het misantrope afvaltopic

woensdag 21 maart 2018 om 11:45
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.

maandag 30 april 2018 om 10:49
Klopt, ik ga zo denk ik ff met de kinderen de hot op om mijn vreetmodus te doorbreken. Ik zit anders zo op 7000 kcal eind van de daglollypopje schreef: ↑30-04-2018 10:39@MTH85 De dag kan nog goed worden, als je het hierbij laat
Al moet ik bekennen dat ik die knop omzetten vaak ook moeilijk vind.

maandag 30 april 2018 om 11:03
Vreselijk ongesteld, kinderen die vakantie hebben, terwijl het buiten regent en een weegschaal die vergeten is hoe hij opbouwende kritiek kan geven.
Hoe ga ik deze dag doorkomen?
(Ik ben wel heel goed bezig met alleen een kommetje magere kwark met muesli en wat rood fruit en een grote cuppucino. Maar in mijn hoofd ben ik al appeltaarten, witte chocoladetaarten en cupcakes met zeezout en karamel aan het bakken.... HELP
(Ik ben wel heel goed bezig met alleen een kommetje magere kwark met muesli en wat rood fruit en een grote cuppucino. Maar in mijn hoofd ben ik al appeltaarten, witte chocoladetaarten en cupcakes met zeezout en karamel aan het bakken.... HELP

maandag 30 april 2018 om 11:37
Thanks! Dat klopt.... van thuiszitten wordt niemand vrolijk en iedereen hongerig...

maandag 30 april 2018 om 12:16
Sterkte!south schreef: ↑30-04-2018 11:03Vreselijk ongesteld, kinderen die vakantie hebben, terwijl het buiten regent en een weegschaal die vergeten is hoe hij opbouwende kritiek kan geven.
Ik doe nooit aan sporten als ik ongesteld ben en baal dan ook extra waardoor ik sneller naar eten grijp.
Ik ga zo boodschappen doen en dan gelijk even langs de Hema.
Snak al een paar dagen naar zo een broodje Surinaamse kip, mmmm.
Vandaag maak ik soep als avondeten.
Dat is voornamelijk vocht dus kan ik vanavond zonder schuldgevoel weer een reep chocola verslinden

Ik heb vannacht namelijk gedroomd dat ik chocola zat te eten.
God.
Waar gaat het toch heen met mij.

maandag 30 april 2018 om 13:44
Heel herkenbaar de verhalen van de AD(H)Ders.
En daardoor dus ook extra moeilijk om je netjes aan je dieet te houden door impulsieve (vreetbuien).
Whaaaa ongesteld en kinderen vakantie, dan ben je helemaal uit ritme hè. Ik gun mezelf sowieso ook meer als de kinderen vakantie hebben .
Heb nu zelf ook vakantie en we zijn onderweg naar CenterParcs België.
Super balen van het weer, maar wel gezellig weekje met het gezin.
En ja, daar horen croissants en uit eten bij.
Ik ga proberen het enigzins in de perken te houden, maar ik vrees het ergste deze week
.
Volgende week maandag weer nieuwe rondes , nieuwe kansen.
Heb wel mijn hardloopschoenen mee, dat dan weer wel
En daardoor dus ook extra moeilijk om je netjes aan je dieet te houden door impulsieve (vreetbuien).
Whaaaa ongesteld en kinderen vakantie, dan ben je helemaal uit ritme hè. Ik gun mezelf sowieso ook meer als de kinderen vakantie hebben .
Heb nu zelf ook vakantie en we zijn onderweg naar CenterParcs België.
Super balen van het weer, maar wel gezellig weekje met het gezin.
En ja, daar horen croissants en uit eten bij.
Ik ga proberen het enigzins in de perken te houden, maar ik vrees het ergste deze week

Volgende week maandag weer nieuwe rondes , nieuwe kansen.
Heb wel mijn hardloopschoenen mee, dat dan weer wel

anoniem_367316 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 13:50
0.29% gewijzigd

maandag 30 april 2018 om 13:57
Ik ben ook enorm slecht bezig. Al dagen in de vreetmodus. Net een halve zak chips op en twee mini magnums.
Ik ben bezig met ICSI poging en heb gisteren een eicelpunctie gehad. Heb veel pijn en lig bij te komen op de bank en in bed. En ik vreet al mijn spanning en emoties weg...
Ik heb al een paar dagen niet meer mee gelezen hier. Ik ging even de confrontatie uit de weg. Zo maar even bij lezen. En hopelijk lukt het me snel om knop weer om te zetten.
Ik ben bezig met ICSI poging en heb gisteren een eicelpunctie gehad. Heb veel pijn en lig bij te komen op de bank en in bed. En ik vreet al mijn spanning en emoties weg...
Ik heb al een paar dagen niet meer mee gelezen hier. Ik ging even de confrontatie uit de weg. Zo maar even bij lezen. En hopelijk lukt het me snel om knop weer om te zetten.

maandag 30 april 2018 om 14:02
Ach Mevrouw Stippel wat een nare periode.
Kan me je stress een klein beetje voorstellen. (Al is het niks vergeleken bij jouw strijd om zwanger te worden)
Maar toen ik probeerde om zwanger te worden van de derde (werd miskraam). Duurde dat ook best lang en iedere maand ging ik meer eten van de spanning rondom menstruatie (zou ik wel of niet zwanger zijn?)
Die onzekerheden zijn slopend.
Ik heb totaal drie miskramen gehad, maar verder niks te klagen want heb al twee mooie kinderen, maar het heeft me wel de extra kilo's bezorgd van de stress.
Hoop dat je snel zwanger mag zijn!

Kan me je stress een klein beetje voorstellen. (Al is het niks vergeleken bij jouw strijd om zwanger te worden)
Maar toen ik probeerde om zwanger te worden van de derde (werd miskraam). Duurde dat ook best lang en iedere maand ging ik meer eten van de spanning rondom menstruatie (zou ik wel of niet zwanger zijn?)
Die onzekerheden zijn slopend.
Ik heb totaal drie miskramen gehad, maar verder niks te klagen want heb al twee mooie kinderen, maar het heeft me wel de extra kilo's bezorgd van de stress.
Hoop dat je snel zwanger mag zijn!

maandag 30 april 2018 om 15:14
Een frisse week, een frisse start, succes weer allemaal
Doordat het OV staakt vandaag noodgedwongen met de fiets naar het werk, op de heenweg door vriend gebracht en terug op de fiets. 21 kilometer wind tegen, leuk is anders maar nu zit ik heerlijk bij te komen met een kop thee. Morgen 2x 21 kilometer, misschien ga ik wat vaker op de fiets. Met OV ben ik ongeveer net zo lang onderweg!
Ik heb me nu ruim een week aardig goed gehouden aan mijn koolhydraatbeperkte dieet en merk dat ik nu wat minder snaaierig wordt. Daarom is dit het enige dieet wat voor mij werkt, het verzadigd redelijk tot goed en op den duur neemt de snaaizin af. Ga deze week nog wel iets lekkers bakken met beperkt koolhydraten, kokosmakronen of boterkoek ofzo.

Doordat het OV staakt vandaag noodgedwongen met de fiets naar het werk, op de heenweg door vriend gebracht en terug op de fiets. 21 kilometer wind tegen, leuk is anders maar nu zit ik heerlijk bij te komen met een kop thee. Morgen 2x 21 kilometer, misschien ga ik wat vaker op de fiets. Met OV ben ik ongeveer net zo lang onderweg!
Ik heb me nu ruim een week aardig goed gehouden aan mijn koolhydraatbeperkte dieet en merk dat ik nu wat minder snaaierig wordt. Daarom is dit het enige dieet wat voor mij werkt, het verzadigd redelijk tot goed en op den duur neemt de snaaizin af. Ga deze week nog wel iets lekkers bakken met beperkt koolhydraten, kokosmakronen of boterkoek ofzo.
maandag 30 april 2018 om 15:16
Sterkte MevrouwStippel!MevrouwStippel schreef: ↑30-04-2018 13:57Ik ben ook enorm slecht bezig. Al dagen in de vreetmodus. Net een halve zak chips op en twee mini magnums.

maandag 30 april 2018 om 15:19
Ik zie de logica er wel van in hoor

Zo denk ik na het sporten ook altijd dat ik me ongezond voedsel kan veroorloven.
We blijven gewoon stug water naar zee dragen

maandag 30 april 2018 om 15:24
MevrouwStippel schreef: ↑30-04-2018 13:57Ik ben ook enorm slecht bezig. Al dagen in de vreetmodus. Net een halve zak chips op en twee mini magnums.

maandag 30 april 2018 om 15:26

Hier emo door muziek van mijn overleden ouder, maar ben sterk en geen gesnaai.
Wel opgeruimd en het is mij zelfs gelukt om echt alleen één kamer te doen. Lukte wel alleen, door spullen uit een andere ruimte gewoon in een hoek daar neer te gooien

Vanavond ga ik zelf bloemkoolrijst maken met mijn overduidelijk te kleine blender. benieuwd of het lukt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 30 april 2018 om 15:29
lollypopje schreef: ↑30-04-2018 15:26MevrouwStippel
Hier emo door muziek van mijn overleden ouder, maar ben sterk en geen gesnaai.
Wel opgeruimd en het is mij zelfs gelukt om echt alleen één kamer te doen. Lukte wel alleen, door spullen uit een andere ruimte gewoon in een hoek daar neer te gooien
Vanavond ga ik zelf bloemkoolrijst maken met mijn overduidelijk te kleine blender. benieuwd of het lukt.

Zo doe je dat!

maandag 30 april 2018 om 15:36

Na mijn huge vreetbui van vanochtend zit ik nu met de kids in het zwembad.
Naast mij een enorme zak spek dus ik doe het nu op wilskracht.
En het lukt.
Yes, vanavond gewoon avondeten en dan nog ff sporten en dan valt de schade hopelijk mee.
Ik heb gewoon zin in de krachttraining.

maandag 30 april 2018 om 15:42
Mth85 schreef: ↑30-04-2018 15:36mevrouw stippel en lollypopje.
Na mijn huge vreetbui van vanochtend zit ik nu met de kids in het zwembad.
Naast mij een enorme zak spek dus ik doe het nu op wilskracht.
En het lukt.
Yes, vanavond gewoon avondeten en dan nog ff sporten en dan valt de schade hopelijk mee.
Ik heb gewoon zin in de krachttraining.
![]()

Veraadster!
maandag 30 april 2018 om 16:08
Dan alleen hopen dat als ik van de week ruimte 2 ga doen en daar spullen van ruimte 1 tegen kom, ik die dan niet ook in de hoek smijt

Alvast de bloemkoolrijst gemaakt, hmmmzzz... Zijn niet echt middelgrote korrels geworden. Dus ik eet vanavond bloemkoolcouscous

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 30 april 2018 om 16:24
Zo blijf je wel in beweging Lollypopje, goed voor de lijnlollypopje schreef: ↑30-04-2018 16:08Dan alleen hopen dat als ik van de week ruimte 2 ga doen en daar spullen van ruimte 1 tegen kom, ik die dan niet ook in de hoek smijt
Alvast de bloemkoolrijst gemaakt, hmmmzzz... Zijn niet echt middelgrote korrels geworden. Dus ik eet vanavond bloemkoolcouscous![]()

Ik heb ook twee rommelkamers, weet begod niet wat ik aanmoet met twee lege ruimtes dus ik laat het voorlopig maar zo.
Bloemkoolrijst klinkt erg lekker en gezond.
Ik zou vandaag soep gaan maken, lekker licht.
Maar wie hou ik eigenlijk voor de gek.
Ik weet dat ik daarna nog honger heb en tochweer een tosti ga maken ofzo.
Eet smakelijk alvast!