Lijf & Lijn alle pijlers

Help ik ben te dun!

10-01-2016 21:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben Aliaa

Ik ben 17 jaar en ik weeg 45kg.

Ik wil heel graag bij de 55kg komen maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen.. 😖

Ik las op internet dat Fenegriek wel helpt en ben heb het ook dus gewoon gehaald, waarom? Ja weet ik zelf ook niet maar ben al een tijdje mee bezig om flink aan te komen.

Ik ben best een flinke eter.

Zelf sport ik en eet ik elke ochtend een volle kom Brinta pap, en avond eten een bord vol rijst.

Maar ik ben gewoon niks aangekomen..

Kan iemand mij wat tips geven wat ik hiermee moet?
Ik heb hetzelfde bmi en vind mezelf helemaal niet te dun, maar gewoon slank.
...
Aankomen daarentegen is vrij makkelijk hoor. Veel volle producten, noten, en fantomalt door je drinken. Voor een appel en een ei in de drogist of apotheek te halen, staat vaak bii de kindervoeding. Het smaakt nergens naar maar helpt echt.
quote:consuelabananahammok schreef op 10 januari 2016 @ 22:19:

[...]

Te zwaar?

Dat is het beslist niet.

@ to

45 kilo is een gezond gewicht. Maar zit wel aan de lage kant.

55 is ook nog steeds een prima gezond gewicht.

Maar ik zou je niet zo aan getalletjes vastklampen.

Het ene lijf is het andere niet, beter kijk je wat kritischer naar je voedingspatroon en verbeter je daar wat in.

Je lijf volgt wel als je dat gaat aanpassen.

Ook het snel vol zitten, je maag gaat ook wel weer wennen aan grotere hoeveelheden.Een meisje van 16 mag een bmi hebben van 24,3. Met 55 zit je daar boven en heb je (net) overgewicht.
Je hebt inderdaad een prima gewicht voor je leeftijd. Ik was op die leeftijd (en nu nog) 1.67m en had tijdens mijn 16-22 jaar een stabiel gewicht van 47kilo. Ik was slank maar zag er niet graatmager ofzo uit, met een normaal voedingspatroon (met zelfs overmaat aan suiker, chocola en cola) en regelmatig sporten.

Rond mijn 23-25e ging ik van die 47kg naar 54kg en dat is nu al jaren mijn stabiel gewicht. Geen grote veranderingen aan eet- of sportpatroon.

Dus laat je niet gek maken. Je hebt een prima gewicht, je bent nog hartstikke jong, dus geniet er gewoon van. Kans is groot dat je er binnen een paar jaar gewoon wat kilo's bijkrijgt zonder er al te veel moeite voor te doen.
quote:doornroosje9 schreef op 10 januari 2016 @ 22:18:

Begin met een boterham erbij tijdens de lunch en stop met het hardlopen en die oefeningen.

Waarom doe je dat eigenlijk als je wil aankomen?Sport is mijn ding
quote:nephthys schreef op 10 januari 2016 @ 22:29:

Je hebt inderdaad een prima gewicht voor je leeftijd. Ik was op die leeftijd (en nu nog) 1.67m en had tijdens mijn 16-22 jaar een stabiel gewicht van 47kilo. Ik was slank maar zag er niet graatmager ofzo uit, met een normaal voedingspatroon (met zelfs overmaat aan suiker, chocola en cola) en regelmatig sporten.

Rond mijn 23-25e ging ik van die 47kg naar 54kg en dat is nu al jaren mijn stabiel gewicht. Geen grote veranderingen aan eet- of sportpatroon.

Dus laat je niet gek maken. Je hebt een prima gewicht, je bent nog hartstikke jong, dus geniet er gewoon van. Kans is groot dat je er binnen een paar jaar gewoon wat kilo's bijkrijgt zonder er al te veel moeite voor te doen.Hahaa isgoedd x
Stoppen met sporten hoeft helemaal niet, sporten is gezond, niet alleen voor mensen die te zwaar zijn...
Ik denk dat men vanaf hier niet kan zeggen of to te dun is. Ik ben iets groter maar weet dat ik bij een bmi van 18 echt te dun zou zijn ivm veel spiermassa.

Ik zou denk ik gaan voor regelmatig eten en vollere producten. Maar niet zomaar overal suiker bij gooien maar handje noten etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven