Lijf & Lijn alle pijlers

ik zie er oud uit, wie heeft er tips?

04-04-2021 15:45 133 berichten
Al vanaf jonge leeftijd zie ik er ouder uit dan ik ben. Dat is leuk als je 14 bent maar niet meer als je voor je 40e al 50 plus word geschat. Ik drink zelden, rook niet, eet gevarrieerd (denk ik) en beweeg voldoende. Het zit hem vooral in mijn huid, die is slap, veel lijnen en rimpels en ook van de pigment vlekken. Ik heb 1 keer fillers gebruikt maar dat hielp minimaal, en was snel weer uitgewerkt. Ik hoop mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben en mij misschien goede en eerlijke tips kunnen geven.
anoniem_642d0ade8c359 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 16:04
Reden: taalfout
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lorrelies schreef:
04-04-2021 20:46
Ik heb laatste couperosespinnetje op mijn neus weg laten halen. Omdat het naaldje toch al gebruikt was vroeg hij of hij andere aderen ook even mee zou pakken. In mijn onschuld zei ik ja hoor. Ik had niet verwacht dat ik veel zou hebben.
Hij heeft die onder mijn neus weg gehaald en op mijn wangen.
Het had mij nooit gestoord dat ze er zaten maar toen ze weg waren scheelde het zeker vijf jaar. Nooit bedacht dat dat zo’n verschil zou maken.
Ik heb jou een privé bericht gestuurd.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
04-04-2021 20:31
qua kleuren hebben de meeste mensen zelf volgens mij wel door wat hen goed staat.
Het zou je verbazen. Mijn ervaring is dat veel mensen absoluut niet weten wat hen mooi staat. Dat zijn mensen die er geen barst om geven (dat is volgens mij wel een minderheid), de mensen die gewoon maar dragen wat ze in hun omgeving veel zien en hopen dat het hen ook flatteert, en de mensen die blind uitgaan van advies dat ze krijgen in een winkel of zo. Met een beetje geluk gaat dat laatste goed, als ze een goede verkoper treffen, maar ook dat is maar afwachten. Veel verkopers willen gewoon kwijt wat in de winkel hangt, en echt goed advies is zeldzaam.

Een metamorfose, nee, daar hoef je het niet te zoeken. Wel in echt goed advies, wat thuis ook op te volgen is. Op het gebied van kleding, kleur, haar en make-up. Dat maakt echt verschil.

Er zijn echt veel mensen die geen idee hebben wat hun nou echt mooi staat.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-04-2021 09:53
Het zou je verbazen. Mijn ervaring is dat veel mensen absoluut niet weten wat hen mooi staat. Dat zijn mensen die er geen barst om geven (dat is volgens mij wel een minderheid), de mensen die gewoon maar dragen wat ze in hun omgeving veel zien en hopen dat het hen ook flatteert, en de mensen die blind uitgaan van advies dat ze krijgen in een winkel of zo. Met een beetje geluk gaat dat laatste goed, als ze een goede verkoper treffen, maar ook dat is maar afwachten. Veel verkopers willen gewoon kwijt wat in de winkel hangt, en echt goed advies is zeldzaam.

Een metamorfose, nee, daar hoef je het niet te zoeken. Wel in echt goed advies, wat thuis ook op te volgen is. Op het gebied van kleding, kleur, haar en make-up. Dat maakt echt verschil.

Er zijn echt veel mensen die geen idee hebben wat hun nou echt mooi staat.
Klopt. Wat mij opvalt is dat steeds meer vrouwen alleen maar zwart dragen, en dan denken dat dat altijd goed staat. Vaak in de hoop dat het "afkleedt". Maar dan moet je geen blouse of shirt aantrekken dat net 2 maten te krap is...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
05-04-2021 08:06
Ik heb jou een privé bericht gestuurd.
Geantwoord!
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
05-04-2021 09:58
Klopt. Wat mij opvalt is dat steeds meer vrouwen alleen maar zwart dragen, en dan denken dat dat altijd goed staat. Vaak in de hoop dat het "afkleedt". Maar dan moet je geen blouse of shirt aantrekken dat net 2 maten te krap is...
Vaak is dat dan helemaal niet vanuit de overtuiging dat zwart hen het allerbeste staat, maar gewoon omdat het veilig en vertrouwd is. Of inderdaad vanuit het idee: zwart kan altijd en kleedt het beste af. Ik vind persoonlijk dat er maar weinig mensen zijn bij wie zwart de kleur is die ze het allerbeste staat.
pejeka schreef:
04-04-2021 16:55
Dat lijkt me nou net de slechtste raad die je kan geven. Niks maakt zo oud als je te jong kleden. Wil niet zeggen dat je dan maar meteen in een bloemetjesjurk van de C&A moet gaan lopen, maar als je uiterlijk een zekere leeftijd verraadt, accentueer je dat alleen maar door in de kleding van een 20-jarige te gaan rondlopen.


Te jong kleden inderdaad, maar jong kleden niet.
Alle reacties Link kopieren
Dancing-Amy schreef:
05-04-2021 10:07
Te jong kleden inderdaad, maar jong kleden niet.
En bovendien kun je mikken op: je góed kleden. Zonder toevoeging van oud of jong. Gewoon goed kleden. Met pasvormen die bij je lichaam passen, mooie stoffen, en kleuren die je flatteren. Dat maakt veel verschil, nog los van oud of jong.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen zien er nu eenmaal veel ouder uit als hun leeftijd. De beste tip is accepteren. Je kan het proberen wat te maskeren met wat make-up andere kleding maar dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-04-2021 09:53
Een metamorfose, nee, daar hoef je het niet te zoeken. Wel in echt goed advies, wat thuis ook op te volgen is. Op het gebied van kleding, kleur, haar en make-up. Dat maakt echt verschil.
Ik wist al wel redelijk wat me stond, en toch kleed ik me beter en koop ik minder "staat wel okay maar flatteert niet echt" stukken na een kleurenanalyse. Die laatste stonden dan leuk als ik goed uitgeslapen was, maar als ik net een slechte nacht had en een paar puistjes door menstruatie zag het er weer vaal en vlekkerig uit. Als dat je niet uitmaakt is het ook prima, maar ik voel me er vrolijker bij als ik weet dat ik een top en sjaaltje heb waarmee ik er ook op een baaldag frisser uitzie.
Alle reacties Link kopieren
Voldoende water drinken (voor je huid goed).

Avocado's eten geeft wel een zachte huid, weet niet of het ook helpt bij ouderdom, maar helpt wel de huid mooi maken.

Komkommer schijfjes op je ogen, vooral als je vermoeid bent.

Eten dat cellen beschermt, oa blauwe bessen en kool.

Bietjes voor je spieren.

Wat betreft het gezond houden van je hersenen mbt ouderdom: spinazie en broccolli schijnen daarbij te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand al iets geroepen over kapsels?
Ik vind de pittige korte kapsels altijd erg ouwelijk aandoen. Hetzelfde geldt voor hangend lang haar zonder laagjes. Verder is een goed kleuradvies essentieel, niet alleen voor je kleding maar net zo goed voor je haar.
Jufjoke schreef:
05-04-2021 10:06
Vaak is dat dan helemaal niet vanuit de overtuiging dat zwart hen het allerbeste staat, maar gewoon omdat het veilig en vertrouwd is. Of inderdaad vanuit het idee: zwart kan altijd en kleedt het beste af. Ik vind persoonlijk dat er maar weinig mensen zijn bij wie zwart de kleur is die ze het allerbeste staat.
Donkerblauw is een betere 'veilige optie', dat staat wél (bijna) iedereen, en het heeft meer diepte.

Dat gezegd hebbende, is mijn tip voor een jonger uiterlijk sporten. Dat doet natuurlijk vooral iets voor je lichaam, maar ook je gezicht en je huid profiteren ervan.

Ooit las ik in een boek een mooie zin die me altijd is bijgebleven, en die ik helaas niet kan citeren, dus ik doe een poging uit te leggen wat er ongeveer stond: "Zij was een opmerkelijk mooie vrouw voor haar leeftijd, en zoals veel vrouwen in haar omgeving dankte ze haar schoonheid en jeugdige uitstraling aan het comfortabele, zorgeloze leven dat ze altijd had kunnen leiden dankzij haar rijke man."

Daar zit veel waarheid in, hoor! Een mooi, jong uiterlijk kost, na een bepaalde leeftijd, veel tijd en geld. Toewijding, dat ook. En zorgeloosheid helpt natuurlijk altijd.

Dit is een tip waar je waarschijnlijk weinig aan hebt, maar ik moest er meteen aan denken toen ik de topic-titel las, en misschien kan het een troost zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
04-04-2021 16:54
Hou er ook rekening mee, TO, dat de leeftijd die je geschat wordt, ook veel afhangt van degene met wie je praat.

Mensen die bijvoorbeeld ouder zijn dan ik, schatten mij vaak veel jonger in dan mijn werkelijke leeftijd. Dat terwijl leeftijdsgenoten mij vaak juist schatten en mensen die jonger zijn me vaak veel ouder vinden lijken.
En de context en je eigen energie is ook bepalend.
Sta ik omringd met jongere vriendinnen in een kroeg te ouwehoeren word ik als automatisch ook op hun leeftijd ingeschat.

Een van die vriendinnen is een aantal jaar jonger dan ik, heeft een rustige en meer introvertere aard, is hyperintelligent en heeft in het bedrijfsleven een positie met grote verantwoordelijkheden. In professionele context zijn mensen telkens verbaasd over wanneer ze haar leeftijd horen.
Alle reacties Link kopieren
Hm, mijn huid ziet er de laatste tijd ook meer getekend uit. Ik lees hier al een paar keer dat gewicht meespeelt en dat klopt wel. Ik was al slank maar ben wat afgevallen het laatste half jaar (niet bewust, waarschijnlijk door stress etc.) en nu eigenlijk iets te slank naar mijn zin en ik heb gelijk het idee dat van die neergaande lijnen in mijn gezicht ineens meer opvallen. Ik word wel veel jonger geschat. En nee, niet uit beleefdheid, zoals hier vaak opgemerkt. Jong en oud schat mij veel jonger en het is soms gewoonweg gênant...

Maar goed, mijn tips: slapen, voldoende bewegen (zorgt voor goede doorbloeding, zie je ook terug in je huid), matig met alcohol, niet roken, gezonde voeding en qua huidverzorging zweer ik bij gezichtsolie. Verder zijn hier al wat tips gegeven op het gebied van uiterlijke verzorging. Die tips op het gebied van kleding, make-up en kapsel lossen dan je huidprobleem wel niet op, maar laten wellicht je algehele voorkomen wat jonger/frisser (of in elk geval niet ouder dan je daadwerkelijk bent) ogen waardoor verslapte huid/rimpeltjes weer minder opvallen.
.
Alle reacties Link kopieren
Idd wat anderen al schrijven: weinig alcohol, niet roken, veel water drinken maar vooral ook gezonde voeding en dan vooral voeding met veel antioxidanten want die gaan het gevecht aan met de vrije radicalen die weer voor veroudering zorgen.

Groenten en fruit die vol antioxidanten zitten zijn meestal fel van kleur (blauwe bessen, frambozen, boerenkool, rode bieten, broccoli) maar ook knoflook, kurkuma, pure chocolade en pecannoten bevatten veel antioxidanten.
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
05-04-2021 12:17
Iemand al iets geroepen over kapsels?
Ik vind de pittige korte kapsels altijd erg ouwelijk aandoen. Hetzelfde geldt voor hangend lang haar zonder laagjes. Verder is een goed kleuradvies essentieel, niet alleen voor je kleding maar net zo goed voor je haar.
Inderdaad, kapsels kunnen veel uitmaken. Wat ik zelf erg ouwelijk vind aandoen, zijn overgestylede korte kapsels, waar overdreven veel volume in geföhnd is, zoals bij Lilianne Ploumen.
Hangend lang haar kan bij sommige gezichtsvormen juist jeugdig staan, mijn tante van 75 staat het prachtig en mijn Indonesische collega van 64 ook.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
05-04-2021 12:30
Donkerblauw is een betere 'veilige optie', dat staat wél (bijna) iedereen, en het heeft meer diepte.

Dat gezegd hebbende, is mijn tip voor een jonger uiterlijk sporten. Dat doet natuurlijk vooral iets voor je lichaam, maar ook je gezicht en je huid profiteren ervan.

Ooit las ik in een boek een mooie zin die me altijd is bijgebleven, en die ik helaas niet kan citeren, dus ik doe een poging uit te leggen wat er ongeveer stond: "Zij was een opmerkelijk mooie vrouw voor haar leeftijd, en zoals veel vrouwen in haar omgeving dankte ze haar schoonheid en jeugdige uitstraling aan het comfortabele, zorgeloze leven dat ze altijd had kunnen leiden dankzij haar rijke man."

Daar zit veel waarheid in, hoor! Een mooi, jong uiterlijk kost, na een bepaalde leeftijd, veel tijd en geld. Toewijding, dat ook. En zorgeloosheid helpt natuurlijk altijd.

Dit is een tip waar je waarschijnlijk weinig aan hebt, maar ik moest er meteen aan denken toen ik de topic-titel las, en misschien kan het een troost zijn :)
Ik dacht dat er iets heel moois en inspirerends kwam en dan kom je daarmee.

Denk overigens niet dat vrouwen die het van een rijke man moeten hebben zo zorgeloos zijn.
Als hij ze niet meer wil, dan worden ze ingeruild en dan is het leuke leventje daarmee onzekerder dan wanneer je het zelf voor elkaar krijgt. Een machtsongelijkheid in een relatie lijkt mij niet zorgeloos of gezond.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
05-04-2021 14:08
Ik dacht dat er iets heel moois en inspirerends kwam en dan kom je daarmee.

Denk overigens niet dat vrouwen die het van een rijke man moeten hebben zo zorgeloos zijn.
Als hij ze niet meer wil, dan worden ze ingeruild en dan is het leuke leventje daarmee onzekerder dan wanneer je het zelf voor elkaar krijgt. Een machtsongelijkheid in een relatie lijkt mij niet zorgeloos of gezond.
Dat kan het voor jou zijn.
Die vrouw uit de quote van Petronella heeft het blijkbaar wel als zorgeloos beleefd.

En ik denk zelf ook dat de mate van zorgen een invloed heeft op je uiterlijk/ veroudering.
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex schreef:
05-04-2021 14:18
Dat kan het voor jou zijn.
Die vrouw uit de quote van Petronella heeft het blijkbaar wel als zorgeloos beleefd.

En ik denk zelf ook dat de mate van zorgen een invloed heeft op je uiterlijk/ veroudering.
Dat laatste geloof ik best.

Genoeg van dat soort vrouwen die aan de kant gezet worden of op hun veertigste wanhopig aan de plastische chirurgie gaan.
Begrijp ook wel dat als al je economische waarde zit in dat een man je nog wilt, je ook wel niet anders kan.
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex schreef:
05-04-2021 14:18
Dat kan het voor jou zijn.
Die vrouw uit de quote van Petronella heeft het blijkbaar wel als zorgeloos beleefd.

En ik denk zelf ook dat de mate van zorgen een invloed heeft op je uiterlijk/ veroudering.

Ik weet uit ervaring dat dat idd heel veel invloed kan hebben. Mijn man is drie jaar geleden ernstig ziek geworden en hebben daar ook drie jaar lang veel zorgen om gehad. Ik merk duidelijk verschil want ben erg snel verouderd en aangekomen in die tijd.
Wat wel heeft geholpen is gezond blijven eten en vooral voeding met (wat ik hierboven ook schreef) antioxidanten. Het aankomen heeft dan weer als voordeel dat rimpels opgevuld zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex schreef:
05-04-2021 14:18
Dat kan het voor jou zijn.
Die vrouw uit de quote van Petronella heeft het blijkbaar wel als zorgeloos beleefd.

En ik denk zelf ook dat de mate van zorgen een invloed heeft op je uiterlijk/ veroudering.
Bedoel je uit de quote van Samarinde? De dames die ik in mijn post noem, hebben niet zozeer een zorgeloos leven gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
05-04-2021 14:08
Ik dacht dat er iets heel moois en inspirerends kwam en dan kom je daarmee.

Denk overigens niet dat vrouwen die het van een rijke man moeten hebben zo zorgeloos zijn.
Als hij ze niet meer wil, dan worden ze ingeruild en dan is het leuke leventje daarmee onzekerder dan wanneer je het zelf voor elkaar krijgt. Een machtsongelijkheid in een relatie lijkt mij niet zorgeloos of gezond.
Genoeg vrouwen die het prima vinden, maar daar moet je wel op gebouwd zijn. En je bedenken dat je relatie niets anders is dan een uiterlijke schijn en een soort verstandhouding: jij zorgt dat je keurig in de passende kleding en met de passende sieraden om opdraaft op momenten dat hij een officiële gelegenheid heeft waarbij de vrouwen ook uitgenodigd zijn, hij zorgt ervoor dat je een redelijk relaxt bestaan hebt (want meestal is hij zakelijk onderweg) en in luxe kunt leven, een leuke cabrio hebt voor je vervoer, je kan naar de wellness of andere instituten om je uiterlijk op peil te houden, kan naar hartelust met vriendinnen gaan lunchen of borrelen en als je zin hebt, heb je een scharrel met de poolboy of de tuinman, zo lang je het maar discreet houdt, want dat doet hij ook. En zoals gezegd, met een dergelijk pact voelen vele vrouwen zich prima.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
petronella72 schreef:
05-04-2021 17:53
Bedoel je uit de quote van Samarinde? De dames die ik in mijn post noem, hebben niet zozeer een zorgeloos leven gehad.
nee uit jouw quote. Jij schrijft toch dat die vrouw vertelde dat ze een goed uiterlijk op latere leeftijd dankte aan haar fortuinlijke man die een voor haar zorgeloos bestaan en onderhoud van een bepaald levensstijl voor haar bekostigde.
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex schreef:
05-04-2021 20:04
nee uit jouw quote. Jij schrijft toch dat die vrouw vertelde dat ze een goed uiterlijk op latere leeftijd dankte aan haar fortuinlijke man die een voor haar zorgeloos bestaan en onderhoud van een bepaald levensstijl voor haar bekostigde.
Nee, dat was ik niet, maar Samarinde. :-) Ik had een post over kapsels.
Alle reacties Link kopieren
petronella72 schreef:
05-04-2021 21:04
Nee, dat was ik niet, maar Samarinde. :-) Ik had een post over kapsels.
Oh wat suf! En dan heb ik het notabene ook nog even gecheckt na jouw post.... Mijn excuses!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven