Lijf & Lijn alle pijlers

Kin vergroting d.m.v. fillers

22-07-2016 18:32 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met een kin vergroting door middel van fillers i.p.v. een implantaat. Helaas heb ik een terug vallende kin en stoor mij hier steeds meer aan, eigenlijk al vanaf mijn tiener jaren. Ik heb naar de opties van een kin implantaat gekeken, maar naast dat het ontzetten prijzig is vind ik het ook meteen een heftige ingreep.

Tips en ervaringen zijn welkom!

Even om jullie een idee te geven. Dit ben ik niet, maar mijn situatie is vergelijkbaar. Klik voor foto
Heb je alleen een terugvallende kin of ook een overbeet door een kleine onderkaak? In het laatste geval kun je bij je zirgverzekering een machtiging aanvragen voor vergoeding van de implantaat.

Zie nu je plaatje. Geen ervaring met fillers
Je plaatje doet t niet.
quote:sandra1905 schreef op 22 juli 2016 @ 18:47:

Je plaatje doet t niet.Geen idee waar dit aan ligt, maar ik hem hem klikbaar gemaakt nu
Tenzij je een erg afwijkend uiterlijk hebt waar je echt last van hebt, zou ik het niet doen. De één heeft weinig kin, de ander een neus die nét iets anders zou moeten zijn, weer een ander te zware oogkassen waardoor de ogen wat diep liggen, of oren die eigenlijk een leuker model zouden kunnen hebben...

Moeten we dan allemaal maar onder het mes?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 22 juli 2016 @ 19:36:

Tenzij je een erg afwijkend uiterlijk hebt waar je echt last van hebt, zou ik het niet doen. De één heeft weinig kin, de ander een neus die nét iets anders zou moeten zijn, weer een ander te zware oogkassen waardoor de ogen wat diep liggen, of oren die eigenlijk een leuker model zouden kunnen hebben...

Moeten we dan allemaal maar onder het mes?Nee, zeker niet als je er vrede mee kunt hebben. Maar ik ben nu bijna 30 en stoor mij er eigenlijk al aan sinds dat ik 13 was. Het is een echte "familiekwaal" en dan ook lang proberen vrede ermee te krijgen. Ik streef niet naar perfectie, absoluut niet zelfs maar dit kan opgelost worden. Dus waarom ook niet als ik mij er zo aan stoor?
quote:Teddy_Haarlem schreef op 22 juli 2016 @ 19:42:

[...]

Nee, zeker niet als je er vrede mee kunt hebben. Maar ik ben nu bijna 30 en stoor mij er eigenlijk al aan sinds dat ik 13 was. Het is een echte familiekwaal en dan ook lang proberen vrede ermee te krijgen. Ik streef niet naar perfectie, absoluut niet zelfs.

Het is geen "kwaal". Dat ten eerste. Een kwaal is iets dat je gezondheid beïnvloedt of dat anderszins lichamelijk ongemak veroorzaakt. Versleten knieën is een kwaal, bijvoorbeeld, maar een kromme neus of een kleine kin niet.

Ik denk dat 90% van de mensen wel eens iets aan hun uiterlijk heeft gehad waarvan ze dachten "Hmm, als ik een toverstokje had, zou ik dát wel even willen verbeteren". Maar zo zit het leven niet in elkaar. Je moet het doen met het lijf en het hoofd dat je hebt gekregen. Kan je dan jammer vinden, maar that's life. Sommige mensen zien er vanaf hun geboorte uit als een Griekse god, andere mensen hebben flaporen, of een grote neus, of een terugwijkende kin, of een overbeet, of weer wat anders. Het is niet eerlijk. Maar het hoort gewoon bij jou.

Wil je daar iets aan doen, zijn er tegenwoordig genoeg privéklinieken die je met liefde op de operatietafel leggen. Dus vooral doen als je je daar lekkerder bij voelt. Maar het kan je aardig wat kosten en succes is niet altijd verzekerd.
quote:pejeka schreef op 22 juli 2016 @ 19:49:

[...]

Het is geen "kwaal". Dat ten eerste. Een kwaal is iets dat je gezondheid beïnvloedt of dat anderszins lichamelijk ongemak veroorzaakt. Versleten knieën is een kwaal, bijvoorbeeld, maar een kromme neus of een kleine kin niet.

Ik denk dat 90% van de mensen wel eens iets aan hun uiterlijk heeft gehad waarvan ze dachten "Hmm, als ik een toverstokje had, zou ik dát wel even willen verbeteren". Maar zo zit het leven niet in elkaar. Je moet het doen met het lijf en het hoofd dat je hebt gekregen. Kan je dan jammer vinden, maar that's life. Sommige mensen zien er vanaf hun geboorte uit als een Griekse god, andere mensen hebben flaporen, of een grote neus, of een terugwijkende kin, of een overbeet, of weer wat anders. Het is niet eerlijk. Maar het hoort gewoon bij jou.

Wil je daar iets aan doen, zijn er tegenwoordig genoeg privéklinieken die je met liefde op de operatietafel leggen. Dus vooral doen als je je daar lekkerder bij voelt. Maar het kan je aardig wat kosten en succes is niet altijd verzekerd.Dank voor je bericht, maar ik begrijp de aanvulling op mijn vraag niet. Ik vraag om ervaringen, niet om een afkeur verhaal. Ik heb al besloten dat ik dit wil ondergaan. Nu is alleen de vraag bij welke kliniek en hoe de ervaringen zijn.
Permanente fillers mogen in NL niet meer gebruikt worden vanwege complicaties waaronder goedaardige gezwellen. E.a. moest soms weer uit de huid gesneden worden.

Een filler is dus altijd tijdelijk. Heb je daar rekening mee gehouden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Teddy_Haarlem schreef op 22 juli 2016 @ 19:54:

[...]

Dank voor je bericht, maar ik begrijp de aanvulling op mijn vraag niet. Ik vraag om ervaringen, niet om een afkeur verhaal. Ik heb al besloten dat ik dit wil ondergaan. Nu is alleen de vraag bij welke kliniek en hoe de ervaringen zijn.

Ik denk dat je dan hier aan het foute adres bent (tenzij je denkt dat de helft van dit forum ooit de kin heeft laten bijwerken en jou dus uit eigen hand de ervaringen kan mededelen).

Ik zou in eerste instantie een goede arts raadplegen op dit gebied, en hem vragen hoe hij er tegenaan kijkt en welke mogelijkheden er voor jou zijn, en een goede arts weet dan ook wel waar je een dergelijke behandeling betrouwbaar kunt laten uitvoeren.
Ligt er aan om welke fillers dit gaat.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Ik heb zelf een tijdelijke filler (restylane) onder de ogen vanwege wallen en blauwe kringen die ook al kind had. Ik ben er rond mijn 38ste mee gestart omdat ik ouder worden niet zo erg vind maar er moe uitzien wel. Ik weet niet of wat jij wil ook kan met een filler.

Mijn arts denkt erg mee en ik kan ook altijd even terug komen voor een check up of iets bij werken. Je zit wel om de zoveel tijd aan de kosten vast want wanneer je het niet doet dan komt je 'oude gezicht' terug. De esthetische kliniek waar ik heen ga zit in Amsterdam aan de Herengracht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 22 juli 2016 @ 19:59:

Ligt er aan om welke fillers dit gaat.

Wat ik het meeste ben tegen komen is: Radiesse

quote:viva-amber schreef op 22 juli 2016 @ 19:57:

Permanente fillers mogen in NL niet meer gebruikt worden vanwege complicaties waaronder goedaardige gezwellen. E.a. moest soms weer uit de huid gesneden worden.

Een filler is dus altijd tijdelijk. Heb je daar rekening mee gehouden?Absoluut! En juist omdat het tijdelijk is (gemiddeld een jaar) kan ik eerst kijken of het het gewenste resultaat geeft. Dan zou ik in de toekomst altijd nog kunnen kiezen voor een implantaat.
Het zou ook Radiesse kunnen zijn die wordt wat dieper ingespoten.
quote:viva-amber schreef op 22 juli 2016 @ 20:06:

Het zou ook Radiesse kunnen zijn die wordt wat dieper ingespoten.Wat ik gelezen heb ik dat het echt op het bot gespoten wordt en dat het hierdoor een jaar blijft zitten ongeveer en daarna langzaam verminderd.
quote:Teddy_Haarlem schreef op 22 juli 2016 @ 20:09:

[...]

Wat ik gelezen heb ik dat het echt op het bot gespoten wordt en dat het hierdoor een jaar blijft zitten ongeveer en daarna langzaam verminderd.

Misschien een rare vraag, maar dan laat je die rommel inspuiten, en opeens heb je de kin van je dromen, en gedurende het jaar neemt dat weer af tot het weer minder is, en dan laat je die rommel weer inspuiten en lijkt het weer even wat...

Is dat dan niet raar voor je omgeving, je elke keer met een groeiende en weer minder zijnde kin te zien?
Wanneer je het op tijd bijwerkt heb je niet veel terug val. Het zijn stoffen die ook in het lichaam voorkomen. Heeft geen/weinig bijwerkingen en is relatief veilig. Ik ben het er wel mee eens dat je goed moet nadenken en de voor en nadelen uitvragen voor je iets aan je gezicht doet.
quote:pejeka schreef op 22 juli 2016 @ 20:13:

[...]

Misschien een rare vraag, maar dan laat je die rommel inspuiten, en opeens heb je de kin van je dromen, en gedurende het jaar neemt dat weer af tot het weer minder is, en dan laat je die rommel weer inspuiten en lijkt het weer even wat...

Is dat dan niet raar voor je omgeving, je elke keer met een groeiende en weer minder zijnde kin te zien?Ja dat lijkt me ook, plus dat je uiteindelijk evenveel geld kwijt bent als aan een implantaat.
quote:SallySpectra schreef op 22 juli 2016 @ 20:24:

[...]

Ja dat lijkt me ook, plus dat je uiteindelijk evenveel geld kwijt bent als aan een implantaat.Maar je kan ook na een jaar besluiten dat het zo goed bevalt en dat je alsnog voor een implantaat gaat. Het is een stuk minder ingrijpend dat meteen een implantaat plaatsen van minimaal 2250 euro... Wat als het resultaat niet is wat ik er van verwacht? Dan is het na een jaar opgelost en moet ik vrede hebben met mijn terug vallende kin. Bevalt het wel? Dan kan ik kiezen om door te gaan met fillers of inderdaad een implantaat laten zetten.
Je kunt met iets tijdelijks wel uitproberen. Wanneer het het toch niet is dat is wat wil dan is het na een tijdje weer weg. Ik vind bijv botox niet prettig voelen, wel mooi maar het past niet bij mij. Zo een implantaat moet er weer uit wanneer het niet bevalt dat is best even wat ingrijpender dan een paar prikken.
quote:viva-amber schreef op 22 juli 2016 @ 20:41:

Je kunt met iets tijdelijks wel uitproberen. Wanneer het het toch niet is dat is wat wil dan is het na een tijdje weer weg. Ik vind bijv botox niet prettig voelen, wel mooi maar het past niet bij mij. Zo een implantaat moet er weer uit wanneer het niet bevalt dat is best even wat ingrijpender dan een paar prikken.Dat dus inderdaad. Ik ga eens kijken op de de kliniek kan vinden waar jij ervaring mee hebt.
Ik wil je geen complex aanpraten en zeg alleen maar wat ik denk.

Als jij er zo uitziet als op de foto denk ik niet dat je een kinimplantaat of filler nodig hebt. Ik denk dat 'het probleem' zit in je onderkin (sorry). Ik denk dat als je daar wat vet laat weghalen, je ineens wel een goede kin hebt.
dat klopt niet winkel fanaat. De kin van de persoon op de foto is vrijwel niet aanwezig en terug getrokken. Daar helpt geen vet weghalen tegen. Ze heeft idd ook wel wat vet onder de kin maar dat is niet het probleem wat TO voor zichzelf omschrijft.
Maar ik kan het mis hebben.

Heb je al eens een intake gehad bij een kliniek?
quote:winkelfanaat schreef op 22 juli 2016 @ 20:49:

Ik wil je geen complex aanpraten en zeg alleen maar wat ik denk.

Als jij er zo uitziet als op de foto denk ik niet dat je een kinimplantaat of filler nodig hebt. Ik denk dat 'het probleem' zit in je onderkin (sorry). Ik denk dat als je daar wat vet laat weghalen, je ineens wel een goede kin hebt.

Ik ben slanker als de persoon op de foto en had dit toen ik mager was als tiener ook al. Persoonlijk denk ik dat het dus niet daar aan ligt:) Maar dank voor het meedenken! Ik ben nu verschillende klinieken aan het bekijken en uiteindelijk een keus maken bij elke ik inderdaad een intake wil. Maar er zijn zo veel klinieken, is lastig te beoordelen welk goed zijn en welke niet.

Wat overigens en goed standaard is om in de gedachte te houden, een kin hoort gelijk te liggen met de onderlip. Natuurlijk met eendeukje erin, maar als je een potloot er tegenaan zou leggen en hij raakt zowel je kin als onderlip in een rechte lijn aan, dan heb je een " standaard" kin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven