Hoevaak sport jij?
woensdag 5 oktober 2016 om 11:54
Ik sport ongeveer 5 keer in de week, 3 keer hardloop training en 2 keer zwemtraining. Daarnaast wandel ik bijna elke dag wel 1 uur (3x 20 minuten), omdat ik lopend naar mijn werk ga en zo. Ik probeer elke dag 10k aan stapjes te lopen, dat helpt ook. Ik krijg allerlei klachten als ik te weinig beweeg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 5 oktober 2016 om 12:02
Gemiddeld 7 uur per week, soms 5x soms 6 keer per week.
Ik doe waar ik zin in heb, maar standaard:
Hardlopen
Kracht
Stretch/Yoga/bodybalance les
Interval (op roeimanchine, of hardlopen)
De rest vul ik op met Crossfit, spinning, bodypump of meer van bovenstaande.
Ik heb zittende werk en woon op 1,5KM van mijn werk vandaan, dus voor de rest geen extra beweging
Veel sportieve mensen hier!
Ik doe waar ik zin in heb, maar standaard:
Hardlopen
Kracht
Stretch/Yoga/bodybalance les
Interval (op roeimanchine, of hardlopen)
De rest vul ik op met Crossfit, spinning, bodypump of meer van bovenstaande.
Ik heb zittende werk en woon op 1,5KM van mijn werk vandaan, dus voor de rest geen extra beweging

Veel sportieve mensen hier!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
woensdag 5 oktober 2016 om 13:21
quote:south schreef op 04 oktober 2016 @ 21:25:
Nooit....
Sinds ik weet dat iets aan mijn hart heb,heb ik besloten dat hetniet goed voor me is
Van de cardioloog mocht mijn hartslag niet boven de 140 komen. Als ik ga hardlopen dan zit die hartslag daar al boven voordat ik mijn straat uit ben.Voor vele hartpatiënten is sporten juist wel heel goed. En er wordt al snel geroepen dat je hartslag maar tot maximaal een bepaalde waarde mag komen maar als je er echt serieus op in gaat blijkt dat allemaal soms maar loze opmerkingen en blijkt er veel meer mogelijk. Mijn pacemaker was aanvankelijk ook maar tot een maximale hartslag van 160 ingesteld. Doet men gewoon standaard bij bijna iedereen en vrijwel niemand die daar moeilijk over gaat doen. Nou ik dus wel en gelukkig maar. Onlangs nog een ultra van 100km gelopen. En nee dat lukt mij ook niet met een hartslag van onder de 140.
Nooit....
Sinds ik weet dat iets aan mijn hart heb,heb ik besloten dat hetniet goed voor me is
Van de cardioloog mocht mijn hartslag niet boven de 140 komen. Als ik ga hardlopen dan zit die hartslag daar al boven voordat ik mijn straat uit ben.Voor vele hartpatiënten is sporten juist wel heel goed. En er wordt al snel geroepen dat je hartslag maar tot maximaal een bepaalde waarde mag komen maar als je er echt serieus op in gaat blijkt dat allemaal soms maar loze opmerkingen en blijkt er veel meer mogelijk. Mijn pacemaker was aanvankelijk ook maar tot een maximale hartslag van 160 ingesteld. Doet men gewoon standaard bij bijna iedereen en vrijwel niemand die daar moeilijk over gaat doen. Nou ik dus wel en gelukkig maar. Onlangs nog een ultra van 100km gelopen. En nee dat lukt mij ook niet met een hartslag van onder de 140.
vrijdag 7 oktober 2016 om 08:01
vrijdag 7 oktober 2016 om 09:59
Ik hou niet zo van sporten in een fitnescenter. Ik wil liever buiten dingen doen. Maar ook ben ik niet echt sportief is het voor mij fijn als ik met mijn fiets naar mijn werk ga. Dat is 30 min fietsen en omdat ik probeer zo snel mogelijk te fietsen, is het echt sport voor mij!
Af en toe in het weekend gaan wandelen in de duinen of naar yogales vind ik ook heel fijn.
Af en toe in het weekend gaan wandelen in de duinen of naar yogales vind ik ook heel fijn.

zaterdag 22 oktober 2016 om 14:09
Ik sport maandag,woensdag en vrijdag,iedere keer 2 uur,dus 1 uur cardio en 1 uur krachttraining. Ik varieer de oefeningen en de cardio en doe ook aan intervaltraining. Verder loop ik altijd naar de sportschool. Dat is heen en terug 50 minuutjes (2x 25) en ik vind het heerlijk. Ik doe alles lopend. Soms pak ik de trap tot 7 hoog waar we wonen. Ik werk als vrijwilligster in een verpleeghuis. Dinsdag doen we aan rolstoelwandelen en we duwen een uur lang een rolstoel met een bewoner. Donderdag hebben we de activiteit rolstoeldansen. De bewoners worden opgehaald en in een kring gezet. Wij dansen dan een uur lang in het midden,maken oefeningen en de bewoners doen vanuit hun stoel mee,echt heel erg leuk. Ik loop ook veel op mijn werk omdat de gangen erg lang zijn. Vrijdagmiddag ga ik ook vaak wandelen met mijn vriendin en de andere dagen van het weekend ga ik met mijn vriend,vaak 2 uur en soms ook langer. In het weekend neem ik regelmatig s'avonds mijn i-pod en dans ik 45 of 60 minuutjes met muziek in mijn oor of maak oefeningen en beweeg op muziek. Het is erg veel wat ik doe en ik zorg altijd ervoor dat ik het overzicht hou en dat lukt uitstekend. Als ik een keer niet kan sporten dan voel ik me daar ook niet rot over. Ik zorg ervoor dat ik genoeg eet en ook genoeg slaap en voel me hier goed bij. Het geeft me veel positieve energie en ik voel me fit en gezond. Dat wil ik graag zo houden.

dinsdag 25 oktober 2016 om 11:11
Ik bootcamp sowieso op dinsdagavond en donderdagavond en als de hockeytijden van mijn jongste dochter op zaterdagochtend gunstig zijn, ga ik dan ook nog bootcampen. Verder heb ik een keer per 2 weken een uur personal training. Ik vul mijn trainingen aan tot gemiddeld 5 keer per week door thuis met gewichten te gaan sleuren of door een stuk te hardlopen. Verder fiets ik 3 dagen 12,5 km enkele reis van en naar werk (toegegeven op een elektrische fiets want ik haat fietsen). En ik loop de hond gemiddeld 2 x per dag een kwartier en in het weekend regelmatig een wandeling van een uur met de hond door de duinen.

donderdag 10 november 2016 om 09:10
Florita, geen idee hoe oud je bent, maar als je zo als ik ouder dan 45 bent dan gaat je lichaam wel wat veranderen. Voornamelijk de buik. Dan wil je wel hoor tenminste ik wel dan.
Ik zie leeftijdsgenoten om me heen en dan denk ik, neeeeee zo wil ik er toch niet uit gaan zien. Maar het zit op den duur in je systeem die sporttijden.
Ik zie leeftijdsgenoten om me heen en dan denk ik, neeeeee zo wil ik er toch niet uit gaan zien. Maar het zit op den duur in je systeem die sporttijden.
donderdag 10 november 2016 om 10:31
quote:Mupke10 schreef op 10 november 2016 @ 09:10:
Florita, geen idee hoe oud je bent, maar als je zo als ik ouder dan 45 bent dan gaat je lichaam wel wat veranderen. Voornamelijk de buik. Dan wil je wel hoor tenminste ik wel dan.
Ik zie leeftijdsgenoten om me heen en dan denk ik, neeeeee zo wil ik er toch niet uit gaan zien. Maar het zit op den duur in je systeem die sporttijden.Snap ik, maar wel respect hoor, want het vergt ook discipline. Ik ben trouwens 33 en heb wel het gevoel dat ik moet blijven sporten omdat ik toch minder makkelijk in conditie blijf dan pakweg 10 jaar terug. Maar met 4 dagen werk en jonge kinderen, blijf ik het een uitdaging vinden om tijd te maken.
Ik zie leeftijdsgenoten om me heen en dan denk ik, neeeeee zo wil ik er toch niet uit gaan zien. Maar het zit op den duur in je systeem die sporttijden.Snap ik, maar wel respect hoor, want het vergt ook discipline. Ik ben trouwens 33 en heb wel het gevoel dat ik moet blijven sporten omdat ik toch minder makkelijk in conditie blijf dan pakweg 10 jaar terug. Maar met 4 dagen werk en jonge kinderen, blijf ik het een uitdaging vinden om tijd te maken.

zaterdag 12 november 2016 om 13:05

zaterdag 12 november 2016 om 13:49
3 - 4 keer per week hardlopen (circa 30-45 minuten per keer). De avonden dat ik niet hardloop en thuis ben, hoelahoep ik een half uurtje. Zo'n 2-3 keer per week.
Als ik weer wat meer tijd voor mezelf krijg, omdat zoon ouder is en werk hopelijk wat minder van me gaat vragen, dan wil ik weer spinning oppakken. Heerlijk vond ik dat altijd. Krachttraining kan ik altijd weinig discipline voor op brengen.
Als ik weer wat meer tijd voor mezelf krijg, omdat zoon ouder is en werk hopelijk wat minder van me gaat vragen, dan wil ik weer spinning oppakken. Heerlijk vond ik dat altijd. Krachttraining kan ik altijd weinig discipline voor op brengen.