Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
zenga schreef:
23-04-2018 14:56
Bedankt voor het delen, interessante inzichten. Ik probeer dat ook vaak, bewust nadenken waarom ik iets eet. Vaak vanuit vermoeidheid, onrust, stress of verveling. Je moet alleen elke keer zoveel wilskracht hebben om dan in plaats van snaaien iets anders te gaan doen. Lastig is het.

Ik heb 27 kilometer gefietst, volgens runkeeper 981 calorieën, best veel voor 1,5 uur fietsen vind ik. Maar dan denk ik dus ook weer meteen: oh mooi plek voor een grote reep Milka! Gelukkig ben ik bij mijn vriend waar de eerste supermarkt op 20 minuten fietsen zit, zelf woon ik tegenover de supermarkt. Nog een dieettechnisch voordeel van samenwonen bij hem ;-) In plaats van Milka ga ik even lekker douchen en neem ik zo een kiwi. En nog eventjes Netflixen voor hij thuiskomt van zijn werk.
Die bewegingscalorieën zijn helaas zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb van de week met hartslagmeter gefietst, 4,5 uur met gemiddelde hartslag 150bpm: 3000kc.
Zonder hartslagmeter is dat per 2u45 min 700kc (allebei volgens Garmin, met dezelfde basisinstellingen qua lengte/ gewicht e.d.). Geen idee wat nou wel en niet klopt, gaat nergens over.
Zo lief! Donderdag hebben we een bedrijfsborrel (mijn afscheidsfeest) en mijn collega (die heul goed kan koken en bakken) heeft aangeboden allemaal gezonde hapjes te maken voor bij de borrel. :flirting:
Ik sport normaal gesproken ook veel. Nu die blessure helaas even niet. Ik sport vooral omdat het voor mij ontspanning is en ik er lekker door in mijn vel ga zitten. Door een goede conditie krijg ik veel meer energie.

En dit het sporten wordt mijn lijf strakker en gespierder. Dat is ook een leuke bijkomstigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb echt een hekel aan sport, dus doe ik het niet. Ik probeer voldoende te wandelen en doe wekelijks aan yoga, beiden vooral voor mijn gezondheid (want kantoorbaan) niet om af te vallen. Zoveel doen die stappen nu ook weer niet.

Vandaag ging goed, tot nu toe in elk geval. Dus ik ga er voor het vanavond keurig vol te houden :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Als je geen zin heb in sporten wees creatief neem de trap i.p.v lift loop in huis keertje extra de trap op en af. Pak de fiets voor boodschappen laat de auto wat vaker staan zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
@Single klopt, dus ik pak ook heel vaak de trap en een auto heb ik niet dus ben gewent alles in het dorp lopend of fietsend te doen. Soms ook bewust nog een stukje om :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik sport voor een strak(ker).
Hou niet van sporten maar wel van het resultaat en de voldoening.
Dus dan maar verstand op nul en gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik haat sporten. Echt met passie. Zelfs yoga vind ik afschuwelijk. Ik heb dat wel jaren lang gedaan vanwege rugklachten, maar kan me er momenteel echt niet toe zetten.

Waar ik me wel toe kan zetten is het eten van bekers ijs. Ben nog steeds hevig aan de Oppo en vond vandaag nog een low cal ijs van Breyers: cookies & cream. Ook niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
23-04-2018 17:28
Hij maakt dan recepten uit een boek dat ie heeft.

Afgelopen week bijvoorbeeld spinazie met appel, komkommer, munt, basilicum en citroen. Was best lekker.
Is dat dan een dieetboek, of iets van een sapjes en smoothies boek?
Ik durf geen ijs in huis te halen veel te bang dat het in 1 keer op gaat :-$
Ik was sinds drie weken weer super enthousiast aan het hardlopen gegaan en eindelijk gemotiveerd.
Maar nu heb ik dus een scheenbeenblessure te pakken en kan ik dus niet hardlopen.
Ben ik een keer gemotiveerd, krijg je dit weer ... Pffff
SpringDing schreef:
23-04-2018 17:49
Die bewegingscalorieën zijn helaas zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb van de week met hartslagmeter gefietst, 4,5 uur met gemiddelde hartslag 150bpm: 3000kc.
Zonder hartslagmeter is dat per 2u45 min 700kc (allebei volgens Garmin, met dezelfde basisinstellingen qua lengte/ gewicht e.d.). Geen idee wat nou wel en niet klopt, gaat nergens over.
4,5 uur o_o . Wow.
Hoe hou je dat vol.
Ga zwemmen :biggrin:
single1985 schreef:
23-04-2018 20:16
Ga zwemmen :biggrin:
Zwembad is te ver weg en je wordt er zo nat van.

Ik ben weer begonnen met hardlopen, maar vanavond al een kink in de kabel. Ik verwacht een belangrijk telefoontje. Zul je zien dat ik pas zo laat word gebeld dat ik makkelijk had kunnen lopen.
Krachttraining wil ik ook doen (thuis), maar er is zo veel mogelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb echt moeite met het grote aanbod. Weet dan niet wat goed is en ga dan random aan de slag of sla "vast' en doe niks. Vaak begin ik met van alles wat, maar voel me daar dan niet goed bij en geef dan op. (mijn ADD zal er wel een rol in spelen).
Alle reacties Link kopieren
single1985 schreef:
23-04-2018 20:10
Ik durf geen ijs in huis te halen veel te bang dat het in 1 keer op gaat :-$
Ik doe er meestal 2 dagen over. En als ik em wel in 1x op eet, dan was dat mijn avondeten. Zoals vanavond. Heb helaas wel enorme trek nu. Na ja, vroeg slapen :)
Wil nog even zeggen dat ik echt bewondering heb voor jullie. En maar door gaan en maar afzien. Soms met hele mooie resultaten, soms een tegenslag, maar toch weer door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag heel netjes gegeten, nu op de bank nog de avond volhouden!
Netjes gatinmijnsok! Ik heb vandaag ook netjes gegeten..werd er wel sagerijnig van.
Nu nog paar droge crackertjes en vroeg naar bed
Evada35 schreef:
23-04-2018 20:15
4,5 uur o_o . Wow.
Hoe hou je dat vol.
Nja, het is een beetje vaag, maar van fietsen word ik niet moe. Gewoon niet. Ook niet een beetje. M’n gemiddelde snelheid was 15.0km/h, dus ga ook niet heel hard ofzo (al was dit wel langzamer dan normaal ivm veel wind).
Heb alleen wel echt zadelpijn en last van stuitje, lang geen tochten gemaakt en deze week weer begonnen.
Hardlopen heb ik in het verleden gedaan (tot halve marathon aan toe) maar dat gaat niet meer vanwege rugklachten/ blessures. Dat vind ik wel echt erg want van hardlopen word ik wel moe en dat geeft daardoor veel meer voldoening. Maar het is niet anders. :)
SpringDing schreef:
23-04-2018 20:43
Nja, het is een beetje vaag, maar van fietsen word ik niet moe. Gewoon niet. Ook niet een beetje. M’n gemiddelde snelheid was 15.0km/h, dus ga ook niet heel hard ofzo (al was dit wel langzamer dan normaal ivm veel wind).
Heb alleen wel echt zadelpijn en last van stuitje, lang geen tochten gemaakt en deze week weer begonnen.
Hardlopen heb ik in het verleden gedaan (tot halve marathon aan toe) maar dat gaat niet meer vanwege rugklachten/ blessures. Dat vind ik wel echt erg want van hardlopen word ik wel moe en dat geeft daardoor veel meer voldoening. Maar het is niet anders. :)
Wow knap!
Maar was je het na 4,5 uur dan ook niet strontbeu?.
Jammer hè die blessures.
Ik vrees dat hardlopen het voor mij ook niet gaat worden en had net geïnvesteerd in goede , dure schoenen.
Ben er best wel beetje boos over
Evada35 schreef:
23-04-2018 20:46
Wow knap!
Maar was je het na 4,5 uur dan ook niet strontbeu?.
Jammer hè die blessures.
Ik vrees dat hardlopen het voor mij ook niet gaat worden en had net geïnvesteerd in goede , dure schoenen.
Ben er best wel beetje boos over
Ja het laatste stuk was stom want tegenwind terwijl volgens de weerberichten de wind pal de andere kant op moest. :nut:

Wat voor schema gebruik je? Hardlopen is wel blessuregevoelig en vooral schenen zijn daarbij berucht.
Van mijn fysio moest ik opbouwen met max 10% per week (in tijd, niet afstand), en dat was dan met een beginnersschema van 10 weken waar ik 30 weken over deed. (Dus elke ‘les’ 3x in 1 week). Daarmee ging het heel lang goed.
Wat je ook nog kan doen is kijken of er loopgroepen bij een atletiekvereniging in de buurt zijn. Daar heb ik qua loopscholing veel geleerd, én gezamenlijke warming up/ cooling down (daar heb ik in m’n eentje namelijk een broertje dood aan). :A:
-Katjies- schreef:
23-04-2018 20:26
Zwembad is te ver weg en je wordt er zo nat van.

Ik ben weer begonnen met hardlopen, maar vanavond al een kink in de kabel. Ik verwacht een belangrijk telefoontje. Zul je zien dat ik pas zo laat word gebeld dat ik makkelijk had kunnen lopen.
Krachttraining wil ik ook doen (thuis), maar er is zo veel mogelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb echt moeite met het grote aanbod. Weet dan niet wat goed is en ga dan random aan de slag of sla "vast' en doe niks. Vaak begin ik met van alles wat, maar voel me daar dan niet goed bij en geef dan op. (mijn ADD zal er wel een rol in spelen).
Katjies, hier een adhd'er. Ik deed ook thuis krachtsport via YouTube. Ff denken....lumowell of luminowell
Erg fijn, er zijn trainingen voor alle spiergroepen zo lang of kort je wil
Alle reacties Link kopieren
vandaag voor het eerst in weken weer een dag dat ik mij compleet aan mijn eetplanning heb gehouden. jeeej
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Na gisteren nog een snaaidag ga ik er vandaag weer echt voor. De lekkere dingen zijn op, dus het is vooral een kwestie van niet meer in huis halen :P

Aan sporten heb ik ook een enorme hekel. Nou ja, tai chi vond ik nog wel leuk, maar dan moest ik erheen, en het was laat op de avond, en dan moest ik ook weer terug ... dus nee, de sportschool hebben we ook weer opgezegd. Ik denk er nog steeds aan om youtubefilmpjes op te zoeken, maar vaak komt het er niet van.
Gisteren met honger gaan winkelen (foutfout, i know) en een pak weight watchers koekjes meegenomen. Om die dan in één keer op te eten :facepalm: Wel gaan hardlopen daarna dus het zal ongeveer op een nuloperatie uitdraaien denk ik.
Gortdroge koekjes trouwens. Dan liever één 'echt' koekje en een boterham minder dan zo een WW ding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven