Lijf & Lijn alle pijlers

koolhydraatarme crackers supermarkt

03-06-2017 12:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

ik heb als goed voornemen om wat minder koolhydraten en suiker te gaan eten. Maar als ik voor het schap broodvervangers in de supermarkt sta, weet ik het niet wat te kiezen. Ik ben op zoek naar koolhydraatarme crackers die ik kan eten in plaats van brood en die gewoon bij AH of Jumbo te krijgen zijn.
Hebben jullie tips?

Alvast bedankt.
Zelf bakken
100gram pompoenpitten
100gram zonnebloempitten
60gram lijnzaad
100gram sesamzaad
3 el.psylliumvezels
4 dl water
1tl zout
Meng in een kom alle ingredienten en laat 10 tot 15 minuten staan
Rol het mengsel zo dun mogelijk uit
Ong een uur in de oven(150 gr )
To,zijn volkorencrackers eventueel een optie? En speltbrood schijnt ook koolhydraatarm te zijn...100 % zeker weten doe ik het niet.
Ik zou brood niet helemaal weglaten maar variëren. Dat doe ik b.v. De ene keer eet ik een boterham,dan een kom halfvolle yoghurt naturel met diverse sorten fruit of een boord havermout of Brinta. Dat bevalt uitstekend.
Er bestaan veel misverstanden over koolhydraten en wat als koolhydraatarm geldt. Koolhydraatarm is 5 gram of minder koolhydraten per 100 gram.

Speltmeel bevat 69,6 gram koolhydraten per 100 gram.
Volkorenmeel (tarwe) bevat 62,2 gram koolhydraten per 100 gram.

Dat zijn dus geen koolhydraatarme levensmiddelen.
Zelf crackers maken met gebroken lijnzaad. Heel eenvoudig. Kijk even op google...
Vance schreef:
03-06-2017 14:41
Volkoren knackebröd van Fjord bevat ongeveer 6 gram koolhydraat per cracker. Vullen goed door de vezels en kosten nog geen €0,50 per pak. Mocht je dat teveel vinden maar geen dure crackers willen, dan kun je natuurlijk ook wat minder beleg gebruiken.
Deze eet ik ook, de groene verpakking. Relatief weinig kh en fijn veel vezels. Net weer 2 pakken gehaald bij Jumbo voor 44 cent per pak.
elske1975 schreef:
11-06-2017 15:17
Er bestaan veel misverstanden over koolhydraten en wat als koolhydraatarm geldt. Koolhydraatarm is 5 gram of minder koolhydraten per 100 gram.

Speltmeel bevat 69,6 gram koolhydraten per 100 gram.
Volkorenmeel (tarwe) bevat 62,2 gram koolhydraten per 100 gram.

Dat zijn dus geen koolhydraatarme levensmiddelen.
Ah ok! Maar lekker is het speltbrood alsnog. :)
Toch die van Atkins. Ik heb die donkerbruine crackers. Je moet er wel een flinke laag beleg op doen want anders vind ik ze niet lekker. De Vomar verkoopt ze sinds kort ook. Ik gebruik ook de cruesli van Atkins als ontbijt, heel lekker en misschien kun jij het met een yoghurt eten waar je niet allergisch voor bent. Je kunt ook koolhydraatarm brood toasten heb je ook een soort cracker.
Creativity is intelligence having fun
JoyceeW schreef:
05-06-2017 12:53
Reden is dat ik ondanks 3x in de week sporten niet afkom van mijn buikvet en had gelezen dat dat wel zou lukken door te stoppen met suiker en koolhydraten. Tarwe schijnt een snelle koolhydraat te zijn waardoor je snel weer trek krijgt.

Plantaardige yoghurt is nog wel een optie maar heb tot op heden nog niet echt een lekkere gevonden (die kokoszuivel is wel te doen maar zo duur....). Hebben jullie ervaring met sojayoghurt?
Ik vind de Alpro Go On en de Mild & Creamy naturel ongezoet (ook Alpro) wel lekker. Dit eet ik dan wel met (koolhydraat arme) muesli en/of fruit. Koolhydraat arme muesli van Atkins is wel lekker.
Kirby schreef:
11-06-2017 18:16
Toch die van Atkins. Ik heb die donkerbruine crackers.Je moet er wel een flinke laag beleg op doenwant anders vind ik ze niet lekker. De Vomar verkoopt ze sinds kort ook. Ik gebruik ook de cruesli van Atkins als ontbijt, heel lekker en misschien kun jij het met een yoghurt eten waar je niet allergisch voor bent. Je kunt ook koolhydraatarm brood toasten heb je ook een soort cracker.
Chocoladepasta? :hyper:
Skull schreef:
11-06-2017 23:24
Chocoladepasta? :hyper:
Hahahaha! Ik hou het bij smeerkaas.
Creativity is intelligence having fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven