Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft er hier iemand een apple watch? Ik wil daar misschien voor gaan sparen. :)
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
19-07-2018 08:06
En IBIopviva, al gezwommen? En 25 km fietsen is ook netjes hoor! Alle beweging is goed!

Ik ben net toch maar op de weegschaal gaan staan, van 76,8 kg naar 76,3 kg :) ondanks het uiteten van gisteravond toch goed gedaan al zeg ik het zelf. Vandaag weer goed op mijn eten letten en wandelen met zoon.
Ik wilde net zeggen, 25 km fietsen is heel netjes!!
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
19-07-2018 12:03
Heeft er hier iemand een apple watch? Ik wil daar misschien voor gaan sparen. :)
Ja ik heb die! Heb de Apple watch serie 3.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een polar M400, ideaal voor bij hardlopen en trails. Ik loop al lang hard en ook vrij regelmatig en vind het heerlijk. Elke maand wel een halve marathon. Helaas doet het weinig voor mijn kilo’s.
Wat is je doel van het sporthorloge? Ik heb nog een fitbit (zo’n stappenteller) thuis liggen die ik niet gebruik. Kun je met de Apple watch ook zwemmen?

Wandelen en alle beweging is goed. Ik fiets altijd naar kantoor om daar vervolgens 8 uur per dag op mijn bips te zitten, dus ik moet ‘s avonds wel gaan rennen😉
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
19-07-2018 12:15
Ja ik heb die! Heb de Apple watch serie 3.
Hoe bevalt ie? Is hij het geld ook waard? En met sporten oid, neemt hij het “goed” op zegmaar? Klopt het qua aantal stappen etc?
Alle reacties Link kopieren
Min10 schreef:
19-07-2018 13:21
Wat is je doel van het sporthorloge? Ik heb nog een fitbit (zo’n stappenteller) thuis liggen die ik niet gebruik. Kun je met de Apple watch ook zwemmen?
Ik heb eerder een fitbit gehad maar het leek alsof die de stappen etc niet goed telde. Ik vond die iig niet zo fijn. Ik ben op zoek naar een horloge die ook bijv je workout kcal berekent etc. Ik had bij de apple watch wel gezien dat hij waterbestendig is, maar weet niet of ermee gaan zwemmen echt veilig is.
Alle reacties Link kopieren
Jawel fietsen is ook goed maar heb een elektrische fiets dus dat scheelt al enorm.
Normaal gesproken streef ik ernaar om op een dag:

of minimaal 10 km fietsen
of minimaal 8000 stappen
of zwemmen
of sportschool
of thuisfitness

En dan wil ik 2 van die dingen gedaan hebben op een dag.
Bij mij is het zo dat je ongeveer een jaar tot anderhalf jaar maximaal profijt hebt van de operatie. Daarna kan je nog wel iets afvallen maar je lichaam is dan al veel meer gewend aan je nieuwe eet en beweegpatroon over het algemeen. (uitzonderingen zijn er uiteraard altijd)
Ik heb nu 5 maanden geleden de operatie gehad en wil er gewoon alles uithalen. Alles gaat in overleg met psycholoog/diëtiste en bewegingsdeskundige. Omdat ik vrij veel beweeg moet ik proberen wat meer te eten en dat gaat redelijk.

Vanmorgen niet gaan zwemmen maar vanmiddag wel 2 keer 30 minuten gaan zwemmen in de recreatieplas. Ik zwem dan gewoon met badmuts, zwembril en onder water mp3 speler. Heerlijk een paar keer heen en weer gegaan over de plas. Stiekem vind ik dat toch leuker dan een zwembad.

Ik heb een polar loop. Fijn ding kan hem ook om met zwemmen dus zie ik altijd de tijd en hij telt wat stappen. Enige nadeel is dat je het niet kan delen met elkaar. Mocht deze kapot gaan wil ik denk ik een fitbit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
19-07-2018 16:29
Ik heb eerder een fitbit gehad maar het leek alsof die de stappen etc niet goed telde. Ik vond die iig niet zo fijn. Ik ben op zoek naar een horloge die ook bijv je workout kcal berekent etc. Ik had bij de apple watch wel gezien dat hij waterbestendig is, maar weet niet of ermee gaan zwemmen echt veilig is.
Hij bevalt super goed!
Je kunt er gewoon mee zwemmen, heb ik al regelmatig gedaan en ik douche er ook vaak mee. Nog nooit problemen mee gehad. Hij kan ook bijvoorbeeld bijhouden hoeveel baantjes je hebt gezwommen.
Hij houdt het heel nauwkeurig bij. Actieve calorien bij je workout maar ook de totale calorien die je verbrand hebt.
Daarnaast houdt hij de hartslag ook perfect bij want deze is bij mij altijd gelijk als in de sportschool op de apparaten.
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
19-07-2018 17:34
Hij bevalt super goed!
Je kunt er gewoon mee zwemmen, heb ik al regelmatig gedaan en ik douche er ook vaak mee. Nog nooit problemen mee gehad. Hij kan ook bijvoorbeeld bijhouden hoeveel baantjes je hebt gezwommen.
Hij houdt het heel nauwkeurig bij. Actieve calorien bij je workout maar ook de totale calorien die je verbrand hebt.
Daarnaast houdt hij de hartslag ook perfect bij want deze is bij mij altijd gelijk als in de sportschool op de apparaten.
Ja houdt die bij hoeveel banen je gezwommen hebt? Hoe doet die dat dan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-07-2018 17:54
Ja houdt die bij hoeveel banen je gezwommen hebt? Hoe doet die dat dan?
Je moet eerst de baanlengte in meters invullen en zo houdt hij dan bij heoveel banen je gezwommen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
19-07-2018 19:02
Je moet eerst de baanlengte in meters invullen en zo houdt hij dan bij heoveel banen je gezwommen hebt.
Oh dat is ook wel ideaal zeg! Ik raak altijd vanaf de 10 baantjes het aantal kwijt :'). Het klinkt wel positief zeg, dat horloge. Wel erg prijzig dus ik wacht er toch nog even mee. Ik moet ook nog schoolgeld en een andere auto betalen, misschien dat het wat is tegen de kerst aan.

Ik heb vandaag niet zo goed gegeten. We gingen de hele dag naar de efteling toe. Hebben naderhand friet op en ik had er lekkerbekjes bij. Denk de helft van de maaltijd op, kreeg het niet op haha. Buiten het slechte eten wel de 10.000 stappen behaald. 5,3KM volgens mijn iphone. Ook hele boel trappen gelopen van de attracties haha. Morgen weer zwemmen, en/of fitnessen.
Ik heb de Fitbit Charge 2 en met dit model meet wel je activiteit.
Zwemmen kan je er helaas niet mee.

Begin datum van dieeet is voor mij maandag geworden en wil dan alles wat ik heb gegeten bijhouden in de app.
Weet van vandaag niet meer wat ik allemaal heb gegeten..veel amandelpasta iig :-$

Zit wel te twijfelen om aankomende week een low calorie dieet te volgen die ik online (incl boodschappenlijst). Het gaat warm worden en dan eet ik sowieso minder.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag best een goede dag gehad. (Denk ik...?)
Wat vinden jullie?

‘S-ochtends:
Niks want ik heb een keer uitgeslapen tot 11 uur dus ben meteen met de lunch begonnen.

Lunch:
1 xxl nutrition celebration bar (maaltijdreep) ik moet er wel bij zeggen dat ik deze normaal niet zou eten maar heb deze bij mijn bestelling erbij gekregen om te proberen en weggooien vind ik zonde. Aangezien ik niet veel tijd had dacht ik dus wel dat het makkelijk zou zijn om deze een keer te nemen.

Tussendoor:
1 nectarine

Avondmaaltijd:
Bloemkool-room ovenschotel van Maggi met extra bloemkool en ongeveer eenvierde van de schaal gehad en de helft van de aardappels aan m’n vriend gegeven.

Tussendoor 21:15 uur:
1 nectarine

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het erg weinig. Ik mis ook wat zuivel, kaas, vlees(vervangers), peulen of noten. (eiwitten)
Dit ga je denk ik echt niet volhouden. Kun je eens berekenen hoeveel calorieën je vandaag binnen hebt gekregen?

Zeg dit niet om bot te zijn maar echt om met je mee te denken. Het is zonde om zo enthousiast te zijn en dan niet voldoende binnen te krijgen om gezond te worden/zijn/blijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik ben morgen vrij en ben aan het bedenken of ik zal gaan fitnessen of zal gaan baantjes zwemmen voor een uur. Wat kiezen jullie? Misschien wel beide... maar dat zeg ik nu, morgen ochtend heb ik daar geen zin meer in 😂
Vind dit ook weinig maar denk dat het door de room best wat calorieen zijn?
Heb je hierna nog trek Workaholiccc?

Ik eet , althans is de bedoeling weer zo te gaan eten :-) ,high carb low fat.
Kort uitgelegd: meer in volume maar minder calorieen omdat je minder vetten eet.
Ik eet wanneer ik het strikt volg ongeveer 1700 calorieen, geen honger en heb genoeg energie voor de dag.
Is 100% plantaardig maar denk dat als je er af en toe mager vlees bij eet het ook moet lukken.
Als jullie dat willen kan ik wel wat recepten posten
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-07-2018 22:05
Ik vind het erg weinig. Ik mis ook wat zuivel, kaas, vlees(vervangers), peulen of noten. (eiwitten)
Dit ga je denk ik echt niet volhouden. Kun je eens berekenen hoeveel calorieën je vandaag binnen hebt gekregen?

Zeg dit niet om bot te zijn maar echt om met je mee te denken. Het is zonde om zo enthousiast te zijn en dan niet voldoende binnen te krijgen om gezond te worden/zijn/blijven.
Niet erg, juist fijn dat je het zegt!!

In de schotel zat mager gehakt.
Normaal eet ik ‘s ochtends kwark of havermout met melk.
Brood eet ik niet.
Gisteren heb ik volgens myfitnesspal 1181 cal gegeten. Maar ik heb dus de halve dag gemist. Normaal sta ik om 7 uur op en gisteren om 11 uur.
Alle reacties Link kopieren
Meloentje247 schreef:
19-07-2018 23:34
Vind dit ook weinig maar denk dat het door de room best wat calorieen zijn?
Heb je hierna nog trek Workaholiccc?

Ik eet , althans is de bedoeling weer zo te gaan eten :-) ,high carb low fat.
Kort uitgelegd: meer in volume maar minder calorieen omdat je minder vetten eet.
Ik eet wanneer ik het strikt volg ongeveer 1700 calorieen, geen honger en heb genoeg energie voor de dag.
Is 100% plantaardig maar denk dat als je er af en toe mager vlees bij eet het ook moet lukken.
Als jullie dat willen kan ik wel wat recepten posten
Ja inderdaad, volgens fitnesspal 1 portie 759 calorien!! :woa:
Ik heb geen trek gehad erna...

Vandaag ben ik de dag begonnen met kwark en blauwe bessen erin
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, genoeg eten is écht belangrijk. Ik heb een collega gehad die maanden heeft geleefd op 3 shakes per dag (en inderdaad flink afviel) maar zodra ze weer normaal ging eten zat alles er weer snel aan + wat extra kilo's. Het was ook niet aan haar verstand te brengen dat dat niet werkte...

Net een heerlijke traktatie afgeslagen op het werk, en een bak sla mee voor de lunch :) blij met mijn keuzes voor vandaag tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Workaholiccc schreef:
20-07-2018 09:53
Niet erg, juist fijn dat je het zegt!!

In de schotel zat mager gehakt.
Normaal eet ik ‘s ochtends kwark of havermout met melk.
Brood eet ik niet.
Gisteren heb ik volgens myfitnesspal 1181 cal gegeten. Maar ik heb dus de halve dag gemist. Normaal sta ik om 7 uur op en gisteren om 11 uur.
Gelukkig maar!

Nee dan oogde het minder voor mij dan wat het was en een keer uitslapen is alleen maar goed.

Hier ontbeten met skyr en verse aardbeien jammie. Toen naar de sportschool en nu aan de koffie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ben ook fan van skyr, zitten veel eiwitten in. Ik ben geen vleeseter, behalve kip dus eiwitten haal ik dan in ochtend uit skyr😋.
Alle reacties Link kopieren
Challenge:
1- Eet de komende week groenten bij elke maaltijd.
2- Loop elke dag minimaal 10.000 stappen

Voor welke challenge gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren
Min10 schreef:
20-07-2018 13:05
Ben ook fan van skyr, zitten veel eiwitten in. Ik ben geen vleeseter, behalve kip dus eiwitten haal ik dan in ochtend uit skyr😋.
Ja ik ben zelf een vegetariër en moet heel veel eiwitten binnen krijgen op een dag en idd met skyr maak je een goede sprong zo in de ochtend.
Vind eigenlijk alleen de vanille van de lidl lekker dus die sla ik altijd flink in als ik bij de lidl ben.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het killer body boek van fajah lourens aan het lezen, geleen bij de bieb. Alleen perongeluk deel 2 meegenomen ipv deel 1 haha. Vind het alleen al niet echt kloppen. Er staat er 3 lichaamstypes zijn; ectomorf, mesomorf en endomorf. De beschrijving van endomorf vind ik bij mij passen: komt snel aan, hoog vetpercentage en trage stofwisseling. Nu staat bij kcal behoefte berekenen: endomorf is gewicht x 26.
Nou ik weeg 107.2 vandaag, x26 is 2787 kcal. Ik geloof niet dat het slim is om zoveel kcal te eten :’).

Ik ben vanochtend trouwens gaan fitnessen!
Min10 schreef:
20-07-2018 13:08
Challenge:
1- Eet de komende week groenten bij elke maaltijd.
2- Loop elke dag minimaal 10.000 stappen

Voor welke challenge gaan jullie?

Meer op koolhydraten letten en alcohol/calorievrije drankjes bedenken. Dieet gaat prima maar alcoholische versnaperingen bij sociale gelegenheden blijft een valkuil voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven