Lijf & Lijn alle pijlers

ik zie er oud uit, wie heeft er tips?

04-04-2021 15:45 133 berichten
Al vanaf jonge leeftijd zie ik er ouder uit dan ik ben. Dat is leuk als je 14 bent maar niet meer als je voor je 40e al 50 plus word geschat. Ik drink zelden, rook niet, eet gevarrieerd (denk ik) en beweeg voldoende. Het zit hem vooral in mijn huid, die is slap, veel lijnen en rimpels en ook van de pigment vlekken. Ik heb 1 keer fillers gebruikt maar dat hielp minimaal, en was snel weer uitgewerkt. Ik hoop mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben en mij misschien goede en eerlijke tips kunnen geven.
anoniem_642d0ade8c359 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 16:04
Reden: taalfout
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee, TO, dat de leeftijd die je geschat wordt, ook veel afhangt van degene met wie je praat.

Mensen die bijvoorbeeld ouder zijn dan ik, schatten mij vaak veel jonger in dan mijn werkelijke leeftijd. Dat terwijl leeftijdsgenoten mij vaak juist schatten en mensen die jonger zijn me vaak veel ouder vinden lijken.
leeg
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
04-04-2021 16:23
jonge haarstijl en kleding. verder het is wat het is
Dat lijkt me nou net de slechtste raad die je kan geven. Niks maakt zo oud als je te jong kleden. Wil niet zeggen dat je dan maar meteen in een bloemetjesjurk van de C&A moet gaan lopen, maar als je uiterlijk een zekere leeftijd verraadt, accentueer je dat alleen maar door in de kleding van een 20-jarige te gaan rondlopen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
04-04-2021 16:47
je kan ook meedoen met die rubriek in de margriet of de libelle '7 jaar jonger' geven ze je een make over waarmee je 7 jaar jonger lijkt
Daar zie ik regelmatig vrouwen die er absoluut niet van opknappen...
Alle reacties Link kopieren
Tegen welke problemen loop je aan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je dagelijkse huidverzorging? Je zou eens in het skincare topic kunnen kijken of daar iets te verbeteren valt. Rond de 40 maakt het heel veel verschil of je huid een beetje uitgedroogd of goed verzorgd is en actieve ingrediënten kunnen best wat verschil maken met vlekjes verzachten en droogtelijntjes. Daar zou ik liever mijn geld aan uitgeven dat bijvoorbeeld fillers.

Een kleurenanalyse en een goed make up advies kan zeker helpen om er wat frisser uit te zien. Met de juiste kleuren zijn schaduwen minder zichtbaar en dat kan voor het oog ook een paar jaar schelen.
Zonnebrandcreme en een goede make-up.

Verder: net als dat als je een rolletje hebt hier en daar, mensen zien het toch wel. Hetzelfde geldt voor je leeftijd. Verzorg je goed en draag wat flatteus is en dan komt het wel goed :)
Helena_z schreef:
04-04-2021 16:49
Wie?
Door je post over zonnebrandcrème moest ik aan het gelijknamige nummer van Baz Luhrman denken. Wear sunscreen.

https://youtu.be/KdQbb3FXSEI
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
04-04-2021 17:01
Door je post over zonnebrandcrème moest ik aan het gelijknamige nummer van Baz Luhrman denken. Wear sunscreen.

https://youtu.be/KdQbb3FXSEI
Oh, oké :)
leeg
hannaa46 schreef:
04-04-2021 16:50
Vrijwel iedereen schat een ander jaren jonger dan wat men echt denkt.
Zegt totaal niets.
ja dat... dus als iemand je op je leeftijd of 5 jaar ouder inschat, zie je er nog veel ouder uit.
Alle reacties Link kopieren
Informeer eens bij een huidtherapeut, die heeft diverse technieken om pigmentvlekjes en andere oneffenheden te verwijderen, of anderszins de huid te verbeteren. Meestal voor een fractie van de prijs van een behandeling bij een cosmetisch chirurg.
hannaa46 schreef:
04-04-2021 16:50
Vrijwel iedereen schat een ander jaren jonger dan wat men echt denkt.
Zegt totaal niets.
Tuurlijk weet jij precies hoe dat ging. hahahah.
Dit was iemand die ik allang ken en we waren niet aan het schatten, ik zei mijn leeftijd tegen iemand anders in een bepaalde context, zij hoorde dat en zei, "o, ik had je halverwege de 40 geschat."
Maar , dat was vast niet waar!
En als ik iemand schat zeg ik gewoon wat ik denk. Maar jij kennelijk niet.
Yildizlar schreef:
04-04-2021 16:51
Zo zie je maar bij iedereen staan kleuren anders wat bij de een flatteert kan bij de ander een misser van jewelste zijn .,
Zover ik me kan herinneren heb ik het in de post bij mezelf gehouden, op zwart en rood na.
petronella72 schreef:
04-04-2021 17:08
Informeer eens bij een huidtherapeut, die heeft diverse technieken om pigmentvlekjes en andere oneffenheden te verwijderen, of anderszins de huid te verbeteren. Meestal voor een fractie van de prijs van een behandeling bij een cosmetisch chirurg.
Ik kon mijn pigmentvlekken laten verwijderen voor 840 euro met garantie tot het eerste zonnetje.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
04-04-2021 16:42
Dat ligt helemaal aan wat voor type je bent haarkleur en je huidtonen .
Crème staat verschrikkelijk bij mij heb een olijfkleurige huid .
.
Misschien bedoelde ze rimpelcrème :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 17:10
Ik kon mijn pigmentvlekken laten verwijderen voor 840 euro met garantie tot het eerste zonnetje.
En als je daarna consequent factor 50 zou smeren?
Helena_z schreef:
04-04-2021 16:31
Zonnebrandcrème. Beste tip tegen verdere huidveroudering.
Dit en op hetzelfde gewicht proberen te blijven.
Als je het kunt betalen dan een hals-en facelift.

TO, ben je toevallig ook erg lenig, ooit eens iets gelezen over een syndroom van hypermobiel in combinatie met lossere huid.
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 17:16
21.36% gewijzigd
belinda30 schreef:
04-04-2021 16:58
Hoe is je dagelijkse huidverzorging? Je zou eens in het skincare topic kunnen kijken of daar iets te verbeteren valt. Rond de 40 maakt het heel veel verschil of je huid een beetje uitgedroogd of goed verzorgd is en actieve ingrediënten kunnen best wat verschil maken met vlekjes verzachten en droogtelijntjes. Daar zou ik liever mijn geld aan uitgeven dat bijvoorbeeld fillers.

Een kleurenanalyse en een goed make up advies kan zeker helpen om er wat frisser uit te zien. Met de juiste kleuren zijn schaduwen minder zichtbaar en dat kan voor het oog ook een paar jaar schelen.
Dit inderdaad! Verdiep je eens in retinol, vitamine C en SPF!
petronella72 schreef:
04-04-2021 17:14
En als je daarna consequent factor 50 zou smeren?
Yep! Dat werd aangeraden, maar dat werkt ook niet altijd bij iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
04-04-2021 16:54
Hou er ook rekening mee, TO, dat de leeftijd die je geschat wordt, ook veel afhangt van degene met wie je praat.

Mensen die bijvoorbeeld ouder zijn dan ik, schatten mij vaak veel jonger in dan mijn werkelijke leeftijd. Dat terwijl leeftijdsgenoten mij vaak juist schatten en mensen die jonger zijn me vaak veel ouder vinden lijken.
To schrijft dat ze al veel lijnen en rimpels heeft. Die had ik echt nog niet op mijn 40e.

Heb je duw wel dan wordt je dus ouder geschat.

Om te voorkomen dat het erger wordt kan to goede zonbescherming gebruiken, zorgen voor genoeg slaap en gezind eten en genoeg water drinken.

Heeft ze geld genoeg dan kan ze langs de plastisch chirurg en verder kan je niet zo veel.
mode-beauty/skincare-skincare-en-nog-me ... ges/461030

Een paar tips alvast:

-S'morgens én s'avonds je gezicht wassen met een milde reiniger, bijvoorbeeld de Simple hydraterende reiniger (te koop bij de Kruidvat).
Als je make-up draagt zou je s'avonds je gezicht 'dubbel'' kunnen cleansen met vijvoorbeeld de Clinique Take of the day balm. Dit wrijf je in je handen en doe je vervolgens op je gezicht smeren om je make-up 'los te maken
Vervolgens zou ik een retinol gebruiken, bijvoorbeeld de Paula's choice Clinical 0,3% Retinol + 2% Bakuchiol Treatment (let wel op dat je hier eerst rustig mee begint want het kan wel heftig zijn) daarna een goede nachtcreme. Mocht je aan de retinol gewend zijn, dan zou je ook een exfoliant kunnen toevoegen, bijvoorbeeld de Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant. Ook dit moet je heel rustig opbouwen!

Overdag zou ik een vitamine C gaan gebruiken, bijvoorbeeld de PURITO Pure Vitamin C Serum, daarna een dagcreme met SPF50. Als je dit allemaal doet weet ik bijna zeker dat je huid er na 3 maanden al heel anders uitziet.
anoniem_380850 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 17:25
84.65% gewijzigd
Cateautje schreef:
04-04-2021 17:15
Yep! Dat werd aangeraden, maar dat werkt ook niet altijd bij iedereen.
Klopt, bij mij werkt dat niet tegen pigmentvlekken, ik heb er eentje onder mijn lip ( kan het makkelijk camoufleren gelukkig ) maar blijft daar waarschijnlijk totdat ik sterf want ik smeer me altijd in met factor 30/50. En mijn oogleden hebben meer pigment gekregen, holadiejee, daar ga ik geen sunblock op smeren, mag ook niet eens denk ik.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
04-04-2021 17:16
To schrijft dat ze al veel lijnen en rimpels heeft. Die had ik echt nog niet op mijn 40e.

Heb je duw wel dan wordt je dus ouder geschat.

Om te voorkomen dat het erger wordt kan to goede zonbescherming gebruiken, zorgen voor genoeg slaap en gezind eten en genoeg water drinken.

Heeft ze geld genoeg dan kan ze langs de plastisch chirurg en verder kan je niet zo veel.
Klopt. En je er gewoon niet druk over maken. Als je jezelf goed verzorgt, goed gekleed gaat en goed in je (al dan niet gerimpelde) vel zit, wat kan het jou dan schelen of een volkomen vreemde denkt dat je 5 jaar ouder of 5 jaar jonger bent dan je werkelijk bent?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Veel van die programma's kijken als Fred van leer, of een goede personeel shopper.
Als je na de voor en na kijkt van die programma's, ik vind dat het heel veel uitmaakt.

Vind wat nu bij je past en weet dat dat over vijf jaar ( of tien kilo) niet meer zo hoeft te zijn.
De laatste blog van Jetske Ultee.

https://www.linda.nl/lifestyle/rimpels- ... y_IwD3Fnfs
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
04-04-2021 17:25
Veel van die programma's kijken als Fred van leer, of een goede personeel shopper.
Als je na de voor en na kijkt van die programma's, ik vind dat het heel veel uitmaakt.

Vind wat nu bij je past en weet dat dat over vijf jaar ( of tien kilo) niet meer zo hoeft te zijn.
Dat komt voornamelijk omdat in die programma's de vrouwen opeens kleding aan krijgen die bij hun leeftijd past, in plaats van kleding die eigenlijk 10-15 jaar "te jong" is. Bovendien krijgen ze dan kleding in de juiste maat, want veel vrouwen hebben er ook nogal een handje van om hun kleding nét een maatje te krap te kopen, waardoor het als een worstenvel rond hun lichaam spant en ieder rolletje en kwabje onbarmhartig aftekent.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven