Lijf & Lijn alle pijlers

Hoevaak sport jij?

04-10-2016 20:18 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sport dinsdag, donderdag en zaterdag

Xco pump en attack

Hoevaak en wat doen jullie?

Ik sport per week...x

Totaal aantal stemmen: 135

0 (25%)
1 (5%)
2 (13%)
3 (18%)
4 (14%)
5 (16%)
7 (4%)
8 (4%)
Sowieso 2 x in de week op de sportschool en als ik nog zin heb en een niet al te druk weekend ga ik nog een keer naar de sportschool.

Verder fiets ik bijna elke dag een halfuur stevig door (ik hou van fietsen ) en ik werk in de zorg! Dus de hele dag aan het lopen.
quote:lvpk schreef op 04 oktober 2016 @ 21:01:

Ik sport 0x in de week.

Van het station naar school loop ik wel een stuk, en weer terug natuurlijk. Dit gemiddeld 3x in de week.

Als ik dan naar school ga fiets ik ook naar de bus toe.

Verder zou ik graag willen sporten, maar ik vind verschillende sporten altijd leuk voor 4x en daarna ben ik er alweer op uit gekeken. Iemand tips om gemotiveerd te worden voor het sporten? Niet echt tips. Maar niemand heeft sport ooit zo gehaat als ik. En nu doe ik het 5 keer per week. Eigenlijk is het een kwestie van doen en niet opgeven. Gewoon gaan en doorgaan. Cliché, I know, I know... Maar na een tijdje sporten, maak je dopamine aan en serotonine. En daar word je blijer van. En wanneer je merkt dat je er blij van wordt, wil je het steeds vaker doen. Ik ging voorheen naar de sportschool en hoopte stiekem dat hij dicht zou zijn, zomaar opeens, midden op de dag. Of platgebrand. Ja, ik weet het, kwaaie gedachtes. Maar goed, dat ding is bijna nooit dicht en hij heeft ook nooit in de fik gestaan. Dus gewoon naar binnen stappen en met frisse tegenzin gaan sporten. Week na week, na week, na week... Maar nu een paar weken/maanden later, geniet ik van de dopamine en serotonine in mijn lijf en kan ik me niet voorstellen dat ik ooit niet kan sporten.
quote:fireflywentby schreef op 04 oktober 2016 @ 21:12:

[...]

Niet echt tips. Maar niemand heeft sport ooit zo gehaat als ik. En nu doe ik het 5 keer per week. Eigenlijk is het een kwestie van doen en niet opgeven. Gewoon gaan en doorgaan. Cliché, I know, I know... Maar na een tijdje sporten, maak je dopamine aan en serotonine. En daar word je blijer van. En wanneer je merkt dat je er blij van wordt, wil je het steeds vaker doen. Ik ging voorheen naar de sportschool en hoopte stiekem dat hij dicht zou zijn, zomaar opeens, midden op de dag. Of platgebrand. Ja, ik weet het, kwaaie gedachtes. Maar goed, dat ding is bijna nooit dicht en hij heeft ook nooit in de fik gestaan. Dus gewoon naar binnen stappen en met frisse tegenzin gaan sporten. Week na week, na week, na week... Maar nu een paar weken/maanden later, geniet ik van de dopamine en serotonine in mijn lijf en kan ik me niet voorstellen dat ik ooit niet kan sporten.

Dat klinkt goed! Ik hoop al jaren op zo'n soort sportverslaving zoals jij hier beschrijft, hahaha.

Mezelf maar gewoon de sportschool insleuren en gewoon blijven gaan tot dat ik met plezier heen ga?

Ik 'smokkel' ook altijd met sporten. Als de gene met wie ik de sport deed niet ging, ging ik meestal ook niet. En als ik dan alleen ging, dan mocht ik van mezelf 5 minuten op de loopband ipv 10 minuten. Maar dat gaat dus ook over?
Ik fiets elke dag naar de hogeschool, 13 km heen en 13 km terug.
Nooit....

Sinds ik weet dat iets aan mijn hart heb,heb ik besloten dat hetniet goed voor me is

Van de cardioloog mocht mijn hartslag niet boven de 140 komen. Als ik ga hardlopen dan zit die hartslag daar al boven voordat ik mijn straat uit ben.
quote:lvpk schreef op 04 oktober 2016 @ 21:22:

[...]

Dat klinkt goed! Ik hoop al jaren op zo'n soort sportverslaving zoals jij hier beschrijft, hahaha.

Mezelf maar gewoon de sportschool insleuren en gewoon blijven gaan tot dat ik met plezier heen ga?

Ik 'smokkel' ook altijd met sporten. Als de gene met wie ik de sport deed niet ging, ging ik meestal ook niet. En als ik dan alleen ging, dan mocht ik van mezelf 5 minuten op de loopband ipv 10 minuten. Maar dat gaat dus ook over?

Haha, het is inderdaad een kwestie van jezelf de sportschool insleuren. Iedere keer weer opnieuw, met tegenzin. Tot je het leuk gaat vinden

Ik moet wel zeggen dat een goed trainingsschema mij wel helpt. Want vroeger liep ik met grote, verbaasde ogen rondjes in de sportschool en vond ik dat al heel knap van mezelf. Maar een schema is wel fijn om je aan te kunnen houden met gerichte doelen.

En dan lekker zweten. Gisteren heb ik spinning gedaan bijvoorbeeld. Er zat een vrouw naast mij op de fiets, en de hele Noordzee gutste uit haar lijf. Aan het eind van de sessie lag de zee onder haar fiets en kon ik zwemmend met de schoolslag de ruimte uit. Dat raad ik je niet aan, zoveel zweten. En is ook niet nodig.

quote:fireflywentby schreef op 04 oktober 2016 @ 21:30:

[...]

Haha, het is inderdaad een kwestie van jezelf de sportschool insleuren. Iedere keer weer opnieuw, met tegenzin. Tot je het leuk gaat vinden

Ik moet wel zeggen dat een goed trainingsschema mij wel helpt. Want vroeger liep ik met grote, verbaasde ogen rondjes in de sportschool en vond ik dat al heel knap van mezelf. Maar een schema is wel fijn om je aan te kunnen houden met gerichte doelen.

En dan lekker zweten. Gisteren heb ik spinning gedaan bijvoorbeeld. Er zat een vrouw naast mij op de fiets, en de hele Noordzee gutste uit haar lijf. Aan het eind van de sessie lag de zee onder haar fiets en kon ik zwemmend met de schoolslag de ruimte uit. Dat raad ik je niet aan, zoveel zweten. En is ook niet nodig.

Bij mij werkt de sportschool zeker niet. Echt, ik vind sportscholen zo iets ontzettend stoms dat het echt averechts werkt.
Ik vind lessen gewoon heel leuk...
En verder is het gevoel erna the best there is..
2x in de week atletiek en in het weekend loop ik hard. 3 keer dus
3 x per week hardlopen, 1 a 2 x per week krachttraining en 1 x per week dansen. Gemiddeld dus 5 a 6 x per week. Ik heb meer energie dan ooit!
Als het even kan 5 keer in de week. Ik probeer minimaal 3 a 4 keer per week te sporten.... Alles wat meer is is mooi meegenomen. Ik ga naar de sportschool en fiets!
Zo'n 3 keer per week krachttraining. Als het kan in de tuin en als het zo meteen te koud en nat wordt sjouw ik de meeste dingen naar m'n sportkamer.

Ik probeer elke dag minstens 12 km te fietsen en minstens 3/4 uur te lopen. Als het te glad of te nat is ga ik weer trampoline springen.

Het valt mij op dat de meesten van jullie in de sportschool cardio doen. dat doe ik per definitie buiten. ben al genoeg binnen.
quote:JustcallmeTuT schreef op 04 oktober 2016 @ 21:45:

Zo'n 3 keer per week krachttraining. Als het kan in de tuin en als het zo meteen te koud en nat wordt sjouw ik de meest lichtere dingen naar m'n sportkamer. De zware gewichten blijven daar in de zomer.

Ik probeer elke dag minstens 12 km te fietsen en minstens 3/4 uur te lopen. Als het te glad of te nat is ga ik weer trampoline springen.

Het valt mij op dat de meesten van jullie in de sportschool cardio doen. dat doe ik per definitie buiten. ben al genoeg binnen.
5x in de week wedstrijdzwemmen. 1x 45 minuten, 2x een uur en 2x anderhalf uur.
Nooit ik heb een sportallergie kan er zelfs niet eens naar kijken.
Drie uur zwemmen, drie uur hardlopen en als er nog tijd over is drie uur fietsen, maar dat laat ik vaak een beetje hangen. Verder doe ik af en toe oefeningen tussendoor.
Ik ben gemiddeld 5-6x per week actief: 3x per week hardlopen, 1-2x per week krachttraining en 1x per week dansles.
Ik ga ongeveer om de dag hardlopen, dus dat komt meestal op 3-4x per week. Zou er nog best iets naast willen doen maar momenteel heb ik daar echt de tijd niet voor! Hardlopen doe ik al zodra de kids in bed liggen, aan het einde van de dag dus... Mijn man werkt lange dagen heel de week, dus ben daarvan afhankelijk. Of ik moet een oppas gaan zoeken om te kunnen gaan sporten, maar dat vind ik ook weer een beetje too much... Nah, ik houd het voorlopig bij hardlopen. Lekker opbouwen, ik loop nu 5km (doe ook af en toe mee aan zo'n run) en ben naar de 10km toe aan het werken. En daarna kijken of ik sneller kan!

Qua motivatie, soms moet ik mezelf echt van de bank schoppen. En de eerste kilometers zijn af en toe vreselijk. Maar als ik over de helft ben, niet teveel denk aan het lopen an sich maar mijn gedachten laat dwalen, dan is het best lekker. En als ik dan klaar ben voel ik me goéd, dat is echt priceless. :-)
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Ik ga óf drie keer hardlopen en een keer zwemmen, of twee keer hardlopen, een keer squash en een keer zwemmen. Dus hou het maar op 4
0 x helaas.

Ik heb altijd veel gesport met erg veel plezier. Maar ik ben chronisch ziek en na een uurtje dansen (wat ik als laatste heb gedaan) ben ik de dag erna en vaak de dag daarna ook gevloerd.

Ik probeer steeds weer conditie te krijgen, door op de crosstrainer te gaan en dan een kwartiertje op een lage stand, maar dan krijg ik steeds weer ergens pijn. Nu heb ik een zere knie en mijn schouder doet pijn.

Ik heb geprobeerd hard te lopen, maar dan ben ik na 1 kilometer ook weer dagen kapot. En die knie is daar van denk ik.

Dus tja ik wil heel graag sporten.... Maar ik vrees dat het nooit meer gaat lukken...

De huisarts heeft me wel aangeraden om in beweging te blijven, maar meer dan wandelen lukt niet.
2/3 x per week crossfit.

Verder fiets ik veel en wandel ik veel.

Doe ook af en toe hardlopen, loop 5 km.

Het sporten is verslavend geworden, vooral Crossfit.
0 keer. Sportschool is helaas te duur en gewoon zelf gaan sporten ben ik niet voor in de wieg gelegd. Het enige wat ik beweeg is het korte ritje van 2 minuten naar de supermarkt en weer terug.
Ik fiets 5x per week 22 kilometer en doe iedere dag aan yoga (=verplicht onderhoud herstelde RSI)
Echt sporten (waar je hard van zweet) nooit! Bewegen wel: 2 x per week yoga, dagelijks wandelen met de hond, paard verzorgen (rijden kan op dit moment niet) en verder op het werk regelmatig van ene verdiep naar het andere (probeer de lift te vermijden) en rennen achter de bus natuurlijk .

Vroeger wel fanatiek gefitnest, maar toen mijn sportmaatje ermee ophield vond ik het maar saai. Ook met Evy gelopen tot de 5 km en dan weer mee opgehouden. Er zit gewoon geen sporter in mij....
She Believed she could, so she did.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven