Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geef even het gewicht van donderdag door. Ben niet thuis en de weegschaal hier rekent wat enthousiaster dan mijn eigen weegschaal dus ik kan niet exact zien wat ik ben afgevallen. Wel iets meer dan ik nu doorgeef, maar kan over drie weken weer thuis wegen, eerst vakantie.

Nieuw gewicht: 78,9
Afgevallen: -5,1


Ik ben al met al eigenlijk heel tevreden. Ondanks vier dagen biertjes en wijntjes tijdens de zomerfeesten hier, toch wat afgevallen. Heb dan ook wel veel bewogen en gezond gegeten (op een halve loempia na gisteren) en dat scheelt blijkbaar toch wel. En de dansjes hielpen natuurlijk ook mee. :whistle: Vanavond de laatste avond met wijntjes en dan is het voorlopig even genoeg. Doel is voor de komende weken om tijdens de vakantie niet aan te komen. Dan ben ik tevreden, want wil er natuurlijk wel van genieten.

Verder zie ik mijn lichaam ook echt veranderen. Mijn vetrol krimpt enorm en 'hangt niet meer' zeg maar, mijn bovenbenen worden enorm veel dunner en mijn onderkin verdwijnt. En ik ben niet de enige die het ziet, ik kreeg het de afgelopen dagen ook veel te horen. 8-)

Nu even het vocht aanvullen met watermeloen en veel water met fruit! Verder een goede dag qua eten tot nu toe, alleen een klein beetje brakjes..

@fitmama: dat moet toch bijna wel vocht zijn, is met dit weer natuurlijk ook niet gek.

@luuntje, cowandchicken en sunshine: mooi afgevallen :cheer:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
nou afgelopen week is niet zo goed gegaan....
Heb 3 dagen alles gegeten wat los en vast zat, waarom?? Geen idee, omdat ik mezelf gewoon niet kon beheersen. zo enorm frustrerend.
Het begon zondag al omdat we uit eten zouden gaan voor mijn moeder d'r verjaardag. 's Middags in de zon op het terras begonnen met borrelen met Prosecco en Liefmans en snacken. Uit eten wel water gedronken maar ook Prosecco, vervolgens een voorgerecht genomen en als hoofdgerecht Schnitzel met friet. Geen dessert na. Thuis nog vanalles gegeten.
En de maandag en dinsdag was ook verschrikkelijk. Woensdag, donderdag en vandaag niks gesnoept. Ben niet boven de 1500 kcal uit gekomen en wat ik erbij had gegeten er nu wel weer af, op 200 gram na.
Dus nu gaat het weer goed.
Snap alleen niet waarom ik af en toe zo de behoefte heb, of verschrikkelijke drang om te eten. Het kan me op zo'n moment ook helemaal niks schelen.
Nu heb ik ook wel als ik koekjes bij de koffie geen aan gasten dat ik denk lekker koekje, maar dan kan ik mezelf beheersen en neem ik niks.
Moet nog zoveel gebeuren in m'n hoofd.

Gaat goed bij jou cowandchicken!! Ik droom van die 85 kg.

Heivlinder, ja dit warme weer werkt niet echt mee, helemaal mee eens!

Reiwa en manana weer afgevallen, goed zo!! En Sunshine mooie mijlpaal onder de 90!! :yes:

Fijn (lang) weekend allemaal! Ook als je moet werken ( zoals ik )!
Begreep dat het in Nederland niet zulk mooi weer wordt of is dat alweer veranderd?
Hier hebben we in ieder geval na wat regen gister avond en vannacht weer een zonnige dag en zonnige warme dagen in het vooruitzicht.

Volgende week schrijf ik niet, ben dan op vakantie :sun:
Luuntje, balen dat het even is mis gegaan. Soms heb je het even nodig om alles los tr laten om daarna weer goed te kunnen herpakken. Succes!

Hier mijn dikke plus van vorige week weer kwijt en zelfs klein beetje extra. Vanmorgen 105.5, -3.3 deze week
Alle reacties Link kopieren
Luuntje balen zeg! Maar nu weer met goede moed er tegen aan

Fitmama wat fijn! Dan ben je je vocht gelukkig weer kwijt!

Hier vandaag 89.0 dus daar ben ik weer blij mee
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het gelijk gebleven op 103.5
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Leuk topic, ik worstel ook al lange tijd met gewicht en afvallen en de frustratie ervan als het weer es niet lukt, ik vroeg me af of ik me bij jullie kon aansluiten? Ik snap dat jullie al lange tijd met dit topic bezig zijn maar hebben jullie nog ruimte voor een nieuwkomer? Ik kan zeker wat adviezen, tips en motivatie gebruiken en helemaal nu het bikini/badpak seizoen er aan komt :'(
groetjes Bella
ik was vorige week ong 3,5 kilo aangekomen (te veel gedronken en gegeten tijdens feest van 4 dagen) en nu ben ik ong weer 3 kwijt. Dus dat gaat weer de goede kant op.
Alle reacties Link kopieren
Grrr, aangekomen hier: 102,4 vanmorgen. En niet onder de honderd zoals ik wilde. Deze week er goed tegenaan, zo eerst maar eens even naar de sportschool!
Beetje laat maar was ruim 200 km van mijn weegschaal verwijderd, moest werken gisteren. Maandelijkse feestweek en onregelmatig eten is wel te zien op de weegschaal 98.9 vanmorgen.

Wisselende resultaten bij de anderen lees ik. Netjes friezinnetje toch weer eraf. Succes allemaal deze week.
Vanmorgen 104.6, deze week 0.9 afgevallen. Tevreden, zaterdag ingesteld geworden.
Balen, deze week halve porties avondeten en erg opgelet maar toch weer aangekomen. Niets aan te doen maar baal behoorlijk van 99,8 op de weegschaal. Kan ook nog steeds niet afstanden lopen zoals ik gewend was. Om de dag een paar kilometer anders voel ik me gelijk weer ziek. Lopen en fietsen op 1 dag gaat gewoon nog niet.

Goed bezig fitmama.
Alle reacties Link kopieren
Balen heivlinder. Hopelijk komende week weer beter resultaat.

Hier nu 88.6. Niet enorm veel er af helaas maar ook slechter gegeten dus was te verwachten. Komende week er weer vol goede moed tegen aan!
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen goed resultaat hier, 104.5, dat is een kilo erbij :-(
Het was dan ook een zeer foute (maar erg gezellige) week met 2 etentjes, 2 uitjes met borrel en een verjaardag, dus het was geen verrassing om dat op de weegschaal terug te zien.

Maar ja, er is altijd wel wat natuurlijk, ik moet ook gewoon weer wat gedisciplineerder worden, op de één of andere manier lijkt dat de laatste tijd wat minder goed te lukken, ik ben de motivatie een beetje kwijt. Even weer mezelf bij elkaar rapen en zweep erover :whip:

Nog een maand tot de zomervakantie en geen speciale dingen meer gepland, dus ik ga proberen om de komende weken nog echt even heel strikt op de koolhydraten te letten en hopelijk wel weer wat af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nog steeds 85. Ben met 2 medicatie flink omhoog gegaan die als bijwerking aankomen hebben. Het is echt even stoeien voor mij en heb nu als doel stabiel te blijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Bella_1971 schreef:
10-06-2019 10:09
Goedemorgen allemaal,

Leuk topic, ik worstel ook al lange tijd met gewicht en afvallen en de frustratie ervan als het weer es niet lukt, ik vroeg me af of ik me bij jullie kon aansluiten? Ik snap dat jullie al lange tijd met dit topic bezig zijn maar hebben jullie nog ruimte voor een nieuwkomer? Ik kan zeker wat adviezen, tips en motivatie gebruiken en helemaal nu het bikini/badpak seizoen er aan komt :'(
groetjes Bella

Hoi Bella,

Ja hoor, iedereen is altijd welkom!
Wat meer teleurstellende resultaten dus. Voel me wel wat gesteund in mijn baalmoment ;-) sorry dames.

Kom op Ibi aankomen door medicatie is vervelend daar weet ik alles van.Even de goede motivatie daar bij zoeken en niet teveel met je gewicht bezig zijn .

Hoi Bella, welkom en succes.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bella en succes!

Balen heivlinder dat het momenteel minder lekker gaat.
Manana een kilo valt dan nog mee toch!?
Ibi dat is balen maar je kunt het stabiel blijven💪

Ik ben vandaag terug gekomen van 6 dagen wandelen en teveel eten in de Alpen.
Heb net m'n laatste Corona op en wat chips. Vanaf morgen weer alleen nog maar gezond. Wil komende 10 dagen alleen maar groente en fruit gaan eten maar moet dat rustig opbouwen dus morgen en overmorgen eet ik 's ochtends fruit met magere yoghurt en dan s middags 1 boterham en in de avond salade of witlof met kip en na die twee dagen alleen maar groente en fruit.
Over 3 weken een bruiloft in Nederland en hoop er dan nog ff 4 kilo af te hebben.
Ga pas zaterdag op de weegschaal staan, durf nog niet🙈

Succes allemaal en ik hoop dat jullie er weer lekker in kunnen komen!! Ik hoop dat het mij ook weer gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Fijn dat ik me bij jullie kan aansluiten :-)
Ik ben vorige week ziek geweest, was zowaar 2 kilo kwijt, zit er helaas al weer aan :cry:
Dieten vind ik moeilijk, het heeft er ook mee te maken dat ik niet zo heel veel lust, ik lees dat veel mensen ontbijten met yoghurt, kwark, havermout enz maar dat lust ik allemaal niet, dus ik blijf maar bij mijn vertrouwde volkoren brood :-) zijn wel meer koolhydraten maar ok Ik lust ook niet veel fruit en groentes dus dan word het sowieso al wat lastiger..en weinig beweging...ik probeer wat meer te wandelen en fietsen maar dat gaat langzaam, ach Rome was ook niet in 1 dag gebouwd denk ik dan maar :-D
Hier ging het wel iets beter qua bewegen en ziek voelen. Maar door dat warme weer ben ik net een ballonnetje, dikke vingers en voeten. Weegschaal stond vanmorgen op 99.5. Tja ook niets erbij zullen we maar zeggen.

Ojee Luuntje maar klinkt wel als een heerlijke vakantie. Hoort er ook bij even uit de band springen.

Bella, helemaal gelijk beter langzaam afvallen. Ik ben ook niet zo van de havermout, kwark en yoghurt. Eet gewoon normaal maar probeer porties te halveren, lekkers te laten staan of klein handje chips of nootjes.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier een slechte week achter de rug helaas. Etentjes en vervolgens dit weekend van beste vrienden gehoord dat hun relatie over is waardoor we daar tot midden in de nacht hebben gezeten om te steunen met als resultaat dat we weer honger hadden toen we thuis kwamen en toen hebben we gesnackt. Heel slecht en baal er flink van. Wonder boven wonder alleen niet aangekomen maar stabiel gebleven op 88.6. Deze week maar weer even flink aan de bak al vind ik dat wel enorm lastig met de hitte.

@ belle dat maakt het inderdaad wel lastiger als je veel groente en fruit niet lust. Heb je al eens andere bereidingen geprobeerd dat dat misschien wel smaakt? Verder misschien een idee om met een omelet of een andere bereiding van ei te ontbijten of lunchen?

@luuntje heb je wel een leuke vakantie gehad? Lukt het nu een beetje met alleen groente en en fruit?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is de kilo die er vorige week bij was gekomen, er deze week weer afgegaan, dus ik ben tevreden. Mijn gewicht is 103,5 nu.

Succes allemaal deze warme week!
Hier een kilo erbij, komt denk ik door de warmte. Wil niet weten hoe het aan het einde van deze week dan zal zijn :-(.
105.6 dus
Alle reacties Link kopieren
Donderdag goed begonnen met ontbijt 100 gram magere yoghurt met kiwi banaan en druiven, lunch een salade e avond brocolli,bonen,parika,uien,wortel en cherrytomaatjes gewokt en een beetje kip uit de oven.
Heb zondag helemaal geen vlees gegeten en gister ook niet. Maar wel een paar aardappelpartjes.
Donderdag woog ik 102.1 kg, zaterdag 100.5 en vanochtend 99.6.
Was vooral veel vocht want mn ring kreeg ik vorige week bijna niet van mn vinger af. Teveel gesnackt in de vakantie dus teveel zout binnen gekregen.

Maar ik ben vanochtend weer begonnen met een bruine boterham. De rest van de dag salade en groente. Wil ongeveer 80 gram koolhydraten per dag eten.

Bij jullie ook wel weer goede resultaten lees ik!
Succes allemaal met het warme weer!
Alle reacties Link kopieren
Hola,

Nadat ik na de vakantie niet was aangekomen, woog ik gisteren 78,6 Totaal -5,4 en dat betekent dat ik niet meer in de obesitaszone zit :hyper: Dus daar ben ik erg blij mee.

Verder op vakantie en de afgelopen dagen veel gewandeld en op vakantie gezwommen. Dat laatste mis ik wel, maar het zwembad gaat hier de hele zomer dicht, dus ik heb geen zin om daarvoor een abonnement af te sluiten.

@luuntje: dat gaat wel lekker snel zo!

@bella welkom. Wel lastig dat je niet zoveel lust lijkt me. Ik ben zelf ook niet van de yoghurt 's morgens, maar eet 's middags wel hartige kwark. Ik ben niet zo van het zoet, en meer van het hartig en ik vind dit een goed alternatief.

@heivlinder: Fijn dat je je wat beter voelt!

@Sunshine: je bent in ieder geval niet aangekomen ondanks de slechte week. En soms zijn andere dingen iets belangrijker op een moment he.

@fitmama: hopelijk wordt het snel koeler en anders even negeren. Ik heb ontzettend last van het vasthouden van vocht op dit moment en dat zeker icm mijn medicijnen en pds. Vooral mijn buik is mooi bol en rond.

Hebben jullie nog veel last van de warmte of is het goed uit te houden?
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeer tevreden! De weegschaal gaf vanochtend 89.3 aan dus heel erg goed afgevallen!!
Vandaag ook iets minder streng geweest. Lunch witlof salade en diner gewone salade en vd bbq een hamburger. Maar heb alcohol gedronken een radler en een corona en een citroen cornetto na.
Heb me ff beetje laten gaan door het warme weer en de bbq maar morgen gaan we weer goed verder!

Hoop dat jullie allemaal een leuk weekend hebben gehad!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven