Lijf & Lijn alle pijlers

koolhydraatarme crackers supermarkt

03-06-2017 12:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

ik heb als goed voornemen om wat minder koolhydraten en suiker te gaan eten. Maar als ik voor het schap broodvervangers in de supermarkt sta, weet ik het niet wat te kiezen. Ik ben op zoek naar koolhydraatarme crackers die ik kan eten in plaats van brood en die gewoon bij AH of Jumbo te krijgen zijn.
Hebben jullie tips?

Alvast bedankt.
Waarom dan koolhydraatarme crackers als je zo graag minder koolhydraten eet? Ga dan iets anders eten dan crackers of brood.
Ja die zijn er, van Atkins.
lunaleeflang schreef:
03-06-2017 12:51
Waarom dan koolhydraatarme crackers als je zo graag minder koolhydraten eet? Ga dan iets anders eten dan crackers of brood.

Crackers zijn makkelijk en snel. Heb echt niet elke dag tijd/zin om iets anders te freubelen :proud:
Wasa Vezelrijk is redelijk laag in kh, rond de 5kh per stuk
Atkins nog minder maar die zijn ook erg licht en minder vullend (en duurder).
if we all light up, we can scare away the dark...
Crackers van dr Atkins in het vak waar bijv ook lactosevrije artikelen staan.
Maar die vind ik te duur ;-)

Wasa Volkorencrackers met extra vezels. Maar ook het koolhydraat arme brood van AH is best Ok.

Volgens mijn diëtist zijn dit echter alternatieven voor als je echt niets anders kan eten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Er is ook koolhydraat arm brood hoor. Is echt heel lekker.
Blondie456 schreef:
03-06-2017 13:04
Er is ook koolhydraat arm brood hoor. Is echt heel lekker.

Dit. Ik hou zelf totaal niet van brood, maar Dirk van de broek heeft onwijs lekker KH arm brood
Volkoren knackebröd van Fjord bevat ongeveer 6 gram koolhydraat per cracker. Vullen goed door de vezels en kosten nog geen €0,50 per pak. Mocht je dat teveel vinden maar geen dure crackers willen, dan kun je natuurlijk ook wat minder beleg gebruiken.
Crackers omdat ik niet tegen koemelkeiwit kan dus yoghurt etc. valt helaas af. Ook ben ik voor mijn werk vroeg weg en laat thuis en veel onderweg en dan zijn crackers makkelijk. Ik had begrepen dat het beter is om zo min mogelijk tarwe te eten en koolhydraatarm dus ben me nu aan het oriënteren.
Met welk doel wil je minder koolhydraten en suikers eten? Je kunt ook beginnen met de suikers minderen en kijken wat voor effect dat heeft. Waarom zou het beter zijn om zo min mogelijk tarwe te eten? Zij kh arme crackers en brood niet ook gewoon van tarwe gemaakt? Zo niet, waar zijn ze dan van gemaakt? Als je minder tarwe wil eten kun je ook rijstwafels en maiswafels proberen.
Valt plantaardige zuivel ook af?
Ik denk dat de Wasa knäckebröd Vezelrijk minder koolhydraten bevat, en het is ook tamelijk caloriearm.

Uiteraard zijn vezels technisch koolhydraten, maar wij mensen kunnen cellulose niet verteren.

Het is overal verkrijgbaar maar wel vaak als eerste uitverkocht. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan het brood ook zelf bakken; ik zag koolhydraatarm broodmix bij de molen. Met een broodmachine een fluitje van een cent. Om het brood vers te houden heb je wel een diepvries nodig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-06-2017 19:57
Je kan het brood ook zelf bakken; ik zag koolhydraatarm broodmix bij de molen. Met een broodmachine een fluitje van een cent. Om het brood vers te houden heb je wel een diepvries nodig.
Ik heb ook een broodbakmachine maar gebruik hem niet meer. Na 1 dag is het brood al niet meer lekker en als het ingevroren is geweest hoef ik het ook niet meer. Zeker nu we nog maar met 2 personen zijn moet ik veel weg gooien.
Reden is dat ik ondanks 3x in de week sporten niet afkom van mijn buikvet en had gelezen dat dat wel zou lukken door te stoppen met suiker en koolhydraten. Tarwe schijnt een snelle koolhydraat te zijn waardoor je snel weer trek krijgt.

Plantaardige yoghurt is nog wel een optie maar heb tot op heden nog niet echt een lekkere gevonden (die kokoszuivel is wel te doen maar zo duur....). Hebben jullie ervaring met sojayoghurt?
Vind het vooral wennen. Als je het een tijd lang eet gaat het vanzelf smaken.
JoyceeW schreef:
05-06-2017 12:53
Reden is dat ik ondanks 3x in de week sporten niet afkom van mijn buikvet en had gelezen dat dat wel zou lukken door te stoppen met suiker en koolhydraten. Tarwe schijnt een snelle koolhydraat te zijn waardoor je snel weer trek krijgt.
Wasa Vezelrijk crackers bevatten 42 gram koolhydraten per 100 gram. Koolhydraatarm betekent 5 gram of minder koolhydraten per 100 gram.

Stoppen met suiker en andere koolhydraten helpt wel tegen buikvet is mijn ervaring. Wat ik tegenwoordig vaak doe is gewoon het brood overslaan. Ik eet dus wel kaas, tomaat, rosbief, gekookt ei, maar geen brood.
Wat een gekke bezuiniging op je energie, koolhydraatarme crackers. Ik denk dat je volkorencrackers moet eten. En veel groente.
Dat en geen suiker, levert je een redelijk platte buik op maar dat gebeurt niet in 3 weken.
En yoghurt is ook onzin.
Skull schreef:
06-06-2017 07:49
En yoghurt is ook onzin.
Wat is onzin aan yoghurt?
Gewoon volkorenbrood eten! Onzin.. Koolhydraatarm. Je krijgt tekorten. Skip suiker en je zult zien dat je afvalt.
Je kunt prima koolhydraatarm eten zonder tekorten. Toegevoegde suikers schrappen is sowieso een goed idee.
Atkins heeft twee soorten crackers. Fibre crackers, die hebben iets weg van karton, maar als je ze goed belegd zijn ze goed te doen en vullen ze prima.
Ze hebben ook crispbread. Dat ziet er op de verpakking lekkerder uit en dat is het ook, maar ze vallen uit elkaar als je ernaar kijkt. Dus niet handig om mee te nemen en minder vullend.

AH, Jumbo, etc verkopen ze, alleen vaak per winkel maar 1 soort. Mijn vaste AH de tweede soort, dus als ik ergens anders ben en de eerste soort zie staan, neem ik altijd een paar pakjes mee.
lady_dana wijzigde dit bericht op 10-06-2017 12:00
Reden: Typo
0.19% gewijzigd
manamana...tutuutududu
JoyceeW schreef:
10-06-2017 10:54
Wat is onzin aan yoghurt?
Wat is er goed aan yoghurt?
Louise70 schreef:
10-06-2017 11:44
Gewoon volkorenbrood eten! Onzin.. Koolhydraatarm. Je krijgt tekorten. Skip suiker en je zult zien dat je afvalt.
Daar heb jij voor gestudeerd of is het je ongefundeerde mening?
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven