het misantrope afvaltopic

woensdag 21 maart 2018 om 11:45
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.

zondag 15 april 2018 om 15:37
Ik hoop van niet (ik hoop van wel).strikjemetstippels schreef: ↑15-04-2018 15:31Zie je, het is een misantroop met lange adem...wacht maar, die staat volgende week weer voor de deur.

zondag 15 april 2018 om 18:52
Huishouddingengedoe is topsport! Ik heb wat 'aandoeningen' en doe weinig in de huishouding precies omdat dat zo zwaar voor mijn lijf is! (En omdat mijn moeder me geleerd heeft dat ik moet doen waar ik goed in ben en daar mijn centen mee kan verdienen en dat de rest uitbesteden alleen maar winst is omdat ik meer tijd kan besteden aan betaald doen wat ik leuk vind

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 15 april 2018 om 19:33
Het viel me alleszins mee. Ik heb er ook een grote schaal fruit bij gezet en daar heb ik het meeste van gegeten. Morgen is er weer een saaiere dag, komt allemaal goed. Weggeven of weggooien en dat werkt prima. En de mensen hadden trek, dus veel was er niet over.

zondag 15 april 2018 om 20:53
Ooh op mijn lijf geschreven dit topic.
Ik moet echt afvallen, maar ben zo gek op suiker
Dus koolhydraatarm gaan eten. Gisteren en vandaag zoveel koek en snoep en chips en ijs gehad dat als ik morgen niet dood ben ik meer kan hebben. Als ik er nog wel ben morgen gaan we gewoon weer verder met koolhydraatarm
Ik moet echt afvallen, maar ben zo gek op suiker
Dus koolhydraatarm gaan eten. Gisteren en vandaag zoveel koek en snoep en chips en ijs gehad dat als ik morgen niet dood ben ik meer kan hebben. Als ik er nog wel ben morgen gaan we gewoon weer verder met koolhydraatarm
zondag 15 april 2018 om 21:13
Mijn ik lijn niet op zondag-dag is bijzonder verlopen.
Ik heb niet gesnoept of slecht gegeten
.Eén koekje maar, dat was het
Een nette 1430 calorieën en 120 gram koolhydraten.
En 4,5 km hardgelopen.
Ik zit nu vreselijk te twijfelen of ik nog wat lekkers zal nemen.
Maar het is al na negenen en ik heb niet eens honger.
Wel lekkere trek. Maar die ga ik toch maar weerstaan denk
Ik heb niet gesnoept of slecht gegeten
.Eén koekje maar, dat was het
Een nette 1430 calorieën en 120 gram koolhydraten.
En 4,5 km hardgelopen.
Ik zit nu vreselijk te twijfelen of ik nog wat lekkers zal nemen.
Maar het is al na negenen en ik heb niet eens honger.
Wel lekkere trek. Maar die ga ik toch maar weerstaan denk
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

zondag 15 april 2018 om 21:44
Ik kom even binnenvallen omdat ik een gedachte had.
Eigenlijk draait bij mij alles om het totaal niet helpende idee dat voor vandaag alles toch al verloren is. Nu heb ik toch al een koekje op, dan kunnen het er ook wel drie worden. En die bak frambozenkwark (geen vet maar véél suiker) kan er dan ook wel achteraan. Helemaal, natuurlijk. En slapen met trek is niks, dus dan nog maar wat snackjes voor de nacht.
Na een zwangerschap waarin ik weinig kon eten hoef ik eigenlijk alleen maar op gewicht te blijven. Maar dat gaat op deze manier nooit lukken natuurlijk. Want dat gaat dag in dag uit zo, dat alles voor vandaag toch al verloren is. Maat houden en kiezen
En ik kom razendsnel aan, helaas.
Eigenlijk draait bij mij alles om het totaal niet helpende idee dat voor vandaag alles toch al verloren is. Nu heb ik toch al een koekje op, dan kunnen het er ook wel drie worden. En die bak frambozenkwark (geen vet maar véél suiker) kan er dan ook wel achteraan. Helemaal, natuurlijk. En slapen met trek is niks, dus dan nog maar wat snackjes voor de nacht.
Na een zwangerschap waarin ik weinig kon eten hoef ik eigenlijk alleen maar op gewicht te blijven. Maar dat gaat op deze manier nooit lukken natuurlijk. Want dat gaat dag in dag uit zo, dat alles voor vandaag toch al verloren is. Maat houden en kiezen

zondag 15 april 2018 om 23:29
Ooh heel herkenbaar. En als ik dan toch bezig ben wil ik dat en dat en dat. Ik race er gewoon voor naar de winkel. Morgen is er weer een dag.CarmiggelT schreef: ↑15-04-2018 21:44Ik kom even binnenvallen omdat ik een gedachte had.
Na een zwangerschap waarin ik weinig kon eten hoef ik eigenlijk alleen maar op gewicht te blijven. Maar dat gaat op deze manier nooit lukken natuurlijk. Want dat gaat dag in dag uit zo, dat alles voor vandaag toch al verloren is. Maat houden en kiezen![]()
maandag 16 april 2018 om 06:58
zo herkenbaar CarmigguIT.
Ik had zo'n week, maar vandaag weer een nieuwe dag
En mochten jullie iemand doelloos rondjes zien lopen op het perron, dan ben ik dat terwijl ik probeer aan mijn stappen te komen terwijl ik op de trein wacht
Ik vraag me weleens af wat mensen denken als ik dat doe, maar bij 10minn wachten telt het toch flink aan, grin.

En mochten jullie iemand doelloos rondjes zien lopen op het perron, dan ben ik dat terwijl ik probeer aan mijn stappen te komen terwijl ik op de trein wacht

Ik vraag me weleens af wat mensen denken als ik dat doe, maar bij 10minn wachten telt het toch flink aan, grin.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 16 april 2018 om 07:19
Ik vind het slim!lollypopje schreef: ↑16-04-2018 06:58zo herkenbaar CarmigguIT.
Goede maandag gewenst allemaal!

maandag 16 april 2018 om 08:22
Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en dat viel goed mee. Maar dat was op nuchtere maag, na 6km lopen en een toiletbezoek dus dat is eigenlijk niet eerlijk. Dat is zo eventjes meer dan anderhalve kg valsspelen denk ik. Op maandagmorgen mag ik mezelf even voor de gek houden, toch.
Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en dat viel goed mee. Maar dat was op nuchtere maag, na 6km lopen en een toiletbezoek dus dat is eigenlijk niet eerlijk. Dat is zo eventjes meer dan anderhalve kg valsspelen denk ik. Op maandagmorgen mag ik mezelf even voor de gek houden, toch.

maandag 16 april 2018 om 08:42
Dat is de beste manier om je te wegenaspirientje schreef: ↑16-04-2018 08:22Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

maandag 16 april 2018 om 08:48
.lientje69 schreef: ↑15-04-2018 11:32Ik ben geen fanatiek sporter. Doordat ik chronischpijnpatient ben, ben ik al blij dat ik 3 maal per week op laag ( heel laag) tempo kan " hard " lopen.
Maar mijn buikje is zeker minder en mijn borsten ook minder groot ( heb een nogal forse voorgevel)
Dan moet er toch haast wel wat gewicht af zijn toch?
Man ziet het niet, maar voelde het wél aan me dat ik strakker ( wat minder hobbelig van het vet) in mijn vel zit zei hij gisteren.
Heb wel 4 keer gevraagd of hij het meende of dat hij het alleen maar zei om me goed te laten voelen.![]()
Kijk dan, jouw man is een stuk liever dan de weegschaal

Later is nu

maandag 16 april 2018 om 08:52
Haha mooi topic!
Het blijft een eeuwige strijd hè.
Na mijn cheatweekend (weekend begint hier op vrijdag) vandaag weer in het gareel.
En heel herkenbaar, als je dan toch al een koekje op hebt, dan maar alles eten wat los en vast zit want de dag is toch al verpest en morgen mag het niet meer.
Fijne maandag! Ik wens jullie weer een fris, nieuw doorzettingsvermogen en kilo's die er opeens af vliegen .
Het blijft een eeuwige strijd hè.
Na mijn cheatweekend (weekend begint hier op vrijdag) vandaag weer in het gareel.
En heel herkenbaar, als je dan toch al een koekje op hebt, dan maar alles eten wat los en vast zit want de dag is toch al verpest en morgen mag het niet meer.
Fijne maandag! Ik wens jullie weer een fris, nieuw doorzettingsvermogen en kilo's die er opeens af vliegen .
maandag 16 april 2018 om 08:52
.lollypopje schreef: ↑16-04-2018 06:58zo herkenbaar CarmigguIT.
Ik doe dat ook! Ga alleen weinig met de trein. Maar het is ook goed om warm(er) te blijven.
Later is nu
maandag 16 april 2018 om 08:54

maandag 16 april 2018 om 08:55