Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
quote:baukje schreef op 01 juli 2010 @ 23:04:

Hier vanavond een pittige training. En eigenlijk was de training niet eens zo bijzonder zwaar maar de combinatie training-warmte-los zand en heuveltjes maakte dat ik achteraf het gevoel kreeg dat ik stevig getraind had.

Katherina leuk dat je zo enthousiast bent over de lessen van evy. Maar sinds ik zelf de meerwaarde van een loopgroep ontdekt heb (zowel wat betreft training als gezelligheid) raad ik toch iedereen aan om zich aan te sluiten bij een loopgroep/AV.

Maar misschien dat het voor sommige juist niet werkt.

En dreamlogic is het nog gelukt vanavond?

O ja we zijn inderdaad weer 5 "gezinsleden" rijker.baukje, de meerwaarde van Evy vind ik juist dat je niet hoeft te wachten tot je groepje weer traint, of dat je moet trainen als het eigenlijk niet uitkomt. Lopen met Evy is lekker makkelijke: zij kan als ik kan!
hey ladies!

lijkt me zeker niet handig om te gaan hardlopen vandaag, wat een hitte!!

gelukkig is het hier op mn werk wel redelijk te doen.

heb trouwens de afgelopen dagen last van lichte kramp bij mn knie, heel vervelend, ik hoop niet dat het erger wordt net nu ik lekker bezig ben met hardlopen..
quote:baukje schreef op 02 juli 2010 @ 13:20:

Meds ik had de waarschuiwigen ook gehoord. Nu heb ik vandaag mijn loopvrije dag maar anders was ik evengoed gaan lopen hoor. En niet omdat ik eigenwijs wil zijn maar net als lauwe leef ik in de ilusie dat het in "mijn" bos ver van stad of dorp de lucht nog prima is.

Vraag me inderdaad alleen af of het morgen wel verantwoord is voor de kinderen. Nu begint het hier al te betrekken dus misschien komt de onweersbui eerder dan verwacht.

Hier waren de kinderen ook vrij, maar het was hier al ingeroosterd. Ben vanmorgen wel gaan werken. Telefoon mee en ik ben in de buurt. Onverwachts vrij is hier nog nooit voorgekomen.

Lauwe ik had de cavia's niet in het bos gevonden hoor maar op marktplaats. Volgens eigen zeggen moesten de cavia's wijken voor een pup. Maar of dat de enigste reden is? Het zijn ontzettend lieve beestjes dus er is duidelijk goed voor gezorgd.Heb ook alle spulletjes meegekregen; huisjes tunneltjes, speetljes, kooien, voer, hooi , beukensnippers etc. Dus misschien was deze actie toch echt uit dierenliefde; gek op de beestjes maar er momenteel gewoon geen tijd meer voor hebben. Maar ja wat zal er dan van die pup terecht komen?

Videlle leuk dat je mee komt schrijven. Ik train mij een atletiekvereniging. Krijg iedere maand een maanschema van mijn trainer die ik heel trouw volg. 2x per week met de club met trainer, 1x met clubgenoten en 1of 2 keer per week in mijn uppie.

Omdat ik me momenteel op de ultraloop ga richten en mijn trianer daar niet echt kaas van gegeten heeft heb ik wel zelf in overleg mijn schema aangepast.

Ik loop mijn intensieve intervallen op de door de trainer aangegeven tijd en de extensieve intervallen en duurlopen op hartslag. Muziek daar heb ik in het begin wel mee gelopen maar doe ik nu zelden meer.

Het gaat hier een hele meeting worden in eindhoven,

Ik ben dan nog aan het bekomen van de zeeuwse kust marathon.

Het leuk houden is denk ik vooral een kwestie van variatie (in parcours, tempo, ondergrond) en leuke loopjes plannen voor de extra motivatie. En het lopen met een groepje maakt het ook extra gezellig. We hebben altijd de grootste lol ook al zijn we allemaal heel fanatiek bezig.

Ik heb wel vaker in de hitte gelopen ook wel wedstrijdjes, heb daar toch wel getrainde mensen verdomd slecht uit zien komen. Vorig jaar een halve gelopen met 30 graden toen kwam ik ook echt goed ziek over de finish. Dat was de eerste keer dat ik dacht dat die waarschuwingen blijkbaar niet voor jan met de korte achternaam worden gegeven.

Ik fiets liever als het zo heet is
Meds ik heb afgelopen zondag met 30 graden de halve marathon van roosendaal gelopen. Ook allerlei waarschuwingen en allerlei extra maatregelen. Maar ik ben toch blij dat er wel de mogelijkheid is geschapen om van start te gaan.

Heb in het begin wat foutjes gemaakt maar die tijdig nog goed kunnen maken. 10min boven mijn pr gelopen.

Vele zullen het zinloos vinden, toppers heb ik voortijdig om zien draaien, maar voor mezelf was het omgaan met dergelijke temperaturen een uitdaging op zich.

Waarschijnlijk mede door de scherpe doorkomst limieten waren er overigens maar 24 dames over de finish gekomen bij de halve.

Beroerd over de fnish komen gebeurd me bij wedstrijden eerder wel dan niet. Maar omdat ik vanwege de hitte geen grenzen opgezocht heb kon ik afgelopen zondag nog redleijk fris de finish over.

Was wel blij dat mijn trainer ook van start was gegaan. Schijnbaar vond hij het ook verantwoord. Alleen bleek hij achteraf na 2 km al te zijn omgedraaid.
Nou heb ik toch nog even gelopen. Ik kwam vanmiddag ineens op het goeie idee om hier voor de deur te gaan intervallen. Van de ene hoek naar de andere is de straat toch 300 meter volgens afstand meten.nl. Dus rond 10.00 uur de jongste in bed gekregen, de grote mocht nog even met vriendjes in het "zwembad". Heb toch 10 x 300 gedaan al was het nog met een hindernis omdat mevrouw boven me niet hoorde voorbij komen. Maar zit nu wel behoorlijk te zweten nu. Even eerst maar uitzweten!!!
@baukje, het kan ook heel goed gaan hoor, ik heb ook altijd gelopen met extreme hitte, het gekke is dat het ineens helemaal verkeerd kan uitpakken. Waar het aan ligt? ik weet het niet. Ik riskeer dat niet meer trouwens. Het was de eerste keer dat ik ziek was na een loop, ik heb vroeger veel duathlon en tri's gedaan toen had ik dat heel sporadisch, maar na het lopen nooit. Behalve dus vorig jaar

Ben wel klaar met die hitte nu, wil kilometers maken
Nou het avondlopen beviel op zich wel.

Ik ging rond 9 uur weg en het was wel warm donderdagavond, maar het was beter te doen dan om 9 uur 's morgens.

Vrijdagochtend ben ik om 8 uur mijn 9km gaan fietsen en kwam daar al bezweet aan. Ging iets voor half 12 weg en met 20 minuten thuis. Hard gefietst, maar ik was dan ook behoorlijk oververhit. En dat terwijl ik om 12 uur op andere werk moest zijn...

Ik denk dat ik vanavond misschien weer ga lopen ipv mijn planning van morgenochtend, maar mocht ik laat thuis zijn (ben nu bij moeders) dan ga ik misschien toch maar morgen. Op zich maakt 't niet zo gek veel uit. Voordeel van 's avonds lopen is dat ik me na het douchen niet nog hoef om te kleden en dus lekker op de bank kan gaan hangen of in bed kan kruipen.

De warmte is hier al de hele dag veel minder. Vanmorgen was 't nog wel zonnig, maar 's middags regen en gewoon fris! Pas nu hebben we weer een zonnetje en het is wel opgefrist.

Ik vind er niks aan en kan er zeker met lopen ook niet goed tegen. Ik vind het al moeilijk genoeg om meer kilometers te maken omdat ik toch lichte pijn in mijn kuit blijf voelen.

Dat is trouwens vooral aan het begin en aan het eind van het rondje. In het midden gaat het goed.

Zodra ik verhuisd ben naar Enschede willen mijn vriend en ik weer lid worden van een sportschool. Ik wil dan ondersteunende training doen voor het hardlopen, maar ik heb niet echt een idee van hoe ik dat aan moet pakken.

Iemand tips?
Dreamlogic is inderdaad lastig km's uitbreiden terwijl die kuit toch nog niet helemaal is wat het moet zijn. Je loopt schijnbaar toch nog een beetje in de marge van wat momenteel wel-niet kan.

Als je de sportschool vooral wil gebruiken ter ondersteuning van het hardlopen dan kun je waarschijnlijk je het beste richten op buik en rugspieren. Maar die kun je in princiepe ook buiten de sportschool doen.

Maar het kan natuurlijk ook leuk zijn geheel wat anders te doen in de sportschool zonder er nu direct effect van terug te zien bij het hardlopen.

Heb een heel vermoeiend dagje achter de rug. Vanmorgen al vroeg een tempo duurloop gedaan. Op zich was het toen prima om te lopen. Maar eenmaal thuis gutste het zweet toch echt in abnormale hoeveelheden van mijn lijf.

Heb toch het idee dat ik veel meer ga zweten dan voorheen. Ja , lol het is nu ook erg warm geweest. Maar voorgaande jaren is het ook wel met periodes heel warm geweest maar nooit zweet dat in straaltjes langs mijn lijf liep.

Eenmaal thuis en gedouched gelijk door voor de jury vergadering en vervolgens heb ik echt de hele dag lang op de onweersbui na continu met het hoogspringen bezig geweest.

's ochtends nog in de brandende zon. Rond een uur of drie ineens een onweersbui dus moets onmiddelijk de baan leeg.

Maar daarna moess er dus gewoon weer verder gesprongen worden.

Was ik net op tijd klaar om mijn eigen kinderen in ieder geval bij de middenlange afstand aan te moedigen; werd ik als jury aankomst gebombadeerd. Onder het mom van dan kun je ze van heel dichtbij aanmoedigen. Heb ik dus vervolgens nog een uur naar borstnummers staan turen.

Maar er zijn weer heel wat pr's gesneuveld.

Morgen een rustige duurloop. Ik denk dat ik naar het verder gelegen bos met de heuveltje fiets om daar mijn duurloopje te doen.
ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen (eigenlijk 5 jaar geleden, maar dat was na een week spaak gelopen)

Toen kende ik evy haar methode helemaal niet en ben helemaal op mezelf begonnen.

Nu loop ik elke dag dat ik kan ongeveer 5 km..

en NU heb ik gehoord en gelezen over haar methode maar het heeft volgens mij geen zin meer, mijn loopmethode heeft zich al te sterk gevormd geloof ik.

wat mij meer boeit is het tijdstip dat julie gaan joggen, want daar zit voor mij het probleem:

-Ik ben pap van 2 kinderen en gelukkig getrouwd, voordien ging ik 's avonds joggen nadat de kinderen hun nachtkusje kregen...

Dit omdat mijn kinderen naar school gaan en ik vaak laat moet werken en ze soms gewoon enkel nog zie als ze in hun bedje liggen, de tijd dat we dan kunnen samenzijn ga ik dan ook de deur niet uit om te gaan joggen.

-Als ik dan ga als de kinderen in bed liggen kan je toch tellen dat ik een uur weg ben (omkleden, rennen en douchen nadien).

Vindt ik jammer voor mijn vrouw: door mijn werk en de kinderen is tijd voor ons als partners, om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren, soms heel schaars en heb ik soms écht een slecht gevoel als ik ga rennen...

-nu probeer ik om mij voor dag en dauw te wekken (rond 5:00) dan liggen vrouw en kids nog in bed en kan ik mijn gang gaan in mijn loopschoenen, en neem ik geen tijd af van mijn kids en relatie

maar ik vraag me af of ik dat volhoud (nu alvast wel)

kent iemand die situatie? wat doe jij er aan? of misschien kunnen we wat anders bedenken
Vladivosko evy is niet meer en niet minder dan een schema op muziek. Dus die kun je ten aller tijde gewoon oppakken. Waarschijnlijk ga je dan ook gevarieerder trainen want elke keer een 5km rondje boekt al snel geen vooruitgang meer.

Wat betreft de tijd voor je partner dat is een kwestie van afwegingen maken. Door de week zijn mijn man en ik eigenlijk alleen op vrijdagavond 's avonds samen thuis. En in de weekenden is het ook vaak de een komt en de ander gaat.

Naast werk, kinderen een hobby blijft er gewoon niet zo heel veel tijd over. Maar ik ga dan meer voor de kwalitieit dan voor de kwantiteit.

En kleine kinderen worden groot, gaan op een gegeven moment nog later naar bed dan de ouders en dan is het gewoon echt gedaan met de rustige momenten samen.

In het weekend ga ik regelmatig voor dag en dauw op pad om te lopen als de kinderen een wedstrijd hebben. Maar om standaard om 5 uur uit bed te komen voor je hobby dan gaat de lol er denk ik toch wel eraf op een gegeven moment.

Gewoon niet schuldig voelen, iedereen heeft naast kinderen -partner en werk ook nog een eigen leven.
Vanavond weer gelopen, ben rond 21:15 weggegaan en was driekwartier later weer thuis. Dacht: laat ik het maar niet te lang maken, maar heb wel geprobeerd wat interval te lopen. Ging redelijk, maar mijn kuit links begon toch pijn te doen.

Ik heb mijn rondje op tempo uitgelopen, de pijn voel ik op en duur niet meer en dan kan ik weer versnellen.

Thuis gekomen viel 't toch tegen met de pijn, dus onder de douche en spierzalf erop.

Morgen rustig aan, moet 's avonds werken tijdens het Tour-feestje (ze komen hier door de stad) en maandag waarschijnlijk toch rust houden.

Ik weet niet waarom die kuit zeer blijft toen, het gaat een beetje af en aan, ook met langere rustpauzes van meerdere dagen ga ik hem weer voelen. Denk toch ergens overbelast omdat ik doordeweeks meer werk ivm met 't drukkere zomerseizoen.

Misschien toch wat aanvullen met zwemmen. Ik ga niet naar het zwembad omdat het hier zo vervelend druk is met baantjes trekken, maar het is nu vakantietijd dus misschien is het wel rustiger?

Nou ik hang lekker op de bank. Fijne zondag alvast iedereen!
Zit hier te dampen voor de computer. Douchen heeft het eerste half uur nog geen zin. Had me verslapen dus ben toch maar gewoon vanuit huis gaan lopen richitng 'mijn eigen' bos en daar zoveel mogelijk ruiterpaden gevolgd. Dit keer wel met een volle drankgordel op pad gegaan. Want officieel is de marathon training vandaag begonnen dus ga ik me weer aanwennen om bij alle trainingen met regelmaat door te drinken.

In twee uurtjes iets meer dan 23km gelopen. De volgende keer dus iets rustiger. Maar ik had in verband met het zweterige weer mijn hartslagmeterband maar niet omgedaan.

Dreamlogic je moet toch oppassen met door de pijn heel te lopen. Je was toch al bij de fyio geweest? Anders toch een keertje terug en hem/haar om advies vragen.

Hier duurt het nog een aantla weken voordat de kinderen vakantie hebben.
Heb er ook weer 15 km opzitten, deze keer maar het rustige groepje dat 15 km ging doen gekozen en het ging lekker, fijn ook nog kunnen kletsen onderweg, dus was ook erg gezellig. Op het laatst door het losse zand heb ik toch nog even wat laten gaan, maar alles bij elkaar meer tervreden dan de vorige keer toen ik toch wel de man met de hamer was tegen gekomen omdat we te snel gestart waren met de snelste mee. Het weer was goed te doen al was het onderweg al zweten.

Dreamlogic, hopelijk valt het mee met je kuit! Het zwembad kun je nog wel even vergeten, in het zuiden moeten de kinderen nog 3 weken naar school en hier is het bv. ook nog afzwemmen, dus vaak is het dan nog drukker met ouders en kinderen die dan extra komen oefenen.
Vanochtend in de relatieve koelte mijn laatste week met Evy gestart, 35 min eigen tempo. Ik heb wel het gevoel dat ik nu een ander (hoger) tempo heb dan toen ik met de tweede reeks startte. Dat was natuurlijk ook de bedoeling! Nu maar wat uptempo liedjes bij elkaar aan het sprokkelen voor het alleen trainen. Ik zal Evy wel missen hoor

Ik wil binnenkort een hartslagmeter gaan kopen, zijn daar nog dingen bij waar ik op moet letten? Ik heb me er nog niet in verdiept hoor, maar wat zijn echte musts en wat is overbodig voor een plezier-renner?
Onze Fiekes zou nog proberen om een verhandeling over hartslagmeters te doen, maar tot nu toe is er nog niets van gekomen.

Videlle, ja dat zal niet meevallen nu moet je zelf iets gaan verzinnen. Zijn er geen evy-achtige dingen die verder gaan dan 10 km?
hartslagmeter is alleen zinvol als je weet wat je maximale hartslag is, daar kan je achterkomen door een fietstest bij de sportarts bijvoorbeeld. Met een hartslagmeter kan je makkelijker in verschillende zones lopen, maar eerlijk gezegd is dat voor een beginner niet echt mogelijk, als je twee jaar loopt kan je daar eens aan denken

Als je je mxhf weet, dan weet je ook hoe hoog je hartslag moet zijn als je een duurloop loopt op 70% of 60% van je mxhf.
Hallo hardlopers!

Ik lees al geruime tijd mee met het vorige topic en nu natuurlijk ook dit. En het lijkt mij toch leuk om mee te kletsen.

Zal mijzelf eerst even kort voorstellen. Ben een vrouw van 46 jaar en ben 2 jaar geleden begonnen met hardlopen. Heb altijd gesport maar eigenlijk nooit duursporten, zat altijd meer in het krachthonk :-)

En nu ben ik helemaal verslaafd geraakt aan het hardlopen. Vooral ook om mijn hoofd leeg te maken. Omdat ik mijzelf moeilijk kan motiveren na een dag werk ga ik altijd 's ochtends vroeg hardlopen. En ben dus ook een van diegene die om 5 uur opstaat om een half uurtje later op pad te gaan voor mijn rondje. Daarna douchen en naar het werk dat om 7 uur begint en dan voel ik mij altijd heerlijk op mijn hardloopdagje.

Ik vind het echt super hoe sommigen van jullie al supergoede wedstrijden lopen. Zover ben ik nog niet. Ik ben zelfs erg ontevreden over mijn vooruitgang volgens de traditionele manier van trainen dat ik mij aan het verdiepen ben op de "verheulmethode". Kijken of ik hiermee dus wel sneller kan worden. Want die lange langzame duurlopen brengen mij geen vooruitgang.

Wat betreft hartslagmeter, ben ik het met Meds eens. Het heeft pas zin als je op de hoogte bent van je maximale hartslag (MaxHR) en dan kun je er ook pas op gaan trainen. Voor beginnens zal het vrijwel onmogelijk zijn om op lage HR te trainen want die stijgt veel te snel. Je zult echt eerst basis moeten opbouwen.

Momenteel zit ik helaas sinds een week verplicht in rust. Ben vorige week heel vies gevallen op mijn knie en die voelt nog niet goed. Banden en pezen zijn flink geraakt/opgerekt. Het gezwollene is gelukkig weg nu, maar het doet nog pijn rondom de knieschijf en is nog hartstikke blauw. Ben gisteren weer de eerste keer gaan bodypumpen om in ieder geval een beetje beweging te hebben en het ging goed! Boven verwachting, was bang voor de squats en lunges, tuurlijk niet zo diep gegaan als anders en met veel minder gewicht, maar toch. Voelde mij weer heerlijk daarna. Morgen ga ik een fietstochtje maken van 40 - 50 km kijken hoe mijn knie dat verdraagt. En dan hopelijk volgende week weer het hardlopen oppakken.

Oeps, dat was een lange voorstelposting ...haha. Mijn excuses.
Kyon gezellig dat je mee komt schrijven.

Wat versta je onder de traditionele manier van trainen? Want alleen maar duurlopen daar wordt je inderdaad niet sneller van. Maar volgens de meeste schema's is de duurloop maar een onderdeel net zoals interval training, tempo duurloop, vaartspel etc. Vooral dus varieren.

Om echt intensief te trainen werkt het denk ik niet om dat 's ochtends gelijk een half uurtje na het opstaan te doen.

Voor een duurloopje zal het niet zoveel uitmaken maar intervallen zonder brandstof werkt volgens mijn niet. Dus misschien toch proberen soms een training wat later op de dag te plannen.

Hopelijk geneest je knie weer snel zodat je weer snel kunt rennen.

Lauwe vandaag dus ook de kaakspieren goed getraind. Vind het ook altijd erg gezellig als we de duurloop met een groep lopen.

Videlle had je van renate wennemars niet een schema van 10 tot 15km op muziek? Dacht het wel eens ergens gelezen te hebben.
Baukje, de schema's die ik hanteerde hadden meerendeel duurlopen op D1 tempo. Een keer per week een intervaltraining en heel soms een kort duurloopje in D2 tempo. Dit werkt voor mij niet goed heb ik gemerkt. Ik word er totaal niet sneller van.

Ga nu het eens proberen om de duurlopen in intervalblokken te doen. Uiteraard extensief en de pauzes zijn even lang als de interval alleen dan wel in D1 niveau.

En dan 1 keer per week ga ik een wedstrijd(training) doen of wisseltempoloop. Dat is dan de intensieve training en is in het weekend.
Kyon het is wel heel belangrijk de tinerval trainingen op het juiste tempo te doen. Loop je je intervallen te snel of te langzaam dan zal effect snel uitblijven. Je moet dus je omslagpunt weten.

Voor je wedstrijd hardheid is het inderdaad goed om regelmatig wedstrijden te lopen. Maar houd wel je herstel in de gaten. Als je echt wekelijks wedstrijden van 10km of meer gaat lopen zul je misschien even verbetering zien maar daarna zal al snel de afbraak door onvoldoende herstel plaatsvinden voor zover je al geen blessure opgelopen hebt.

Zelf doe ik wekelijks in het weekend 1 lange duurloop en een tempo duurloop. (in mijn lange duurloop zit overgiens ook vaak een blokje D2 of D3 als ik voor langere afstanden train).

Door de week 1x intensieve interval en 1 x extensieve interval. En als ik een marathons schema volg nog een rustige duurloopje van maar een uurtje extra tussen de interval trainingen in.

De methode verheul spreekt mij niet aan. Niet dat ik er niet in geloof maar omdat ik vooral geniet van de lange duurloop. Zeker in combinatie gezien met de andere trainingen.

Maar daarnaast een marathon loop je behalve met je benen toch vooral tussen je oren. Met die methode zou je in staat moeten zijn voor een marathon te trainen. Als men dat zegt geloof ik dat graag. Maar tijdens een marathon moet je niet iets wel geloven maar de overtuiging vanuit je zelf hebben. Ik haal die overtuiging uit mijn lange duurlopen.

Bij kortere afstanden speelt dat niet zo.

Maar voor iedere methode telt natuurlijk wel dat het resultaat afhangt van het correct uitvoeren ervan.

Dat is toch het probleem van schema's van internet. Want of je nu 15x of 20 x een 200 loopt bij wijze van spreke zal niet echt essentieel utimaken. Wel het tempo waarin je ze moet lopen. En dat is individueel bepaald.

Bij schema's die gebaseerd zijn op ...km binnen ....min staan wel tijden vermeld. Maar in hoeverre is je doelstelling reeel.

En zo ook vaartspel, een belangrijk onderdeel binnen methode verheul en zo ook oefeningen. klinkt gemakkelijkelijk, maar hoe vul je ze in?

Vandaag hier rustdag wat lopen betreft, maar heb wel weer een fietstocht van plm 60km gepland.

Gaan we morgen weer intervallen.
Het was weer Marikenmaandag maar de meeste Mariken zijn op vakantie. Zelf ben ik nog een weekje thuis en vanmorgen heb ik met A. gelopen 2x3 1x4 en 2x 5 min.

Daarna zelf nog even het rondje van 4 km gelopen.
Yarisa, die vakantie hebben ze toch wel aangevraagd he? En je hebt ze toch wel "werk" mee gegeven voor tijdens de vakantie.
Yarisa, wat leuk dat Marikenclubje. Heeft de Marikenloop zelf al plaatsgevonden of gaat dit nog gebeuren?

Baukje, ik denk ook dat het verschil maakt omdat ik niet voor de marathon train. Bij een marathon kom je bijna niet onder lange duurlopen heen.

Ik ga het nu gewoon een half jaar zo proberen en dan zie ik vanzelf wel of het resultaat oplevert :-)

Ben het trouwens geheel met je eens dat het resultaat afhangt van je uitvoering. Daarom heb ik nu ook een schema met exact de tijden die ik moet lopen op 200m, 400m, 1000m en 2000m. En ach, als je 4 x 2000m moet lopen op een bepaalde snelheid (net onder anaërobe drempel) en tussendoor evenveel rustige km in D1 loopt. Dan leg je toch al gauw 16 km af. Aardig duurloopje toch? :-) Alleen niet helemaal in traag tempo.

Ik probeer het gewoon, en mocht het mij niet bevallen dan kan ik alsnog weer veranderen. Op dit moment kom ik ook niet echt vooruit.

Trouwens, wat heb ik een respect voor jullie gezin. Met zijn allen zo fanatiek en lekker aan het lopen. Hierdoor is er gelukkig wel begrip voor elkaar dat er tijd in hobby gaat zitten.
@ Baukje, uiteraard hebben ze de vakanti weken aangevraagd en hebben ze trainingsschema`s mee! Over 4 weken is iedereen weer terug en gaan we gezamelijk weer op woensdagavond en wanneer alle kids weer naar school zijn pakken we Marikenmaandag weer op...

@ Kyon, Ja, de Marikenloop 10 km hebben we al gedaan. Er zit een verhaal achter waar we zelfs de Runners mee gehaald hebben. In aanloop naar de Marikenloop is de Marikenmaandag ontstaan en dat houden we er maar in...

We zijn hardlopende tennismeisjes en hardlopen houdt voor ons in dat het vooral gezellig is en in kletstempo moet gaan.

Naast onze vaste tennisdinsdag lopen we nu op maandag en woensdag. Op maandag in principe met de hele club ( 7 pers) en op woesdag voor wie wil. Sommigen lopen ook graag een keer alleen ( zoals ik). Daarnaast zijn er nog 3 tennisvriendinnen onlangs bij 0 begonnen, zij lopen 2x per week met een van ons volgens een schema: in 12 weken naar 5 km.
Kyon natuurlijk moet je het gewoon een kans geven en wie weet past deze methode wel heel goed bij jou.

En inderdaad hier thuis vind iedereen het heel gewoon dat alles een beetje rond de trainingen en wedstrijden van een ieder gepland wordt.

Vanavond met het fietsen het spoor bijster geraakt. Op zich niet erg want we kwamen hele leuke dorpjes tegen maar op het moment dat we zoiets hadden van nu hadden we wel thuis willen zijn zaten we dus nog behoorlijk ver van huis. Uiteindelijk maar parallel langs de snelweg naar huis gefiets en zo toch nog voor het donker thuis. Maar de geplande 60 zijn dus dik 73km geworden.

Met het naar mijn werk, naar school en naar de zwemles fietsen erbij vandaag 105km gefietst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven