Lijf & Lijn alle pijlers

hulp gevraagd!

29-04-2012 16:29 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal even wat over mezelf vertellen, houdt t wel een beetje globaal ivm herkenbaarheid. Ik ben 23 jaar en stond net na een lange tijd weer is op de weegschaal, met het schaamrood op mn kaken moet ik toegeven dat de weegschaal maar liefst drie getallen aangaf, ja ik weeg nu dus meer dan 100 kilo.

Ik heb al ongeloofelijk veel afvalpogingen gedaan, meestal gaat dat goed voor 4/5 weken, ben ik enorm gemotiveerd en vliegen de kilo's eraf maar op de een of andere manier kan ik t nooit volhouden en komen die kilo's, samen met wat familieleden en goede vriendjes, weer gezellig terug.

Die 100 is voor mij nu echt de druppel. Ik moet er wat aan doen! ik wil dit niet meer! over 2 maanden precies heb ik diploma uitreiking van mijn opleiding en dan moeten er ercht wat kilo's af zijn!!!

naja lang verhaal maar mijn vraag is nu: wie kan mij helpen? Ik dacht er lopen hier vast wel mensen rond met veel verstand van lichaam en voedingspatronen. Heel brutaal wil ik vragen of iemand mischien kan helpen met een trainingsschema...sportschool heb ik al vaak geprobeerd maar werkt niet voor mij, ik voel me bekeken en motivatie is snel weg, ook werk ik onregelmatig (in de zorg) dus dat maakt een sportschool lastig. Ik ben in het bezit van een buikspierapparaat (jeweetwel zo'n bank) en een springtouw. Ook heb ik twee haltertjes van een kilo. Ik weet dat het niet veel is maar ik dacht mischien loopt hier wel een fitnissinstructeur ofzoiets rond die me kan helpen met iets van een schema

Mischien veel gevraagd maar ik dacht "niet geschoten is altijd mis", hoop dat er wat mensen hier zijn die me wat kunnen helpen!
I always tell the truth, even when I lie
light producten heb ik eigenlijk nooit in huis, wat ik veel drink is: water, thee, melk en crystal clear, in het weekend geregeld wat glazen wijn en ook redelijk wat jus d orange.....
Werkt het wel verhelderend voor je dit topic?

(ook al trek je uiteindelijk je eigen plan)
Lightproducten, geen beleg en geen boter zijn geen goede tips.

Ga naar een diëtiste en sportschool, want hier krijg je geen juiste informatie.

2 km fietsen stelt ook niets voor, een sportschool kan wel een goed programma voor je maken.
quote:rabbitie schreef op 29 april 2012 @ 17:24:

Werkt het wel verhelderend voor je dit topic?

(ook al trek je uiteindelijk je eigen plan)zeker! vind het erg fijn dat mensen met me meedenken er er zo ook weer achter te komen waar toch die vervelende valkuilen zitten waar ik dit keer graag uit wil blijven
Wijn en jus skippen. Crystal clear is ook troep.
quote:youthdew schreef op 29 april 2012 @ 17:16:

Hoi Giraf,

Mijn tips:

5. Light producten in huis halen, alle beetjes helpen

6. Zo weinig mogelijk boter op het brood, het liefst helemaal niet

Deze twee zou ik juist NIET opvolgen, is helemaal niet gezond!
wijn, jus en crystal clear: niet nemen of maar héél af en toe. Melk ook niet teveel drinken, ik vind 1 glas per dag genoeg.
Is crystal clear echt zo slecht dan, dacht altijd dat dat juist wel kon dus dan is het echt alleen water en thee, of zijn er nog andere alternatieven met een fris smaakje?
www.bodyrock.tv ( geen aandelen )

elke dag meedoen en dan heb je in ieder geval al genoeg beweging
quote:giraf007 schreef op 29 april 2012 @ 17:46:

Is crystal clear echt zo slecht dan, dacht altijd dat dat juist wel kon dus dan is het echt alleen water en thee, of zijn er nog andere alternatieven met een fris smaakje?nee
quote:giraf007 schreef op 29 april 2012 @ 17:46:

Is crystal clear echt zo slecht dan, dacht altijd dat dat juist wel kon dus dan is het echt alleen water en thee, of zijn er nog andere alternatieven met een fris smaakje?

Muntthee? Zonder honing uiteraard

Je ontwent het snel, die behoefte aan zoete drankjes.
Dat is ook waar ik het mest moeite mee heb, ik eet heel gewoon en gezond, maar ik kan gewoon niet zonder mijn fris. Ik drink daarom meestal spa&fruit. Niet gezond maar wel mijn enige zonde.
Tja, ik doe ook nog steeds suiker in mijn thee en koffie.

Dat is dan mijn zonde.
Vroeg me trouwens ook af, ik mag de WII van een vriend hebben omdat hij een nieuwe spelcomputer heeft gekocht, dacht eraan om de WII fit daarbij te gaan kopen om mee te bewegen, iemand hier ook ervaring mee?

@ ceci: ik dronk idd ook spa en fruit maar ben overgestapt op crystal clear vanwege de calorieen :D
ik heb ook nog een tip,

ik had ook altijd moeite om het sporten vol te houden, sportschool vond ik ook niets, toen heb ik een cross-trainer in huis gehaald, en wat wel werkte is elke avond, of ochtend (na het ontbijt bijv.), of allebei...op een vaste tijd voor de tv gaan trainen, want soms gaat het gewoon vervelen en de tijd vliegt maar niet om, als je dan tv kijkt onder het trainen heb je lekker veel afleiding en voor je het weet ben je een half uurtje verder, voor mij werkte dit perfect.

voor voeding heb ik niet echt veel tips, maar probeer vooral te veel suiker te vermijden, en ipv frisdrank bijv thee te drinken. elke ochtend wel ontbijten, daarmee komt de verbranding op gang.

heel veel succes:)
Vind je water met citroen lekker? Of water met munt?
@sinnombre: munt is bij mij zeker geen favoriet! water met citroen is mischien wel een optie, vooral als het straks mooier weer wordt is het ook wel lekker wat fris te drinken
Oja, inderdaad heel belangrijk: ontbijten!
quote:giraf007 schreef op 29 april 2012 @ 18:08:

Vroeg me trouwens ook af, ik mag de WII van een vriend hebben omdat hij een nieuwe spelcomputer heeft gekocht, dacht eraan om de WII fit daarbij te gaan kopen om mee te bewegen, iemand hier ook ervaring mee?

Beter met de wii bewegen dan helemaal niet.. Probeer ook wat meer te fietsen etc
Ik heb er geen verstand van maar wat ik zou doen is met jezelf afspreken dat je zo-en-zoveel keer per week zo-en-zoveel minuten gaat bewegen. Dat is dan een vaststaande afspraak, maar je mag zelf weten hoe je het invult. Of het nou fietsen, (snel)wandelen, wii-en, dansen in de keuken, bodyrock of trainen in je kamertje is maakt niet uit, waar je op dat moment maar zin in hebt. Dat maakt het veel makkelijker vol te houden omdat je minder het moet-gevoel hebt. Als je dan een keer een luie, geen-zin dag hebt kun je kiezen voor iets wat je makkelijk of leuk vind. Zo blijf je in ieder geval bezig en blijf je in het ritme. Veel succes, het gaat je lukken deze keer!
Helemaal geen boter op t brood, is inderdaad mss niet het beste, een beetje heb je zeker nodig! En niet iedereen heeft weightwatchers nodig... mij heeft het wel enorm geholpen, vooral het samendoen, trok mij over de streep... Ben toen 13 kilo afgevallen in ca. 9 maanden. Niet meer zwaarder geworden daarna.. Giraf, je lijkt me gemotiveerd, het zal je vast lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven