Hoe step kiezen
maandag 12 december 2016 om 20:35
maandag 12 december 2016 om 21:07
O haha, ja je kan twee kanten op met het woord. Ik bedoel de step op 2 wielen
Toen ik een fiets ging kopen wilde ik perse een Giant. Paar proefritten gemaakt maar voelde allemaal maar vreemd. Toen toch op een gazelle een rit gemaakt en dat voelde meteen goed.
Is dit ook met een step vraag ik me af. Of is een step een step en maakt het allemaal niet zo veel uit.

Toen ik een fiets ging kopen wilde ik perse een Giant. Paar proefritten gemaakt maar voelde allemaal maar vreemd. Toen toch op een gazelle een rit gemaakt en dat voelde meteen goed.
Is dit ook met een step vraag ik me af. Of is een step een step en maakt het allemaal niet zo veel uit.
maandag 12 december 2016 om 21:09
quote:-Willow- schreef op 12 december 2016 @ 21:07:
Is dit ook met een step vraag ik me af. Of is een step een step en maakt het allemaal niet zo veel uit.Geen idee, ik heb na veel gegoogle voor de G4 gekozen, en deze voor een hele leuke prijs 2e hands op de kop getikt. Niks anders uitgeprobeerd dus.

Is dit ook met een step vraag ik me af. Of is een step een step en maakt het allemaal niet zo veel uit.Geen idee, ik heb na veel gegoogle voor de G4 gekozen, en deze voor een hele leuke prijs 2e hands op de kop getikt. Niks anders uitgeprobeerd dus.
maandag 12 december 2016 om 21:11
quote:-Willow- schreef op 12 december 2016 @ 21:07:
Zitten echt wel verschillen tussen hoor.
Ik adviseer je echt om wat proefritten te maken. Vriend wilde een supersportief model bijvoorbeeld maar ik niet omdat hij zo laag op de weg lag dat ik niet eens over een verkeersdrempel kwam. Ook de plank verschilt per model, ik heb m liefst wat breder, wil niet misstappen bij been wisselen.

Zitten echt wel verschillen tussen hoor.
Ik adviseer je echt om wat proefritten te maken. Vriend wilde een supersportief model bijvoorbeeld maar ik niet omdat hij zo laag op de weg lag dat ik niet eens over een verkeersdrempel kwam. Ook de plank verschilt per model, ik heb m liefst wat breder, wil niet misstappen bij been wisselen.
maandag 12 december 2016 om 22:19
Ah zo ja, Ik wil inderdaad ook niet een al te sportief model, wil gewoon zonder te veel op te letten over een drempel kunnen gaan, eventueel nog een bospad meepakken. Bij fietsen vind ik het niet fijn ver naar voor te hangen, dus denk dat ik ook wat step betreft eentje wil met een redelijk normaal stuur. Een bredere plank is ook wel een goed idee. Een spatbord lijkt me ook geen overbodige luxe

maandag 12 december 2016 om 22:52
Ik wil het zelf ook gebruiken om met de honden op pad te gaan. Ik ben niet zo heel erg stabiel op de fiets
en al helemaal niet als ik ook nog eens een hond moet vasthouden/ in de gaten houden. (als in, als ik naar rechts kijk, dan fiets ik ook naar rechts
niet handig. Ook op en afstappen met 1 hand ben ik niet handig in) Voor mijn gevoel kan ik met een step sneller op de grond staan en is het allemaal wat makkelijker onder controle te houden. Een bijkomend voordeel is dat het zwaarder is dan fietsen dus dan doe ik zelf ook nog iets aan extra beweging. Een tijdje geprobeerd te hardlopen, maar ik krijg gewoon te veel last van mijn knie/ scheenbeen.

maandag 12 december 2016 om 22:54
Ik heb nu deze op het oog http://www.stepwinkel.nl/6997/modellen- ... ni-2-zwart
maandag 12 december 2016 om 23:04
Ik heb sinds 4 maanden een Kostka hill fun. Ik gebruik hem omdat wandelen te zwaar is en je in een stad bijv niet overal mag fietsen. Mijn eisen waren daarom licht, niet te groot en ook mogelijk in het bos. Ik ben in Amersfoort geweest met het idee dat ik de kickbike freestyle wilde, maar daar gaf men aan dat dat merk niet zo heel innovatief is en de kostka beter is. Je moet alleen wel losse spartborden en standaard bestellen bij de kostka (kan je wel zelf kleurtjes kiezen).
maandag 12 december 2016 om 23:37
quote:EleaNora schreef op 12 december 2016 @ 23:04:
Ik heb sinds 4 maanden een Kostka hill fun. Ik gebruik hem omdat wandelen te zwaar is en je in een stad bijv niet overal mag fietsen. Mijn eisen waren daarom licht, niet te groot en ook mogelijk in het bos. Ik ben in Amersfoort geweest met het idee dat ik de kickbike freestyle wilde, maar daar gaf men aan dat dat merk niet zo heel innovatief is en de kostka beter is. Je moet alleen wel losse spartborden en standaard bestellen bij de kostka (kan je wel zelf kleurtjes kiezen).Dankjewel voor je reactie. Ik ben ook idd op een Kostka uitgekomen als favoriet. Ziet er in mijn ogen degelijker uit als een kickbike. Heb een paar berichten terug een linkje gezet van die ik op het oog heb.
Ik heb sinds 4 maanden een Kostka hill fun. Ik gebruik hem omdat wandelen te zwaar is en je in een stad bijv niet overal mag fietsen. Mijn eisen waren daarom licht, niet te groot en ook mogelijk in het bos. Ik ben in Amersfoort geweest met het idee dat ik de kickbike freestyle wilde, maar daar gaf men aan dat dat merk niet zo heel innovatief is en de kostka beter is. Je moet alleen wel losse spartborden en standaard bestellen bij de kostka (kan je wel zelf kleurtjes kiezen).Dankjewel voor je reactie. Ik ben ook idd op een Kostka uitgekomen als favoriet. Ziet er in mijn ogen degelijker uit als een kickbike. Heb een paar berichten terug een linkje gezet van die ik op het oog heb.
maandag 12 december 2016 om 23:38
dinsdag 13 december 2016 om 06:35
quote:aliva schreef op 12 december 2016 @ 23:08:
Maar op welke manier is steppen minder zwaar dan wandelen, dan?
(Sorry voor de vragen, maar het intrigeert me )
Omdat je met een keer afzetten door blijft rollen hoef je minder te bewegen om verder te komen. Overigens geldt dit niet als je heel snel wilt gaan;)
Voordeel tegenover fietsen: ik vind het vooral leuker.
Maar op welke manier is steppen minder zwaar dan wandelen, dan?
(Sorry voor de vragen, maar het intrigeert me )
Omdat je met een keer afzetten door blijft rollen hoef je minder te bewegen om verder te komen. Overigens geldt dit niet als je heel snel wilt gaan;)
Voordeel tegenover fietsen: ik vind het vooral leuker.
vrijdag 16 december 2016 om 01:04
Dankjewel allemaal voor jullie ervaringen te delen.
Ik was er helemaal aan over uit dat het de Kostka Uni 2 ging worden. Die had alles wat ik wil. Stevig frame, spatborden, achterlicht en niet onbelangrijk een goede prijs. Ik wilde hem zelfs al bestellen.
Manlief had me toch overtuigd naar de winkel te gaan dus vanavond op naar Zwolle omdat ze daar toch de meeste verschillende merken hadden. Binnen 1 minuut was het al duidelijk dat dat hem niet ging worden. Dat was de 2,5u enkele reis al waard
. Wat was hij klein! Als ik die had besteld en binnen had gekregen was ik echt teleurgesteld geweest...
Bij deze kan ik echt iedereen aanraden of een goedkope step van marktplaats te kopen, of de step eerst in het echt te zien en uit te proberen.
Winkel meneer heeft heel veel duidelijk uitgelegd. De Kostka Tour Fun was een hele mooie en kan ik wel aanraden. Voor mij alleen niet geschikt omdat hij tot maximaal 100kg belastbaar is wat volgens die man gelijk staat aan ongeveer 80kg gewicht als je ook op onverharde wegen wilt rijden.
Een paar steps geprobeerd in de winkel en je merkte echt duidelijk verschil.
Uiteindelijk veel te veel geld uitgegeven, maar man vond het toch ook wel heel leuk, dus het is ons kerstcadeau voor ons van ons
. Het is de Kostka Tour Max geworden. Op naar veel sportieve kilometers
Ik was er helemaal aan over uit dat het de Kostka Uni 2 ging worden. Die had alles wat ik wil. Stevig frame, spatborden, achterlicht en niet onbelangrijk een goede prijs. Ik wilde hem zelfs al bestellen.
Manlief had me toch overtuigd naar de winkel te gaan dus vanavond op naar Zwolle omdat ze daar toch de meeste verschillende merken hadden. Binnen 1 minuut was het al duidelijk dat dat hem niet ging worden. Dat was de 2,5u enkele reis al waard

Bij deze kan ik echt iedereen aanraden of een goedkope step van marktplaats te kopen, of de step eerst in het echt te zien en uit te proberen.
Winkel meneer heeft heel veel duidelijk uitgelegd. De Kostka Tour Fun was een hele mooie en kan ik wel aanraden. Voor mij alleen niet geschikt omdat hij tot maximaal 100kg belastbaar is wat volgens die man gelijk staat aan ongeveer 80kg gewicht als je ook op onverharde wegen wilt rijden.
Een paar steps geprobeerd in de winkel en je merkte echt duidelijk verschil.
Uiteindelijk veel te veel geld uitgegeven, maar man vond het toch ook wel heel leuk, dus het is ons kerstcadeau voor ons van ons