het misantrope afvaltopic

woensdag 21 maart 2018 om 11:45
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.

maandag 16 april 2018 om 09:00
Vanmorgen vergeten om op de weegschaal te gaan. (Jammer zeg - not - )
Dit weekend is het weer niet zo best gelukt. Zaterdag hebben we een nieuw toilet uitgezocht en was het opeens zo laat dat we maar pizza heben gehaald. Zondag hebben we wel gewoon gezond gegeten. Ik heb geen koekjes meer in huis en ben een beetje blutachtig (nog €140 en nog 10 dagen tot het salaris komt) Dus probeer om geen snoep te kopen, dat zal wel schelen in de portemonnee en wie weet val ik dan eindelijk eens wat af.
Dit weekend is het weer niet zo best gelukt. Zaterdag hebben we een nieuw toilet uitgezocht en was het opeens zo laat dat we maar pizza heben gehaald. Zondag hebben we wel gewoon gezond gegeten. Ik heb geen koekjes meer in huis en ben een beetje blutachtig (nog €140 en nog 10 dagen tot het salaris komt) Dus probeer om geen snoep te kopen, dat zal wel schelen in de portemonnee en wie weet val ik dan eindelijk eens wat af.

maandag 16 april 2018 om 09:02
Ik lees net iets over 2 bolletjes ijs als ontbitj. Zou ik vroeger ook kunnen hebben gedaan. Nu met ons zoontje lukt dat niet meer, want voor hem vind ik het dan wel weer belangrijk dat ie gezond eet. Wat een dubbele moraal eigenlijk he?
Nert alsof ik zelf niet belangrijk genoeg ben om gezond te eten, ik doe het vooral voor zoontje, zodat die niet gaat denken dat ijs als ontbijt een mogelijkheid is

maandag 16 april 2018 om 09:06

maandag 16 april 2018 om 09:07
Herkenbaar! Net als een diëtist, WW, personal trainer, etc. inschakelen als stok achter de deur om je doel te bereiken. Bij het volgende meet-/weegmoment wil je niet in je hempje staan dus doe je maar je best. Terwijl je het toch echt voor jezelf doet. Maar goed, wat werkt, dat werkt.Bumba1985 schreef: ↑16-04-2018 09:02Ik lees net iets over 2 bolletjes ijs als ontbitj. Zou ik vroeger ook kunnen hebben gedaan. Nu met ons zoontje lukt dat niet meer, want voor hem vind ik het dan wel weer belangrijk dat ie gezond eet. Wat een dubbele moraal eigenlijk he?Nert alsof ik zelf niet belangrijk genoeg ben om gezond te eten, ik doe het vooral voor zoontje, zodat die niet gaat denken dat ijs als ontbijt een mogelijkheid is
maandag 16 april 2018 om 09:52
Ik vind dit dus zo knap he! Ik wil best gaan hardlopen, maar ik schaam me dus echt kapot. Dus ik ga niet. Want ik kan werkelijk geen 20 seconden op een draf voor ik buiten adem ben, om nog maar niet te spreken over de drilpudding die mijn lijf is. Ik wil wel eens horen hoe anderen dan hebben gedaan: gewoon goede schoenen kopen en gáán? Ik zou eerst moeten gaan wandelen, maar daar heb ik echt een tyfushekel aan als ik geen bestemming heb.
(Ik durf dus niet eens naar een hardloopwinkel, omdat ik me zo geneer...)

maandag 16 april 2018 om 09:59
Hardlopen met Evy. Dat is echt heel goed te doen. (Maar ik doe het ook niet hoor)thee_leutje101 schreef: ↑16-04-2018 09:52Ik vind dit dus zo knap he! Ik wil best gaan hardlopen, maar ik schaam me dus echt kapot. Dus ik ga niet. Want ik kan werkelijk geen 20 seconden op een draf voor ik buiten adem ben, om nog maar niet te spreken over de drilpudding die mijn lijf is. Ik wil wel eens horen hoe anderen dan hebben gedaan: gewoon goede schoenen kopen en gáán? Ik zou eerst moeten gaan wandelen, maar daar heb ik echt een tyfushekel aan als ik geen bestemming heb.

maandag 16 april 2018 om 10:11

maandag 16 april 2018 om 10:14
thee_leutje101 schreef: ↑16-04-2018 09:52Ik vind dit dus zo knap he! Ik wil best gaan hardlopen, maar ik schaam me dus echt kapot. Dus ik ga niet. Want ik kan werkelijk geen 20 seconden op een draf voor ik buiten adem ben, om nog maar niet te spreken over de drilpudding die mijn lijf is. Ik wil wel eens horen hoe anderen dan hebben gedaan: gewoon goede schoenen kopen en gáán? Ik zou eerst moeten gaan wandelen, maar daar heb ik echt een tyfushekel aan als ik geen bestemming heb.
Nieuw in dit topic maar ik heb wel een tip: kijk of je in de buurt een starterscursus hardlopen kunt volgen, bijvoorbeeld bij een atletiekvereniging of sportschool. Niemand heeft dan al een (goede) conditie en de meesten hebben geen superatletisch figuur, dus je hoeft je niet te schamen. Sowieso hoef je je niet te schamen, want je gaat iets doen en dat is goed! (Ik ben zelf vorig jaar zo begonnen.) Die hardloopwinkels moeten daar ook gewoon aan gewend zijn hoor, je zal echt niet de eerste startende loper zijn die zich daar meldt.
Wat mezelf betreft: ik hou dus heel veel van sporten ook al heb ik er geen enkel talent voor, maar ik hou ook van eten. Veel eten en fout eten. Een aantal jaar geleden (na ziek geweest te zijn) zo'n 30 kg afgevallen en nu op 'gezond gewicht' maar aan de bovengrens. Voor het mooie (en om sneller te kunnen lopen) zou ik nog wel een paar kilo kwijt willen. Maar ik haat lijnen en muizenporties dus ik denk dat ik wel in dit topic pas.

maandag 16 april 2018 om 10:17
.thee_leutje101 schreef: ↑16-04-2018 09:52Ik vind dit dus zo knap he! Ik wil best gaan hardlopen, maar ik schaam me dus echt kapot. Dus ik ga niet. Want ik kan werkelijk geen 20 seconden op een draf voor ik buiten adem ben, om nog maar niet te spreken over de drilpudding die mijn lijf is. Ik wil wel eens horen hoe anderen dan hebben gedaan: gewoon goede schoenen kopen en gáán? Ik zou eerst moeten gaan wandelen, maar daar heb ik echt een tyfushekel aan als ik geen bestemming heb.
T-shirt idee:

of natuurlijk

Later is nu

maandag 16 april 2018 om 10:24
Ik ren alleen als er brand is.
Spierpijn all over van mijn wandeltocht van zaterdag maar wel 17.5 km in de benen en gisteren nog een rondje van 6km met man gelopen en toen kon ik dus niet meer van de bank komen
Ik heb keurig gegeten het weekend maar mijn weegschaal is kapot dus ik kan het resultaat niet meten helaas, ik weet ook niet of ik nog om een nieuwe ga aangezien alles van vorig jaar zomer nog past dan zal ik vast niet veel aangekomen zijn.
Fijne maandag allemaal !
Spierpijn all over van mijn wandeltocht van zaterdag maar wel 17.5 km in de benen en gisteren nog een rondje van 6km met man gelopen en toen kon ik dus niet meer van de bank komen

Ik heb keurig gegeten het weekend maar mijn weegschaal is kapot dus ik kan het resultaat niet meten helaas, ik weet ook niet of ik nog om een nieuwe ga aangezien alles van vorig jaar zomer nog past dan zal ik vast niet veel aangekomen zijn.
Fijne maandag allemaal !

maandag 16 april 2018 om 10:26
Gelijk heb je meid.
Je bent zo licht als je je voelt zeg ik altijd maar en die weegschalen zijn ook niet te vertrouwen tegenwoordig.
Ik trek er altijd standaard twee kilo vanaf.
Als je het zelf maar gelooft.
Dan kom je al een heel end.
maandag 16 april 2018 om 10:27
Denk wel anderhalf!
Ik ga alleen maar op de weegschaal als ik toevallig 's morgens vroeg meteen na het opstaan moet poepen. En dan vóór mijn haar nat is van de douche, en kleding en fitbit uiteraard af.
Maar ik moet zeggen, en ik snap dat dit topicvervuiling is, sorry, maar eigenlijk gaat het goed hier. Blijf keurig binnen mijn calorietjes (en dat is inclusief alcohol), heb ruuuuim mijn stappen gehaald de afgelopen week, veel gesport en heb geen neiging gehad om de koektrommel leeg te kanen. Hopelijk de komende week nog zo'n week.

maandag 16 april 2018 om 11:20
Twee maal herkenbaar.lollypopje schreef: ↑16-04-2018 06:58zo herkenbaar CarmigguIT.
En mochten jullie iemand doelloos rondjes zien lopen op het perron, dan ben ik dat terwijl ik probeer aan mijn stappen te komen terwijl ik op de trein wacht
Ik vraag me weleens af wat mensen denken als ik dat doe, maar bij 10minn wachten telt het toch flink aan, grin.
Carmiggelt dat gevoel had ik ook vaak. Daar heeft het geheim van slanke mensen mij toch bij geholpen. Niet alles is verloren als je een keer uit de bocht gaat en teveel eet of een snaaibui hebt. Maar je moet wel terug de regie pakken over je eetgedrag. Dus er niet dagen, weken, maanden in blijven hangen.
En inzichtelijk maken hoeveel calorieën die koek, Bossche bol, bakje vla bevat en dan de keuze maken of ik dat de calorieën waard vind en ik het op wil eten of niet. Daardoor heb ik meer controle gekregen over mijn eten.
Lollypopje dat doe ik ook. Ik neem op werkdagen meestal de trein. En dan raak ik vaak niet aan mijn stappendoel. Dus de wachttijd probeer ik vaak nuttig te besteden.
Of bijvoorbeeld ook een paar squats doen tijdens tandenpoetsen.

maandag 16 april 2018 om 11:24
Klinkt als een heerlijke dag qua eten. I

maandag 16 april 2018 om 11:29
Goede schoenen qua demping zijn wel heel belangrijk. Ik vind het ook gênant in de hardloopwinkel want vaak moet je een stukje rennen op zo'n loopband. Je kunt hardloopschoenen ook online bestellen. Maar het beste is toch om ze te laten aanmeten in de winkel.thee_leutje101 schreef: ↑16-04-2018 09:52Ik vind dit dus zo knap he! Ik wil best gaan hardlopen, maar ik schaam me dus echt kapot. Dus ik ga niet. Want ik kan werkelijk geen 20 seconden op een draf voor ik buiten adem ben, om nog maar niet te spreken over de drilpudding die mijn lijf is. Ik wil wel eens horen hoe anderen dan hebben gedaan: gewoon goede schoenen kopen en gáán? Ik zou eerst moeten gaan wandelen, maar daar heb ik echt een tyfushekel aan als ik geen bestemming heb.
Jammer van je schaamte. Je zou net retetrots op jezelf mogen zijn als je gaat bewegen.
maandag 16 april 2018 om 11:30
Met Evy heb ik ook geprobeerd. Eén jaar dáárvoor.
Maar dat bouwde dus té snel op voor mij als pijnpatient.
Binnen een week ging ik door mijn heup heen en kon toen zes weken niks meer.
Dus jaar erna maar op eigen houtje en eigen tempo.
En als ik het kan, kan jij het zeker thee-leutje!
Ik schaamde me ook kapot. Dacht echt, wat moeten ze van me denken. 40 meter "hard"lopen en dan weer 3 lantarenpalen wandelen.
Maar ben het toch gaan doen. Muziek op mijn hoofd, stappenteller aan. En mijn tempo is écht laag, toen ik begon 4,8 km per uur en ik zit nu op 6,3
Het mag niet eens hardlopen heten, meer snel wandelen. Maar ik kreeg al snel heel fijne reacties.
"Wat goed dat je dat probeert, doorzetten hoor, ik zou het niet kunnen enz"
Terwijl ik echt dacht: ze lachen zich rot om me. Maar ik dacht later ook, als jij iemand ziet hardlopen, die stevig is en heel langzaam gaat, denk je dan ook: hahaha, wat een loser?
Nee Toch?
Nou. Waarom zouden ze dat dan wel van jou denken?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
maandag 16 april 2018 om 12:30

maandag 16 april 2018 om 13:05
OMG... ik zit nu in de wachtkamer van de cardioloog. Staat daar een filmpje aan dat een gezonde levenstijl aan het promoten is. Op zich niets mis mee uiteraard.
Maar het is zo slecht en trapt zoveel open deuren in dat ik er recalcitrant van word en zin heb om op de weg naar huis langs de Mac Donalds te rijden.
Maar het is zo slecht en trapt zoveel open deuren in dat ik er recalcitrant van word en zin heb om op de weg naar huis langs de Mac Donalds te rijden.

maandag 16 april 2018 om 13:08
Weet niet, ik tel mijn ontbijt gewoon voor 5 kilo.
maandag 16 april 2018 om 13:09
.MevrouwStippel schreef: ↑16-04-2018 11:29Goede schoenen qua demping zijn wel heel belangrijk. Ik vind het ook gênant in de hardloopwinkel want vaak moet je een stukje rennen op zo'n loopband. Je kunt hardloopschoenen ook online bestellen. Maar het beste is toch om ze te laten aanmeten in de winkel.
Jammer van je schaamte. Je zou net retetrots op jezelf mogen zijn als je gaat bewegen.
Overigens kreeg ik, als pijnpatient, pas echt pijn bij hardlopen toen ik schoenen kocht op basis van zo'n stukje rennen op een loopband. Wel jammer, want die schoenen waren hartstikke duur en zijn dus zelden nog gebruikt, terwijl ik op goedkopere schoenen tot 5 km was gekomen. Ook heeeeel langzaam opbouwend. En oh.. wat vond ik dat lékker!
Nu lukt het helaas niet meer.
Later is nu

maandag 16 april 2018 om 13:16
Ik ren alleen bij direct levensgevaar, dus als je mij ziet rennen zou ik er maar achteraan rennen.
Maar even zonder gekheid, volgens mijn BMI heb ik nog steeds 16 kilo overgewicht ( heb er al 16 af) volgens mij staat BMI voor Botten met (n)Iets.
Ik wil dus weer naar de sportschool maar uit het verleden is gebleken dat een abonnement bij mij gelijk staat aan geld weggooien dus manlief is wat lastig te overtuigen
Maar even zonder gekheid, volgens mijn BMI heb ik nog steeds 16 kilo overgewicht ( heb er al 16 af) volgens mij staat BMI voor Botten met (n)Iets.
Ik wil dus weer naar de sportschool maar uit het verleden is gebleken dat een abonnement bij mij gelijk staat aan geld weggooien dus manlief is wat lastig te overtuigen