Lijf & Lijn alle pijlers

ik zie er oud uit, wie heeft er tips?

04-04-2021 15:45 133 berichten
Al vanaf jonge leeftijd zie ik er ouder uit dan ik ben. Dat is leuk als je 14 bent maar niet meer als je voor je 40e al 50 plus word geschat. Ik drink zelden, rook niet, eet gevarrieerd (denk ik) en beweeg voldoende. Het zit hem vooral in mijn huid, die is slap, veel lijnen en rimpels en ook van de pigment vlekken. Ik heb 1 keer fillers gebruikt maar dat hielp minimaal, en was snel weer uitgewerkt. Ik hoop mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben en mij misschien goede en eerlijke tips kunnen geven.
anoniem_642d0ade8c359 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 16:04
Reden: taalfout
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een klein beetje blush.
Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
04-04-2021 16:58
Hoe is je dagelijkse huidverzorging? Je zou eens in het skincare topic kunnen kijken of daar iets te verbeteren valt. Rond de 40 maakt het heel veel verschil of je huid een beetje uitgedroogd of goed verzorgd is en actieve ingrediënten kunnen best wat verschil maken met vlekjes verzachten en droogtelijntjes. Daar zou ik liever mijn geld aan uitgeven dat bijvoorbeeld fillers.

Een kleurenanalyse en een goed make up advies kan zeker helpen om er wat frisser uit te zien. Met de juiste kleuren zijn schaduwen minder zichtbaar en dat kan voor het oog ook een paar jaar schelen.
Helemaal eens. Een goede huidverzorgingsroutine doet je huid er zeker beter uitzien. Natuurlijk, rimpels verdwijnen niet en afgezakte huid is nou eenmaal afgezakt, maar je huid kan er wel degelijk beter uit zien met bepaalde producten. Neem inderdaad eens een kijkje in het skincare topic voor tips. Even snel: goede reiniging, vitamine C en een spf 50 in de ochtend, een exfoliant en retinol in de avond. Gaat je huid echt mooier maken.
Ook eens met de laatste tip van Belinda. De kleur die je draagt kan je huid fris en stralend maken, maar ook dof en oud. De moeite waard om daarin te investeren.
Alle reacties Link kopieren
LaLoupe schreef:
04-04-2021 17:30
Een klein beetje blush.
En ook eens. Make up kan sowieso ontzettend veel doen, maar als je één ding snel en makkelijk elke dag kunt doen, is het een mooie zachtroze of perzik kleur blush opbrengen.
Dank jullie wel. Ik heb al een paar goede tips gelezen.
Met name die over betere huidcreme (de creme om te smeren niet de kleur), het drinken in de ochtend en meer / betere vitaminen en mineralen.
Ik vond de vraag of ik lenig was heel bijzonder want ja dat ben ik, zeer lenig zelfs. Dat dan weer wel op mijn leeftijd leg ik met gemak mijn benen in mijn nek.
Wat betreft dun zijn, ik ben niet dun, ook niet overdreven dik maar wel stevig. Aaankomen is geen optie.
De operaties, die stap is er nog 1 te ver, misschien moeten ze me daarvoor eerst 60 gaan schatten.
Voor nu genoeg tips die ik ga oppakken, dank je wel. Ik hou jullie op de hoogte
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 17:15
Yep! Dat werd aangeraden, maar dat werkt ook niet altijd bij iedereen.
Het werkt in die zin bij iedereen, dat het zónder spf zeker erger zou zijn geweest.
Nog een tip: laat mensen je leeftijd niet te vaak schatten.
lotje81 schreef:
04-04-2021 17:42
Dank jullie wel. Ik heb al een paar goede tips gelezen.
Met name die over betere huidcreme (de creme om te smeren niet de kleur), het drinken in de ochtend en meer / betere vitaminen en mineralen.
Ik vond de vraag of ik lenig was heel bijzonder want ja dat ben ik, zeer lenig zelfs. Dat dan weer wel op mijn leeftijd leg ik met gemak mijn benen in mijn nek.
Wat betreft dun zijn, ik ben niet dun, ook niet overdreven dik maar wel stevig. Aaankomen is geen optie.
De operaties, die stap is er nog 1 te ver, misschien moeten ze me daarvoor eerst 60 gaan schatten.
Voor nu genoeg tips die ik ga oppakken, dank je wel. Ik hou jullie op de hoogte

Waar ik aan moest denken heb ik gegoogled en het heet Ehlers-Danlos syndroom (EDS). In het Engels en op Reddit is er meer over te vinden. Niet als medisch advies maar misschien herken je er iets in en kan je er dan weer wat meer mee :)
hannaa46 schreef:
04-04-2021 16:50
Vrijwel iedereen schat een ander jaren jonger dan wat men echt denkt.
Zegt totaal niets.
Hahaha, dank je wel, ze zeggen 50 maar denken 60...:)
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
04-04-2021 16:47
je kan ook meedoen met die rubriek in de margriet of de libelle '7 jaar jonger' geven ze je een make over waarmee je 7 jaar jonger lijkt
Oeh nee, ik ben bijna 50 en ik vind dat er altijd zo goedkopig en juist op leeftijd uitzien.
Henk-en-Roelie schreef:
04-04-2021 17:47
Waar ik aan moest denken heb ik gegoogled en het heet Ehlers-Danlos syndroom (EDS). In het Engels en op Reddit is er meer over te vinden. Niet als medisch advies maar misschien herken je er iets in en kan je er dan weer wat meer mee :)
wow, moeder, oma, dit klinkt wel heel bekend. Kregen op latere leeftijd inderdaad allerlei vreemde klachten. Ik ga het verder uitzoeken, dank je wel. Ik had dit nog nooit eerder gehoord.
Veel of weinig rimpels is grotendeels erfelijk maar experimenteren met wat make up kan geen kwaad. Als je de verkeerdere make up gebruikt dan kan je huid net bleker lijken dan hij is en dan zie je er net wat vermoeider uit.

Hetzelfde met de kleur van kleding.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-04-2021 16:26
Ik ben ruimschoots 50 plus en mijn verjonging bereik ik door het dragen van heldere kleuren en crème. Bijvoorbeeld fuchsiaroze of helder geel, dat frist het gezicht op en dat is te merken want allemaal dertigers aan m'n fiets hangen.

Draag nooit meer zwart bij je gezicht, dat werpt de meest verouderende schaduwen. Ik draag ook geen rood, dat verhard.
Als ik geel draag vraagt iedereen of ik ziek ben. Wat bij jou werkt doet dat niet bij iedereen, ik draagbaar koude pasteltinten, absoluut geen geel of oranje. TO laat zich op dat vlak bestelde adviseren.

TO door die pigmentvlekken klinkt het alsof je vaak onbeschermd in de zon gaat. Heel goed smeren, vooral in je gezicht. Winter en zomer.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
04-04-2021 18:24
Als ik geel draag vraagt iedereen of ik ziek ben. Wat bij jou werkt doet dat niet bij iedereen, ik draagbaar koude pasteltinten, absoluut geen geel of oranje. TO laat zich op dat vlak bestelde adviseren.

TO door die pigmentvlekken klinkt het alsof je vaak onbeschermd in de zon gaat. Heel goed smeren, vooral in je gezicht. Winter en zomer.
Maar het klopt wel wat Cateautje zei, de kleuren die je draagt zijn belangrijk. Ik heb de neiging altijd zwart te dragen door mijn grote maat. Maar zodra ik iets rood draag, krijg ik complimentjes. Geel werkt bij mij echter helemaal niet, past niet bij mijn huid- en haarkleur, net als beige.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
04-04-2021 17:49
Oeh nee, ik ben bijna 50 en ik vind dat er altijd zo goedkopig en juist op leeftijd uitzien.
Ik vind die vrouwen erna er altijd een beetje tuttig uitzien op een of andere manier. Niet persé jonger of leuker.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
04-04-2021 17:49
Oeh nee, ik ben bijna 50 en ik vind dat er altijd zo goedkopig en juist op leeftijd uitzien.
Ik vind die vrouwen erna er altijd een beetje tuttig uitzien op een of andere manier. Niet persé jonger of leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er helaas ook ouder uitzie dan dat ik ben. Ik ga mensen niet vragen mijn leeftijd te schatten, te confronterend haha.

Ik denk dat het bij mij ook erfelijk is, 1 ouder zag er echt veel ouder uit. En ik ben erg tenger, volgens mij oog je op een bepaalde leeftijd iets jeugdiger als je wat voller bent.

Ik moet wel zeggen dat alleen rimpels niet altijd wil zeggen dat je er veel ouder uitziet. Ik zie soms mensen die jonger lijken en toch rimpels hebben. Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen maar ik denk dat het een combinatie is van make up, kleding, kapsel, houding, tanden etc.

Ik vind dat vrouwen met kort haar ook snel ouder lijken. Daarom houd ik mijn haar nog even lang. Ooit zal dat niet meer zo mooi zijn, dan kan het altijd nog korter.

Verder leg ik me er bij neer dat ik wat een getekend gezicht heb. Niet dat ik het nu leuk vind maar ja, ik vind het ook zonde van mijn tijd om me er heel druk over te maken. Met de tips die al zijn gegeven kom je het verst denk ik; gezonde voeding, genoeg slaap, goede make up en de juiste kleding.

En zelf vind ik ook, ouder lijken betekent niet persé lelijker zijn (dat vond ik ook al op mijn 25e). Er zijn ook vrouwen van begin 20 die zich op een manier kleden, make up opdoen etc. waar ze nu niet persé mooier van worden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-04-2021 16:33
Dikker worden
Hier ben ik het wel mee eens.

En geloof mij, de meeste mensen lijken gewoon op de leeftijd die ze hebben. De meeste mensen worden jonger geschat uit beleefdheid.
raccoon wijzigde dit bericht op 05-04-2021 00:54
35.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een paar kilo teveel helpt inderdaad goed mee, ik ben, wat dat aangaat, wel de meest rimpelloze van al mijn vriendinnen. Op één na, maar die heeft dezelfde maten als ik ;-D

Verder: er wordt tegenwoordig een hoop geschreven over hyaluronzuur, vanwege het vocht in je huid. Nou las ik laatst toevallig dat dat het vocht uit de omgeving aantrekt. Dus in de winter, als de lucht droog is vanwege de radiatoren, dan onttrekt het juist vocht uit je huid, met extra rimpels als resultaat.

En een week of twee geleden kreeg een TO hier op het forum de tip om castorolie te gebruiken ipv creme's. Dat heb ik ook besteld en ik moet zeggen, daar knapt mijn vel behoorlijk van op. Mijn huid voelt zijdezacht. De 'adviseuse' beweert daarnaast dat het ook wallen doet verdwijnen na een aantal weken. Als je al eens een paar rimpels minder hebt en wallen zijn weg, dan scheelt dat vast ook een paar jaar. Het kost je in elk geval minder dan een tientje om dat eens te proberen.

Je kunt dat nog combineren met massage en gezichtsgymnastiek, een goede zonnebrand, een zonnehoed en wat anderen ook al aangeven, kijk eens naar de kleuren van je kleding. Als ik mosterdgeel draag wordt ik daar tien jaar ouder van, terwijl zachte pasteltinten mijn teint juist opfrissen. Google eens op lente-, zomer-, herfst-, en wintertype.

Als je optisch al eens een jaar of vijf kunt afsnoepen ben je al een heel eind. Toch?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het makkelijkste is nog altijd om je zo min mogelijk aan te trekken van hoe oud andere mensen denken dat je bent.
Ook al denkt een ander -heel eerlijk- dat ik 5 jaar jonger ben, wat héb ik daar dan echt aan? Daar schiet ik toch niets mee op?
Zoals ik er ook niet echt last van heb wanneer een ander denkt dat ik 5 jaar ouder ben.

Het verhaal van lente-, zomer-, herfst- en wintertype heb ik nooit zo goed begrepen en qua kleuren hebben de meeste mensen zelf volgens mij wel door wat hen goed staat.
Natuurlijk zie je bij zo'n metamorfose wel vaak een verschil in de voor-na foto's. Maar het verschil zit vaak in wel/geen make-up en een rok met hakken dragen en de haren (na een half uur föhnen) helemaal zorgvuldig gekapt.
Maar voor het dagelijks leven heb je daar niet zoveel aan.

Ik geloof wel in tips zoals ook in dit topic zijn gegeven zoals:
tegen te veel zon beschermen, wenkbrauwen een beetje aanzetten, wat rouge gebruiken, niet te strak zittende kleding dragen e.d.
absor schreef:
04-04-2021 16:23
jonge haarstijl en kleding. verder het is wat het is
Twee staartjes, een lollie en van die hoge regenboogsokken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatste couperosespinnetje op mijn neus weg laten halen. Omdat het naaldje toch al gebruikt was vroeg hij of hij andere aderen ook even mee zou pakken. In mijn onschuld zei ik ja hoor. Ik had niet verwacht dat ik veel zou hebben.
Hij heeft die onder mijn neus weg gehaald en op mijn wangen.
Het had mij nooit gestoord dat ze er zaten maar toen ze weg waren scheelde het zeker vijf jaar. Nooit bedacht dat dat zo’n verschil zou maken.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
...
anoniem_639dcde78f69d wijzigde dit bericht op 04-04-2021 22:28
99.39% gewijzigd
Ik moet opeens aan dit filmpje denken van Toren C:

https://www.youtube.com/watch?v=20nPGhW4pVE
Alle reacties Link kopieren
tvp
fifty schreef:
04-04-2021 17:08

En als ik iemand schat zeg ik gewoon wat ik denk. Maar jij kennelijk niet.


Jij ook niet.
Niemand schat bij een heel oud vrouwtje de werkelijke leeftijd, je trekt er (voor de vriendelijkheid) gewoon een flink aantal jaren van af.
Als het jongere mensen betreft, weiger ik om te schatten, te kinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven