Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Owja ik ben afgelopen maandag begonnen dus dat is mijn startdatum. 4 februari.
Alle reacties Link kopieren
Welkom minibaby en hraesvelgr!
Hopelijk vinden jullie hier de steun en motivatie.

Hoe gaat het tot nu toe bij jullie beide? Al mooi resultaat hraesvelgr!

Hier vandaag helemaal Gelukkig. Na deze week heel veel sporten en echt goed op mijn eten gelet woog ik vanmorgen 99.9 :cheer: eindelijk sinds jaren weer onder die 100!! Zo blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Sunshine: het gaat erg goed vanmorgen gewogen en gemeten. Weet nu 95 kg ipv 95,9 en ben een cm kwijt qua omvang dus ik ben blij haha.

Gefeliciteerd met je doel om onder de 100 te komen, echt heel erg knap 😀
Lekker niet Sunshine?! Welkom Minibaby, dapper om eerst alle bladzijden te lezen, succes.

Hier voor het eerst weer 97 en een beetje op de weegschaal. Die getallen lang niet gezien. Ben alleen bang dat de werkdagen van gisteren en vandaag roet in het eten gooien en dan het weekend er nog bij met onder andere mijn verjaardag. Hmm ga mijn best doen maar wil wel een taartje :hyper:
Ik moest vandaag naar mijn coach, ,maar niet geweest want ziek.
Gisteren enorm hard gewerkt ondanks dat ik toen ook al niet helemaal fit was. Ibuprofen heeft me de dag doorgeholpen. En de hele dag met eten bezig geweest, moest een oosters buffet maken voor 50 personen. Dus hier en daar wat proeven, maar toen ik aan het eten toe was er niet veel van gehad.
Nog niet op de weegschaal gestaan, maar verwacht niet dat ik afgevallen ben.

*kan iemand de knop even voor mij vinden?*

Welkom aan de nieuwe meeschrijvers en veel succes
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan de nieuwe schrijvers!

Beterschap friezinnetje, wat balen dat je je zo voelt.

Ik heb me weer laten wegen en meten bij de sportschool. De combinatie van meer eiwitten eten en drinken en sowieso meer drinken heeft goed uitgepakt.
In 5 weken tijd: 3 kilo eraf, 3 cm borst eraf, 3 cm middel eraf, 1 cm heup, 2 cm dijen, 3 cm armen. Verder: spiermassa met maar liefst 3% toegenomen, vet% met 6!% afgenomen en vocht van 44 naar 48.8.

Erg erg tevreden en dat ondanks weinig sporten.
Ik heb een maagzweer en moet daar behoorlijk pittige medicatie tegen slikken waar ik erg duizelig en moe van wordt. Het eten gaat vrijwel helemaal goed maar bewegen/sporten gaat even wat minder.

Hoop maandag gelijkgebleven te zijn maar vermoed iets erbij om eerlijk te zijn.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal.
Het lijkt hier ineens erg rustig te zijn, terwijl toen ik alle berichten las het toch wel actief leek.
Ik ben niet echt met een dieet bezig maar eet sowieso geen brood meer naja max. 1x per week en eet max. 1x per dag een lekkernij. Sindsdien voel ik mij veel energieker en heb geen last van mijn buik meer dus dat is al een hele vooruitgang. Had mij al eerder gewogen volgens mij was het donderdag of vrijdag en was ik al wat afgevallen en cmters kwijt. Ben benieuwd hoe dat morgen eruit ziet. Ik heb ook een stappenteller besteld en was vrijdag binnen gekomen en ben er erg blij mee. Nu zie ik pas hoeveel ik eigenlijk al loop in huis met 2 kleine kinderen erbij. Ik loop gemiddeld 8000 stappen per dag alleen al in huis dus beweging krijg ik wel ondanks dat ik niet sport. Sporten kan ik ook neit helaas en fietsen alleen met mooi weer en op een elektrische fiets. (Alelen ik heb een mama fiets en dit was de enige waar zitjes op konden maar deze fiets erg zwaar dus baal ervan en pak dan ook niet de fiets) zodra de jongste zelf kan fietsen wil ik een normale elektrische fiets hebben en wel vaker de fiets pakken. Ik ga ook beginnen met werken bij de Kruidvat (wanneer ik begin krijg ik aanstaande week te horen) en ook daar zal ik genoeg beweging krijgen. Dus vol goede moed haha
Alle reacties Link kopieren
Hier heel blij! Weeg vandaag 99.3kg dus ben nu zo'n 10kg kwijt op 100g na :cheer:

Minibaby: fijn dat je al merkt dat het beter met je gaat! Geen buikklachten meer is heel fijn. Ik ben ook heel blij met mijn stappenteller. Pusht me net om soms iets verder te lopen dan ik normaal zou doen om mijn doel te halen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ibi dat zijn prachtige getallen. Super dat het zo verbeterd! Wel heel vervelend van je maagzweer, hopelijk herstel je snel.
ik ben op hetzelfde gewicht gebleven, het wil niet zo met mij
Alle reacties Link kopieren
Voor mij mag 109.5 genoteerd worden deze week, eindelijk weer op de goede weg.

En welkom nieuwe meeschrijvers, veel succes!
97,7, ik ben blij! Ondanks een halve mocca snit en patat met 2 kroketten is er toch af en dat had ik niet verwacht. Nu weer netjes eten maar dit weekend mocht het.

Ik vindt het soms ook een beetje stil hier, Minibaby. Maar wie weet wordt het nu weer beter. Ik loop hier op het erf vaak al 2 km met brievenbus, beesten verzorgen etc. dan nog elke dag minimaal 4 km met de hond. Als het straks beter weer wordt pak ik ook de fiets. Vaak hele dagen bureauwerk dus ben dan wel blij met de beweging.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier inderdaad veel te stil :-(
Misschien omdat er ook mensen via de app-groep met elkaar communiceren?
Dat is vast heel gezellig, maar dat is dan natuurlijk wel een beetje de nekslag voor dit topic.
Vooralsnog is mijn anonimiteit hier me teveel waard om me bij de app-groep aan te sluiten. Dus misschien kunnen we het ook gewoon hier weer nieuw leven inblazen?
Ik vind het in elk geval wel heel motiverend om alle verhalen en ervaringen hier te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al even niet geweest hier, vorige week niet gewogen omdat ik ziek was. Laatste stand is nu van vrijdag: 83,0, die mag in de tabel.

Ik moet mezelf even een schop onder mijn kont geven om het weer goed op te pakken. Ik kom niet aan, maar op deze manier val ik ook niet af en ik wil er echt nog 10 kilo af hebben. Net een weekend weg geweest en op zich niet heel gek gedaan, maar ook niet zo goed als ik dat een paar maanden geleden zou hebben gedaan.

In ieder geval vanmorgen 5 km gelopen en eind van de middag weer sporten, het bewegen gaat wel goed in ieder geval.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
mañana dat vindt ik ook! Ik ben hier anoniem en type mijn telefoonnummer in je weet gelijk wie ik ben, ik post niet alleen hier 8-)

Maar die niet-Whatsappers steunen elkaar dan maar hier toch! Ik vind jullie ervaringen ook motiverend en geeft me soms net even ander inzicht of punt van herkenning.

Juultje... :whip: kom op, maar lopen en sporten is supergoed en fijn dat dat beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Och ik zit in die appgroep maar schrijf er hier niet minder om. Zo bizar druk is het daar toch ook weer niet. Het is gewoon zoals het heel vaak gaat met dergelijke topics, eerst veel schrijven en naarmate de tijd vordert wordt dat minder, ik heb al heel veel geschreven in dergelijke topics en zo gaat dat eigenlijk altijd.
Hopelijk lukt het om met zijn allen dit topic levend te houden.

Voor nu: ik was precies gelijk gebleven, niet blij mee heb me keurig gehouden aan mijn eetlijstje met voldoende cal, eiwit en koolhydraten verhouding maar goed het is niet anders er is iig niets bij.

Later reageer ik meer inhoudelijk op de rest!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Het bewegen gaat altijd wel goed gelukkig, alleen het eten vind ik moeilijk weer op het juiste spoor te komen. Tot nu toe vandaag prima bezig geweest :-)

Ik zie verder een paar mooie minnen, goed zeg Heivlinder, Manana, Sunshine en wie ik verder nog vergeet. Ibi, in 5 weken 3 kilo eraf if heel mooi!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad jammer dat het hier wat stil is. Nieuw leven in blazen lijkt me een goed idee!

Gefeliciteerd voor iedereen met mooie resultaten. En natuurlijk niet opgeven hoor voor iedereen die even stil staat. Is vaker zo dat je tijdens het afvallen even een plateau bereikt en ik weet hoe moeilijk het is om dan vol te houden!

Vandaag moet ik naar de kapper en heb besloten de auto iets verder op te parkeren zodat ik iets verder kan lopen en het is gratis parkeren dan dus zo mooi 2 voordelen. Vanmiddag ga ik dan nog naar de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,
Ik heb mij niet gewogen gisteren en vandaag ook niet, mijn zoontje heeft mij de hele nacht wakker gehouden (zondag op maandag) dus was gisteren beetje een brakdag. En doordat ik gisteren de wekkers uit had gezet omdat ik voor de wekker aan toch al wakker was door de kleine ben ik ze vergeten weer aan te zetten en heb ik mij verslapen vanmorgen maar gelukkig nog wel iedereen op tijd op bestemming gekregen 😀 ik begin 4 maart met mijn nieuwe baan, erg veel zin in en heb nu nog even vakantie en kan ik rustig aan doen, heerlijk alle tijd voor mij zelf haha. Met het eten gaat het erg goed moet ik zeggen...zondag voor het eerst sinds jaren weer spruiten gegeten, had mijn gezin begin van de week er al op voorbereid en keken ook zo van neeeeee waarom....maar mijn vent en ik hebben echt gesmuld en de kinderen niet helaas oudste wel de helft opgegeten en jongste maar 3 hapjes maar ben wel trots op ze, volgende keer weer proberen.
En gisteren ben ik voor het eerst in jaren gewoon vergeten om te eten in de middag. Ik bedacht het mij ineens om 3 uur van hee ik heb nog niet eens geluncht, alleen nog maar een banaan gegeten vanmorgen. Mja beetje te korte tijd om dan nog te gaan lunchen dus alleen een cracker gehad en later avondeten...maar wel fijn dat het eten eindelijk niet meer mijn leven beheerst.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoe verloopt jullie week?
Ik begon de week met een etentje, heb wel de friet laten staan, maar het toetje kon ik niet weerstaan... het was het helemaal waard :-)
Nu wel weer goed bezig, vandaag als lunch een maaltijdsalade gemaakt van spinazie, tomaat, paprika en kipfilet. Ik ga zo even een stukje walnootcake (koolhydraatarm) uit de vriezer halen voor straks bij de thee. Vanavond staat er een gehakt-bloemkoolschotel op het menu (met aardappels voor de rest van het gezin).

Een vraagje: slikken jullie ook vitaminetabletten? Waarom wel/niet? En welk merk?
Ik twijfel erover om dat te gaan doen. Sinds ik een koolhydraatbeperkt dieet volg, eet ik eigenlijk wel meer groente (en ook veel meer verschillende soorten) dan ooit tevoren, maar ik eet nauwelijks meer fruit.
Overigens ben ik wel minder moe dan eerst, ben deze winter nog niet ziek/verkouden geweest en heb over het algemeen meer energie dan vroeger. Dus mijn weerstand lijkt wel goed te zijn.
Maar misschien dat ik op de lange termijn toch bepaalde vitamines tekort ga komen die ik vroeger uit fruit/brood/aardappels haalde?
Als je gewoon uit alle voedingsschijven producten eet heb je geen extra supplementen nodig. Producten weg laten uit je voedingspatroon kan op lange termijn voor te korten zorgen, plus kans op kilos weer aan te komen als je t product terug toe gaat voegen.

Vanochtend woog ik 2 ons minder weer, heb een langer getal gezien maar iets met ongesteld moeten worden.

Moe, emo en hongerig. Maar ik hap niet (letterlijk en figuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Ik heb mij vanmorgen gewogen en gemeten en weer nu 94,4 dus 600 gram afgevallen en ben 2 cm kwijt. Ikke blij

Ik slik geen vitaminen extra erbij, ik haal alles uit mijn voeding.
Ik voel mij beter dan ooit 😀
Ik vergeet alleen de lunch te maken nu voor 2e keer 😅 mja het kan nog dus dat ga ik ook doen.
Vanavond staat er broccoli met speklapjes op het menu wij spekjes erdoorheen kids niet. Ik zonder aardappelen wel rundvleesjus.
Vanmorgen banaan gehad en rond 11 uur een bordje met stuk of 8 wortels, een appel in 4 stukken gesneden en 6 kleine binossi worstjes. Owja en tussendoor een pakje met oreo koekjes gehad waar er 4 inzitten. Qua drinken 4x Senseo zonder melk en suiker en flesje water. Drink veel water en af en toe slokjes cola van mijn vriend in avond.
Zal nu mij verlate lunch gaan klaar maken, 2 volkoren knackebrodcrackers met kipfilet, tomaat (moet ik echt leren eten), avocado, En ei.

Fijne gezonde dag vandaag 😁
Hoi allemaal,
ik gebruik geen extra vitamines en ben ook de hele winter nog niet ziek geweest. Normaal is het altijd raak.

De 3 maaltijden gaan prima maar drukte en stress zorgen ervoor dat ik tussendoor loop te snaaien. Blokje oude kaas, chocoladekoekjes. Baal ervan maar lukt niet om daarmee te stoppen in deze bui.
Hier ben ik ook weer, weken niet gelezen en meegeschreven. Het ging weer de verkeerde kant op, ivm verjaardagen en feestjes. Mijn leeftijd kan aangepast worden, ben jarig geweest en ben nu 30 jaar.
Afgelopen maandag stond de weegschaal op 112, en de knop is weer omgegaan.
Verwachting of eigenlijk de bedoeling is maandag weer een mooie min. Eerst maar weer het gewicht bereiken waarna het mis is gegaan en vanuit daar weer verder naar beneden.


Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vorige weekend terugvalletje gehad naar 83. 5 kilo ( was ook niet raar was er goed ziek der voor eb als je dan weer eet gaat het hard) deze week de 82.2 aangetikt een ook even mijn maten opgenomen

Week 1
Gewicht 86

Schouders 55
Borst 104
Taille 95
Heupen 115
Bovenbenen 70

Week 4
Gewicht 82.2

Schouders 48
Borst 107
Taille 91
Heupen 109
Bovenbenen 67

Dus dat is ook erg motiverend(alles is in cm)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames. Vorige week gelijk maar vrijdag de 110.3 dus -1,1. Dit weekend wel hoop gegeten waren de hort op. Maar genoten en nu weer opletten. Mooi weer dus lekker fietsen naar mijn werk. En weer naar de sportschool 💪💪💪. Nog 3,3 kilo tot de -20 kilo en 2,3 tot de -15% gewichtsverlies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven