problemen geeft maar de rand onder de oksel die dan tegen ded binnenkant van mijn bovenarm schuurt. Ben er sinds kort achter wat de oorzaak is. Want ik had het een paar maanden terug tijdens de marathon heel drastisch gewoon in mijn clubtenu. En met dat hempje had ik daarvoor nooit problemen. Maar sindsdien dus wel. Nu blijkt dus dat ik mijn hempje met die van mijn zoon omgewisseld heb. Die heeft dezelfde maat maar bij die van mij waren de armen dieper uitgesneden.

Nu ik mijn eigen hempje weer heb heb ik geen problemen meer terwij het dezelfde stof is.

Dus misschien moet jij ook zoeken naar een hempje waarbij de armsgaten wat dieper uitgesneden zijn.

verder doe ik altijd preventief vasaline creme smeren.

Welke halve heb je op het oog?

Begrijp ik goed dat je iedere keer min of meer hetzelfde rondje loopt in hetzelfde tempo? Je kunt heel veel rendement halen door wat meer te varieren in tempo/afstand.

Paulsje toch wel voldoende km's gemaakt zo waarschijnlijk met die vierdaagse.

Leuk Elize dat je zusje ook gaat lopen.
Zo ik heb zojuist mijn inschrijving voor de trail des fantomes gedaan. Hij staat omschreven als de zwaarste van belgie. Ik weet dat ik gedurende de 30km vaak zal denken "waarom waarom doe ik me dit aan", maar voor nu heb ik alleen maar voorpret. En de komende 1 1/2 maand maar heel veel heuveltraining doen.
@Baukje , wij duimen voor je tijdens de `fantomes`en sturen allemaal positieve energie! Komt goed!

Vanavond met A. gelopen 1x2 2x3 en 2x4 min. Heerlijk! zo blij dat ze dit kan en zo hunkerend naar een kilometer achter elkaar kunnnen lopen...Ik vind het echt heel erg leuk om dit zo te kunnen coachen! Ze heeft behoorlijk wat overgewicht en slechte knieen maar ze gaat er echt voor, even kijken hoe we de vakantiepriode kunnen overbruggen zonder al te veel terugslag...
Hey meiden, ik ook weer even hier, pfff...wat is het warm zeg!

Ik wou nog eerder opstaan vanmorgen, maar ik merk dat ik pas in de ochtend als het nog koel is een beetje dieper slaap. Moeilijk om er dan écht vroeg uit te gaan.

Zodoende stond ik dus om half 9 buiten vanmorgen. Lekker weertje hoor, maar in de zon lopen werd al snel te warm.

Na 27 minuten lopen kon wat mij betreft iedereen de pot op en ben ik gaan wandelen. In de schaduw onder de dijk nog wat rek en strekoefeningen gedaan en even lekker staan genieten van een fris windje wat opstak.

Daarna nog 20 minuutjes gelopen, lekker door het schaduwrijke park en dat ging wel. Kwam op een gegeven moment weer in de zon en voor een stoplicht, moest uiteraard stoppen en smolt daar zowat weg. Nog een klein stukje gelopen, maar de laatste 200 meter rustig gewandeld in de schaduw.

Straks in de stad eens kijken voor een licht hardloop-hemdje. Ik heb er al wel een paar gezien bij Obelink, maar die hadden veelal hemdjes van erg dikke stofjes. En dan vind ik dat en niet lekker zitten én te duur.

Wie zijn er nog meer wezen lopen?
ja ik, wat was het warm!!! Heb er toch nog ruim 11 km uitgeperst, heb niet gewandeld, maar heb het in de zon toch wel wat rustiger aan gedaan. Was ook iets te laat weg, net na 9 uur. mijn hartslag meter deed erg vreemd of de baterijen zijn alweer bijna leeg of de band moet nog iets strakker. Was niet de bedoeling want wilde toch wel een beetje mijn hartslag in de gaten houden. Gelukkig had ik toch nog redelijk veel schaduw, behalve laatse paar km.

We hebben in de tuin een provosorisch zwembad, (het gat waar normaal de trampoline in staat) en dat water is koud, maar wel even mezelf erin gedompeld ben ik meteen weer afgekoeld!!! Nu nog even douchen en wat boodschappen gaan doen, want heb de kinderen beloofd om vanmiddag naar de spartelvijver te gaan kunnen ze ook nog lekker met zand spelen.
YES!!Vanavond lekker een half uur hard gelopen! Is sinds mn angststoornis niet zo lang gelukt! mn zus (je) was mee dus dat hielp echt!

Helaas kan ik de komende dagen niet hardlopen, morgen de hele dag visite want dan ben ik jarig

vrijdag: werken, voetbal kijken, verjaardag.

zaterdag: sportschool, feest.

hmm misschien zondag weer.
oh en Lauwe en dreamlogic, echt stoer dat jullie overdag hebben gelopen in deze hitte zeg!!
Elize, goed joh, toch een half uur gelopen! Gaat vooruit wel he?

Ik was trouwens al om half 9 de deur uit hoor, dus nog niet op het warmst van de dag.

Ik zit te denken om misschien morgenochtend heel vroeg nog een klein rondje te gaan. Daarna ga ik lekker naar het strand met de hondjes van moeders.

Lauwe, ik vind 't knap hoor, nog 11 km! In de schaduw was het inderdaad nog wel uit te houden en als je het dan erg rustig aan doet...dan is 't wel te doen.
Ik heb gisteravond nog 5km gelopen. Voor de eerste keer aan een stuk door na mijn blessure. Ik heb er 28 minuten over gedaan, terwijl ik in januari nog 23 minuten erover liep...

Rondje ging verder goed, kuiten voelde ik wel maar geen pijn. Wel last van héél veel kleine vliegjes. Mijn proteine gehalte is weer helemaal op orde :-)

Normaal gesproken stop ik vrijdag in de namiddag vroeg met werken (rond half 4) en ga dan fietsen en hadlopen tot een uur of 6. Aangezien het morgen wel heel warm wordt en ik geen zin heb in een zonnesteek, ga ik morgenvroeg mijn rondje maken. Dan blijf ik wat langer doorwerken morgen. De meeste collega's willen vroeg naar huis om voetbal te kijken en ik geef er eigenlijk niets om. Kan ik morgenmiddag -wel met de radio aan- eens flink mijn bureau opruimen.
Charlar maak je geen zorgen over je tempo. Het is toch heel mooi dat die 5km aaneegesloten zonder pijnklachten ging. Die snelheid die komt nu waarschijnlijk best wel snel weer terug als je weer lekker door kunt trainen. Alleen is dit geen weer om echt tempo te gaan maken. (want dat speelt natuurlijk ook mee-ook al loop je 's avonds- je wordt toch een beetje loom van dit weer)

Elize wat goed/fijn een half uur gelopen.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Ga zelf vanavond met de club trainen. Dan gaan we weer naar het bos met de heuveltjes dus er zit nog een fietstochtje aan vast ook want dat bos ligt eens stuk verder.

Daarna nog 5 cavia's ophalen. Ik had de twee jongsten al een tijdje ieder een cavia beloofd maar nu liep ik toevallig tegen deze 5 dames aan. Tja vakantietijd breekt aan he. Dan is het vaak goedkoper beesten te dumpen en na de vakantie opnieuw te beginnen dan om tijdelijk onderdak te bekostigen.

Heb te horen gekregen dat ik zaterdag de hele dag bij hoogspringen sta. En ik vrees dus de hele dag pal in de zon. Morgen dus ook de regelementen nog goed doorlezen.

Ga zelf zaterdag al heel vroeg lopen. Zet ik de wekker wel om 5 uur of zo.
Elize, trainen met Evy is echt heel leuk. Ze is een charmante Vlaamse die je aanspoort om vol te houden en ondertussen draait ze een lekker muziekje.

Ik heb er echt m'n conditie enorm mee verbeterd. Kon ik nog niet naar het einde van de straat rennen zonder doooood te gaan, nu kan ik gemakkelijk 2 x een kwartier met een klein minuutje wandelen tussendoor hardlopen. En dat had ik nou nooit van mezelf gedacht.

Als ik goed wil weten heoveel ik gelopen heb, zet ik op afstandmeten.nl m'n rondje uit, en dan weet ik het precies.
Ik denk dat ik vanavond een rondje ga doen. Ik ben wel eens benieuwd hoe dat gaat en of ik dat fijn vind.

Beetje op tijd eten(ik heb pasta met zalm) en dan rond een uur of 9 of zo. Als ik daarna niet helemaal inkak dan....
Hier vanavond een pittige training. En eigenlijk was de training niet eens zo bijzonder zwaar maar de combinatie training-warmte-los zand en heuveltjes maakte dat ik achteraf het gevoel kreeg dat ik stevig getraind had.

Katherina leuk dat je zo enthousiast bent over de lessen van evy. Maar sinds ik zelf de meerwaarde van een loopgroep ontdekt heb (zowel wat betreft training als gezelligheid) raad ik toch iedereen aan om zich aan te sluiten bij een loopgroep/AV.

Maar misschien dat het voor sommige juist niet werkt.

En dreamlogic is het nog gelukt vanavond?

O ja we zijn inderdaad weer 5 "gezinsleden" rijker.
Dag allemaal,

Ik kom ook maar meeschrijven, ik heb nog 4 lessen van de tweede serie Start 2 Run te gaan en daarna moet ik het helemaal zelf doen. Ik ga zometeen de laatste les van week 9 rennen (even op mijn iPod kwakken nu ), ik hoop dat het qua temperatuur nog te doen is. Gelukkig woon ik in het westen en ga ik rennen in een park/bos.

Als jullie 'zonder schema' rennen, hoe doen jullie dat dan? Zijn jullie aangesloten bij een loopgroep? Rennen jullie met een vriend(in)? Met een mp3-speler? Op de hartslagmeter? Ik ben benieuwd hoe jullie het leuk houden!

*gaat zich nu in outfit hijsen*
Elize, nog gefeliciteerd met je verjaardag en fijn dat je met je zusje langer hebt kunnen lopen!

Baukje, begrijp ik het nu goed dat je die cavia's hebt gevonden in het bos???? En weet je zeker dat het 5 dames zijn, anders zijn het er heel snel nog veel meer. (is misschien ook wel de rede dat ze zijn gedumpt)

Neem morgen maar genoeg bescherming mee als je de hele dag in de zon staat. Gaat dat wel door voor de kinderen? Weet niet of ze allemaal in de gaten worden gehouden dat ze genoeg drinken en in de schaduw blijven als ze geen onderdeel hoeven te doen?

Kan vandaag waarschijnlijk niet gaan lopen, de kleuterjuf heeft de kleuters vandaag vrij af gegeven,omdat het zo warm wordt. Oudste baalde als een stekker dat hij wel moest gaan!

En toch heb ik een beetje last van mijn achillespees, na mijn rondje van woensdag. Baal daar wel een beetje van. Weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Toch maar weer mijn oude schoenen aantrekken. Zondag hebben we weer een lange duurloop, maar je kunt ook gewoon de interval training doen, dus ik weet het nog niet.

Charlar, toch fijn dat je alweer 5 km kunt lopen!! zonder pijn tenminste, die snelheid komt wel weer, eerst maar die pijn weg. Sucses met je bureau opruimen, met de radio is het zeker zo leuk, zo heb ik maandag de wedstrijd gevolgd. Straks ga ik kijken bij een vriendin, haar zoon is jarig. Maar moet eerst met de jongste naar zwemles. Is het al wel gelukt vanmorgen om een rondje te doen?

Videlle, goed bezig als je vanmorgen al bent gegaan!! Zonder schema loop ik meestal, maar ben wel lid van een loopgroep. Dus ik probeer 1x in de week een duurloop te doen, afstand ligt dan een beetje aan welke wedstrijd ik ga lopen. 1x in de week een kort stuk proberen om op tempo te lopen en 1x in de week interval, maar dat doe ik meestal op de club. Dat vind ik moeilijk in mijn eentje. En hoe houd ik het leuk, ik vind hardlopen gewoon leuk, soms niet onderweg, als het niet helemaal lekker gaat, maar ook altijd als ik klaar ben. Ik wordt een beetje chagerijnig en treurig als ik een tijdje niet kan lopen.
@baukje; jij bent echt een sport-billy! Stoer hoor! Bedankt voor je uitgebreide antwoord, zal eens op zoek gaan naar hemdjes met diepere armsgaten en die vaseline zal er ook komen.

En ik loop inderdaad iedere keer hetzelfde rondje omdat ik dat zo'n heerlijk rondje vind! Maar ik zal nu toch moeten gaan verlengen en dan komt er inderdaad meer afwisseling.

Gisterochtend wel weer datzelfde rondje gelopen en als je vroeg gaat, is het nog goed te houden, zeker alss je wat water meeneemt.

Ik wil graag de halve marathon in Eindhoven gaan lopen.
vandaag niet lopen veel smog en te warm= niet verantwoord
Ach, als je maar vroeg genoeg begint is er niets aan de hand.

Vanochtend stond ik om 7:45 in het bos voor een geplande 3 x 10 minuten. Ik heb me over allerlei ruiterpaden geploegd en "natuurlijk" kwam ik na 3 x 10 minuten aan de heel andere kan t van het bos uit. die 3 x 10 zijn er dus 5 x 10 minuten geworden. Last van de hitte heb ik niet gehad, wel van alle dazen die me geheel lek gepikt hebben.

Lauwe: wat raar dat de kleuters ineens vrij hebben, en wanneer je als ouders werkt? Moet je dan thuis blijven?

Onze kleuter mocht vandaag het zwempak en opblaasbadje mee naar school nemen. Vanmiddag heeft ze dan nog een (zwem) kinderfeestje en daarna zwemles. Die zal vanavond wel goed slapen denk ik.
charlar, heb je geen last van die bulten dan? Weet wel dat ik er echte hele grote bulten van krijg die bijna pijn doen van de jeuk, dus ik waag me nu niet in het bos. En ja vind het ook wel vervelend als ze ineens vrij krijgen, maar ik ben gewoon thuis. Waarschijnlijk wordt er wel overlegd voor zo'n besluit wordt genomen en is er opvang geregeld voor diegene die moeten werken. De kinderen hadden gisteren eigenlijk sportdag en dat hebben ze al omgezet naar met water spelen voor de kleuters en de rest van de groepen naar het zwembad.

Rodeketting, leuk dat je de halve van eindhoven wil gaan doen! Die staat bij mij ook nog op de planning dit jaar. Heb net betaald voor de tilburg ten miles. We lopen dit jaar weer voor het verbeetenfonds. En vond ik vorig jaar ook heel gezellig.

Meds, geldt dat voor heel nederland, ik denk altijd dat het hier wel mee zal vallen, zitten zeker 25 km ten zuiden van eindhoven, dus ver genoeg van de stad, maar misschien is dat wel erg naïef gedacht van mij.
Lauwe & Rodeketting: wanneer mijn kuiten meewerken ben ik 10-10-10 ook van de partij in EHV!
Charlar, als jij duimt voor mijn achillespezen zal ik duimen dat jou kuiten niet moeilijk gaan doen!!
Meds ik had de waarschuiwigen ook gehoord. Nu heb ik vandaag mijn loopvrije dag maar anders was ik evengoed gaan lopen hoor. En niet omdat ik eigenwijs wil zijn maar net als lauwe leef ik in de ilusie dat het in "mijn" bos ver van stad of dorp de lucht nog prima is.

Vraag me inderdaad alleen af of het morgen wel verantwoord is voor de kinderen. Nu begint het hier al te betrekken dus misschien komt de onweersbui eerder dan verwacht.

Hier waren de kinderen ook vrij, maar het was hier al ingeroosterd. Ben vanmorgen wel gaan werken. Telefoon mee en ik ben in de buurt. Onverwachts vrij is hier nog nooit voorgekomen.

Lauwe ik had de cavia's niet in het bos gevonden hoor maar op marktplaats. Volgens eigen zeggen moesten de cavia's wijken voor een pup. Maar of dat de enigste reden is? Het zijn ontzettend lieve beestjes dus er is duidelijk goed voor gezorgd.Heb ook alle spulletjes meegekregen; huisjes tunneltjes, speetljes, kooien, voer, hooi , beukensnippers etc. Dus misschien was deze actie toch echt uit dierenliefde; gek op de beestjes maar er momenteel gewoon geen tijd meer voor hebben. Maar ja wat zal er dan van die pup terecht komen?

Videlle leuk dat je mee komt schrijven. Ik train mij een atletiekvereniging. Krijg iedere maand een maanschema van mijn trainer die ik heel trouw volg. 2x per week met de club met trainer, 1x met clubgenoten en 1of 2 keer per week in mijn uppie.

Omdat ik me momenteel op de ultraloop ga richten en mijn trianer daar niet echt kaas van gegeten heeft heb ik wel zelf in overleg mijn schema aangepast.

Ik loop mijn intensieve intervallen op de door de trainer aangegeven tijd en de extensieve intervallen en duurlopen op hartslag. Muziek daar heb ik in het begin wel mee gelopen maar doe ik nu zelden meer.

Het gaat hier een hele meeting worden in eindhoven,

Ik ben dan nog aan het bekomen van de zeeuwse kust marathon.

Het leuk houden is denk ik vooral een kwestie van variatie (in parcours, tempo, ondergrond) en leuke loopjes plannen voor de extra motivatie. En het lopen met een groepje maakt het ook extra gezellig. We hebben altijd de grootste lol ook al zijn we allemaal heel fanatiek bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven