Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Hi G_S, leuk om te horen. Dat fantaseren herken ik wel. Nu heb ik er gelukkig geen last van. In het verleden halucineerde ik gewoon van waar ik trek in had. Het water liep in de mond en soms rook ik het al gewoon. Voor mijn gevoel werk je dan jezelf tegen.

Goeie tip van Macadamia. Mijn boek is er nog niet, ik hoop morgen. Ik heb wel de dag 3 opdracht gedaan.

Knap Fientje. Ja met kinderen heb je sowieso minder tijd voor je eigen ding. Ik weet nog dat ik periodes had dat ik dagen mijn e-mail niet kon checken.

Ja, vet is een echte smaakmaker. Ik geloof best dat patat uit een airfryer lekker is, maar juist het vette van patat maakt het lekker. Dan liever minder vaak de 8.

Het goede nieuws van mij is dat ik weer deels aan het werk ben sinds gisteren. Ik ben net bij de fysio geweest, en die was ook optimistisch over mijn herstel. Ik mag zelfs alweer lichte cardio gaan oppakken.

En mijn calorie opname wat gaan opschroeven.

Photonic, is dat jouw eigen site? Ziet er goed uit. Leuk.

Ik vind het fijn om jullie ervaringen te lezen. Dat geeft je het gevoel er niet alleen voor te staan. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Airfryer bij vriendin uitgetest, ovenkroket bv was krokant en smaakte en.

Ook een keer friet uit de airfryer, en dat vond ik niet lekker, slappe hap.

Ik eet trouwens niet vaak zulke dingen, hooguit 1 x per maand.

Dus dan kan het geen kwaad om het in de olie te bakken.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 18 mei 2016 @ 14:35:

Airfryer bij vriendin uitgetest, ovenkroket bv was krokant en smaakte en.

Ook een keer friet uit de airfryer, en dat vond ik niet lekker, slappe hap.

Ik eet trouwens niet vaak zulke dingen, hooguit 1 x per maand.

Dus dan kan het geen kwaad om het in de olie te bakken.

Bedankt Tsjatsjiettjie.

Patat van verse aardappels vind ik veruit het lekkerst. Maar ik heb een bloedhekel aan schillen. Dat is al een natuurlijke barierre om het vaak te eten. Als ik aardappels goed heet bak in mijn oven, lijken ze ook erg op patat, maar mis ik het gefrituurde. In mijn beleving is het gewoon een ander gerecht. Ook omdat ik nu minder kon, was diepvries patat even een makkelijke maaltijd. En ik nam de mindere smaak voor lief. Normaal hebben we ook nooit diepvriespatat in huis.
Fijn dat je weer aan het werk bent.

Weet niet wat he had, maar gelukkig ben je herstelt.

Idd de verse, zelfgeschilderd,voorgebakken friet is t lekkerste.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 18 mei 2016 @ 14:48:

Fijn dat je weer aan het werk bent.

Weet niet wat he had, maar gelukkig ben je herstelt.

Idd de verse, zelfgeschilderd,voorgebakken friet is t lekkerste.Bedankt. Teveel om op te noemen, maar doordat het allemaal aansloot lange tijd uit de roulatie en aan bed gekluisterd. Maar nu gaan we de goeie kant op met dit topic en alle andere dingen.
Fijn dat je de goede kant op gaat, ik hier helaas ook merendeels ah liggen.

Maar ben bang dat ik niet vooruit zal gaan.

Excuses vd spelfouten, stomme autocorrect.

Lekkere sla vind ik ook heerlijk, rucola met kleine blokjes komkommer tomaat en groene paprika en mais en gekookt ei, beetje dressing oeh gelijk trek.
Fijn dat het weer wat beter gaat lonelyryder. Ik hoop dat het bij jou ook weer wat beter zal gaan tsjatsjietsjie.

Als ik mijn eetlijstjes bijhoud merk ik dat ik wel veel aardappelen eet. Friet, uit de oven gebakken, ik eet gewoon echt graag aardappelen. Om dat een beetje te compenseren eet ik voorlopig wat minder vlees. Ik merk dat ik dat minder mis in mijn dagelijkse maaltijd en dan maar liever op zijn tijd een echt lekker stukje biologisch vlees.
Vervelend Tsjatsjietsjie. Vooral als je kinderen hebt. Hopelijk lukt het dat het met de zomer beter gaat.

Bedankt Zwartvlekje. Als je minder vlees eet, is het wel goed om de eiwitten in de gaten te houden.

Ik gebruik ook wel het vegetarische gehakt van de Lidl. Dit is minder vet dan echt gehakt en haalt voor mij de 8 wb smaak.
Wat fijn Lonelyryder, dat het weer beter gaat! Stap voor stap.

Wat bij mij werkt is, dat ik in de avond weinig tot niets meer wil eten. Niet dat ik geloof dat je stofwisseling na 20.00 langzamer gaat. Maar in de avond ben ik wat moeier en dan is mijn wilskracht ook wat minder sterk. En ik werk in de avond vaak. Ik ben zelfstandige

Misschien scheelt het zonder overdrijven wel 300-1000 kcal.

Meestal als ik deze methode toepas verlies ik de komende 8 weken, wel een kilo per week.

Daarna houd ik mij uiteraard gewoon aan het verlies van 1-2 kilo, om het jojoën tegen te gaan.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 17 mei 2016 @ 00:58:

Hoi Fientje,

Jah ik heb ingevuld dat ik heel weinig beweeg.

Ik heb chronische pijn rug/benen/zenuwen.

Minste pijn is als ik lig.

Waarschijnlijk is mijn eetlust daarom ook verdwenen.

Toen ik gezond was, had ik een gezond gewicht, en at ook veel meer.

Nu dus ongezond gewicht te zwaar en eet minder, vreemd.

Misschien heb je wel gelijk dat ik juist meer nodig heb, ik zal het onderwerp eten eens gaan bespreken met mijn arts.

Thx voor je reactie

En suikerspin thx voor de tip bmr. Had alleen van bmi gehoord.Liep je al bij een diëtist?
quote:lonelyryder schreef op 18 mei 2016 @ 14:29:

Photonic, is dat jouw eigen site? Ziet er goed uit. Leuk.

Ja, dank je! Handig om zo alles wat ik tegenkom en meemaak bij elkaar te houden en te delen met de rest van de wereld.

En het motiveert me zelf ook om mijn best te blijven doen, al vier maanden lang.
Zwartvlekje, dankjewel. Ik eet voornamelijk in de wintermaanden aardappels, gekookt of gestampt of gebakken. Ben gek op stamppot boerenkool. Vlees eet ik al vrij weinig, zo nu en dan kipfilet of gehakt door de pasta.

Lonely, ik hoop het ook, zou graag wat leuks willen ondernemen vd zomer, hoop dat het zal lukken, Bv een keer met de kinderen naar het zwembad ofzo of mbv rolstoel een dagje strand???? ik blijf positief

Fientje, nee loop nog niet bij diëtist had toevallig afspraak met neuroloog, maar die geeft aan dat ik doorverwijzing diëtist moet vragen bij de huisarts. Vandaag eerlijk gezegd niet aan toegekomen om te bellen, morgen maar een poging doen.

Fijne avond allemaal
Zou toch wat zijn dames, dat als ik mijn voeding aanpas, ik misschien beter zal herstellen.

(Voor zover mogelijk, beschadigd is beschadigd, maar dat ik minder pijn zal hebben Bv.)

Ik kom hier eigenlijk wel tot de conclusie dat ik echt een andere eetgewoonte heb dan andere mensen. Misschien inderdaad dat ik bepaalde voedingstoffen juist extra nodig heb.

Thx voor deze ingeving
quote:tsjatsjietsjie schreef op 18 mei 2016 @ 18:59:

Zou toch wat zijn dames, dat als ik mijn voeding aanpas, ik misschien beter zal herstellen.

(Voor zover mogelijk, beschadigd is beschadigd, maar dat ik minder pijn zal hebben Bv.)

Ik kom hier eigenlijk wel tot de conclusie dat ik echt een andere eetgewoonte heb dan andere mensen. Misschien inderdaad dat ik bepaalde voedingstoffen juist extra nodig heb.

Thx voor deze ingeving hou die positiviteit vast! Ik heb bewondering voor je. Ik ben aan het herstellen, maar het niet mee kunnen draaien komt me nu wel goed mijn neus uit. En ik zit pas in week 7. Heb je een ongeluk gehad ofzo?
Wat betreft die aardappels, dat lijkt mij voer voor de dieetist. Ook om je te helpen een gezond totaalplaatje te krijgen. Zo ongezond/slecht zijn ze nou ook weer niet. Ik lust ze niet kaal en gekookt. Vandaar dat ik die niet eet.
Hallo, even een kort berichtje. Gaat goed hier. Merk dat ik minder zin in snoepen heb. Maak keuzes en heb er geen moeite mee. Komend weekend wordt wel lastig.

Kom deze week nog even langer berichten!

Iedereen veel succes!!
quote:retrostar schreef op 18 mei 2016 @ 13:34:

Voor gebak reken ik ruim 400 kcalorieën. Als ik geen gebak eet dan zou ik zoiets als een krentenbol, een koekje plus een banaan eten rond koffietijd. Dat vervangen wil ik mezelf ook aan gaan leren. In een andere topic las ik dat iemand een halve zak chips op vrijdagavond inplant bij MyFitnessPal. Ik begrijp eigenlijk niet waarom ik zelf nooit op het idee ben gekomen dat je dat wel kunt eten als je het graag wilt als je iets anders laat staan. Voor mij was het altijd: chips, en dan de hele zak in mijn eentje, en nog chocola. Of beginnen met koek en dan nog chips eten.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 18 mei 2016 @ 18:55:

Lonely, ik hoop het ook, zou graag wat leuks willen ondernemen vd zomer, hoop dat het zal lukken, Bv een keer met de kinderen naar het zwembad ofzo of mbv rolstoel een dagje strand???? ik blijf positief

Dat klinkt als een goed zomerdoel!

Lonelyryder, bedankt voor de tip. Ik houd het in de gaten maar ik denk dat het wel goed komt met eiwitten. Ik wil niet helemaal stoppen met vlees eten. Volgens mij eten Nederlanders (westerlingen) sowieso te veel vlees. Mijn zusje is levensmiddelentechnoloog en volgens haar is 1 á 2 keer in de week een stukje vlees het gezondst en ook voldoende om je voedingsmiddelen binnen te krijgen.

Goed dat je je snackmomenten gevonden hebt Fientje. Dat is wel goed om je bewust van te zijn.

Ik merk het zelf aan het drinken van dranken met calorieën erin. Ik drink eigenlijk het liefst water of thee maar merk aan mezelf dat ik met name op het werk makkelijk cappuccino of chocolademelk. Ik drink het achteloos op, geniet er niet van en het is toch rond de 100 calorieën per beker waar ik er zo meerdere op een dag van drink. Automaatdranken zijn zeker geen 8 dus daar kan ik vanaf en het vervangen voor iets wat ik echt lekker vind.

Dus ik heb een klein waterkokertje van zolder gehaald en afgewassen vandaag om mee te nemen naar mijn werk morgen. Kan ik thee zetten. Vind ik net zo lekker en is calorie vrij.
Hi Zwartvlekje,

Nou, ik deel de mening van je zusje wat betreft de frequentie van vlees. Krijg je dan ook voldoende eiwitten binnen? Wij eten denk ik 2 a 3x pw vlees, 1x vis en de rest vleesvervangers of geen vlees. Of minder vlees per maaltijd.

Dat plannen met chips in myfitnesspal hou ik in gedachten Elske.

Goed bezig Nikki, waar zie je het meest tegenop dit weekend?
Ps strakke actie van die waterkoker.

Als ik op zakenreis ga neem ik nu ook een koeltas groente, fruit, een mesje en plankje van thuis mee. En een fles kraanwater van thuis, want water in grote steden is vaak zo vies.

Meestal probeer ik zonder ontbijt te boeken en neem ik liever een appel als ontbijt. Of uitgeteld wat sneetjes brood met houdbaar broodbeleg. Veel hotels hebben een heel beperkt aanbod met gezond ontbijt.

Het voelt heel mutsig, maar je weet nooit van tevoren of je aan goed eten kan komen.
quote:Zwartvlekje schreef op 18 mei 2016 @ 20:14:

[...]

Dus ik heb een klein waterkokertje van zolder gehaald en afgewassen vandaag om mee te nemen naar mijn werk morgen. Kan ik thee zetten. Vind ik net zo lekker en is calorie vrij.Goed idee! Ik drink ook liters thee sinds ik aan het afvallen ben. Koffie wekt mijn eetlust op. Gelukkig is op mijn werk theedrinken heel gewoon. We hebben wel 20 soorten in de personeelskamer.
Ik heb eigenlijk een prima dag gehad. Tot net. Avondeten op en ik bleef maar trek houden. Sterker nog, ik heb nog steeds een beetje trek. Maar ik heb echt voldoende gegeten. Qua calorieën is t ook echt wel gewoon klaar. Dus ik ben mezelf aan t afleiden.

Ben op pinterest een inspiratie bord aan t maken. Ga ik daar zo lekker naar kijken. M'n doel voor ogen houden

Hoe is t bij jullie gegaan?

Knap Fientje dat je uiteindelijk alleen de bodem hebt gegeten! En nog gefeliciteerd met je kleine

Tsja: prachtig doel! Ga ervoor!

Zwartvlekje: herkenbaar. 1 van mijn doelen is om m'n calorieën niet te verspillen aan drinken. Toch had ik vanmiddag ineens een choco uit de automaat in m'n handen. En voordat ik m opdronk bedacht ik nog net op tijd "dit is geen 8 of hoger!" Maar ik vind verspilling zo zonde dus dan drink ik m toch op. Suf he?
quote:lonelyryder schreef op 18 mei 2016 @ 20:31:

Goed bezig Nikki, waar zie je het meest tegenop dit weekend?Alle eetmomenten ( lunch, dinerbuffet, de schaal met bitterballen ed) Hopelijk gaat het me lukken om goede keuzes te maken.
quote:Nikki1973 schreef op 18 mei 2016 @ 19:59:

Komend weekend wordt wel lastig.Ga je iets bijzonders doen in het weekend?
quote:Nikki1973 schreef op 18 mei 2016 @ 21:08:

[...]Alle eetmomenten ( lunch, dinerbuffet, de schaal met bitterballen ed) Hopelijk gaat het me lukken om goede keuzes te maken.

Dat vind ik het makkelijke aan intermittent fasting. Even geen keuzes maken maar gewoon niet eten. Maar ik moet wel toegeven dat ik de afgelopen tijd geen sociale dingen heb meegemaakt waar onbeperkt eten voorhanden was. Wel een etentje in de pizzeria maar dan kun je nog zelf kiezen wat je bestelt.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst, Nikki!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven