Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Gaat lekker bij jullie zeg!

Heerlijk dat het goed loopt door slechts goede keuzes te maken ipv crash gedoe.

Nikky fijn dat het overdag wel lukt, maar wat is je valkuil inde avond?

Zoet of zoutig snacken bij film of iets dergelijks?

Als je weet wanneer je dat gaat doen, wellicht helpt het al om andere keuzes klaar te hebben liggen in de koelkast.

Hier komt het ook met bakken uit de hemel vallen, wat een bagger weer zeg.

Vraag me af wat voor zomer we krijgen.

Heb maar een xl broek aangeschaft, want jurkjes daar is het nu te fris voor.

Bedankt allemaal voor jullie medeleven en motiverende woorden

Leuke dingen hebben jullie gepland zeg!

Wat voor concert staat er op de planning?

zwemmeertje klinkt ook leuk, hier is het te koud en te nat.

Zit me in te houden om de kachel aan te zetten.

Bbq, is ook lastig idd. Ik vind bij de meeste mensen bbq niet lekker, daar is het zo standaard idd.

Speklapje worst etc. Dat trekt mij niet, dan neem ik meestal maar een burgertje met brood en dip en salade etc. Wat lekker vind is lekkere lamskotelet of zalm van de bbq, of lekkere saté zelf gemarineerd.

Vandaag heb ik overigens bij de snack heerlijke friet gegeten versgebakken, echt genoten ervan.

Met lekkere pindasaus, ik eet vanavond salade of een broodje.

( ik dacht nog even gauw voor ik met dat koolhydraat beperkende dieet ga starten)

Overigens dat start ik pas nadat ik resultaten vh bloedonderzoek weet.

Door andere topics op viva, vraag ik me ook af of mijn bmhk onderzoek pap 3 à wellicht verband met mijn klachten heeft.

Allemaal fijn weekeind nog verder.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Nou, kcal technisch is de dag nu vol en om, maar we gaan zo naar Doe Maar, dus ik zet in op alleen drinken met zo min mogelijk kcal, dat drink ik normaal ook niet tenslotte. Vanmorgen verjaardag met lunch en voor je het weet eet je veel meer dan normaal. Mijn normale lunch komt uit op 300/ 400 kcal, vandaag op 700. Dan schiet je lekker op voor je dagtotaal..

Het weer was gisteren echt geweldig, vandaag de hele dag buien, lekker voor de tuin!
Ah, ok zwartvlekje, dan is de basis goed iig. Eigenlijk doe ik alleen paprika's in de oven roosteren voor soep. Nav dit top ik staat er nu een schaal tomaten te bakken. Ja, ballen horen wel in een echte pan tom-soep. Tenzij ik echt alleen ga voor een tussendoorsoepje. Dan alleen het basis recept.

Je gaat mooi volgens plan met afvallen.

Bij mij schommelt het gewichtsverlies wat meer. Dus dat hou ik voor ogen als het wat meer/minder is. Ik weeg nu wekelijks thuis op de WII en vet% gaat op de sportschool 1×per maand bij de coach.

Netjes Elske, een pond eraf.

Nou, s ochtends begon schitterend, ik heb zelfs de was buiten drogen. Toen ik dus alles en iedereen van sporten had gehaald en gebracht, de boodschappen had gedaan erc en net de was had ingehaald, werd het hier ook slecht. Dus ik heb een lekker dutje gedaan. Het zwemmeertje was ook meer om de leuke speeltoestellen. Dat is ern van de weinige plekken dat ik niet constant achter ze aan hoef te rennen.

Ja Tsjatsjietsie, ik ben ook van huisgemarineerd/klaargemaakt vlees. Veel lekkerder en goedkoper. Dat bmhk zegt me niks, ik zal eens kijken.

Goed dat je dat patatje nog even hebt genomen. Wat ik lastig vond toen we meer koolhydraatarm gingen eten, was de knop om, de andere boodschappen en je weg vinden in welke gerechten wel en niet werken, en wat je makkelijk kan aanvullen met pasta/rijst voor de rest van het gezin. En de bergen groenten en fruit die er nu doorheen gaan. Ik vind het wel overzichtelijker in de supermarkt, omdat we nu veel gangpaden links laten liggen. Ik kon laatst het chipspad niet meer vinden.

Hi Rosa rood, dat klinkt alsof je nog veel dingen met een 6 of een 7 eet. Wat bij mij een valkuil is, is dat als ik vandaag zou snacken, ik morgen weer eerder trek krijg in wat vets. Vanmiddag heb ik wel een hotdog genomen omdat mijn zoontje niet meer hoefde. Die zag er gewoon zo lekker uit! En toen dacht ik later met invoeren, ach, het valt nog wel mee. Door de hectiek was mijn ontbijt en tussendoortje erbij ingeschoten.

Waarom niet minder drinken wat je echt lekker vind en de rest spa rood? Mij helpt het om in de aanloop naar zo een calorierijke dag op voorhand al te sparen. En bijv wel een kaasje en een wijntje te nemen, maar het broodje weg te laten. Veel plezier bij Doe Maar, je zal al wel binnen zitten. Als je lekker los gaat, zweet je er ook nog wat uit.
En... ik heb een bikini besteld. In de bouwvak gaan we naar een zonbestemming.

Ik wilde eigenlijk wachten, maar met mijn omvang is het altijd lastig überhaupt een goede top te vinden. En hoe dichterbij de vakantie komt, hoe meer al uitverkocht is.

Vooral de modellen waar de sluiting niet in de nek zit en goede steun bieden zijn schaars.

Dus ik heb gewoon 3 maten besteld bij een webshop waar je binnen 30 dagen kan tetugsturen, dus ik kan vlak voor vertrek nog kijken wat het mooiste zit. Nou als dat niet motiveert om af te vallen. Het mooiste is natuurlijk als de grootste maten terugkunnen.
Oh wat slim dat je drie maten bestel en wat niet goed is terug stuur

Ik zit altijd te klooien met bestellen en verkeerde maat, vond het steeds zo'n gedoe dat retour sturen en andere maat aanvragen.
En hoe was de soep lonelyryder? Hier was het wat flauw. We zijn al tot de conclusie gekomen dat langer roosteren waarschijnlijk wel wat meer smaak geeft. Heb je nog een andere tip? Er zat al een flinke hoeveelheid knoflook enzo in. (en ja, ook ballen. :P)

Wat voor Bikini heb je uitgezocht? Ik heb vorige maand een nieuw badpak gekocht en ik vind het verschrikkelijke om te shoppen voor zwemkleren. Ik heb flinke borsten en ik heb altijd het gevoel alsof ze eruit gaan vallen. Heb uiteindelijk een grote maten badpak aangeschaft.

Goed dat je toch nog een manier kunt vinden om te genieten van eten Tsja. Pap3a is een kleine afwijking toch? Hoe lang moet je nog wachten op een vervolg onderzoek? Ik ken me voorstellen dat dat ook stressvol is. De gezwollen buik kan inderdaad een symptoom van bmhk zijn maar ik geloof dat het eerder met gewichtsverlies dan met aankomen wordt gelinkt toch?

Rosa, kun je niet beter kijken naar de dingen waar je nee tegen kunt zeggen? Ik krijg ook de indruk dat je dit weekend bijvoorbeeld redelijk wat eet wat veel calorieën bevat maar je eigenlijk niet zo lekker vindt, dat is zonde.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 18 juni 2016 @ 21:59:

Oh wat slim dat je drie maten bestel en wat niet goed is terug stuur

Ik zit altijd te klooien met bestellen en verkeerde maat, vond het steeds zo'n gedoe dat retour sturen en andere maat aanvragen.

Ja, dat had ik vroeger ook. Veel winkels rekenen verzendkosten.

Nu met kleine kinderen is het praktisch en je hebt meer keus.

Ps en reviews lezen helpt ook... hoop ik.
quote:Zwartvlekje schreef op 18 juni 2016 @ 22:20:

En hoe was de soep lonelyryder? Hier was het wat flauw. We zijn al tot de conclusie gekomen dat langer roosteren waarschijnlijk wel wat meer smaak geeft. Heb je nog een andere tip? Er zat al een flinke hoeveelheid knoflook enzo in. (en ja, ook ballen. :P)

Wat voor Bikini heb je uitgezocht? Ik heb vorige maand een nieuw badpak gekocht en ik vind het verschrikkelijke om te shoppen voor zwemkleren. Ik heb flinke borsten en ik heb altijd het gevoel alsof ze eruit gaan vallen. Heb uiteindelijk een grote maten badpak aangeschaft.

De ingredienten staan klaar voor morgen of ma, als mijn man er weer is. Het waren zijn paprika's.

Ik gebruik altijd de bouillonblokjes van AH huismerk, voor tomsoep dus groente bouilon. En ik doe er vers gemalen peper en vers gemalen zeezout bij. Vooral die peper geeft een lekkere bite. Normaal rooster ik de tomaten niet, en is het echt niet flauw.

Voor gevulde soep gebruikte ik vroeger wel smaakmaker van Maggi, en liet dan het bouillon blokje weg. Anders wordt het gauw te zout.

Nou, ik ben bekend met het badkleding probleem. Comfort gaat boven smaak, maar deze vond ik echt mooi en redelijk geprijsd:

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00T4HFZM ... UTF8&psc=1

Hetzelfde heb ik met bh's, ik heb 1 of 2 hele dure die ik gewoon vaker was. Hunkermoller of Livera loop ik maar voorbij.

Het is niet uit te leggen aan iemand met cup a.
Bedankt voor het meedenken! Ik heb gisteravond goede keuzes kunnen maken, een keer appelsap en een smootie, niet gesnoept en thuis nog een glaasje water. Ik ben het eens met de conclusie dat ik meer nee moet zeggen, kijken of ik dat vandaag gelijk kan toepassen. Wel moeilijk hoor! Niet zozeer omdat ik er dan trek in heb, maar als mijn schoonmoeder speciaal voor ons wat lekkers haalt en ik neem niet...

Op het werk lukt het wel om traktaties af te slaan, ik neem het dan niet bij de koffie, en neem mezelf voor als er aan het einde van de dag nog is, dan kan ik het heroverwegen. Maar dan is er nooit meer wat, en is het nog meer zonde (want hele dag niet nodig gehad dus waarom nu wel?)

Qua bikini's snap ik het helemaal! Idd, mensen met kleinere cup die zien niet snel dat het lastig is een grotere cup. Ik heb een corrigerend badpak, daar voel ik me beter bij. Ben toen erg goed geslaagd via internet en koop nog steeds graag bij die site. Terugsturen is tegenwoordig idd heel makkelijk, maar meer van een maat heb ik dan weer nooit besteld, omdat je het eerst moet betalen en dan later terug krijgt. Ga ik wel doen, ik heb nieuwe broeken nodig, zijn echt op... Maarja, eerst nog wat kilo's eraf anders heb ik nog een te grote broek liggen, dat schiet niet op. Dus komende zomer veel leggings met jurkjes, dat veert wat meer mee!

Soep, wij pureren dan alles met de staafmixer, maar vissen wel de laurier bladen en tijm tak er eerst uit. Die verse kruiden, uit eigen tuin, geven ook meer bite.
Hi Rosarood,

Heb je al op de fb pag van Mieke Kosters gekeken? Het gaat niet om het nee zeggen maar kiezen wat je wèl wilt eten.

Bij Amazon betaal ik met credit card en wordt het geld direct na ontvangst van het pakketje gecrediteerd. Ik vermoed dat ze het retouretiket direct scannen bij ontvangst van het pakje, de betaling storneren en pas later checken wat de inhoud is.

Ik heb het weleens hier op zondag teruggestuurd en ik kreeg die zelfde dag nog bericht dat mijn retour was ontvangen.
De tomaten heb ik nog even terug in de oven geschoven. Samen met wat rode ui en pijnboompitten.

Nu ik toch aan het experimenteren ben, heb ik besloten te kijken of ik er een broodspread van kan maken
Ik maak altijd een prutje van tomaten en ui.

Dit gebruik ik als basis voor soep of pasta of als dip met stokbrood.

Ook heerlijk bij gamba,s.

Neem 6 grote tomaten, laat ze in warm water weken, zodat je ze kunt ontvellen.

Snij ze vervolgens in stukjes.

Pak 2 à 3 grote rode uien en snij ze in lange dunne reepjes.

Doe wat olijf olie in een wokpan.

En gooi de ui erin

Als de ui een beetje gebakken is, gooi je de tomatenstukken erbij.

Een takje fijngesneden koriander, toevoegen.

4 tl komijnpoeder

4 tl paprikapoeder

1 tl zwarte peper

Zout naar smaak toevoegen

Zacht laten doorprttelen en een beetje water toevoegen op gevoel en blijven roeren.

Voor de soep gooi ik nog 5 stengels bleekselderij in de blender, en gooi dit bij de prut.

En ik bak als eerste kleine stukjes kipfilet inde olijfolie.

Waar ik daarna alle ingrediënten toevoeg.

En ik blender al de groente voor ik het in de pan giet.

Indien de soep bijna klaar is, gooi ik er een half kopje vermicelli bij en kikkererwten, zo is het lekker gevuld.

Bij het serveren een stukje Citroën.

Voor bij de pasta kun je eventueel nog champions toevoegen tijdens het bakken vd uien.

Je kan ook indien je het lekker vind, punt paprika's roosteren en in stukjes toevoegen.

Ik zie dat jullie dat doen met de oven, ik rooster ze gewoon op het vuur vh fornuis,ik gebruik zo'n ding waar je vis mee op de bbq kan bereiden, soort rooster ideetje. Goed al het zwarte verwijderen!

Zo vandaag vaderdag word een moeilijke dag qua lekkernijen.

Mijn moeder heeft mijn lievelingsgebakjes gehaald, maar die zijn behoorlijk qua calorieën volgens mij.

Ik ontbijt daarom lekker licht met een cracker en zal wat fruit als tussendoortje nemen, dan beschouw ik dat gebakje als mijn lunch. Geen idee hoeveel calorieën zo'n kasteelgebakje is, moet het even opspeuren.

Allemaal een fijne dag!
Lekkere bedrijvigheid hier.

Weegmoment achter de rug: weer een kilo eraf. Totaal staat nu op -7,4

Ben wel benieuwd wat deze week gaat doen want ik ben gisteren uit eten geweest en vandaag gaan we wéér uit eten.

Toch heb ik wel wat dingen geleerd van gisteren. Heb alleen water gedronken. Voorgerecht was heerlijk maar toen ik het hoofdgerecht op had en iemand vroeg hoe ie was realiseerde ik me dat t eigenlijk maar zo zo was. Zeker geen 8 of hoger waard. Hooguit een 6. En toch had ik t allemaal opgegeten. Meer mindfull eten dus en op tijd bedenken dat t al die calorieën niet waard is. Weer een leermoment ! Vanavond maar toepassen. Hoewel ik vanavond voor een andere uitdaging sta want dan eten we sushi. Gelukkig weet ik wel wat ik lekker vind. Oh ja en gisteren had ik me voorgenomen om licht te ontbijten maar dat mislukte een beetje toen m'n man met allemaal lekker vers brood thuis kwam en vleeswaren. Pas bij het invullen van m'n app realiseerde ik me hoe hard de calorieën gegaan waren. Voor vandaag hou ik t bij een smoothie van banaan yoghurt en een beetje sinaasappelsap.

Straks even opzoeken hoeveel calorieën er in sushi zitten. Kan ik vanavond bijhouden hoe hard ik ga.

Fijne zondag allemaal!
Goede morgen!

Ja, het grote borsten probleem. Het is toch verwonderlijk dat er zo ontzettend veel vrouwen last van hebben en de gewone winkels maar niet boven een D cup uit lijken te komen. Ik heb eerder dit jaar een BH bij Victoria Secret in Londen gekocht en man wat maakt dat een verschil. Jammer dat ze niet in Nederland zitten.

En bedankt voor alle soep tips. Volgende week toch nog maar een keer op nieuw proberen. Ik lees niet heel veel nieuws dus ik denk dat de enige echt oplossing toch nog flink meer kruiden is.

Is bij iedereen hier het gebak en het uit eten voor vaderdag? Ik ga zo met mijn vader en zusjes lunchen. We proberen mijn vader ging dingen meer cadeau te geven maar hem ervaringen cadeau te doen. Ik heb al op de kaart gekeken en een lekker broodje uitgezocht. Hoe berekenen jullie trouwens calorieën van eten buiten de deur? Ik vind het nog best lastig in te schatten.
Hallo allemaal!

Uitdagingen genoeg vandaag denk ik voor de meesten van ons. Ik heb zelf net havermout pannenkoekjes gegeten om alvast een bodem te leggen. We gaan vanmiddag naar mijn zusje en ik ga koekjes bakken met mijn nichtjes.

Ik vind het knap om te lezen hoe jullie de discipline hebben om keuzes te maken en goed stil te staan bij wel of niet eten. Ik vind het dus vooral in de avonden erg moeilijk. Ik vind gewoon teveel lekker. Zoet bij de koffie en hartig bij de tv. Kaas, chips, nootjes. Alles is goed. Ik weet het wel, en moet er iets aan doen.

Iedereen een fijne dag! En succes!
Ik herken het wel hoor Nikki. Op papier kan t veel bedachtzamer over komen dan in de praktijk overigens. Ik ga best vaak nog de mist in hoor. Maar ik probeer t als leermoment te zien en t de volgende keer anders/beter te doen. Jij hebt ook ik ken mezelf en ben slank nu toch? Want daar gaat ze naar mijn idee meer de diepte in om je grote valkuilen op te pakken. Ben ik nu ook mee bezig. Want ik weet wel hoe t moet. Maar nu nog doen maar wees niet onnodig hard voor jezelf. Het is een leerproces. En daar maak je nu eenmaal fouten in. Als we daarna de draad weer oppakken hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn

Wat calorieën bij het buiten de deur eten betreft: dat blijft toch een beetje gokken inderdaad. Hoeveel olie wordt er gebruikt, hoeveel van het een of ander. Wel oefen ik mezelf om wat beter gewicht in te kunnen schatten. Zodat ik geen 50 gram invul bij een stuk vlees terwijl het 150 is in werkelijkheid (bij wijze van). Waardoor de calorieën schatting wat dichterbij de werkelijkheid komt.
Nou, tot nu toe mooi onder de kcal gebleven. Straks nog iets gezonds snoepen, of iets heel lekkers, mog nog iets van 500 kcal dus dat komt wel goed! Eerst maar eens een lekker kopje thee nemen, en dan bedenken wat we (man en ik) willen.

Met een vriendin gehad over goede keuzes maken, we lopen soms tegen dezelfde dingen aan en dan is het fijn om ook irl met iemand erover te kunnen bomen, zoals we dat hier ook kunnen doen. Erg fijn zo!

Morgen weer aan het werk, dan heb ik dit weekend niet zo'n stap terug gezet zoals de andere weekenden dus dat is fijn, morgen ochtend wegen, dan schrijf ik wat het resultaat is geweest afgelopen week! Ik ben nu ook ongesteld geworden, vaak gaat het die week wat sneller, als ik me kan beheersen!
Nou, wij hadden een vaderloze vaderdag. Ik ben met de jongens naar de stad geweest. Eerst pannekoeken gegeten en toen naar de film. Maar zo een ham/kaas pannekoek tikt best door. Vanmorgen als ontbijt kokos, maar daar zitten ook een hoop kcal in. Bij de bioscoop hebben we niks gekocht. We hadden een flesje water mee en net pannekoeken gegeten. Voor de kinderen had ik wat snoep bij, maar de jongste wilde liever appel. Dus die hebben we gedeeld.

Nou ja, niet iedere keer dat het misgaat beschrijf ik in detail. Maar afgelopen woensdag heb ik samen met mijn man een zak xxl chips en een schaaltje borrelnoten soldaat gemaakt. Het valt me nog mee dat ik een kg was afgevallen deze week.

Slim om van te voren op de kaart te kijken.

Dan kan je je erop verheugen. Ik tik gewoon zo ongeveer aan. Dat zal toch niet zoveel schelen?

Bij mij gaat het makkelijk mis als eten niet klaar staat/ niet alles in huis is. Dus ik zet s ochtends eerder de wekker of maak de avond ervoor mijn lunchsalade klaar.
Netjes advies, een kilo eraf

Mag je trots op wezen!
Bedankt voor het recept tsja, ik ga ms wat kruiden aan mijn prutje toevoegen.

Ik denk dat ik er een timbaaltje van maak voor de lunch morgen. Mijn man is er dan ook weer. Onder gekruide biefstuk worst en een laagje tom/pap salsa eroverheen, vervolgens in de koelkast laten opstijven. Ik ben benieuwd hoe het lukt. Meestal doe ik de combi augurk/ui.
Ik ben vandaag toch nog over mijn dagaantal gegaan maar dat verbaasd me niets. Ik heb mijn tussendoortjes overgeslagen maar de lunch tik gewoon fors aan. Het eten was op zich wel lekker maar eerder een 7 dan een 8. Het is niet iets wat ik gauw weer zou bestellen dus dat viel helaas tegen.

En Nikki het gaat hier ook wel eens mis. En er zijn ook momenten dat ik me echt zit te verbijten om niet iets lekkers te pakken. En dat denk ik morgen weer een kans en ga toch weer door. Ik weet dat mijn eetpatroon verbeterd is ten opzicht van twee maanden geleden en dat is iets positiefs om aan vast te houden.

Voor nu heb ik vooral stress en dat betekend dat voor vanavond me de eetlust behoorlijk is vergaan. Ik heb een paar heel belangrijke tentamens de komende 2.5 week en ik ben heel bang om ze niet te halen en de eerste is morgenochtend. Een van de tentamens moet ik halen om aan mijn tweede master te kunnen beginnen lukt dat niet moet ik die droom opgeven. Ik studeer al zeven jaar (ik heb na 2.5 jaar mijn eerste studie vanwege ziekte moeten opgeven) en ik kan die master niet nog een jaar uitstellen. Financieel niet en ik wil heel graag verder met mijn leven.

Morgen gaat dat trouwens compleet andersom. Ik neem altijd wat te eten mee naar mijn tentamens (duren ruim 3.5 uur) en heb dan echt behoefte aan ongezonde dingen. Ik baal er ook wel van dat ik dat gevoel bij mijn tentamens zo sterk heb maar heb met mezelf afgesproken dat ik daar dan wel om heen eet. Ik durf het risico niet te nemen om meer onrust te creëren rond mijn tentamens dus er gaat gewoon wat (veel) te snoepen mee.
Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Ik heb voor morgenavond een stoofschotel op de planning staan. Ontbijt yoghurt met flakes en lunch crackers met smeerkaas. Dan is er vast wel wat ruimte voor een tussendoortje.

Leuk! De bios! Kan ik altijd erg van genieten.

Zwartvlekje, succes de komende weken!
Vanmorgen 83.6. Gaat de goede kant op!

Weer lekker aan het ontbijten met havermout. Ze hadden laatst kant en klare zakjes havermout met een smaakje voor 50% minder, dus ik dacht probeer het eens. Het lekkere is dat het al afgewogen is en de verhouding beter is dan wat ik deed (36 gram havermout met 180 melk, ik deed daarbij minstens 200 melk, dit is ff beter). De geur is mij te kunstmatig, morgen gewoon weer gewone met bosbessen, dat is lekkerder!

Zo weer werken, dan gaat het vaak makkelijker om op te letten. En nu staat er ook niet een heel vol weekend aansluitend te wachten, dus ook minder uitdagingen deze week, fijn!
Succes zwartvlekje! Doe je best!
Hier sta ik een weekje stil....:-(

Hoef echt ook nog maar 1x/week naar de wc dus volgens mij val ik eigenlijk wel af maar heb ik zoveel in mijn buik dat de weegschaal het niet laat zien...

Nouja, vol goede moed door!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven