Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Kennen jullie trouwens de fjord crackers? Amper koolhydraten en geschikt voor de zoete en hartige trek. Kost maar 45 cent per pakje. Hartige trek;

Fjordje met een lik pizza quick saus en tomaat/kaas in de magnetron. Fjord met roomkaas, tomaat, sla, kipfilet.

Zoete trek;

Fjord met een halve appel in schijfjes, wat kaneel en zoetstof in de magnetron. Heb nog veel meer recepten en je kan er eindeloos mee varieeren. Je mag tot 4/6 fjordjes met koolhydraat arm beleg per dag. Vult goed en stilt de trek en het beleg is redelijk gezond. Tussendoor of bij de borrel maak ik ook weleens 2 eieren met een uitje, slasaus en massala.


Als ontbijt bv een appel in stukjes in de magnetron met wat kaneel en zoetstof in de magnetron en daar 200 ml volle yoghurt op met een verkruimeld fjordje erdoor. Echt lekker, gezond en erg vullend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dag begon vandaag goed.

Ben begonnen met limoen kwark van campina, 250 gr met blauwe bessen.
Daarna ben ik gaan sporten in de sportschool.
Als lunch een shake van xxl nutrition aangemaakt met melk en een nectarine.
Toen (recreatief) gaan zwemmen. Daar kreeg ik honger en besloot om salade te bestellen maar bij het restaurant aangekomen bleken ze alleen maar dingen uit de frituur te hebben. Ik heb 5 bitterballen en 6 broccolinuggets gehad. Maar ooooh, wat voel ik me hier slecht over zeg! :(

Nu als avond eten weer bloemkool-room-gehakt ovenschotel gegeten. (was nog over van gisteren)

Dus opzich een prima dag, maar voel me echt slecht over het eten bij het zwembad. Ik denk dan achteraf had ik maar alleen die bitterballen gepakt of een waterijsje ofzo. Pfff

Als laatst wil ik even zeggen dat ik trots op jullie ben, ik lees hier zo’n goede verhalen en dat motiveert mij ook. TOPPPIIEEE!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag weer gefitnesst (?). Vandaag was mijn 4e keer sport van deze week. 2 keer gezwommen en 2 keer gefitnesst. Best veel voor mijn doen met mijn gewicht ook. Hoop dat dat een beetje compenseert voor vandaag. Heb 's ochtends (half 11) havermout met appel, kaneel, rozijntjes en yoghurt op. Rond half 3 heb ik een kleine portie kibbeling op van de markt. En als avondeten een tonijn pizza. Ik ga strakjes rond half 9 denk ik een bakje yoghurt met banaan pakken, aangezien de banaan bijna overrijp is.
Dit weekend moet ik beide dagen werken dus weet nog niet of ik kan sporten dan.
Workaholiccc , neem voortaan iets mee in een koeltas. Vooruitzien is macht!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik praat liever niet over deze week. :thunder: Volgende week met goede moed weer verder.
Verdorie, toen ik 20 was kon ik mij op een crackertje uithongeren voor een dag en nu MOET ik eten hebben.
Ik geloof dat ik eerst van eten moet afkicken. :-?
Alle reacties Link kopieren
Demi, wat goed van je, vier keer wezen sporten!

En ik ga mee met de tip van buufie, neem wat eten mee zodat je geen verkeerde keuzes hoeft te maken.

Mijn gewicht is deze ochtend 75.9 kg. Gisteravond weer overstag gegaan voor wat chips (moet het echt niet in huis hebben :facepalm: )
Vandaag gaan we naar een festival, dan wordt dus véél lopen en water drinken en iets minder gezonde keuze qua eten. Morgen als ik opsta weer op de weegschaal. Deze week dan toch om en nabij een kilo afgevallen :) hopelijk zet deze trend zo door!

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Aardbei-banaan schreef:
21-07-2018 08:24
Demi, wat goed van je, vier keer wezen sporten!

En ik ga mee met de tip van buufie, neem wat eten mee zodat je geen verkeerde keuzes hoeft te maken.

Mijn gewicht is deze ochtend 75.9 kg. Gisteravond weer overstag gegaan voor wat chips (moet het echt niet in huis hebben :facepalm: )
Vandaag gaan we naar een festival, dan wordt dus véél lopen en water drinken en iets minder gezonde keuze qua eten. Morgen als ik opsta weer op de weegschaal. Deze week dan toch om en nabij een kilo afgevallen :) hopelijk zet deze trend zo door!

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Dat is inderdaad een goede tip, dank jullie!!
Op festivals hebben ze vaak ook saladebars en andere dingen als alleen vettig eten, misschien een idee voor jou?

Wij gaan dit weekend naar Tilburg kermis, dus dat wordt ook een lang stuk wandelen :)
Alle reacties Link kopieren
Buufie66 schreef:
20-07-2018 17:33
Kennen jullie trouwens de fjord crackers? Amper koolhydraten en geschikt voor de zoete en hartige trek. Kost maar 45 cent per pakje. Hartige trek;

Fjordje met een lik pizza quick saus en tomaat/kaas in de magnetron. Fjord met roomkaas, tomaat, sla, kipfilet.

Zoete trek;

Fjord met een halve appel in schijfjes, wat kaneel en zoetstof in de magnetron. Heb nog veel meer recepten en je kan er eindeloos mee varieeren. Je mag tot 4/6 fjordjes met koolhydraat arm beleg per dag. Vult goed en stilt de trek en het beleg is redelijk gezond. Tussendoor of bij de borrel maak ik ook weleens 2 eieren met een uitje, slasaus en massala.


Als ontbijt bv een appel in stukjes in de magnetron met wat kaneel en zoetstof in de magnetron en daar 200 ml volle yoghurt op met een verkruimeld fjordje erdoor. Echt lekker, gezond en erg vullend.
De fjorden crackers ken ik niet, maar ik zal in de winkel eens kijken. Klinkt lekker namelijk!

Zo te zien ben je goed bezig!!
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
20-07-2018 18:58
Ik heb vandaag weer gefitnesst (?). Vandaag was mijn 4e keer sport van deze week. 2 keer gezwommen en 2 keer gefitnesst. Best veel voor mijn doen met mijn gewicht ook. Hoop dat dat een beetje compenseert voor vandaag. Heb 's ochtends (half 11) havermout met appel, kaneel, rozijntjes en yoghurt op. Rond half 3 heb ik een kleine portie kibbeling op van de markt. En als avondeten een tonijn pizza. Ik ga strakjes rond half 9 denk ik een bakje yoghurt met banaan pakken, aangezien de banaan bijna overrijp is.
Dit weekend moet ik beide dagen werken dus weet nog niet of ik kan sporten dan.
Goed bezig hoor !
Kibbeling is helemaal niet erg op z’n tijd, daar zitten goede vetten in. Alleen het korstje erom heen is wat minder maar voor een keer niet erg.
Jammer van de pizza maar 1 voordeel, het is wel vis dus 1 van de beste keuzes als je toch voor pizza ging. ;)
Alle reacties Link kopieren
Rubella schreef:
20-07-2018 19:42
Nee, ik praat liever niet over deze week. :thunder: Volgende week met goede moed weer verder.
Verdorie, toen ik 20 was kon ik mij op een crackertje uithongeren voor een dag en nu MOET ik eten hebben.
Ik geloof dat ik eerst van eten moet afkicken. :-?
Kom op, volgende week gaat het vast beter!! Je kunt dit!

Op een crackertje uithongeren is ook niet bepaald goed. Heb gehoord dat als je te weinig eet of helemaal niks eet je lichaam vet juist gaat opslaan als reservere stof.

Wat eet je zoal op een dag, misschien dat we kunnen helpen met ons inzicht?
Alle reacties Link kopieren
Zonde Rubella maar bedenk maar dat uithongeren ook niet de manier is om verantwoord af te vallen.

Workaholiccc (mag ik dat voortaan afkorten naar work van je?)
jammer van die bitterballen, het is mij al vaker opgevallen dat zwembaden veel vet verkopen. Bij ons zwembad was laatst een enquête en blijkbaar hebben veel mensen dit aangegeven want komend seizoen gaan ze meer verantwoorde dingen verkopen las ik.

Aardbei-bananaan
Ow wat leuk naar een festival! Daar hebben ze tegenwoordig meestal ook wel wat gezondere (gegrilde) opties. Ik vind dat meestal ook erg leuk want vaak staan er ook voldoende vega(n) opties.

Deeeemilove
Zo jij bent lekker bezig geweest zeg deze week hartstikke goed hoor. En het eten valt reuze mee je moet ook wel (gezonde) vetten binnen krijgen.

Allen,
Ik heb als hobby al 2 jaar pokemon go spelen. Dat doe ik lopend of op de fiets dus bijna iedere avond fiets ik met mijn man (met droog weer) een km of 15 om pokemon te spelen. Dat werkt echt erg lekker moet ik zeggen.
Eerst gingen we met de auto maar sinds we beiden een elektrische fiets hebben fietsen we dus. Vanmiddag is er een speciaal event met pokemon en gaan we met de lokale pokemon groep fietsen hiervoor. Heb er wel zin in.

Vanmorgen naar de sportschool gegaan. Gisteren was ik mijn astma medicatie vergeten te nemen voor vertrek en toen had ik echt een matige workout. Vandaag wel genomen en ging zoveel beter!

Morgen ga ik stappen zetten om een rommelmarkt ik hou daar zo van he. Ik had een tijdje terug in een winkel nieuwe disney films gekocht voor 1 euro! Heb er veel gekocht en te koop gezet daar heb ik al veel winst op. Alles wat ik aan dit soort dingen verdien doe ik in een apart tasje met geld wat ik uit "mag" geven op rommelmarkten.
Vorige week was ik bij een rommelmarkt en er was onwijs veel kleding 5 voor 1 euro. Het was echt goed zoeken maar heb voor 6 euro kleding gevonden. Een deel draag ik nu, een deel kan ik hopelijk over een tijdje aan (waaronder echt een geweldig leuke jas, precies mijn smaak helemaal heel en schoon niet te geloven voor 20 cent!) maar een deel heb ik te groot gekocht en te koop gezet voor 3 euro per stuk. Heb nu al voor 9 euro verkocht. Dus al 3 euro winst en een heleboel kleding gratis.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal gaf vanochtend 106,5 aan!! De 4x sporten deze week heeft daadwerkelijk wat gedaan. Het is al vaker gebleken dat ik erg veel moet sporten om af te vallen, maar dit bewijst het al wel. Ik ben nu totaal 4,1 kg kwijt sinds mijn hoogste gewicht. Ik bleef al een paar maanden hangen op de 107 kg, kwam er telkens maar niet onder!

Ik moet dit weekend, en de komende week erg veel werken dus aankomende week zal er niet veel sport bij in zitten. Ik hoop dat ik dan niet meteen weer terug naar de 107 ga.
Ik haak wat laat in maar ik wil meedoen! Baal zo van mijn lichaam, sporten gaat niet meer door lichamelijk klachten en daardoor flink aangekomen. Maar het eetpatroon moet beter kunnen en dus ook afvallen.

Ik denk dat elke week je gewicht in het tabel een aardige stok achter de deur is. En jullie ideeën en ervaringen.
Ik ben 45+, 113 kilo en 187 lang.
Qua eten ga ik echt goed. Maar dat heeft echt wel deels met ervaring te maken dus honger heb ik niet. Integendeel; ik eet meer dan als ik niet aan de lijn ben. Van de week wel een aantal keren gezondigd met verschillende soorten bier. Merk gelijk dat ik daar van stil ga staan. Normaal gesproken kwam ik dan aan want zin in pizza, kapsalon en Mc. Dus de schade is beperkt gebleven.


Ik zal morgen mijn gewicht doorgeven want ik ga morgen een week bij mijn dochter logeren die op ploffen staat van haar 3e kindje. Ze is op mijn verjaardag uitgerekend, hoe leuk is dat? Eten wordt dan wel een dingetje ivm verschillende culturen. Veel Surinaams en Portugees. Heerlijk maar ozo lastig nu!


Kleding vind ik ook lastig. Ik heb niet veel zomerkleding en merk dat alles los begin te zitten. Wil echt pas wat nieuws kopen als er 20 kg af is. Dochter woont in 010 met heel veel leuke goedkope winkeltjes waar ik vorige keer redelijk leuke jurkjes zag voor 5 euro. Dat is nog te doen. Primark staat ook in de planning, een keer geweest in Londen maar daar vond ik het aanbod niks aan en echt niet goedkoop. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
21-07-2018 11:05
Zonde Rubella maar bedenk maar dat uithongeren ook niet de manier is om verantwoord af te vallen.

Workaholiccc (mag ik dat voortaan afkorten naar work van je?)
jammer van die bitterballen, het is mij al vaker opgevallen dat zwembaden veel vet verkopen. Bij ons zwembad was laatst een enquête en blijkbaar hebben veel mensen dit aangegeven want komend seizoen gaan ze meer verantwoorde dingen verkopen las ik.

Aardbei-bananaan
Ow wat leuk naar een festival! Daar hebben ze tegenwoordig meestal ook wel wat gezondere (gegrilde) opties. Ik vind dat meestal ook erg leuk want vaak staan er ook voldoende vega(n) opties.

Deeeemilove
Zo jij bent lekker bezig geweest zeg deze week hartstikke goed hoor. En het eten valt reuze mee je moet ook wel (gezonde) vetten binnen krijgen.

Allen,
Ik heb als hobby al 2 jaar pokemon go spelen. Dat doe ik lopend of op de fiets dus bijna iedere avond fiets ik met mijn man (met droog weer) een km of 15 om pokemon te spelen. Dat werkt echt erg lekker moet ik zeggen.
Eerst gingen we met de auto maar sinds we beiden een elektrische fiets hebben fietsen we dus. Vanmiddag is er een speciaal event met pokemon en gaan we met de lokale pokemon groep fietsen hiervoor. Heb er wel zin in.

Vanmorgen naar de sportschool gegaan. Gisteren was ik mijn astma medicatie vergeten te nemen voor vertrek en toen had ik echt een matige workout. Vandaag wel genomen en ging zoveel beter!

Morgen ga ik stappen zetten om een rommelmarkt ik hou daar zo van he. Ik had een tijdje terug in een winkel nieuwe disney films gekocht voor 1 euro! Heb er veel gekocht en te koop gezet daar heb ik al veel winst op. Alles wat ik aan dit soort dingen verdien doe ik in een apart tasje met geld wat ik uit "mag" geven op rommelmarkten.
Vorige week was ik bij een rommelmarkt en er was onwijs veel kleding 5 voor 1 euro. Het was echt goed zoeken maar heb voor 6 euro kleding gevonden. Een deel draag ik nu, een deel kan ik hopelijk over een tijdje aan (waaronder echt een geweldig leuke jas, precies mijn smaak helemaal heel en schoon niet te geloven voor 20 cent!) maar een deel heb ik te groot gekocht en te koop gezet voor 3 euro per stuk. Heb nu al voor 9 euro verkocht. Dus al 3 euro winst en een heleboel kleding gratis.
Tuurlijk, work is goed haha.

Wat slim van je van die rommelmarkt.

Ik speel sinds een maand ook pokemon go, in de hoop dat ik er verslaafd aan raak en meer ga wandelen hihi.
Alle reacties Link kopieren
heivlinder schreef:
21-07-2018 14:07
Ik haak wat laat in maar ik wil meedoen! Baal zo van mijn lichaam, sporten gaat niet meer door lichamelijk klachten en daardoor flink aangekomen. Maar het eetpatroon moet beter kunnen en dus ook afvallen.

Ik denk dat elke week je gewicht in het tabel een aardige stok achter de deur is. En jullie ideeën en ervaringen.
Ik ben 45+, 113 kilo en 187 lang.

Leuk, welkom!! Ik zal je in de tabel erbij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Buufie66 schreef:
21-07-2018 14:31
Qua eten ga ik echt goed. Maar dat heeft echt wel deels met ervaring te maken dus honger heb ik niet. Integendeel; ik eet meer dan als ik niet aan de lijn ben. Van de week wel een aantal keren gezondigd met verschillende soorten bier. Merk gelijk dat ik daar van stil ga staan. Normaal gesproken kwam ik dan aan want zin in pizza, kapsalon en Mc. Dus de schade is beperkt gebleven.


Ik zal morgen mijn gewicht doorgeven want ik ga morgen een week bij mijn dochter logeren die op ploffen staat van haar 3e kindje. Ze is op mijn verjaardag uitgerekend, hoe leuk is dat? Eten wordt dan wel een dingetje ivm verschillende culturen. Veel Surinaams en Portugees. Heerlijk maar ozo lastig nu!


Kleding vind ik ook lastig. Ik heb niet veel zomerkleding en merk dat alles los begin te zitten. Wil echt pas wat nieuws kopen als er 20 kg af is. Dochter woont in 010 met heel veel leuke goedkope winkeltjes waar ik vorige keer redelijk leuke jurkjes zag voor 5 euro. Dat is nog te doen. Primark staat ook in de planning, een keer geweest in Londen maar daar vond ik het aanbod niks aan en echt niet goedkoop. Ben benieuwd!
Morgen je gewicht doorgeven is goed hoor, geen probleem!
Wat leuk van je dochter, en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Qua eten zou ik gewoon lekker mee eten, alleen kleinere porties opscheppen.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan jullie:

Maandag is de eerste dag dat we gaan wegen. Vinden jullie het een leuk idee dat ik de tabel op volgorde zet van het meest afgevallen? Voor mij zou het wel motiverend maar kan wel begrijpen dat het ook demotiverend kan werken, dus graag jullie mening.
Voor mij zou dat prima werken, ben nogal competitief ingesteld. Maar kan me idd ook voorstellen dat het voor anderen demotiverend kan werken. Ik ben voor!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor is prima om in volgorde te zetten!
Extra stimulans!

Tot nu toe gaat mijn week redelijk goed ben alweer bijna een kilo afgevallen dus ik hoop maandag een goede score door te geven ;-)

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemáál,

Fijn om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn. Ik heb vandaag patatjes gegeten dus ik ga morgen even extra gezond eten en wat extra beweging pakken.

Hebben jullie tips om savonds wat minder (ongezond) te eten? Savonds negeer ik mijn eerder gesteld doelen compleet en eet zo, (oeps) iets lekkers. Normaal heb ik die dingen niet huis. Maar er was veel te veel over van de verjaardagen. XD
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Wat leuk buuffie 66! Ik hoop voor je dochter dat het kindje niet lang meer op zich laat wachten. Hoogzwanger tijdens een hittegolf is niet fijn

Ik ben vandaag begonnen met gezond eten en een uur flink cardio.
Ging goed.
Heb besloten om op een gezonde manier af tevallen, dus geen crashdieten tussendoor.
Mijn doelen zijn: 5x per week cardio en bijhouden wat ik eet.
Jillzred schreef:
21-07-2018 19:27

Hebben jullie tips om savonds wat minder (ongezond) te eten? Savonds negeer ik mijn eerder gesteld doelen compleet en eet zo, (oeps) iets lekkers. Normaal heb ik die dingen niet huis. Maar er was veel te veel over van de verjaardagen. XD
Bedoel je met het avondeten of daarna?
Alle reacties Link kopieren
Jillzred, Snaaien in de avond betekend bij mij meestal dat ik overdag niet voldoende (eiwitten) gegeten heb.
Ik deed wel vaak gewoon lekker verschillende groenten met een mager dipje. Soms ook wat vega kip erbij echt een soort feestje ervan maken.
Vroeger keek mijn neefje daar altijd erg naar uit haha.

Ik ben over een paar weken jarig en koop nu alvast dingen in de aanbieding. Dus er ligt nu chips, nootjes, kaas en pinda sticks en slik allemaal borrel chocolaatjes in de kast. Gelukkig taal ik er niet meer naar sinds mijn maagverkleining maar snap je verleiding heel goed.
Overigens heb ik een doosje ferrero rocher gekocht. Normaal vond ik dat veel te duur want in een paar dagen opgesnoept tussendoor. Nu doe ik al 2 maanden met een klein doosje. Heel heel soms pak ik er 1 en ga er dan echt voor zitten.
Dus als je wat neemt neem er dan echt de tijd voor en eet bewust.
Mijn diëtiste zei altijd: eten in jezelf weggooien is nog steeds weggooien. Dit maakte het voor mij iets makkelijker om eten weg te gooien of indien nog dicht en houdbaar weg te geven.

Ik heb zojuist een soort ijsje gemaakt. Had tijdje terug ijshouders gekocht bij de lidl. Heb nu diepvriesfruit gemixt met magere yoghurt en dat ingevroren ben benieuwd!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Meloentje247 schreef:
21-07-2018 20:48
Bedoel je met het avondeten of daarna?
Daarna :D
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven