Lijf & Lijn alle pijlers

ik zie er oud uit, wie heeft er tips?

04-04-2021 15:45 133 berichten
Al vanaf jonge leeftijd zie ik er ouder uit dan ik ben. Dat is leuk als je 14 bent maar niet meer als je voor je 40e al 50 plus word geschat. Ik drink zelden, rook niet, eet gevarrieerd (denk ik) en beweeg voldoende. Het zit hem vooral in mijn huid, die is slap, veel lijnen en rimpels en ook van de pigment vlekken. Ik heb 1 keer fillers gebruikt maar dat hielp minimaal, en was snel weer uitgewerkt. Ik hoop mensen te vinden die hetzelfde probleem hebben en mij misschien goede en eerlijke tips kunnen geven.
anoniem_642d0ade8c359 wijzigde dit bericht op 04-04-2021 16:04
Reden: taalfout
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook kun je aan een kant van je gezicht meer rimpels hebben en dat komt vaak voor bij mensen die elke nacht die op dezelfde zij slapen. Let maar eens op, het valt mij nml soms best op bij mensen boven een bepaalde leeftijd.
Het loont dus om op je rug te leren slapen en als dat lastig is je zij af te wisselen. Best lastig merk ik zelf ook....
Jufjoke schreef:
05-04-2021 10:12
En bovendien kun je mikken op: je góed kleden. Zonder toevoeging van oud of jong. Gewoon goed kleden. Met pasvormen die bij je lichaam passen, mooie stoffen, en kleuren die je flatteren. Dat maakt veel verschil, nog los van oud of jong.

Dat vind ik nog best een hele uitdaging. Ik ben 63 en zoek me een ongeluk naar kleding die een beetje aan mijn smaak voldoet (klassiek/sportief).
Ik vind veel kleding te "jong" of juist te "oud".
Kledingmerken voor "de rijpere vrouw" zijn vaak enorm truttig maar hele strakke toestanden hoeft ook niet meer.
Als ik een keer een voltreffer heb gevonden heb ik de neiging dit kledingstuk in drievoud aan te schaffen omdat ik dan in elk geval weer even vooruit kan.....
Beleza schreef:
06-04-2021 08:47
Ook kun je aan een kant van je gezicht meer rimpels hebben en dat komt vaak voor bij mensen die elke nacht die op dezelfde zij slapen. Let maar eens op, het valt mij nml soms best op bij mensen boven een bepaalde leeftijd.
Het loont dus om op je rug te leren slapen en als dat lastig is je zij af te wisselen. Best lastig merk ik zelf ook....

Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om hiervoor mijn slaaphouding te veranderen. Goed slapen vind ik enorm belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 13:47
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om hiervoor mijn slaaphouding te veranderen. Goed slapen vind ik enorm belangrijk.


Dan zou ik dat idd niet doen :)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 13:45
Dat vind ik nog best een hele uitdaging. Ik ben 63 en zoek me een ongeluk naar kleding die een beetje aan mijn smaak voldoet (klassiek/sportief).
Ik vind veel kleding te "jong" of juist te "oud".
Kledingmerken voor "de rijpere vrouw" zijn vaak enorm truttig maar hele strakke toestanden hoeft ook niet meer.
Als ik een keer een voltreffer heb gevonden heb ik de neiging dit kledingstuk in drievoud aan te schaffen omdat ik dan in elk geval weer even vooruit kan.....
Ken je perfectlybasics.nl? Staan miss leuke dingen voor je op, voor als je veel kan/wil uitgeven of ter inspiratie.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
05-04-2021 09:53
Het zou je verbazen. Mijn ervaring is dat veel mensen absoluut niet weten wat hen mooi staat. Dat zijn mensen die er geen barst om geven (dat is volgens mij wel een minderheid), de mensen die gewoon maar dragen wat ze in hun omgeving veel zien en hopen dat het hen ook flatteert, en de mensen die blind uitgaan van advies dat ze krijgen in een winkel of zo. Met een beetje geluk gaat dat laatste goed, als ze een goede verkoper treffen, maar ook dat is maar afwachten. Veel verkopers willen gewoon kwijt wat in de winkel hangt, en echt goed advies is zeldzaam.

Een metamorfose, nee, daar hoef je het niet te zoeken. Wel in echt goed advies, wat thuis ook op te volgen is. Op het gebied van kleding, kleur, haar en make-up. Dat maakt echt verschil.

Er zijn echt veel mensen die geen idee hebben wat hun nou echt mooi staat.
Ja, hier sluit ik me bij aan. Het is vaak een kwestie van op zoek gaan naar de kleuren en vormen die je postuur en gezicht flatteren. Maar dat lukt niet van de ene op de andere dag, je moet ook de tijd nemen om een en ander te proberen. En vooral niet meteen opgeven als iets wat in de mode is niet leuk blijkt te staan. Ik heb een heel delicaat/meisjesachtig uiterlijk, waardoor ik verzuip in de oversized kleren die je nu zoveel ziet.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 13:47
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om hiervoor mijn slaaphouding te veranderen. Goed slapen vind ik enorm belangrijk.
Plus, slapen is ook gezond voor de huid. :)
LaLoupe schreef:
06-04-2021 14:19
Ken je perfectlybasics.nl? Staan miss leuke dingen voor je op, voor als je veel kan/wil uitgeven of ter inspiratie.

Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 13:45
Dat vind ik nog best een hele uitdaging. Ik ben 63 en zoek me een ongeluk naar kleding die een beetje aan mijn smaak voldoet (klassiek/sportief).
Ik vind veel kleding te "jong" of juist te "oud".
Kledingmerken voor "de rijpere vrouw" zijn vaak enorm truttig maar hele strakke toestanden hoeft ook niet meer.
Als ik een keer een voltreffer heb gevonden heb ik de neiging dit kledingstuk in drievoud aan te schaffen omdat ik dan in elk geval weer even vooruit kan.....
Focus op een paar mooie basiskledingstukken van goede kwaliteit en van mooie stoffen. Dat kan een broek zijn, een blazer, een rok zie zowel klassiek gecombineerd kan worden als modern, wat blouses van mooie stoffen, enz. Koop die in neutrale kleuren/basiskleuren, zoals zwart, donkerblauw, camel, beige, enz. en de blouses in wit, crème, eventueel met een klein krijtstreepje erin in blauw of bordeauxrood of een andere accentkleur. Dat is je basis. Per seizoen kan je er dan een paar kledingstukken in de dan geldende modekleuren bij kopen die je met die basisstukken kan combineren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-04-2021 19:14
Focus op een paar mooie basiskledingstukken van goede kwaliteit en van mooie stoffen. Dat kan een broek zijn, een blazer, een rok zie zowel klassiek gecombineerd kan worden als modern, wat blouses van mooie stoffen, enz. Koop die in neutrale kleuren/basiskleuren, zoals zwart, donkerblauw, camel, beige, enz. en de blouses in wit, crème, eventueel met een klein krijtstreepje erin in blauw of bordeauxrood of een andere accentkleur. Dat is je basis. Per seizoen kan je er dan een paar kledingstukken in de dan geldende modekleuren bij kopen die je met die basisstukken kan combineren.

Dankje voor de tips Pejeka maar blouses bijvoorbeeld draag ik nooit en de kleuren camel en beige staan me (met mijn grijze haar ) echt heel verschrikkelijk.
Ik denk dat ik een heel andere smaak heb dan dit rijtje kledingbasics.
Mijn basics bestaan uit slimfitjeans,(geen skinny uiteraard) zwarte jeans, grijze slimfit pantalons en in de zomer linnen broeken in lichtgrijs en eventueel een kleurtje.
Ik draag meestal tops met iets er overheen zoals een knielang/dijbeenlang vest. Of een gebreide wintertop met vleermuismouwen en aansluitend op de heupen.
Rokken en jurken draag ik werkelijk nooit.
Ik weet bijvoorbeeld dat de kleuren lichtgrijs, wit, gebroken wit, aubergine en paars mij heel goed staan. Maar vooral in aubergine en paars is de spoeling dun. Dessins zijn ook niet aan mij besteedt, met uitzondering van een klein stippeltje.
Ik weet heel goed wat ik wil maar het is niet te koop.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 19:23
Dankje voor de tips Pejeka maar blouses bijvoorbeeld draag ik nooit en de kleuren camel en beige staan me (met mijn grijze haar ) echt heel verschrikkelijk.
Ik denk dat ik een heel andere smaak heb dan dit rijtje kledingbasics.
Mijn basics bestaan uit slimfitjeans,(geen skinny uiteraard) zwarte jeans, grijze slimfit pantalons en in de zomer linnen broeken in lichtgrijs en eventueel een kleurtje.
Ik draag meestal tops met iets er overheen zoals een knielang/dijbeenlang vest. Of een gebreide wintertop met vleermuismouwen en aansluitend op de heupen.
Rokken en jurken draag ik werkelijk nooit.
Ik weet bijvoorbeeld dat de kleuren lichtgrijs, wit, gebroken wit, aubergine en paars mij heel goed staan. Maar vooral in aubergine en paars is de spoeling dun. Dessins zijn ook niet aan mij besteedt, met uitzondering van een klein stippeltje.
Ik weet heel goed wat ik wil maar het is niet te koop.
Wat ik bedoelde met het zoeken naar goede stukken is dat ik bijvoorbeeld
Denk eens outside of the box. Je hebt jaren en jaren in je hoofd geprent dat er een bepaald soort kledingstukken is wat je wel staat, maar laat daardoor wellicht een hele categorie liggen. Pas gewoon eens iets totaal anders aan. Vergeet die jeans en slimfit broeken eens en probeer eens een klassieke tweed broek, bijvoorbeeld, met eronder een paar prachtige pumps, een blouse erop en een mooie blazer. En heus, dat soort kleding bestaat ook in klassiek casual, je hoeft er echt niet meteen door in een oma te veranderen. Integendeel zelfs. Die lange vesten kunnen leuk zijn, maar ze kunnen ook nogal armoedig ogen, zeker als ze van goedkope dralon of andere kunstvezel zijn gemaakt. Pak een mooie passende pantalon en draag er voor mijn part een twinset op, kan heel mooi zijn, een mooie trui van lamswol met een bijbehorend lamswollen vestje erovereen. Mooie schoenen, make-up en sieraden erbij en je ziet eruit als een filmster.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-04-2021 19:33
Denk eens outside of the box. Je hebt jaren en jaren in je hoofd geprent dat er een bepaald soort kledingstukken is wat je wel staat, maar laat daardoor wellicht een hele categorie liggen. Pas gewoon eens iets totaal anders aan. Vergeet die jeans en slimfit broeken eens en probeer eens een klassieke tweed broek, bijvoorbeeld, met eronder een paar prachtige pumps, een blouse erop en een mooie blazer. En heus, dat soort kleding bestaat ook in klassiek casual, je hoeft er echt niet meteen door in een oma te veranderen. Integendeel zelfs. Die lange vesten kunnen leuk zijn, maar ze kunnen ook nogal armoedig ogen, zeker als ze van goedkope dralon of andere kunstvezel zijn gemaakt. Pak een mooie passende pantalon en draag er voor mijn part een twinset op, kan heel mooi zijn, een mooie trui van lamswol met een bijbehorend lamswollen vestje erovereen. Mooie schoenen, make-up en sieraden erbij en je ziet eruit als een filmster.

Nee het spijt me zeer maar wat je beschrijft past absoluut niet bij me.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 19:37
Nee het spijt me zeer maar wat je beschrijft past absoluut niet bij me.
Dat kan. Het was maar een suggestie. Maar heb je het idee dat de kleding die je NU draagt, wél bij je past? Of is het iets dat je gewoonweg al tientallen jaren gewend bent te dragen en ben je bang dat iets anders je niet staat?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-04-2021 19:43
Dat kan. Het was maar een suggestie. Maar heb je het idee dat de kleding die je NU draagt, wél bij je past? Of is het iets dat je gewoonweg al tientallen jaren gewend bent te dragen en ben je bang dat iets anders je niet staat?

Nee dat is het niet. Ik weet precies wat mijn stijl is, waar ik wel en niet van hou/wat wel en niet bij me past. Maar zoals ik al aangaf: het is niet makkelijk om te vinden wat ik zoek. Het aanbod in de winkels sluit niet altijd aan bij mijn wensen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 19:23
Dankje voor de tips Pejeka maar blouses bijvoorbeeld draag ik nooit en de kleuren camel en beige staan me (met mijn grijze haar ) echt heel verschrikkelijk.
Ik denk dat ik een heel andere smaak heb dan dit rijtje kledingbasics.
Mijn basics bestaan uit slimfitjeans,(geen skinny uiteraard) zwarte jeans, grijze slimfit pantalons en in de zomer linnen broeken in lichtgrijs en eventueel een kleurtje.
Ik draag meestal tops met iets er overheen zoals een knielang/dijbeenlang vest. Of een gebreide wintertop met vleermuismouwen en aansluitend op de heupen.
Rokken en jurken draag ik werkelijk nooit.
Ik weet bijvoorbeeld dat de kleuren lichtgrijs, wit, gebroken wit, aubergine en paars mij heel goed staan. Maar vooral in aubergine en paars is de spoeling dun. Dessins zijn ook niet aan mij besteedt, met uitzondering van een klein stippeltje.
Ik weet heel goed wat ik wil maar het is niet te koop.
Het is al heel wat dat je weet wat je staat en niet. En wat die tips van Pejeka betreft, daar kan ik ook niks mee.
Blouses zijn met mijn Fcup geen optie. Of ze wijken boven of ze zijn te wijd onder. Crème en beige flatteert bijna niemand.

Qua kleuren weet ik ook heel goed wat mij staat. En als die kleuren dan niet in de mode zijn zoek je je soms een ongeluk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk graag wat er in de mode is en pas dat.
Paperbag broek blijkt een enorm succes bijvoorbeeld en super comfortabel. Terwijl ik dacht dat ik er als obelix in zou uitzien.
Jumpsuit idem. Wordt afgeraden bij klein en dik maar bepaalde modellen staan gewoon goed.
Ik zal er nooit dun en jong meer uitzien, en stijlvol lukt ook niet.
maar 'leuker' werkt wel.
Idem met jeans. De wat wijdere fit op enkel lengte met hoge taille staat me echt goed.
Dus ik geef eigenlijk een tegenovergestelde tip als: kijk naar rustige basics.
Gewoon dingen proberen die je leuk lijken.
Sommige dingen zien er niet uit (bepaalde jumpsuits zijn echt verschrikkelijk) maar je kunt ook positief verrast worden.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-04-2021 13:45
Dat vind ik nog best een hele uitdaging. Ik ben 63 en zoek me een ongeluk naar kleding die een beetje aan mijn smaak voldoet (klassiek/sportief).
Ik vind veel kleding te "jong" of juist te "oud".
Kledingmerken voor "de rijpere vrouw" zijn vaak enorm truttig maar hele strakke toestanden hoeft ook niet meer.
Als ik een keer een voltreffer heb gevonden heb ik de neiging dit kledingstuk in drievoud aan te schaffen omdat ik dan in elk geval weer even vooruit kan.....
Hierbij denk ik meteen aan Esprit. Slaag je daar weleens?
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
07-04-2021 13:01
Hierbij denk ik meteen aan Esprit. Slaag je daar weleens?


Had ik idd ook! Ik ben echt een Esprit fan, die stijl maakt 'oudere' vrouwen jonger en frisser naar mijn mening.
Daveotion schreef:
07-04-2021 13:01
Hierbij denk ik meteen aan Esprit. Slaag je daar weleens?

Daar heb ik inderdaad heel wat van in de kast liggen.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
07-04-2021 12:33
Het is al heel wat dat je weet wat je staat en niet. En wat die tips van Pejeka betreft, daar kan ik ook niks mee.
Blouses zijn met mijn Fcup geen optie. Of ze wijken boven of ze zijn te wijd onder. Crème en beige flatteert bijna niemand.

Qua kleuren weet ik ook heel goed wat mij staat. En als die kleuren dan niet in de mode zijn zoek je je soms een ongeluk.
Als je naar een goede zaak gaat, zijn blouses die óók jou passen gewoon te koop. En desnoods maken ze op maat voor je.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-04-2021 19:33
Als je naar een goede zaak gaat, zijn blouses die óók jou passen gewoon te koop. En desnoods maken ze op maat voor je.

Ik geloof je best hoor Pejeka maar blouses zijn gewoon mijn stijl niet. Ik vind ze niet lekker zitten, en ze maken me stijfjes (behalve een beetje boho-achtige/viscose blouses die je los draagt over een aansluitend hemdje). Dat staat dan nog wel een beetje leuk. Maar een blouse met dichte knoopjes, of zo'n strik vanboven of overslag-model.....nee, dat ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
07-04-2021 19:37
Ik geloof je best hoor Pejeka maar blouses zijn gewoon mijn stijl niet. Ik vind ze niet lekker zitten, en ze maken me stijfjes (behalve een beetje boho-achtige/viscose blouses die je los draagt over een aansluitend hemdje). Dat staat dan nog wel een beetje leuk. Maar een blouse met dichte knoopjes, of zo'n strik vanboven of overslag-model.....nee, dat ben ik niet.

Niemand die zegt dat je blouses aan moet. Maar als je op zoek bent naar een nieuwe stijl, probeer dan gewoon eens iets anders dan waar je eigenlijk een beetje in vastgeroest bent al jarenlang omdat je het idee hebt dat dát het enige is dat je staat. Veel van die make-overs fungeren ook op die manier: mensen gewoon eens andere kleding te laten proberen dan ze gewend zijn, en soms is het een succes, soms niet. Maar vaak ook ontdekken mensen nieuwe mogelijkheden, ontdekken ze dat bepaalde kleding die ze normaal gesproken zelf niet zouden aankijken in de winkel, opeens verrassend goed staat. Dat was mijn idee eigenlijk, doe eens gek, pas iets aan wat je normaal voorbijloopt, en misschien ontdek je zomaar een nieuwe stijl, of nieuwe dingen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-04-2021 19:33
Als je naar een goede zaak gaat, zijn blouses die óók jou passen gewoon te koop. En desnoods maken ze op maat voor je.
Heb ik gedaan hoor. In de periode dat een blouse verplicht was voor mijn werk. Inclusief blazer. Maar dat iets past wil nog niet zeggen dat het goed staat hè.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
07-04-2021 07:39
Nee dat is het niet. Ik weet precies wat mijn stijl is, waar ik wel en niet van hou/wat wel en niet bij me past. Maar zoals ik al aangaf: het is niet makkelijk om te vinden wat ik zoek. Het aanbod in de winkels sluit niet altijd aan bij mijn wensen.
Oh, zooooooooooooooo herkenbaar. Daarom shop ik bijna alleen nog maar online, vooral bij Otto (de duitse, jij zou de Wehkamp moeten doorspitten). Het model jurk dat ik het liefst draag vind ik niet in de winkels, daar hangt alleen de massa productie. Het kost ook niks, dat scheelt. Maar vorig jaar, toen we nog ongelimiteerd konden shoppen, was ik met een vriendin op Hoog-Catherijne. Na 100 winkels kwam ik thuis met niks. Het paste niet, het stond niet of het zag er op het hangertje geweldig uit maar taille op de verkeerde plek, maat 42 te groot of maat 46 te klein en meer van dat soort onzin. In het begin heb ik natuurlijk genoeg foute dingen besteld, maar gaandeweg leer je.

Qua kleuren: ik ben behoorlijk licht qua teint en mijn haar is grijs. Ik kom heel goed weg met zachtblauw, bepaalde tinten roze, zachtgroen en in de winter inderdaad aubergine. Terwijl de winkels, vooral in de winter, vooral volhangen met zwart. Ik heb dan ook een hele stapel sjaals. Aubergine staat prima met donkerblauw, dus ik combineer dan gewoon een aubergine sjaal met een donkerblauwe pullover/vest/blouse.
In het voorjaar vind ik meestal wel bepaalde tinten die me goed staan en verder heb ik heel veel wit, dat ik combineer met accessoires in de goede kleuren.

Behalve esprit kun je eens kijken naar S.Oliver black label, Expresso en desigual, al is die laatste wel een tikje .. apart.
Met als kleine kanttekening dat ik inmiddels al een jaar bijna geen kleding meer heb gekocht, dus ik weet even niet zeker of de merken op dit moment een beetje aansluiten bij jouw smaak.

Maar over het algemeen zijn de winkels of te jeugdig, of juist meer voor dames zoals mijn schoonmoeder van 82 en dan is het ook meteen onbetaalbaar. Als middelbare dame die nog gewoon werkt is het vaak lastig om leuke kleding te vinden die past om de taille die nou eenmaal geen twintig meer is én niet na twee keer wassen uit elkaar valt. Echt, soms moet ik wel 20 broeken passen voordat ik er eentje vind die ik dicht krijg zonder hangkont. Helaas hebben de modellen van het online shoppen toch meestal het figuur van een twintiger, dus ondanks dat ik inmiddels vrij goed weet waar ik naar moet kijken zijn broeken nog steeds een uitdaging.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Een goed kapsel. Niet perse lang. Die steile dunne slierten a la Maxima flatteren geen enkele vrouw maat half Nederland loopt ermee.

Kleurige kleding. Een kleurenanalyse doet wonderen.

Een frisse kleur lipstick. Geen nude of metallic lichtroze, dat accentueert lijnen en vlekjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven