Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat zijn al hele goede stappen, Lientje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen vrijdag ook weer begonnen.
Was er ineens zo klaar mee.
In de vakantie waren we in een museum, met een hele rij lachspiegels.
Kinderen vonden het hilarisch natuurlijk, ikzelf vooral confronterend.
Vooral de laatste spiegel, dat was een normale....
Voor een gezond BMI zou ik 30 kilo moeten afvallen.
Denk niet dat dat haalbaar is, maar ik ben al heel blij als ik er 20 kwijt ben.
Afgelopen winter was ik er 10 afgevallen, maar door persoonlijke omstandigheden niet lekker in mijn vel en er daarvan weer 6 bijgekomen.
Dat schiet niet op natuurlijk.
Maar nu heb ik echt het gevoel dat de knop om is.

Nadeel is, dat ik nu nog vakantie heb, en dan gaat dat wel goed. Als ik weer moet gaan werken wordt het lastiger, omdat ik dan erg moe kan zijn (vaak nachtdiensten) en dan zijn de verleidingen om je energie in makkelijjk eten te zoeken erg groot.

Maar, dag voor dag is mijn motto geworden. (niet alleen met afvallen)
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Lientje echt superknap! Ik kan dat dus niet, een beetje chocolade of chips. Kost het je veel moeite om dan niet meer te eten of valt dat mee?

Sapkuur die ik had was 60 euro (uzuma), maar ze zijn er ook van 100 euro. En je hebt ze ook voor 5 of 7 dagen. Nou 3 dagen is echt genoeg! Ik had door muggen en geluidsoverlast buiten wakker gelegen vanaf 2 uur, 6 uur er maar uit gegaan en genoten van wat rijstwafels. Ben maar even voorzichtig begonnen ;)

Cowandchicken succes! Het is je eerder ook gelukt, 10 kilo is veel! Ik begin ook weer opnieuw na 10 kilo afvallen en er helaas weer bij.
Alle reacties Link kopieren
Zenga, dat soort stappen als Lientje zegt: handje chips ipv zak en stukje chocolade ipv reep, dat heb ik me zo'n 16 jaar terug ook eigen gemaakt. Op den duur wordt dat wel gewoonte. Nadeel is natuurlijk dat een handje noten wel gezonder is dan chips, maar ook meer kcal heeft.

Cowandchicken; inderdaad, gewoon dag voor dag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Knap van je Zenga, zo'n sapkuur. Ik maak vaak wel van die groene smoothies, drink ik dan langzaam gedurende de ochtend op. Vult prima en weinig kaloriën (ik maak ze met spinazie en dan iets zoets zoals mango/ananas/banaan en water). Weet niet of ik drie dagen puur sap zou kunnen!

Cow&Chicken, goed zo, je klinkt alsof je er weer helemaal voor kunt gaan, dat is al het halve werk!

Hier ook weer even serieus. Vakantie voorbij, ben sinds gisteren weer aan het werk en sinds gisteren ook weer naar de gym (au, kan nu al bijna niet meer lopen!) en het snoepen en de alcohol is nu ook weer klaar.
Vanmorgen ook voorzichtig op de weegschaal gestapt en ben niet blij met wat ik zag, maar goed, struisvogelen heb ik niets aan, dus voorlopig even superstreng. Scheelt ook dat we superblut zijn na de vakantie, kan ik ook geen zooi kopen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn weegschaal was wel lief vanmorgen. Kilo minder dan vorige week. Is mogelijk halve kilo vocht, maar eindelijk weer eens resultaat. Dat was ook wel fijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goed Dreamer! En motiveert ook om door te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Zenga, ik moet wel de app van het voedingscentrum blijven invullen als stok achter de deur.
Doe ik dat niet, is het gelijk mis helaas. Dus ik ben er nog lang niet.
Als ik mijn maaltijden heb ingevuld, zie ik wat er nog " over " is die dag
Soms vul ik dat gezond in, soms met iets lekkers.
Maar als ik dan eens chocolade of chips neem, en dat vul ik direct in, vóór ik het in mijn mond stop, schrik ik me te pletter hoeveel calorieën en koolhydraten dat op mijn dagtotaal is. En dan neem ik dus minder. Of ik neem het niet. Ik denk er op die manier in elk geval goed over na of ik het het wel waard vind op dat moment.

Cowandchicken, dat lijkt op mijn verhaal. 30 eraf moeten voor gezond BMI. Hopen op 20. En vorig jaar 10 eraf en 6 erbij. Nu zit ik eindelijk weer op die bijna 10. Op naar de volgende 10!

O, en waar is het fout gegaan met die 6 kilo erbij?
Juist ja.
Bij het denken: ik hoef de app niet meer in te vullen want ik weet het nu wel ongeveer wat ik wel en niet kan eten.
Dáár ga ik dus niet meer mee stoppen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Waar het bij mij vaak op misloopt, is dat ik niet 1 blokje chocola, of 1 koekje kan nemen.
Dan wordt de drang om meer te nemen vreselijk groot.
En dan sluipt het steeds meer snoepen erin.
Ik kan beter helemaal niets van zoiets nemen.
Dan houd ik het goed vol.
Want de normale maaltijden gaan prima altijd.
Ik eet nooit heel veel 'gewoon' eten. Maar gewone porties.
Bij mij gaat het echt mis op snaai.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
14-08-2018 13:37
Waar het bij mij vaak op misloopt, is dat ik niet 1 blokje chocola, of 1 koekje kan nemen.
Dan wordt de drang om meer te nemen vreselijk groot.
En dan sluipt het steeds meer snoepen erin.
Ik kan beter helemaal niets van zoiets nemen.
Dan houd ik het goed vol.
Want de normale maaltijden gaan prima altijd.
Ik eet nooit heel veel 'gewoon' eten. Maar gewone porties.
Bij mij gaat het echt mis op snaai.
Ik ook, het is zo verslavend. En na een zware dag op de bank met een bakje chips is heel verleidelijk, maar ik weet dat ik dat dan de dag daarna weer doe en dan weer elke dag en dan niet 1 bakje maar een halve zak.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, het bouwt op van 1 naar 2 naar elke dag en steeds meer.
En dat wil ik niet, dus kan ik maar beter niets ervan nemen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Oh Lientje dat is echt precies waar het bij mij ook misgaat.
Ik heb daarom vanmorgen ook een nieuwe account aangemaakt bij Myfitnesspal en daar al alles voor vandaag op gelogd. En da's maar goed ook, want ik heb nu pauze van een training op kantoor en er zijn allemaal lekkere Subway-broodjes. Maar ik zit nu dus mooi aan mijn eigen bureau mijn vantevoren secuur afgewogen boterham te eten (en hij smaakt me prima trouwens).
Heel truttig, maar als ik nu al die boterham oversla, dan kan dat koekje vanavond ook wel, of tien koekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vul inderdaad ook in bij het voedingscentrum. En ja, als je dan ziet hoeveel kcal ergens inzitten, denk je wel een tweede keer of je neemt. Ik wel tenminste. Enorme stok achter de deur.

Maar ook ik denk na een (paar) maand(en) dat ik het wel zonder kan en dan gaat het weer mis.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord Lientje. Toch gek he hoe zoiets in je hoofd werkt, dat je keiharde cijfers moet zien om het te laten liggen. Het lijkt mij lastig om de chips of chocolade die je dan blijkbaar wel in huis hebt, aan de kant te leggen. Ik moet het echt niet kopen. Pure chocolade kan ik wel veilig bewaren:)

Toevallig had ik me vandaag ook aangemeld voor een app, ik gebruik Fitatu. Ben benieuwd of ik met mijn eten een beetje in de buurt kom van de hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten die ik moet eten. Calorieën kijk ik iets minder naar.

Ainne goed dat je die lekker subway broodjes hebt laten staan! Die ruiken altijd zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt alles in huis. Koek , snoep, chips, chocolade, Ijs, snacks.
U roept en ik heb het.
Écht waar!
Ik heb een man die veel, graag en lekker eet en 2 pubers en nog een derde puber ( geen eigen kind maar hij is hier ook altijd, soort pleegkind) die al werkt en zwaar lichamelijk werk doet.
Het eten , maar ook de snaai vliegt hier de kasten uit.
En ik heb dus ook echt van alles in huis, ben net een supermarkt.
Roept u maar, ik heb het.
Maar kan er, door dus kritisch te kijken hoeveel calorieën en koolhydraten het Is, goed af blijven. Of ik neem wel, maar dan dus een kleine hoeveelheid.

Moet eerlijk zeggen, de lekkere dingen trekken wel uiteraard
Maar straks had ik echt zin in iets te knabbelen.
Heb ik dus geen chips of koek genomen maar noten.
Veel calorieën dat wel. Maar toch stukken gezonder dan chips of koek
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dan roep ik....ijs :proud:

Nee hoor, heb een goede dag gehad. Koolhydraatarm brood gebakken en voor avondeten nieuw recept gemaakt wat erg geslaagd was.

Ik snap dat je huisgenoten wel wat te snaaien willen, maar het lijkt me lastig in een soort supermarkt vol verleidingen te wonen!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik zenga
Waterijs, schepijs, Magnums of cornetto?
En er staat nog een halve beker Ben en Jerry's.
De keuze is reuze. :@@:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
14-08-2018 22:12
Heb ik zenga
Waterijs, schepijs, Magnums of cornetto?
En er staat nog een halve beker Ben en Jerry's.
De keuze is reuze. :@@:
Halve bekers B&J, dat heb ik nou nooit :P
Ik vind het zo irritant dat àls ik wat in gewicht wijzig, ik totaal geen zeggenschap heb over waar het verdwijnt of aankomt. Ik ben vooral dik tussen mijn taille en mijn knieën, vooral mij bovenbenen. Boven mijn taille zie ik er prima uit en mijn handen zijn zelfs tanig. En waar raak ik vet kwijt? Bij mijn bovenlichaam en mijn handen. En waar komt het erbij? Juist, bij m'n bovenbenen. Grrrrr....
Alle reacties Link kopieren
Ooh Aviv, dat heb ik ook. Bovenbenen altijd gehad, wat lastig was en is met broeken. Tegenwoordig ook heel erg de buik, ik geef hiervan de overgang maar de schuld.
Een vriendin van me heeft dezelfde lengte en hetzelfde gewicht, maar dunne bovenbenen en zodoende broeken 2 maten kleiner dan de mijne. Dat zet wel in perspectief, vind ik.

Haha, Zenga, nooit halve bekers B&J. Wij wel, ondanks dat beide kinderen ervan aten. (zij zijn ook degenen die het kopen, trouwens) Waar ik altijd zo om moet lachen is de houdbaarheidsdatum op chocolade. Alsof het een jaar in de kast ligt :hihi: Maarrrrr.. ik heb inmiddels ruim een maand geen chocolade gehad :O En misschien 1 of 2 chipjes gejat van m'n zoon, geen bakje genomen. Ik ben zelf erg verbaasd. Vorige keren, toen ik 'geen toegevoegde suikers' wilde eten, had ik binnen een week al suikervrije pure chocolade gevonden ;-D
Maar goed, dit keer wel een paar keer wijn gehad, maar daar kan ik ook verrassend goed vanaf blijven momenteel. Maar gebruik van maken dan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg dreamer!
Ik heb gisteren nog wat chocolade genomen. Ben weer ongesteld geworden, het is nu echt heel onregelmatig. Dan na een maand, dan na 5 maanden en nu weer na 3
Het mag van mij wel helemaal
stoppen
Maar ik heb het netjes bij 2 blokjes gehouden.
Ik zie de weegschaalwijzer ietsiepietsie naar beneden bewegen en hoop dus dat ik nu ook vocht vasthou.
Als ik dan nu blijf doorzetten, moet die wijzer straks wel naar beneden schieten toch? Toch? :'(
( zeg alsjeblieft ja :proud: , dit is een kreet om motivatie zodat ik van de chocolade afblijf :rofl: )
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
JAAA

Bij mij raakte ik kilo's vocht kwijt, toen ik ongesteld werd en het buiten bovendien afkoelde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mmm eigenlijk heb ik juist geen probleem om van de chocolade af te blijven, sterker nog, ik heb nog een onaangebroken paasei (zo'n grote) in de kast liggen, tot grote frustratie van de kinderen - want het is de mijne dus ze moeten ervan afblijven :lol:
Mijn grote liefde is snoep en dan vooral die Tangfastic, ken je die, die zure jellies, oh men, daarvan gaat de hele zak in een keer naar binnen. En een grote trigger voor mij zijn ook die cereal bars, zogenaamd gezond enzo, maar ik kan het dus nooit bij eentje houden en die dingen zijn rustig 185 caloriën per stuk.
Snoep en cereal bars zijn nu dus echt verboden terrein voor mij.

Maar op zich gaat het goed, ben nu al een paar dagen superprecies aan het loggen op MFP, moet even weer de juiste mindset creëren voor mijzelf. 1 kilo van de vakantiekilo's is al weg. Nu nog een kilootje of 5 te gaan, maar die laatste zjin altijd de lastigste.
Enige probleempje is dat ik volgende week een paar dagen naar NL ga, dus de drop en de worst is dan erg verleidelijk en ik geloof dat er ook een pannenkoekenhuis op de planning staat.

Wat lastig Lientje, dat je zo onregelmatig bent, hier kan ik nog steeds de klok erop gelijk zetten, ben bijna 46, maar vooralsnog geen veranderingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 51 en van mij zou het wel wat onregelmatiger mogen :nut:
Maar toen ik onregelmatiger werd, was het ineens 2 weken wel, 1 week niet. Dat bedoelde ik nou ook weer niet, natuurlijk.

Afijn
Ik ken de Tangfastic niet en matjes vind ik meestal niet lekker. Door blijven eten in de 'gezonde' notenbars ken ik dan weer wel, want 1 zo'n ding geeft je helemaal geen vol gevoel, zoals ze je willen doen geloven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha, dat zijn dus al drie dingen die ik niet eet.
Drop daarentegen of spekjes , van die aardbeienspek, O, zalig!
Ik stond vanmorgen met zo'n zak in mijn handen bij de action, maar heb hem toch maar weggelegd .

Kilo's Dreamer? :yes:
Dát wil ik horen!
Nu nog meemaken, dat zou nog fijner zijn. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven