Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....



Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Alle reacties Link kopieren
Oh shit verkeerde topic (Eetlijstjes). Nou ja, laat maar staan :O
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal op deze zonnige zondag!

@eefje667, 17 weken onafgebroken vind ik een hele prestatie! Zeker als je zelf (nog) niet zo tevreden bent met het resultaat. Fijn dat je het wel al aan je kleding begint te merken, dan ben je toch al behoorlijk wat afgevallen hoor zonder dat je het door had! Geniet van je vakantie! :sun:

@worteltjestaart, ik vind het een goed idee om dit topic bij sport te laten plaatsen. Het zou leuk zijn als er meer mensen mee gaan schrijven.

Ik ben nog steeds niet begonnen :| Ik ben morgen/aankomende week van plan! Op het moment maak ik best lange dagen; 7 uur 's ochtends vertrek ik van huis en om 21 uur 's avonds ben ik weer thuis. Het is me tot dusver helaas nog niet gelukt om de krachttrainingen in te plannen, wel heb ik de afgelopen weken veel aan LISS gedaan (bijna elke dag 2x 1 uur fietsen). Ik ben niet van plan om het voedingsschema van Kayla te volgen (het lijkt me weinig?), maar ik ga vanaf morgen wel op mijn voeding letten. De laatste tijd te veel chocolade gegeten en veel onderweg gegeten/afgehaald. Zit echt niet meer strak in m'n vel nu :frusty: dus daarom vanaf morgen maar echt aan de bak!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! :)
Is er nog iemand actief hier??
Het was vast te warm om de workouts te doen. Sneeuwvlokje, je maakt ook wel erg lange dagen, dan is het bijna niet te doen.

Ik ben terug van vakantie. Op vakantie slechts 2 workouts gedaan, wel veel gewandeld e.d. Uiteindelijk heb ik ongeveer 3 weken over week 18 gedaan :P . Ook net na thuiskomst had ik nog geen zin, maar nu heb ik mezelf weer tot de orde geroepen en deze week doe ik week 18 over. Ik begin altijd op zondag: gisteren total body en vandaag abs gedaan.

Hier nog iemand enthousiast om (weer) te beginnen/verder te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hello!

Ik heb toevallig van de week het e-boek aangeschaft en de eerste pre-workout staat voor morgen op de planning. Ben erg benieuwd of er echt resultaten zijn!
Ha eefje! Goed gedaan hoor, tijdens de vakantie is het natuurlijk logisch dat je minder doet. Je hebt het gecompenseerd met veel wandelen zo te horen :-)
Ik ben nog steeds enthousiast, maar ik kijk niet zoveel op het forum, omdat ik steeds opnieuw in moet loggen etc. Via Facebook of zo gaat het dan toch sneller, dus vandaar dat je niet veel van mij gezien hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hi :) ,

Ik heb hier eerder een keer een berichtje achter gelaten. Ik heb Kayla zo'n 6-7 weken gedaan voordat ik afhaakte. Zonde! Ik ben een beetje rond gaan kijken omdat ik de oefeningen niet zo leuk vond en kwam uit bij bodyboss, lijkt iets dynamischer te zijn. Dat ben ik nu gaan doen. Week 1 is voorbij. Ik vind de opbouw iets prettier. Wel mis ik de BBG community. Is het okay als ik hier meeschrijf :) ?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw Cactus, welkom! Hoe ging de eerste workout?

Defyinggravity, wat jammer dat het forum nog steeds zo rottig werkt voor je! Ik snap wel dat je hier dan minder komt ja. Bij mij werkt ook nog niet alles optimaal, maar het is wel te doen. Doe je de workouts nog steeds?

El0ise, natuurlijk mag je ook meeschrijven! Gezellig! Hoe gaat het met Bodyboss? Ik ken het niet, hoe gaat dat? App, boek, youtube??? En wat is het verschil met BBG?

Ik heb vandaag de legs workout van week 18 gedaan. Zwaar zeg, kostte echt wel moeite om hem te volbrengen. Deze week nu 3 workouts gedaan, er staan er optioneel 4 maar ik denk dat ik dat niet doe: niet overdrijven de eerste week na de vakantie :) . Overigens was ik op vakantie weinig aangekomen. Maar weinig uit eten geweest: 4 gangen in Italie (antipasti, primi, secundi, dolce; natuurlijk hoef je dat niet te doen maar ik heb altijd het gevoel dat het een beetje verwacht wordt) vind ik erg veel, en we hadden een appartementje dus avondeten best verantwoord geweest. Af en toe een ijsje, taartje of zoet broodje, eigenlijk niet echt overdreven. Maar zeker wel meer gegeten dan thuis. Was een halve kilo zwaarder dan toen ik wegging. En die is er nu weer af. Heel tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Netjes gedaan hoor Eefje! Wij gingen all inclusive en ik kwam toch een goede kilo zwaarder terug :P . Inmiddels is die er ook af, maar toch. Klinkt als een heerlijke vakantie, een appartementje in Italië. Jeetje joh, week 18, zó knap dat je dat zo volhoudt. Heb je wel eens wat overgeslagen? Wat is voor jou de grootste verandering sinds je bent begonnen?

Body Boss focust iets meer op HIIT. 4 weken pretraining en 12 weken training opgedeeld in blokken van 3 weken. 6 min stretchen, 4 min warmingup (joggen, touwtje springen, etc), dan 2x7 min (verderop 3x7min) en dan nog 4 min uitjoggen en weer stretchen 6 min. Ze adverteren met 24min, maar das dus onzin :P . Als je er filmpjes van kijkt op fb ziet het er gewoon heel leuk uit! Ook vind ik de manier van communiceren erg leuk. Moet je hun website even lezen om te begrijpen wat ik bedoel. Verder is het ma, woe, vrijdag sporten. Dinsdag iets van yoga en donderdag 20 (later 40) min cardio. Gelijkend aan BBG dus.

Ik merkte dat BBG me na 6 weken begon te frustreren. Ik kon nog steeds geen normale push ups en de stijging van het niveau was te vlug voor mij. Dus nu proberen met BB. Ik heb het boek gekocht (was er binnen 4 dagen) en kreeg daar een online inlog bij waarin het boek beschikbaar is. Oh ja en eenmaal gekocht is gekocht. Geen abo. Ze hebben geen youtube en pdf, verstandig tegen piraterij ofcourse. Het enige wat ik wel mis is de community die er voor BBG bestaat zoals de support groepen. Het voelt meer alsof ik dit alleen doe. Ben nu bezig in week 2. Week 1 was pittig maar wel te doen. Ik let eerst nog niet op de tijd maar maak de oefeningen gewoon af. Ben namelijk best wel unfit.

Ik loop 1 dagje achter en heb vandaag de challenge van gisteren gedaan. Dat zijn 6 oefeningen waarvan je 24 reps moet doen en dan timen hoe lang je er over doet. Af en toe komt de challenge terug en dan zie je dus dat je fitter wordt.

Ik weet nu 77kg bij 1.76m en wil naar een fitte 64kg. Ik ben helaas een notoire jojoer met een eetstoornis int verleden dus het is nogal lastig :facepalm: :proud: .
Alle reacties Link kopieren
El0ise: dat is precies wat ik ook frustrerend vind aan BBG... ik kan ook nog maar 1 halve normale push up --> als in niet te ver doorzakken met mijn armen dan kan ik er 1 volbrengen. Daarna is het klaar. En ik heb nu bijna week 8 afgerond! Ik ben dus erg bang voor het volgende blok, 9 t/m 12 want dat wordt weer een stuk zwaarder.
Is body boss erg duur? gaat het via een app?

Ondertussen heb ik gewoon braaf elke week 3 work-outs gedaan en ook de LISS gaat wel redelijk.. Nog 1 work out, deze is zondag. En dan heb ik week 8 af. Ik twijfel of ik niet nog 1 week week 8 ga doen want ik vind het soms nog te snel opbouwen.

Wel moet ik echt op mijn eten blijven letten, dit is 4 weken helemaal niet goed gegaan. Dat was wel te merken aan mijn resultaten, hoewel ik wel al echt resultaat zie. Ik probeer nog steeds met myfitnesspal bij te houden of ik aan mijn calorieën zit maar ik cheat erg veel binnen mijn calorieën doel, en dat kan toch nooit goed zijn denk ik.

En ja, het is echt mega veel te warm om de work-outs te doen... ik zweet al na 3 minuten echt frustrerend. Ik vind het wel leuk om hier weer actief mee te schrijven om even de laatste 4 weken te knallen. Daarna ga ik hem denk ik opnieuw doen. Ik zal toch ooit 15 normale push ups moeten kunnen?? Op z'n minst 2 ofzo haha....

Eefje, goed van je dat je tijdens je vakantie niet heel veel schade gelopen hebt! En lekker veel gewandeld. Netjes hoor.
Zit te denken om over een maand (dan gaan we kamperen) gewoon af en toe een work out buiten te doen. (heel vroeg als iedereen nog slaapt en niemand kijkt) maar voornamelijk gewoon wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, leuk dat dit topic bestaat! Ik ben ondertussen al een drietal keer met BBG begonnen maar twee keer na twee weken afgehaakt (omdat ik toen telkens net met een zware verkoudheid zat en daarna te lui was om terug te beginnen). Enkele weken geleden ben ik terug gestart en het ging heel snel heel vlot. Verrassend! Maar toen kwam die hittegolf eraan, aargh! :facepalm:
Ondertussen wel steeds flink LISS gedaan. Dit weekend hopelijk terug beginnen aan een heeeeeeel lange (onafgebroken) periode BBG. :D
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er enthousiaste reacties zijn!

El0ise, body boss klinkt ook leuk. Misschien kan ik dat gaan doen als BBG2 af is :P . In die 17 weken voor de vakantie had ik eigenlijk geen workout overgeslagen nee, dwz geen circuittrainingen, met LISS ben ik niet erg nauwkeurig. Ik fiets nogal wat, dans ong 2x per week en loop soms een stukje hard, dit deed ik al en ik heb er eigenlijk weinig aan toegevoegd. Ik krijg het anders ook niet echt in mijn week gepast :O
77kg bij 1.76m is niet zo heel zwaar toch? 64kg is wel een hele uitdaging dan.
Ik ben zelf 1.63m en ben heel gelukkig als ik onder de 60 blijf (en daar schommel ik dan ook steeds rond). Ik zou er best nog wat af willen maar heb ook een heel jojo-verleden en dit is het minst wat ik heb gewogen ooit sinds ik me kan herinneren, dus wil het evenwicht van nu niet verstoren door te streng te doen.

Worteltjestaart, wat goed dat je ook nog steeds gewoon doorzet! Week 8 is al ver! Die pushups zijn ook loodzwaar. Ik weet niet precies hoe diep een 'echte' is, maar als ik diep ga red ik er nog maar een paar. BBG2 is wel leuker dan BBG1 vind ik, wat minder springen, wat afwisselender etc. Dus houd moed! Wil je doorgaan met BBG2 na afloop?

Lila87, en, ben je al begonnen? Of morgen? Hoe ver was je vorige keer gekomen?

Ik heb vanmorgen workout 1 van week 19 gedaan.
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
08-07-2017 17:39
El0ise, body boss klinkt ook leuk. Misschien kan ik dat gaan doen als BBG2 af is :P . In die 17 weken voor de vakantie had ik eigenlijk geen workout overgeslagen nee, dwz geen circuittrainingen, met LISS ben ik niet erg nauwkeurig. Ik fiets nogal wat, dans ong 2x per week en loop soms een stukje hard, dit deed ik al en ik heb er eigenlijk weinig aan toegevoegd. Ik krijg het anders ook niet echt in mijn week gepast :O
77kg bij 1.76m is niet zo heel zwaar toch? 64kg is wel een hele uitdaging dan.
Ik ben zelf 1.63m en ben heel gelukkig als ik onder de 60 blijf (en daar schommel ik dan ook steeds rond). Ik zou er best nog wat af willen maar heb ook een heel jojo-verleden en dit is het minst wat ik heb gewogen ooit sinds ik me kan herinneren, dus wil het evenwicht van nu niet verstoren door te streng te doen.

Worteltjestaart, wat goed dat je ook nog steeds gewoon doorzet! Week 8 is al ver! Die pushups zijn ook loodzwaar. Ik weet niet precies hoe diep een 'echte' is, maar als ik diep ga red ik er nog maar een paar. BBG2 is wel leuker dan BBG1 vind ik, wat minder springen, wat afwisselender etc. Dus houd moed! Wil je doorgaan met BBG2 na afloop?
Bodyboss is inderdaad erg leuk. Maar wel dus continu high intensity, ook aardig wat plyometrics. Ik denk dat Bodyboss een leuk vervolg is. Klinkt alsof je sowieso veel lichaamsbeweging hebt! Ik ben echt een stuk minder actief sinds ik fulltime(+++) ben gaan werken.

Ik ben op dit moment niet gigantisch zwaar, maar toch wel echt te. 64kg heb ik al eerder gezien, en dan ben ik medium tevreden. Ik ben een echte peer en mijn benen zullen nooit zijn zoals ik ze wil :P . Bij 63-64kg zit ik van boven op randje skinny, en van onderen op maat 36-38. Dus ja, tis een lange journey, maar dat wist ik van tevoren.

1.63m en 60kg is een mooi bmi. Niet veel afgevallen dus, maar wel veranderd? Als ik jou was zou ik ook gaan voor de balans!
Eefje, we zijn allebei even lang :P Ik ben nu 64 kilo, dus technisch gezien niet te zwaar. Echter, mijn benen wil ik wel iets slanker eigenlijk, dus wat dat betreft zitten we op dezelfde lijn Eloise :proud:
Hier komende week een stedentripje, dus heel veel lopen. Zal ook niet zo actief zijn dus. Geniet van het mooie weer :)
Alle reacties Link kopieren
Eefje, ik ben gisteren begonnen met LISS (nu ja, "begonnen", ik ben gewoon verder gegaan), vandaag begin ik helemaal opnieuw met week 1 van BBG1.
Vorige keer ben ik maar tot week 4 of 5 van BBG geraakt dus er is nog wel wat werk... :D

Ik zou, net als bovenstaande dames, graag wat slankere en strakkere benen en billen willen. Met mijn gewicht zit ik niet zo veel in, dat is best ok. Mooi binnen de grenzen. En ik heb me er ook al op voorhand bij neergelegd dat, moest ik BBG1 en 2 nu eens eindelijk kunnen afmaken, ik toch sowieso wat zou bijkomen, door die nieuwe spiermassa.
Ach ja. :)
Alle reacties Link kopieren
Eefje: ik wil wel door met BBG 2.0 hierna! De echte push up is zoals die op youtube wordt voorgedaan, die mensen gaan echt bijna tot aan de grond....

Lila87: wat doe jij voor LISS? Succes met opnieuw beginnen! You can do it.

Net gestart met week 9 arms. Het ging verrassend goed eigenlijk! Ik doe alleen geen drop push ups aangezien ik geen echte push up kan. Dan is die oefening gewoon echt niet praktisch. In plaats daarvan deed ik lay-down push ups waarvan ik er 4 echte kon! Dat was best een mijlpaal. Echter na 1x 7 minuten zijn mijn armen eigenlijk al op, waardoor ik in de rondes daarna geen echte push up varianten meer voor elkaar krijg :facepalm:

Ik zit alleen te denken dat ik week 9 t/m 11 nog een keer wil herhalen voordat ik doorga met BBG 2.0 om gewoon even nog wat sterker te worden, ik vond het nogal snel opbouwen. Maar ja qua spieren begon ik dan ook echt op nul.
Vind het wel erg prettig dat er nu aparte dagen voor legs arms en abs zijn.

Gaat het ook goed bij jullie met op je eten letten? Dat is voor mij echt een dingetje nog. :cry: Ik snoep nog best veel, al let ik wel op dat ik niet over mijn calorieën heen ga. Ik doe ongeveer 10.000 stappen per dag voor mijn werk (4 dagen per week) en fiets naar mijn werk dus myfitnesspal had berekend dat ik 1905 kcal mocht om 0,2 kg per week af te vallen. Nu blijf ik daar netjes binnen alleen ik heb de afgelopen door omstandigheden 4 dagen achter elkaar een stuk taart op bijvoorbeeld..... aan de andere kant als ik dan zie dat ik netjes binnen de kcal blijf dan denk ik ach dat kan makkelijk en dus stop ik er niet mee... :hyper:
Help?
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, vraagje!
Korte samenvatting: ik ben in februari bevallen van een zoon en woog voor mijn zwangerschap iets te zwaar. Na de bevalling ben ik door de borstvoeding drukte en stress 5 kilo afgevallen waardoor ik eindelijk een gezond bmi heb. Ik wil nog wel ietsje afvallen (3 kg ofzo) maar vooral weer wat strakker worden. Nu ben ik opnieuw begonnen met bbg en ik merk dat ik het veel fijner vind om zo n 6x per week iedere avond 14 min te trainen (dus 2 circuits) dan 3x per week een half uur. Dat laatste res ik vaak niet met de kleine waardoor het vaak neerkomt op 2x per week een training. Als ik het uitspreid doe ik toch 3 trainingen per week.
Mijn vriend zei echter gisteren dat dat geen enkel effect zou hebben omdat de trainingen niet voor niets 30 min duren en juist de herhaling t werk doet. Iemad die hier een beetje verstand van heeft?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja ik let nu ook goed op mn eten trouwens! Eet veel meer groenten en fruit en gezonde koolhydraten en minder vlees/kaas/eieren enz
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer uitgevallen. :cry: Heb m'n enkel vorige week verzwikt, kan er nu amper op steunen, laat staan dat ik kan sporten.
Zucht. Ik zou bijna gaan denken dat er een vloek ligt op deze BBG. :P
Alle reacties Link kopieren
Apenkoppie schreef:
25-07-2017 06:38
Oh ja ik let nu ook goed op mn eten trouwens! Eet veel meer groenten en fruit en gezonde koolhydraten en minder vlees/kaas/eieren enz
Proteïnen zijn nochtans niet zo slecht, zeker niet als je aan spieropbouw wil doen. :)
Alle reacties Link kopieren
Oei Lila wat balen! Beterschap!
Idd zijn eiwitten wel nodig, maar probeer wat minder dierlijke producten te eten om te kijken wat het met mij en mn lichaam doet. Eiwitten probeer ik nu te halen uit veeeeel groenten en dan mn kikkererwten ed. Voel me er wel goed bij! Moet me er alleen nog even wat verder in verdiepen voor ik helemaal zo wil gaan eten. Misschien ook wel nooit hoor. Maar vind t wel een goed uitgangspunt.
Alle reacties Link kopieren
Lila87 schreef:
25-07-2017 11:41
Proteïnen zijn nochtans niet zo slecht, zeker niet als je aan spieropbouw wil doen. :)
Eens!
Alle reacties Link kopieren
worteltjestaart schreef:
12-07-2017 15:11

Gaat het ook goed bij jullie met op je eten letten? Dat is voor mij echt een dingetje nog. :cry: Ik snoep nog best veel, al let ik wel op dat ik niet over mijn calorieën heen ga. Ik doe ongeveer 10.000 stappen per dag voor mijn werk (4 dagen per week) en fiets naar mijn werk dus myfitnesspal had berekend dat ik 1905 kcal mocht om 0,2 kg per week af te vallen. Nu blijf ik daar netjes binnen alleen ik heb de afgelopen door omstandigheden 4 dagen achter elkaar een stuk taart op bijvoorbeeld..... aan de andere kant als ik dan zie dat ik netjes binnen de kcal blijf dan denk ik ach dat kan makkelijk en dus stop ik er niet mee... :hyper:
Help?
Ik heb ook heel vaak zo gedacht haha. Ik mag best een mars als ik een boterham oversla! Maar vervolgens had het toch heel duidelijk effect op mijn afvallen/gespierder worden. Het werkt gewoon niet zo goed. Als ik jou was zou ik dat toch proberen te veranderen.

Soms werkt het voor mij om van alles wel lekker wat te eten, maar het bij 1 a 2 happen te houden.. En soms ontzeg ik mezelf de hele week iets in de wetenschap dat ik het op zaterdag mag eten. Whatever works for the moment. Anders stel je voor jezelf een max op? Maximaal 100-150kcal aan zoetigheid per dag?
Alle reacties Link kopieren
Apenkoppie schreef:
25-07-2017 06:37
Hee dames, vraagje!
Korte samenvatting: ik ben in februari bevallen van een zoon en woog voor mijn zwangerschap iets te zwaar. Na de bevalling ben ik door de borstvoeding drukte en stress 5 kilo afgevallen waardoor ik eindelijk een gezond bmi heb. Ik wil nog wel ietsje afvallen (3 kg ofzo) maar vooral weer wat strakker worden. Nu ben ik opnieuw begonnen met bbg en ik merk dat ik het veel fijner vind om zo n 6x per week iedere avond 14 min te trainen (dus 2 circuits) dan 3x per week een half uur. Dat laatste res ik vaak niet met de kleine waardoor het vaak neerkomt op 2x per week een training. Als ik het uitspreid doe ik toch 3 trainingen per week.
Mijn vriend zei echter gisteren dat dat geen enkel effect zou hebben omdat de trainingen niet voor niets 30 min duren en juist de herhaling t werk doet. Iemad die hier een beetje verstand van heeft?
Ik ben het eens met je vriend. Als je 6 keer per week 14min sport push je je spieren niet tot het uiterste. Daarnaast breek je elke dag een klein beetje spierweefsel af. Spierscheurtjes zijn nodig om de spier groter en sterker te krijgen, maar je geeft ze vervolgens geen ruimte om te herstellen (en groeien).
Alle reacties Link kopieren
Lila87 schreef:
25-07-2017 11:39
Ik ben weer uitgevallen. :cry: Heb m'n enkel vorige week verzwikt, kan er nu amper op steunen, laat staan dat ik kan sporten.
Zucht. Ik zou bijna gaan denken dat er een vloek ligt op deze BBG. :P
Aiii, wat rot! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat ie wel lekker. Ik heb de pretraining van bodyboss afgerond en heb besloten hem nog een keer te doen omdat ik de oefeningen eerder nog niet afkreeg binnen 7 min. Gisteren zodoende de allereerste hiit training weer gedaan. Op 2-3 seconden NET binnen 7 min :-P ... Oef.

Ik let sinds 3 weken heel goed op mijn eten. Ik eet 1600kcal per dag en 1-2x per week 1900kcal. Ik eet veel rijstwafels met pindakaas, gedroogde worstjes, verse soepen, groenten en ingedroogde pruimen. Ik ben 4kg kwijt in die 3.5 week. Ik sta nu een tijdje stil op 74.8 maar ben ook al een tijdje niet voor nr 2 geweest :lol: ..

Ik ben 1.5cm kwijt op mn dijen, 0.5cm op mn taille en 1cm op mijn heupen. Lekker motiverend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven