Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Eenmaal mijn verhaal is voldoende
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 23 juni 2016 @ 17:28:

Sterkte Fientje op deze moeilijke dag, hoop dat jullie het toch op een mooie serene manier kunnen herdenken ik heb eens gelezen over een boom planten ter nagedachtenis, of wensballon omhoog laten gaan. Dus andere wijze ipv taart, hoop dat jullie een mooie manier kunnen vinden.

Morfientje dankje voor de revalidatie tip.

Ik heb bij de pijnpolie wel eens met een psycholoog gesproken.

Maar ze was in de overtuiging dat ik daar geen extra toegevoegde waarde zou kunnen uithalen.

Heb eens in de zoveel weken namelijk telefonisch consult met een psycholoog.

Het is meer dat ik dan even kan spuien waar ik tegen aan loop, even ventileren.

Met betrekking tot de pijn, tja ik heb het eigenlijk geaccepteerd hoe dat het gaat mbt mijn rug en benen.

Soms heb ik eens een baaldag als ik eigenlijk mijn grens een beetje over ben gegaan.

Maar verder ben ik er wel in berust ofzo dat het is zoals het is, blijf ook altijd wel redelijk positief omdat ik weet dat het ook erger had kunnen zijn zegmaar.

Soms mopper ik wel eens in mijzelf hoor, als mijn been zenuwen mij erg steken.

Vandaag is het weer heerlijk weer, zo'n is doorgebroken na de hoosbuien.

Heb even heerlijk in de tuin gelegen, heb een parasol gekocht dus was heerlijk vertoeven zo.

Zit alleen een beetje in een dubio.

Heb voor volgende week gelukkig een afspraak met neuroloog ivm afkicken medicatie.

Heb nu gisteren dat koolhydraatvrij dieet ontvangen, maar ben aan het twijfelen.

De kilo,s die zullen er waarschijnlijk wel vanaf vliegen, maar wat gebeurd er zodra ik weer gezond de juiste keuzes maak zoals ik met eerste dieet aanhield, vliegt het er weer aan.

Wat zouden jullie doen? Medicatiestop afwachten eerst?

Ps zit nu op 90,8

Allemaal een fijne dag!

Ik zou de medicatie stop afwachten tsja! Eerst maar eens zien wat dat voor je doet.

Ik merk dat ik nu lekker hard afval, maar eigenlijk te weinig energie heb om alles te doen wat moet/ wat ik wil. Zo moeilijk. Want moet ik dan maar meer gaan eten overdag? Vaak heb ik savonds nog 500 kcal ruimte, maar dat vind ik ook erg fijn, om nog wat te knabbelen. Dus kan ik dan beter de grens wat opschuiven? Ik ben nu nog geen maand bezig en al 5 kilo lichter, dat is misschien ook te snel? Dit weekend eerst maar eens goed doorkomen en dan volgende week een extra boterham tussen de middag en een extra fruitje tussendoor. Wat denken jullie?

Ik heb dus voor komend weekend als hoofddoel, alleen dingen eten die echt lekker zijn, en niet omdat iemand anders graag wil dat ik het eet. Ik ga mijn best doen!
@Tsja; zou ook eerst de medicatie stop afwachten en kijken wat dat met je doet.

@Rosa-rood; zou dan overdag wel iets meer gaan eten ja, als ik jouw bericht zo lees. Je kunt dan alsnog wel ruimte overhouden om s avonds iets te knabbelen te hebben, maar klinkt alsof het geen kwaad kan om overdag al wat meer te eten.
Hoi Tsja,

Het is net hoe je erin staat. Wisselen naar koolhydraatarm heefr bij mij een jaar geduurd. Ik mis brood voor lunch niet omdat ik heerlijke salades maak. En je metrt dat je er steeds meer in groeit. Ik voel mij hier om neerdere redenen prettiger bij.

Kan je het niet per maaltijd proberen aan te passen? Gewoon ontdekken wat wel en niet werk. Binndnkort heb ik spag-bol op het menu staan , gewoon omdat ik het lekker vind. Vanavond alledn vlees+groente
Rosa thx vh advies, ik zou indien je te eindig energie heb toch wat proberen tussendoor te nemen.

Ik weet niet hoe je eetmomenten nu verdeeld zijn.

Maar diëtiste adviseerde mij dus zes eetmomenten.

1 ontbijt 2 ochtend tussendoortje

3 lunch 4 middag tussendoortje

5 diner 6 avondtussendoortje

Wel lekker hoor vijf kilo kwijt.

Thx wurm voor je advies!

Lonely ok bij jouw duurde het wel een jaar.

Hoe het dieet er nu uitziet zit ik op uit m'n hoofd op 20 koolhydraten over de hele dag.

Maar moet dan koolhydraatvrij brood( smaakt dat?) kopen a 2,10 per halfje meen ik uit m'n hoofd.

Vlees eter ben ik niet echt, wel een x kipfilet ofzo en in de pastasaus soms tonijn of rundergehakt.

En om nu alleen groentes de hele dag door te eten met kwark ofzo trekt me ook niet echt aan, voelt zo saai...ik neig inderdaad naar afwachten vd medicatie.

Ik doe nu m'n best al door die zes eetmomenten te realiseren en dan bewuste keuzes te nemen.
Sterkte Fientje!

Tsja, is dat iets wat je met je diëtist kan overleggen? Het lijkt met prettig om te weten wat precies de reden is dat je straks hopelijk afvalt. Twee dingen door elkaar proberen is altijd lastig. Aan de andere kant is het denk ik met de snelheid waarmee je nu aankomt ook belangrijk dat je niet te lang meer wacht.

Rosa, ik jouw geval zou ik ook kiezen voor iets meer te eten. Volgens mij zou 0,5 - 1,0 kilo per week een redelijk doel zijn. Ik denk dat je nu ook wel een beetje snel gaat.

Hier een vervelende ontwikkeling. Mijn vader ligt sinds gisteren in het ziekenhuis met hartproblemen en het ziet er niet geweldig uit. Nu is het niet heel verrassend, mijn vader leeft erg ongezond (drankprobleem en morbide obesitas) maar het was toch even schrikken. Als jullie me dus wat minder zien komt het daar door. Ik heb dit weekend een bruiloft in België dus moet ook nog even kijken of ik het aandurf om zo ver weg te gaan.

Ook niet geweldig voor mijn dieet trouwens, we hebben in verband met bezoekuren de afgelopen twee dagen fastfood gegeten.
Oh zwartvlekje sterkte, dat zijn nare dingen.

Ik zat onlangs ook in het ziekenhuis ivm ouders.

Vooral lastig lijkt me als je vader ongezond leeft, lijkt me moeilijk om daar mee om te gaan.

Inderdaad het is lastig om dan je eten goed in de gaten te houden, ik miste ook m'n tussendoortjes etc. Misschien kun je wat gezonde tussendoortjes in je tas meenemen, voorraadje.

Hmnz lijkt me lastige keuze om naar België te gaan ja of nee, ik denk dat ik zou kijken wat de situatie op dat moment is, als het gewoon stabiel is, is het misschien wel even lekker om er even op uit te gaan, ontspanning is ook belangrijk. Maar als het er slecht voor staat zou ik t ook moeilijk vinden hoor.

Inderdaad kijk als ik nu zou starten met dat dieet, weet ik niet of het vh dieet komt of vd medicatie dat afvallen. Dus ik denk toch dat ik nog een weken doorga op deze manier, dan kan ik het eerst zonder medicatie proberen.

Die extra kilo over deze week kan er ook nog wel bij
Hallo allemaal,

Wat een onverwacht zonnige avond. Ik ga straks nog even lekker naar buiten.

Sterke met je vader Zwartvlekje. Pff het lijkt me lastig om me te onstpannen als je je zorgen maak om een ziek iemand. Je zou op de dag zelf even nog met het ziekenhuis kunnen bellen. Eten is dan wel even je laatste zorg.

Gisteren heb ik het te bont gemaakt met borrelnootjes en een paar wijntjes. Het was te gezellig. En we hadden teveel te bespreken en te weining gelegenheid daarvoor gehad. Ik merk dat ik langzaam uit mijn flow begin te glijden en zal het boek er nog eens bijhouden. Mijn bikini's zijn binnen, maar met dat warme weer heb ik niet zoveel zin om te passen. En eerlijk gezegd, stel ik dat liever nog even uit. Even checken tot wanneer ik kan retourneren.

Ja Tsja, omdat het niet alleen is wat je eet, maar ook wat je op je boodschappenlijst zet, de andere bereidingswijze en wat je voor de rest van het gezin klaarmaakt. Als je daar je draai in gevonden hebt, eet je echt subliem.

Maandag had ik biefstukworst met dat paprika/tomatenprutje en een salade voor de lunch. Vanmiddag tonijnsalade en gisteren Griekse salade. Een omelet met spinazie en champignons is ook heerlijk. Ik vind het oprecht lekkerder dan brood tussen de middag.

Ik geloof ook nooit dat er van je verwacht wordt dat je dat van de ene op de andere dag doorvoert. Je kan eens proberen om de lunch te vervangen bijvoorbeeld. Kijk eens voor de gein op de facebook pagina inspiralized. Echt, heerlijke gerechten die ze klaarmaakt. Ik zal ook eens kijken of ik wat foto's van mijn gerechten kan posten. Het is gewoon proberen, aan de slag met kruiden en bereidingswijzen.

De situatie met mijn man zijn werk is behoorlijk geëscaleerd. Uit voorzorg gaan we superzuinig doen, en hebben ook even alle niet noodzakelijke uitgaven op stop gezet. We gaan het op zich prima redden, maar ik wil graag de spaarrekening in tact laten. Ook omdat we geen idee hebben hoelang deze situatie gaat duren.

Gelukkig hebben we de vakantie al betaald, anders zouden we die niet geboekt hebben, en een paar andere kostenposten betaald die we anders ook zouden hebben uitgesteld. Doel is nu om het tot het volgende salaris te redden met 90,- per week voor alleen de noodzakelijke boodschappen, geen luxe dingen en, die werkt bij mij goed, niet meer binnenlopen bij de AH. Gelukkig ligt de vriezer nog vol met van alles en nog wat, en was het ook tijd om de voorraadkast op te schonen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lukken. Niet alleen ik aan de lijn, mijn pinpas ook.
Jeetje zwartvlekje, heftig! Mijn vader heeft ook veel slechte gewoontes, maar die zie ik dermate weinig dat ik ws pas van een opname hoor als die al achter de rug zou zijn... Hoewel we elkaar wel lief vinden hoor! Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat.

Wat lastig lonelyryder! Ik herken die spanning een klein beetje, hier is het nooit echt geëscaleerd maar zijn er (op tijd) fusies gekomen waardoor de reistijd van man het drievoudige is geworden. Zuinig doen is soms ook erg goed voor de lijn. Ik hoop voor jullie dat het spoedig beter gaat met de omstandigheden.

Vanmiddag toch in de thuissnoep valkuil gestapt... Een schaaltje m en ms leeggegeten met kind samen... Nu net chocola gegeten, dus vandaag zit ik op iets meer kcal, hoewel 2100 nog wat, valt dan nog wel mee!

Morgen de dag voor mezelf, man en kind gaan samen op pad, merk dat ik teveel doe, ben weer moe en duizelig als ik snel opsta. Merkte donderdag al dat ik te 'hard' gewerkt had, stond compleet op instorten. Ipv rennen (had woensdag en vandaag gemoeten) heb ik op de bank gelegen. Uiteraard wel gefietst naar werk, dus wel iets gedaan. Ben met de bedrijfsarts en de therapeut klaar, maar dat betekend dan toch niet dat je ook echt helemaal nergens meer last van hebt, helaas...

Fijn weekend allemaal!
Ja dat klopt ook wel Lonely, het is inderdaad niet alleen het aanpassen van mijn eigen voeding, maar inderdaad ook de boodschappen die veranderen, het eten vh gezin etc.

Suc6 met het wijzigen van je budget. Met negentig euro boodschappen zit je best nog redelijk hoor.( niet vervelend bedoeld hoor, maar meer om je positief te laten blijven)

Maar ik begrijp dat het altijd wennen is als je bestedingspatroon veranderd.

Ik moet t met 65,- euro doen, dan is 2,10 voor n halfje brood veel geld.

Vervelend dat het zo geëscaleerd is op het werk van je man, dat zijn weer van die vervelende stressdingen. Ik hoop dat het goed zal verlopen voor jullie.

In ieder geval een budget tip, fruit is bij de Turk hier veel goedkoper, idem dito vd kruiden. Scheelt echt een duit. Heerlijk in ieder geval dat jullie vakantie al betaald is, hoop dat jullie er lekker even van kunnen genieten en ontspannen.

Rosa lekker even rustig aan doen dan, en er een relaxed dagje van maken als je man met kind de hort opgaat. En klopt ook al ben je uitgesproken met bedrijfsarts en therapeut, betekent niet dat je gelijk vol gas kan gaan. Pluspunt toch lekker op de fiets naar het werk. T is er heerlijk weer voor. Oja die m&m's die vind ik ook zo lekker, vandaar dat ik t bijna nooit koop als ik t koop, dan koop ik zo,n minizakjes zegmaar en laat de chocolade echt smelten in m'n mond, doe er dan lekker lang mee.

Met die hitte heb ik weer moeite met op tijd te eten.

Vandaag ging t weer niet goed, ik begin pas om elf uur met tien happen kwark naar binnen te werken, heb later in de middag de rest ervan opgegeten en als diner een lekkerbek.

Allemaal een hele fijne dag
Hi Rosarood, bedankt. Ik moet gewoon vaker nee zeggen. Die spanning kan idd wat minder, maar het is ff zo.

Dat is altijd balen als je te veel snoept. Gelukkig dat het totaal meeviel. Ik was vandaag nog aan het compenseren voor gisteren.

Pas maar op met opbouwen. Het zou sneu zijn als je je weer beroerder zou voelen. Lekker even bijtamken morgen.

Bedankt Tsja, we slepen ons er wel doorheen. Omdat we nog niet weten hoe lang alles gaat duren, leek het ons beter alles wat niet noodzakelijk of luxe is rigoreus te schrappen.

Dat voorkomt uitzonderingen maken. We hebben hier geen Turk, wel een Lidl met een enorme vers afdeling. En daar vallen de prijzen ook wel mee. Het is goedkoper dan de markt.

65,- is ook weinig, ik vind het heel knap als je het daarvan redt met je gezin. Ik zou ook geen 2.1 voor een half brood over hebben. Mmm, wat kan je daarvoor als alterntief nemen?

Wij halen het brood ook bij de Lidl en dat kost rond 1,-. Nu wij geen/nauwelijks brood eten gaat er 1 a 1,5 doorheen per week.

Hier ook weinig gegeten. Ik had tom soep gemaakt, falafel, rauwkost en een turks brood.

Fijn weekend!
oh Lonelyryder, dat klinkt niet lekker. Betekend dat dat jullie er vanuit gaan dat je man zijn werk kwijt gaat raken? Is er nog geen idee over wanneer jullie meer weten over de situatie? Het lijkt me ook niet prettig om op deze manier de vakantie in te gaan maar als het zo is dat is het zo. Of wil je er lieve niet verder op in gaan vanwege prive, dat kan natuurlijk altijd.

Het lijken me lastige eetaanpassingen tsja. Ik vind 2.10 ook wel heel erg veel geld voor een half brood. Dat lijkt een salade een goedkopere en een zeker net zo gezonde aanpassing. Is er al een moment vastgelegd wanneer je gaat stoppen met je medicatie?

Goed op jezelf letten hoor Rosa. Maak er morgen maar een lekker lui dagje van waarin je niet te veel doet.

Het contact met mijn vader is ook niet geweldig. We zien elkaar normaal 1 keer per maand of zo, het is een ongemakkelijke relatie. Ik denk dat hij normaal gesproken ook niet gebeld, maar hij heeft verder niemand anders, blijkbaar ben ik ook zijn noodcontact. Vanavond nog even in het ziekenhuis geweest. Hij moet zoals het er nu uit ziet sowieso het weekend blijven, de medicatie slaat niet aan. Hij is verder ook wel aanspreekbaar en loopt rond enzo, maar hij lijkt toch erger dan hij ons van wil overtuigen. Zo mag hij bijvoorbeeld niet zelf douchen omdat hij de hartmonitor niet af mag doen.

Vriend had heel lief iets lekkers en magers gekookt toen ik thuis kwam. Ik was wel heel blij moet niet nog een dag een snelle hap. We gaan morgen toch gewoon naar België. Mijn zusjes gaan langs bij mijn vader en ik kan het eigenlijk niet maken om naar deze bruiloft te gaan. Ik heb er eigenlijk wel zin in en heb een hoop moeite gedaan qua kleding en dat soort dingen. Eens kijken hoe dik ik ga worden van alle taart. Het bruidspaar is wel vegetarisch dus ik ga er van uit dat we wel iets redelijk gezonds voorgeschoteld gaan krijgen.

Fijn weekend allemaal!
Hoi Zwartvlekje,

Bedankt voor je lieve woorden.

We weten niet hoe het gaat lopen of hoe lang het gaat duren. Het enige dat we weten is dat we dit gaan uitspelen. Ik wil hier, ivm mogelijke herkenbaarheid, niks over schrijven om onszelf straks niet in de weg te zitten.

Ik ben wel blij dat de vakantie geboekt is. Het was een spontane actie van ons. We hebben een appartement met koelkast/keukentje. En het hotel heeft zwembad/animatie. We hebben ons voorgenomen zelf maar een koeltasje mee te nemen en op de kamer te lunchen. En heel rustig aan te doen met terrasjes/uit eten gaan. Het wordt nog steeds heel leuk hoor.

Wat lief van je vriend dat hij dat praktische van gezond eten voor je oplost. Goed dat je naar Belgie gaat. Heb je lekker wat afleiding. Vooral als je vader lang slecht blijft, is het goed om je batterijen op te laden wanneer je kan!

Vegetarier wil zeggen geen vlees. Dat zegt niks over koolhydraten, suiker of vet.

Een vegetarische vriendin maakte er een sport van om haar vette vegetarische gerechten te posten op fb. Het was denk ik ook uit een soort zelfspot, omdat ze ondanks dat ze geen vlees eet, toch dik was en bleef.

In ieder geval heeel veel plezier gewenst, ik hoop dat jullie ern fijne dag hebben met mooi weer.

Zelf ben ik 3 ons aangrkomen deze week. Maar ik ben ook net ongesteld geworden. Het kan niet van de tijgernootjes zijn. Een zakje weegt 238 gram . Ik schrok trouwens wel van de voedingswaarde. Meer dan 400 kcal per 100 gr. Pfff daar moet je een hoop voor compenseren. Oh ja, ik had ze heel flink laten liggen onlangs, maar manlief moest toch ff de aanbieding meepakken. Maar nu zijn ze allemaal op, dus ik wil ze voorlopig niet in huis halen.
Goedemorgen,

Lonely verleiding is idd groot als het in huis ligt, dan snaai je makkelijker dan als je bijvoorbeeld eerst naar de winkel moet omdat je er te in krijgt.

Fijn dat jullie een keukentje hebben in jullie vakantie appartement, picknicken kan ook heel erg leuk zijn in een mooie andere omgeving.

Uit eten is op zich wel leuk hoor, maar vaak is het ook dat het eten toch weer tegenvalt.

Dus dat probleem heb je dan in ieder geval niet.

Gedoe vh werk hoef je niet op te schrijven hoor, ik haal van een paar berichten terug ook even wat details weg ivm herkenbaarheid. Vind het juist zo fijn om anoniem te kunnen schrijven.

Zwartvlekje ik ga volgend weekeind afbouwen, ik heb vrijdag overleg met de neuroloog, ik wil gaan informeren naar alternatieve medicatie Bv weedolie of iets in die richting. Dat schijnt wat natuurlijker te zijn ipv al die chemische troep in die morfine en ami.

Klinkt wel raar vind ik zelf, maar ik heb er veel positieve ervaringen over gelezen.

Heel veel plezier op de bruiloft, hoop dat je zal genieten vd taart.

Allemaal een fijne zaterdag
Wat zijn jullie vroeg op!

Begrijpelijk hoor Lonelyryder. Ik hoop dat jullie ondanks alles toch van de vakantie kunnen genieten straks.

En ja, je hebt gelijk hoor, vegetarisch is niet synoniem voor gezond. :P Ze kunnen ons ook gewoon patat met kaassnacks voorzetten. Het blijven belgen. ;) En toch heb ik het gevoel dat mensen die op die manier bewust met hun voeding bezig zijn ook op andere vlakke vaak wat bewuster met eten om gaan. We gaan het zien. Ik heb goede verwachtingen van dit koppel.

Houd er ook rekening mee dat je met dit weer waarschijnlijk meer vocht vast houdt. Ik woog 2 dagen terug ineens ruim een kilo meer dan op mijn weeg moment dat dat is er nu zo god als helemaal weer af. En die grote schommelingen komen echt niet alleen van het eten. Ach, het kan nooit kwaad om de borrelnootjes te laten staan.

Succes Tsja! Ik heb wel eens wat gezien over wietolie en je hoort goede verhalen maar het klinkt inderdaad een beetje raar. Hopelijk werkt het voor jou.
@Lonelyryder; Vervelend dat het op werk van man geëscaleerd is. Hoplijk kunnen jullie ondanks alles toch van de vakantie genieten.

@Rosa-rood; hopelijk kun je beetje genieten en tot rust komen vandaag als man en dochter weg zijn.

@zwartvlekje; heftig zeg je vader in het ziekenhuis. Sterkte ermee. Veel plezier bi de bruiloft.

Vanmiddag heb ik een high tea. Wel zin in, rest van de dag maar verder beetje opletten en dan komt het wel weer goed.

Iedereen fijn weekend
Och jee, ik had niet direct na de bbq op de weegschaal moeten gaan staan. Heb me de hele dag ingehouden maar was toch echt twee kilo zwaarder dan gisterochtend. Gisteravond uit eten geweest, vandaag hele dag ingehouden en nu een bbq. Wel een relatief gezonde, weinig brood gegeten, lekker vlees, lekkere salades. Vanavond maar gewoon lekker niks meer snoepen, lekker water en thee drinken en op de bank naar obese kijken. (Ik voel me altijd zo lekker slank als je het begin van dat programma ziet, gezien de gewichten in de tabel hierboven hebben wellicht meer mensen dat?)

Hopelijk ga ik straks of morgen dermate nuttig naar het toilet dat ik weer richting het laagste gewicht van afgelopen week ga.
Zo daar ben ik weer. Dankjewel voor jullie sterkte wensen.

Was ondanks alles toch best een mooi weekend, met mooie gesprekken.Toch wel wat veel gesnoept. Ai.

Maar vandaag ga ik dat weer goed maken. Normaal zei ik dan tegen mezelf ow zondag mag ook nog wel dooreten en dan begin ik maandag weer.

Maar dat doe ik nu niet meer. Dus hopelijk kan ik deze week de 'schade' qua eten weer goedmaken.
Sorry voor de late reactie van mijn kant, het is ff de tijd goed verdelen en wennen aan het uitbouwen van mijn uren.

Nou, die vakantie laat ik echt niet verpesten hoor. Kunnen we ons lekker opladen.

Afgelopen zaterdag heb ik geborreld met een oude vriendin. Met de borrels schoten de calorieen de hoogte in, lekker chippie erbij. Dat hadden we in geen 20 jaar gedaan, en waarschijnlijk duurt het nogwel 20 jaar voor het weer zover is. Met de kinderen zondag voornamelijk binnendingen gedaan vanwege het slechte weer. Ze wilden graag op de wii, maar moesten eerst de duplo opruimen. En daar zijn ze een beetje in blijven hangen, dus de duplo ligt er nog steeds.

Gelukkig heb ik sinds zondag weer de regie en blijf ik keurig rond mijn doel per dag. Van de laatste tomaten heb ik maandag een verse bolognaise saus gemaakt en de pasta er niet doorgeroerd. Zo hadden mijn man en ik in verhouding meer saus en de kinderen meer pasta. Die moeten er nog op groeien.

Zondag hadden we pizza gemaakt, en ik kreeg maar een halve op. Toen had ik echt genoeg. Terwijl ik een half jaar geleden er nog van stond te kijken dat een vriendin genoeg had aan maar een halve pizza. Goed teken.

Ha Rosa-rood, wil je dat ik +2kg noteer voor jou?

Deze week nog de tabel niet aangepast. Heb ik er nou overheen gekeken, of heeft echt verder niemand zich gewogen? Laat maar weten of iemand nog wat wil doorgeven, dan probeer ik het er morgenavond nog bij te zetten, anders wordt het volgende bijwerkmoment begin volgende week.
Hoi Fientje,

Lijkt me heel dubbel en beladen. Dan heb je al genoeg aan je hoofd.

Goed dat je met het eten deze week rekening houdt met afgelopen weekend.

Fijne avond.
quote:Zwartvlekje schreef op 25 juni 2016 @ 09:12:

Wat zijn jullie vroeg op!

Begrijpelijk hoor Lonelyryder. Ik hoop dat jullie ondanks alles toch van de vakantie kunnen genieten straks.

En ja, je hebt gelijk hoor, vegetarisch is niet synoniem voor gezond. :P Ze kunnen ons ook gewoon patat met kaassnacks voorzetten. Het blijven belgen. ;) En toch heb ik het gevoel dat mensen die op die manier bewust met hun voeding bezig zijn ook op andere vlakke vaak wat bewuster met eten om gaan. We gaan het zien. Ik heb goede verwachtingen van dit koppel.

Houd er ook rekening mee dat je met dit weer waarschijnlijk meer vocht vast houdt. Ik woog 2 dagen terug ineens ruim een kilo meer dan op mijn weeg moment dat dat is er nu zo god als helemaal weer af. En die grote schommelingen komen echt niet alleen van het eten. Ach, het kan nooit kwaad om de borrelnootjes te laten staan.

Succes Tsja! Ik heb wel eens wat gezien over wietolie en je hoort goede verhalen maar het klinkt inderdaad een beetje raar. Hopelijk werkt het voor jou.

Doe ik Zwartvlekje, ik wacht gewoon rustig af tot volgend weekend. Ik merk al aan mijn kleding dat het beter zit, dat is voor mij al heel wat.

Heb je een goed weekend gehad? Kon je gaan of moest je terug vanwege je vader?

Wat betreft die borrelnootjes, het is zo een valkuil. Dan heb je trek of te weinig gegeten en wam... de calorieen schieten de lucht in. Dus sinds deze week gewoon weer heel gedisciplineerd meer moeite doen voor een hapje of zorgen dat het klaar staat. Want dat is het probleem deels. Als ik moe ben en trek heb dan heb ik geen zin om eerst een grapefruit te pellen en te snijden. Of gewoon avondeten te pakken. Nu ik me ervan bewust ben, kan ik deze valkuil vermijden.
Het is hier inderdaad een paar dagen stil geweest.

Ik ben zaterdag geweest. Het was heel leuk om vooral de familie van de bruid weer eens te spreken, dat was echt jaren geleden. Qua eten was het eigenlijk best een gematigde dag. Het avond eten was helemaal biologisch, vleesloos en erg gezond. Jammer dat het ook niet heel lekker was. De taart was dat dan weer wel dus daar heb ik een flink stuk van gehad.

Mijn vader is sinds vandaag uit het ziekenhuis met een flinke zak met medicijnen. Hij wil niet met ons praten over wat de vervolgbehandelingen en zo zijn dus dat probeert ik vooral bij hem te laten.

Ik heb me trouwens gewogen. Dat was nog een verrassende 58.6. Dus toch nog 0.3 naar beneden deze week.

Ik ken het snacken uit gemak trouwens wel. Het is makkelijker om chips of nootjes of zo te pakken ipv iets gezonds wat vaak nog klaargemaakt moeten worden. Ik heb deze week gewoon standaard een bak kersen op tafel staan, dat doet het ook heel goed en inderdaad zo min mogelijk snack in huis halen. Hoe gaat het trouwens met boodschappen doen voor minder geld? Lukt dat een beetje?
Het probleem is dat suiker verslavender is dan nicotine (er is een onderzoek geweest waarbij muizen konden kiezen tussen nicotine en suiker water, ze kozen voor suiker). Hierdoor krijg je het effect dat als je eenmaal een klein beetje sukkel eet dat je blijft door eten of steeds meer dopamine (stofje dat je blij laat voelen) te krijgen. Wanneer je stopt met suiker eten krijg je ongeveer een maand lang afkick verschijnselen (enorme verlangens tot zelfs ziek worden). Daardoor is de enige oplossing om te stoppen met alle niet natuurlijke suiker eten, een maand lang doorzetten en daarna er van afblijven, wat bijna onmogelijk is in de huidige maatschappij.
Ha, eindelijk weer wat te lezen! 82,9, was het vanmorgen. Maar volgende week bijwerken is goed hoor! Dan hoop ik er weer onder te zitten. Hoewel ik komende week zowel een etentje als een bbq heb staan, zal dus flink mijn best moeten doen met ofwel compenseren, ofwel dingen die het niet waard zijn niet te eten. Ik hoop dat het compenseren wordt anders is het ook een beetje jammer van het uitgaan!

Gister een extra boterham gegeten, maar aan het einde van de dag toch weer 700 kcal te weinig nog. Dan snoep ik dat erbij, maar dan lijkt het toch minder te gaan. Vanavond eens kijken of ik dan maar minder bijeet en hoe dat valt. We hebben voldoende fruit dus dat kan ik altijd pakken.

Vanmorgen een lastige afspraak waardoor ik vandaag alleen terug fiets van werk, maar dan wel op de niet luie mensen fiets, dus wellicht verbrand dat evenveel als heen en terug op de luie fiets. Daarnaast staat er een looptraining op het programma, eindelijk een lekkere korte, 25 min! Vorige was 45 min en die daarvoor zelfs rond een uur! Hoewel lopen fijn is, is het op een werkdag vaak lastig, nu ik volgens schema maar kort hoef denk ik dat ik me er makkelijker toe kan zetten. Wellicht voer ik dat dan wel vast in, op woensdag een korte training. Beter kort dan niet toch?

Nou, fijne week en komende week hoop ik onder het gewicht wat nu in het schema staat te zitten, dus laat maar lekker staan, goede stimulans!

Zwartvlekje, fijn dat je vader weer thuis is, en fijn dat de bruiloft leuk was!

Lonley, rustig aan he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven