Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
mijn eetbuien zijn er zo nu en dan en daar baal ik flink van. Net even gesport, wilde ook niet echt goed.
donderdag maar even een schop onder mijn kont van mijn coach en kijken hoe verder. Ben eerlijk gezegd ook wel wat uit gegeten op de producten. Maar eens horen of zij nog goeie ideeën heeft
Alle reacties Link kopieren
Diverse nieuwjaarsborrels waren best ´light´ :yes:
Alleen de snoeppot raakt maar niet afgeschaft op het werk en ik vul hem graag aan....

Weegochtenden zitten ook niet erg in mijn systeem, maar ik merk wel eens wat aan mijn kleding, ondanks cyclus :)

Het blijft voor mij vooral een punt om (weer) regelmatig te blijven eten ongeacht of ik vrij ben (werk dwingt meer ritme af) en wat minder kant-en-klaar in het kader van hernieuwde plastic-challenge... En weer wat vaker lopen van station naar huis (via supermarkt).
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Vandaag gaf de weegschaal 113,7 kilo aan, 1,7 kilo minder dan vorige week. Ik ben tevreden.

Ik vond het erg moeilijk deze week, ik merk dat ik ongemerkt van alles in mijn mond stop. Als er een schaal koek of een snoeppot staat dan zit het al zo in mijn mond en tijdens het kauwen gaat pas het alarmbelletje af, joehoe denk aan je dieet!!! Nou het zijn vast aanloopproblemen en het moet nog even wennen. Verder heb ik deze week veel gewandeld waar ik ook van genoten heb.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Senseo.
Bij mij is de stand 110, niet heel veel eraf, maar in elk geval weer op de goede weg na een dipje vorige week.
Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier best een prima week gehad.
Nieuwe gewicht 103.2 dus weer 1.8kg afgevallen heel blij mee.
Heb weer wat meer gewandeld. Sporten helaas niet helemaal gelukt zoals ik wilde. Had een erg drukke week op het werk dus was na nachtdiensten echt te moe om nog te sporten en tot mijn grote verbazing ook heel lang geslapen ipv vroeger wakker zoals meestal.

Senseo heel herkenbaar. Op werk is er ook altijd wel iets te snoepen en dan gaan collega's wel eens rondje langs met de koekjes of snoepjes of dropjes die er liggen. En voor ik het weet heb ik toch weer gepakt..
Hier een bagger week gehad, alles wat los en vast zat heb ik opgegeten. Zaterdag ongesteld geworden, dus verklaarbaar. Vandaag de knop weer om :)
Toch maar op de weegschaal gaan staan en een hele mooi terechte dikke +2,4 kg, of te wel 111.6. volgende week wil ik dat er sowieso weer af, voornamelijk vocht natuurlijk van al het lekkere snoepen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen wees de weegschaal 83,5 aan, dus weer lekker op de goede weg :yes: Vanmorgen al een stuk gewandeld en vanmiddag weer sporten.

Ikvraaghet, je mag de snoeppot best aanvullen, als jij maar niet degene bent die hem hebt leeg gegeten... ;-) Moeilijk lijkt me, als die zo onder handbereik staat.

Friezinnetje, balen dat je af en toe eetbuien hebt. Ik ook hoor, ik denk voor iedereen hier wel herkenbaar. Had je coach nog goede ideeën?

Senseo, goed bezig!

Sunshine, ook een mooi resultaat!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
ben niet bij mijn coach geweest, want ze was ziek. Vrijdag een nieuwe poging.
Weegschaal stond vanmorgen op 97,1 Wat aangekomen dus
Hi, over het algemeen allemaal goed bezig! Herkenbaar Fitmama, ik had ook eetbuien en ook ongesteld en ook nog eens veel buiten gewerkt. Ook vandaag de hele dag in de kou en als ik dan weer warm binnen ben krijg ik gewoon honger. Dus dubbelop eet zin. Helaas 99 kg, maar verklaarbaar. Volgende keer beter.

Goed bezig Senseo, goed dat je opmerkt dat je een eetbui hebt. Nu nog wanneer op de dag heb je er last van en wat doe je dan. Fijn dat je geniet van wandelen!

Wow, Sunshine!
gisteren totaal geen zin om te sporten, zou vanavond gaan, maar ben halverwege maar omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-01-2019 20:13
gisteren totaal geen zin om te sporten, zou vanavond gaan, maar ben halverwege maar omgekeerd.
Waarom ben je omgekeerd, vanwege de sneeuw of geen zin?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij! Gisteren woog ik 88 kilo dat is 2,5 kilo eraf in een week.
Zal combinatie zijn van naar de wc gaan en echt goed opletten en weer veel bewegen.
Gisteren gaan sporten, vandaag gezwommen, donderdag weer sportschool, vrijdag zwemmen en zaterdag weer sporten.

88 kilo dat betekend zoveel voor mij omdat:

- ik nu ruim 60 kilo ben afgevallen
- mijn BMI nu onder de 30 is dus "gewoon" overgewicht
- ik nu minder weeg dan op mijn laagste gewicht sinds ik volwassen ben
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wow, Ibi, wat goed, gefeliciteerd. Van zulke getallen kan ik echt alleen maar dromen.
Daar mag je trots op zijn!
Juultje schreef:
22-01-2019 20:24
Waarom ben je omgekeerd, vanwege de sneeuw of geen zin?
Vanwege de sneeuw, had er wel zin in. Maar moet totaal 15 km rijden, en er lag toch een beste laag sneeuw. Als het iets was, wat beslist moet, was ik doorgereden, maar nu niet. Kijken of het morgenavond beter is
Goed bezig Ibi! super
Alle reacties Link kopieren
Super goed Ibi!! Heel knap.
Wauw wat goed Ibi.

Hier is de motivatie wat minder. Veel pijn van reuma dus bewegen is niet altijd prettig. 's Ochtends gaat het redelijk en probeer met Nederland in Beweging mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zo benieuwd naar morgenochtend de weegschaal. Vorige week natuurlijk 2,5 kilo eraf en ben een beetje bang dat mijn lijf me terug fluit en ik juist wat aangekomen ben.

Het eten en bewegen is wel goed gegaan deze week moet ik zeggen dus daar ligt het niet aan iig.

Ow ja nederland in beweging kan ik ook wel weer eens doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

sorry is al heel lang geleden dat ik hier ben geweest. Intussen natuurlijk feestdagen gehad en een nieuwe baan en extra cursussen waardoor ik daar veel tijd mee kwijt ben. Ik zie weer prachtige resultaten en Ibi wat een mijlpaal echt waanzinnig! Groot voorbeeld.

Hier na weken van dip en zelf weer wat aangekomen weer sinds 2 weken op de goede weg. Huidige gewicht 112,4 dus nog 4 ons tot de eerste 15 kilo die eraf is.
Mijn volgende doel is de 107/108 want dat houdt in dat er 15% van lichaamsgewicht al af is.
Ik heb nu ook enorm doel voor ogen. Ik zou heel graag een kindje willen maar met overgewicht is dat lastiger en er zitten gewoon meer risico's aan vast. Ik start binnenkort met 6 maanden lifestyle coaching ook als stok achter de deur. Uiteindelijk doel is onder de BMI van 30 te komen maar dat is nu nog ruim 20 kilo dus we pakken deel bij deel.

Stap 1: de 112 (-15 kilo), stap 2 17 (-155) en stap 3: eindelijk weer in de enkele cijfers. Ik heb ook als extra doel dat ik graag in de zomer als een vriendin trouwt een leuk jurkje bij Steps wil passen :)

Aan iedereen die het nu moeilijker heeft, kom op! We can do it!
Alle reacties Link kopieren
Potjepindakaas: heel lastig altijd om door te gaan als je zo druk bent met een nieuwe baan enzo.
Je hebt mooie doelen gesteld. Ook herkenbare doelen want ook wij zouden graag in het najaar willen proberen zwanger te worden en inderdaad daar is wel een gezonder gewicht voor nodig. Ik ben benieuwd hoe je lifestyle coaching is en bevalt.

Hier ook erg benieuwd naar morgen. Mijn week is slecht begonnen met 2x uiteten. Heb er wel op proberen te letten weinig koolhydraten te eten dus geen stokbroodje vooraf en niet heel veel frietjes. Moet er wel bijzeggen dat ik het idee heb dat door de kleinere porties mijn maag weer wat kleiner is geworden want ik zat best snel vol. Eten ook niet allemaal op heb gekregen terwijl ik normaal wel door at tot het op was want anders is het zonde.. dus ben best wel een beetje trots op mezelf dat ik die mindset nu een beetje heb kunnen veranderen.
ik ben vrijdag bij een coach geweest, mijn eigen nog steeds ziek. Kon gelukkig naar een collega van haar.
Eerst afgesproken dat ik naar 1200 kcal programma ga, dit betekend dat ik smorgens 1 produkt neem, met de lunch 1 samen met glas zuivel, 's avonds een warme maaltijd mag (veel groente, mager vlees en beetje koolhydraten) en dan kan ik nog een product nemen (evt verdeeld over de dag, in programma zitten repen).
Eens kijken hoe dat gaat. Ga er vanaf morgen weer voor.
Net nog lekker een uur gewandeld, morgenavond weer sporten.

Succes alle anderen,
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Friezin wat weinig 1200 kcal? hoe ziet dan een doorsnee dag eruit? en qua sport en beweging?
Ik heb zelf een stappenteller om en wil minimaal 10.000 stappen per dag halen. Moet zeggen dat ik dat meestal (zeg 1x per 2 weken niet) haal, en vaak nog erboven. Daarnaast sport ik meestal 3 a 4 uur intensief per week en daarnaast elke lunch een wandeling en fietsen naar mn nieuwe baan (2x 20 minuten) ik probeer nu door de weeks rond de 1500 kcal uit te komen en weekend wellicht wat extra. Ook de sportdagen kijk ik wat mijn lijf aangeeft (en dan op een eerlijke manier en niet luisteren naar het chocoladevragende monstertje)

Het gaat nu sinds juni niet mega hard maar wel gestaag en dat is wat ik graag wil. Ik heb zovaak gecrasht nu eens op de gezonde manier
de strenge weken, zit ik op 800 kcal per dag.

Ik werk 4 dagen, sport 2 keer per week, maar loop 2 dagen per week op mijn werk ook veel. En ik wandel nog 2-3 keer per week een uur.
Ik val af met Straight away. Dit houdt in, dat ik nu dus smorgens een shake neem, koffietijd een halve reep, smiddags soep of maaltijd van hun, als ik thuis kom een halve reep en dan nu dus een maaltijd zelf. Verder 3 liter water drinken en dan nog een glas zuivel.
Bij het strenge, heb je savonds geen eigen maaltijd, maar ook een produkt van hun.
Als ik op gewicht ben, dan ga ik langzamerhand weer naar helemaal 'gewoon' eten. Dit ook allemaal nog onder begeleiding van mijn coach.
Ben in 30 weken 40 kilo afgevallen. En ik kan aardig op gewicht blijven, maar er moet nog 7-8 kilo af.
Ken meer die dit gedaan hebben en die blijven ook goed op gewicht.
Veel zeggen nu ook: ja maar als je weer gewoon gaat eten, dan kom je weer aan. Euh, als ik weer zo ga eten, als ik hier voor deed, ja dan kom ik weer aan. Maar hou ik me aan de adviezen die ik nu mee krijg, dan niet. Maar het blijft natuurlijk lastig!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer gewogen, ik heb er een potje van gemaakt deze week, 115,8, flink aangekomen dus.

Verjaardag, uit eten, afscheid van collega op het werk en gewoon overal vrolijk aan meegedaan, tel daarbij ook nog even 3x vreetaanval op en dan nog hopen dat de schade mee zal vallen terwijl je weet dat je te weinig gelopen hebt (sneeuw en regen) Nou goede wake up call weer even.

Ik ben er wel achter dat de vreetbui wordt ingeluid door een misstap, met name met suiker. Dit kan 1 dropje zijn, het lijkt wel of mijn lichaam wakker schrikt en denkt MEERMEERMEER!!! en dan volgt dropje 2, 3, 4 enz. Het is haast obsessief...

Gelukkig gaat bij vele anderen wel goed!

IBI gefeliciteerd met je resultaat, heerlijk dat je onder je volwassene ooit gewicht zit.

Friezin wat een resultaat 40 kilo, fantastisch dat je het volhoudt zo. Wat een metamorfose zal je hebben ondergaan.

Voor alle andere zet hem op. We kunnen het!
Ik doe mijn best
verslapen, dus geen tijd gehad om te wegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven