Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
+0.4.. zaterdagochtend was dat nog -1.1. Ongesteldheid op komst, zaterdsg heerlijk uit eten. Gister hele goede dag gehad maar gisteravond aan de chips vergrepen, maar dan ook echt best wel veel. Naja nu weer door;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag 86.7. Wat minder afgevallen dan ik zou willen maar heb ook een aantal dagen niet thuis gegeten dus was wel te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij een halve kilo erbij, 103,5 nu.
Ben de motivatie een beetje kwijt, waar ik vroeger op verjaardagen het gebakje en andere lekkere dingen nog wel kon laten staan, is me dat dit weekend niet gelukt.
Nog 1 normale week, dan vakantie (yes!), daarna wil ik weer even een periode wat strikter zijn en niet meer voor elk wissewasje een uitzondering maken. Zoals ik nu eet (de laatste maand eigenlijk) is prima om op gewicht te blijven, maar ik moet eerst nog op een acceptabel gewicht zien te komen. Dat gaat zeker lukken (volgens planning eind 2020 of zo ;-) ), maar dan moet ik toch echt weer iets strenger worden voor mezelf.

Succes allemaal weer deze week!
Ojee allemaal moeilijk gehad zo te lezen, ik heb dat gelukkig even me achter gelaten. Wel chips gehad en makkelijk gegeten.

Bizar drukke week achter de rug en geen tijd gehad om zelfs met de hond te wandelen. Gisteren met z'n allen een lange wandeling gemaakt dus vanmorgen met angst en beven op de weegschaal. Zucht dik boven de 100, balen dacht ik. Maar heel helder ...laat ik een nieuwe batterij erin stoppen. dat is veel beter voor je gewicht 97.2 !!!! Ook de 2e keer wegen gaf hetzelfde gewicht.

Om te vieren dat een opdracht is afgerond en ik deze week weer betaald mag wandelen in de natuur maar even een flinke punt kruisbessenvlaai bij de bak koffie :-D .

Succes allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Eerst even doorgeven, kom later even uitgebreid reageren.

76,5
Deze week: -0.4 kilo
Totaal: -7,5 kilo


Daarnaast was ook weer mijn maandelijkse meet- en fotomoment en je blijft het zien, zowel op de foto's als in de centimeters. Kortom: ik ben tevreden, zeker omdat ik een heel slechte week heb gehad. Zit absoluut niet lekker in mijn vel op dit moment en dat uitte zich in meerdere borrels en uithuilmomenten.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel weer bijgewerkt!

@Friezinnetje: ik snapte het bij jou even niet? Je start staat namelijk op 96 en je zegt dat je bent afgevallen naar 96,2. Kloppen je gegevens wel?
Seriously?
MeredithGrey schreef:
16-07-2019 18:41
Ik heb de tabel weer bijgewerkt!

@Friezinnetje: ik snapte het bij jou even niet? Je start staat namelijk op 96 en je zegt dat je bent afgevallen naar 96,2. Kloppen je gegevens wel?
ja hoor, ik heb de laatste 2 weken geen gewicht doorgegeven. Ben hier en daar wat gegroeid en nu dus weer afgevallen. Ik ben ooit begonnen op 140,2 oid. Maar toen schreef ik nog niet mee met dit topic
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
16-07-2019 18:47
ja hoor, ik heb de laatste 2 weken geen gewicht doorgegeven. Ben hier en daar wat gegroeid en nu dus weer afgevallen. Ik ben ooit begonnen op 140,2 oid. Maar toen schreef ik nog niet mee met dit topic
Ahh oke, duidelijk! Ik dacht dat er misschien iets verkeerd was gegaan. Ik ga het aanpassen:)
Seriously?
Hier vanmorgen 102, een kilo er af!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, fitmama.
Bij mij gelukkig ook weer de goede kant op, 102,5 nu.

De komende weken ben ik op vakantie en kan ik me niet wegen, dus ik zal voorlopig geen nieuwe update geven. Sowieso heb ik het diëten wat losgelaten nu. Ik probeer nog wel een beetje op te letten, maar wil ook gewoon kunnen genieten op vakantie.
Daarna zie ik de schade wel weer en dan na de zomer het gezonde ritme weer oppakken.
ik ben niet op de weegschaal geweest vandaag, ga na mijn vakantie weer.
Vandaag wel 12 km gefietst en naar het sporten geweest. Vanmiddag nog een rondje gelopen
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas stabiel gebleven. Heb weer slechte week gehad met 2x een bbq.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het beter, zit weer wat lekkerder thuis en heb besloten om even een 30 dagen zonder alcohol-challenge te gaan doen. Wil even weer wat minderen na alle feestjes etc. van de afgelopen tijd.

Gewicht is ook goed: 75,9 nu
Deze week afgevallen 0.6
Totaal -8,1


Het valt me overigens op dat ik de dagen dat ik merk veel meer honger heb dan als ik thuis ben. Iemand een idee hoe dat komt?
Seriously?
Netjes mg! Fijn dat je je wat beter voelt,’succes met je chalange.
Misschien ben je drukken en verbrand je meer en daardoor meer honger.

Sunshine, na een slechte week stabiel blijven is ook best knap, succes!

Friezinnrtje, fijne vakantie nog!

Manana, gelukkig bij jou ook weer iets er af, fijne vakantie en daarna onder de 100!
Hier vrijwel gelijk gebleven 97. Ik ben de komende weken op vakantie dus geen weegschaal in de buurt. Zodra ik terug ben meld ik me weer hopelijk weer afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelijk gebleven. Had eigenlijk verwacht dat ik wat aan zou komen, gezien ik en ontzettend last heb van de warmte en veel vocht vasthoud, ongesteld moet worden en een ontsteking in de darmen heb. Ik ben best tevreden.

Even over de tabel. Ik ben inmiddels weer aan het werk en werk tot en met september elke dag. Toen ik zei dat ik hem wel bij wilde houden, was de situatie anders. Ik wil het wel blijven doen, maar het kan wel zijn dat ik hem soms iets later bijwerk. Dan weten jullie dat.
Seriously?
Dan toch mooi dat je gelijk gebleven bent met de warmte Mg!

Hier 0.8 er af, valt me alles mee. Met de warmte vrijwel elke dag iets boven de dagpunten van de ww.

Nu 101.2, nog even flink aan de bak en dan zit ik onder de magische 100 grens.
Het is nog lang geen officiële weegmaandag, het kan alle kanten nog op gaan maar vanmorgen gaf die toch echt 99.9 aan.
Ik ben happy! Nu doorzetten en niet verslonsen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, fitmama, dat heb je snel bereikt, gefeliciteerd! Een super mijlpaal :yes:
Nu nooit meer een gewicht met 3 cijfers!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de tabel weer bijgewerkt.

En goed bezig Fitmama. Een mijlpaal. :cheer2:
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb weer veel te lang niet geschreven maar ben erg druk geweest.
In de vakantie wel wat aangekomen maar dat is er gelukkig weer af.
Gaat wel langzaam met max een kilo per week maar vind dat eigenlijk ook wel prima, hoef ik niet heel streng te zijn. Overdag gaat het prima maar als ik dan s avonds 1 rijstwafel pak eet ik de andere 2 uit het pakje ook nog op... die controle lukt nog niet...

Lekker fitmama gefeliciteerd!!

Oja gewicht is 97.1

Fijn weekend allemaal!
Ik hier blij en trots vertellen van onder de 100, daarna kortsluiting in mijn hoofd waarschijnlijk onder bewust in mijn hoofd doel van onder de 100 gehaald. Alles gegeten wat voorbij kwam, avondeten veel te veel en heel veel snaaien. Resultaat vanmorgen 101.7, een plus van 0.5 van vorige week maandag. Maar stiekem nog grotere plus omdat ik al onder de 100 heb gezeten.

Nu weer draad oppakken en weer door..
Alle reacties Link kopieren
Fitmama dat had ik ook hoor. Ook daarna nog een paar keer er boven gekomen. Gewoon weer rustig oppakken doorgaan dan ga je vanzelf weer snel onder die 100!

Mijn gewicht vanochtend 96.1!

Gaat niet meer zo snel als eerst maar ik ben zeer teveden omdat ik af en toe toch nog wat lekkers ongezond pak.

Fijne week allemaal!
ik ben nog niet op de weegschaal geweest, was vorige week woensdag bij dietiste en toen was ik weer gegroeid. Hmm, balen

Fitmama, je was in 2 dagen wel heel veel kwijt, dat kon bijna niet. Maar je gaat er onder komen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Tabel is weer geupdate...

Ik ben gelijk gebleven.. Nou ja niet helemaal, maar ik kon maandag niet echt betrouwbaar wegen. Kwam namelijk op het briljante idee om een kaassouflee te eten zondag. En gezien ik geen gefrituurd eten verdraag zat ik dus een uurtje later op de bank met een enorme opgezette buik en enorme buikpijn. Heb nog wel gelopen tot ik mijn stappen heb gehaald, maar was echt geen pretje. Gisterenmorgen stond de weegschaal dan ook ineens op + 3 kilo.. Gezien ik in de afgelopen periode nog nooit zoveel verschil heb gehad en ik de oorzaak weet acht ik deze dus als niet betrouwbaar..

Heb ondertussen wel de oorzaak van mijn darmproblemen ontdekt. Ik was ergens zonder na te denken (en omdat iedereen maar bleef zeggen hoe goed het was) overgestapt op bruinbrood, maar dat verdraag ik dus helemaal niet. Van al die vezels en weet ik veel wat slaan mijn darmen dus op hol.. Ik ben dus weer braaf terug naar mijn witte boterhammen en het wordt nu al een stuk rustiger en de buikpijn is ook al een stuk minder. Nu moet alles nog even weer helemaal rustig worden en dan denk ik dat dat probleem voorbij is.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven