Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
ik ben ook weer eens wezen pumpen en rpmen... na 4 uurtjes slaap. vond ik best goed van mezelf :-D wel wat lager gewicht gepakt bij de pump
Jeetje BB, respect dat je met zo weinig slaap toch twee uur hebt gesport! De pump had ik nog wel getrokken maar ik merkte vanochtend tijdens RPM al dat ik een hele drukke week heb gehad. Afgelopen nacht 'gewoon' negen uur geslapen maar ik trok het amper. Pump ging gelukkig een stuk beter maar dat doe ik ook wat regelmatiger hè

Het valt me trouwens op dat ik tijdens cardio-achtige dingen moeite heb mijn ademhaling goed te houden. Bij de pump dus vooral met de rug en soms ook schouders maar bij de RPM had ik het bij nummer drie al zwaar! Het is trouwens niet alleen een kwestie van buiten adem zijn, ik zie ook letterlijk sterretjes en voel me heel even heel beroerd. Aan m'n voeding kan het volgens mij ook niet liggen. Het is m'n eerste les dus dan zou ik op zich nog voldoende energie moeten kunnen halen uit m'n vier boterhammen, twee eieren en banaan toch?
@ KV; ten eerste, leuk dat je weer terug bent al weet ik denk ik niet wie je bent. Dacht direct aan een andere forummer bij Loekie, die heeft nu een andere avatar. Maar misschien vergis ik me wel. Ik las al jaren mee voor ik schreef, maar niet op dit topic. Zodra ik ging LMen heb ik me namelijk pas echt aangemeld bij het forum om op dit topic mee te kunnen schrijven.

Over die duizelingen; wat naar! Je voeding klinkt zeker voldoende een ook niet eenzijdig. Maar je merkt zelf al iets aan je ademhaling; ben je niet toch boven je macht aan het trainen? Dat je conditie gewoon nog niet voldoende is? Ik hoop in ieder geval voor je dat het gauw beter gaat!

@ Bio; goed hoor!! Om die reden heb ik zondag niet gesport, kon het echt niet opbrengen. Maar was vr/za geweest en heb vanmorgen een shapeles en buikspierkwartier gedaan. Lekker!

Morgen doe ik niks, woensdag pump, donderdag attack, vrijdag combat. Maar het kan makkelijk zijn dat het weer eens anders loopt, met om de dag sporten ben ik op zich tevreden!

Heb al ruim een week niet geattacked en mis het, hoop dat er donderdag niks tussen komt
Gobsmack, ik kan me haast niet voorstellen dat ik boven m'n macht aan het trainen ben. Zo belachelijk veel weerstand zet ik niet op m'n fiets. Denk dat het misschien wel te maken heeft met doseren van m'n krachten, misschien moet ik toch nog wat rustiger starten. Zondag weer een poging

Ben vandaag braaf in de fitness aan de gang geweest met m'n dodelijk saaie maar o zo goede 'droge' oefeningen. Ik doe nu ongeveer een half jaar 1x per week oefeningen op en rondom de bosu bal (zowel de halve als de hele) en merk echt dat m'n rug- en rompspieren sterker worden. Leuk vind ik het zeker niet als ik er mee bezig ben, maar in de groepslessen heb ik er wél profijt van dus dat motiveert wel weer om ermee door te gaan. Komende week in ieder geval nog 1x balance, 1x pump en misschien nog wel een combatles, maar dat hangt een beetje af van hoe m'n lijf zich houdt
Tjonge zeg, ik ben terug van weg geweest en het topic slaat gelijk dood, haha... Iedereen druk aan het trainen of in een hoekje schamend omdat ze niet zijn wezen trainen? Ik ben net terug van de combat en weet weer helemaal waarom ik dat eigenlijk niet moet doen. Ach, af en toe een grens over gaan is alleen maar goed want dan weet ik in ieder geval weer waar die ligt Morgenavond doe ik in ieder geval niks en voor donderdag hoop ik op de pump.

Oo Iching, nog even terugkomend op jouw vraag of mijn lichaam positief is veranderd: qua fysiek dus niet echt maar dat went. Qua hoe het eruit ziet is het zeker veranderd! Kun je je nog herinneren dat ik altijd zat aan te hikken tegen een gezond BMI? Nou, die heb ik eindelijk bereikt Woog ik begin 2007 nog 85 kilo bij een lengte van 1.63, anno 2011 is dat 64 kilo bij nog steeds dezelfde lengte. En ik meen het echt als ik zeg dat ik me gelukkiger voel in dit fysiek enigszins krakkemikkig maar wel qua gewicht gezond lijf dan toen ik met m'n BMI nog in obesitas klasse 1 zat. Uiteindelijk had me dat ook gezondheidsklachten op geleverd dus dan liever op deze manier.

Nu gauw lekker douchen en heel hard duimen draaien dat m'n ene been er vannacht niet af valt...
Ooo oeps, vergeet helemaal te vragen hoe het nu met jouw rug is (Iching dus nog steeds). Heb je het een beetje onder controle of blijft dat toch ook nog steeds kwakkelen? En Sartan, you're back!!! Nou ja, waarschijnlijk zit je nu nog in Turkije maar ik heb je weer gespot, gezellig...!!!
Haha KV_ Een dag geen actie komt vaker voor hoor! Soms is het een paar dagen rustig maar dat komt wel weer goed. Leuk in ieder geval dat je actief bent hier. En wat goed dat je zoveel bent afgevallen, wow!

Ik heb nog een lange weg te gaan. Zat ooit op 99kg bij 1.78. Woog afgelopen najaar 85. Ben vanaf december weer naar 92 kg gegaan. Ik ben de afgelopen maanden helemaal gecrashed. Niet meer slapen, niet meer kunnen bewegen (ik was compleet uitgeput), maar wel kunnen eten helaas. En niet al te gezond want ik kon het koken niet meer opbrengen. En mezelf veel te veel toegestaan

Ben nu de onderliggende oorzaken aan het aanpakken en het gaat nu al een maandje wat beter. Sporten gaat weer goed, ik leef weer gezonder, zit nu volgens mij op 90kg. Maar weeg me niet te vaak, het gaat erom dat ik me lekker voel, heb geen streefgewicht.

(Combat, waar ben je! Ik mis je gekeuvel!)

Ik ga eind van de vanmiddag te pump. Gisteren niet gesport.
ik heb gister gepumpt en gecombat! en vandaag staat pump en RPM op het program, zondag gaat hem niet worden, denk misschien vrijdag wel, maar misschien kies ik ook wel voor een wandeling door het bos met mooi weer.
Normaal niet zo'n last van maar; heb net gepumpt en voel het al! Nu met het mixen doen we andere nummers natuurlijk. Triceps 'my first kiss' en schouders 'ravers in the UK'. Allebei fantastische pumpnummers (vooral Ravers in the UK!!!) maar wel zwaar, holy mac!

Volgende week gaat het zomerrooster in bij ons en op zondag ochtend is de attack geschrapt. Neeeeeeeee!!!
He, gezellig hier!

Heb zojuist geattacked. Was eigenlijk te moe, 2 nachten bijna niet geslapen weer. Maar kreeg toen ik de zaal binnen stapte al energie gelukkig. De laatste piek was hard werken, bij nummer 7 kon ik eigenlijk al niet meer, maar heb het goed afgemaakt. Daarna nog buikspierkwartier.

En om dat alles om zeep te helpen; ik had een magnetronmaaltijd Surinaamse nasi om te testen. (Ging over de datum dus moest op) Kom ik er net achter dat daar 1000 (zegge; duizend)(duizend!!!) calorieen inzitten. Dat is nog meer dan een Big Mac menu!

Ik kan 1000 (zegge;duizend)(duizend!!!) lekkerdere dingen bedenken voor dat aantal calorieen. (en neen, daar valt McDonals niet onder!)

Heb inmiddels gelukkig weer 'makkelijk eten voor na het sporten' in de vriezer verzameld, restjes van normale maaltijden.
@ KV: ik kan me idd nog heel goed herinneren dat jij aan het lijnen was. Voor zover ik weet stond je op een gegeven moment stil qua afvallen. Goed hoor dat je dan toch nog verder bent gegaan, of is het spontaan gebeurd. En ook fijn dat je je pijntjes accepteert, dat had ik al wel eens vaker gezegd: zodra je stopt met vechten ertegen wordt het allemaal makkelijker. Maar ja, het is soms zo moeilijk he? Met mijn rug is het nog steeds hetzelfde helaas. Ben vorige week naar een paranormale therapeut geweest, ben benieuwd of dat iets brengt. Maar ik sport stug door, in een aangepast pump programma haha.

@ Gobsmack 1000 caloos is idd veel zeg, wat zonde, dat had ook 500 kunnen zijn en een zak chips savonds
Dames, waar hangen jullie uit?

Ik heb zojuist geattacked, heb de pump vandaag even overgeslagen. Volgend weekend new release, yay!
Asjemenou! Moest ik dit topic zowaar van pagina 2 af rapen, dat kan echt niet hoor dames!

@gob gaan jullie volgende week al releasen? Bij onze sportschool officieel pas 1 juli. Maarre. Ik geef volgende week pas weer voor het eerst les en aangezien ik de nieuwe nu aan het leren ben speel ik misschien wel vals en ga gewoon de nieuwe geven. Mmh dat wil wel zeggen dat ik dan heel vroeg aan het mixen sla maar dat vindt men vast niet erg.... en WTF 1000 calorieën voor 1 maaltijd?? Bwaaaah wat zonde man.

@ KV ha ja ik denk dat je LD bent? Of zit ik nu verkeerd? (moet ik dit weghalen trouwens???) Leuk dat jij ook weer van de partij bent! En wat gaaf dat je er ondanks alles in geslaagd bent je BMI zo naar beneden te werken, respect girl!!

Vwb die duizelingen, hmm zo te horen eet je wel genoeg maar is dat niet tekort van tevoren? Dan heeft je lijf misschien nog niet de kans gehad de voedingsstoffen op te nemen of is het nog bezig met de vertering (ik heb er heel veel last van als ik te snel voor het sporten nog eet) Anders zou ik het echt niet weten hoor...

@Iching jezus wat lullig van de inkorting van je pump les zeg en ik vind heel eerlijk gezegd de reactie van je instructeur ronduit onprofessioneel. Zo hoor je nóóit te reageren naar een deelnemer die meldt dat hij of zij pijn heeft of krijgt. Bah daar kan ik echt pissig over worden

@ Sartan, het werd gezegd door de hoofdinstructeur pump en rpm van Nederland, dus die zou het moeten weten zou je zeggen.... Het is nogal een pusher en doordouwer, zoals je misschien zelf al wel eens gemerkt hebt bij kwartaalbijeenkomsten. Wat overigens heel goed werkt hoor, ze kan je opzwepen als geen ander, maar je moet ook weten wanneer het goed is (of juist niet).

Overigens heb ik gisteren de nieuwe balance gedaan en ik begrijp nu wat je bedoelde met dat je moest wennen aan de warming up haha. Hij is wel leuk, maar wellicht iets minder sierlijk of zo dan de vorige. Verder heb ik eigenlijk nooit meer spierpijn, maar ik kan nu bijna niet meer lopen van de standing strength. Jeetje, wat was die zwaaaaaar!
@Iching okay nou misschien was het allemaal goed bedoeld maar als ze jou een beetje kent zou ze toch beter moeten weten. Doorbijten is één ding, maar over je grenzen heen gaan is natuurlijk nooit goed.

Oh jaaaaa de standing strength in de nieuwe balance is echt retezwaar maar ik vind 'm "amazing"! Prachtig qua muziek én choreografie.
Ja, het was ook goed bedoeld, maar ook behoorlijk frustrerend voor mij. Ik sport onderhand lang genoeg en ben echt niet vies van een beetje spierpijn. Maar dit is ander pijn en ik weet heus wel het verschil tussen spierpijn en rugpijn. Niet leuk als dat dan gezegd wordt, ook al is het goed bedoeld. En ik snap het wel: 99% van de deelnemers moeten idd ook gewoon doorzetten, niet te snel opgeven. Rugpijn kan bijna hetzelfde voelen als spierpijn in de rug, dus daar moet je ook doorheen. Maar ik vind dat ik tot die ene procent hoor
Ook in 1x goed Sartan! Je hoeft het niet weg te halen btw maar ben blij da'k er weer ben Thnx voor je compliment trouwens. Ik ben er meestal ook wel trots op maar de nasleep is nog steeds wel gaande op bepaalde fronten. Wordt aan gewerkt

Qua eten kan het misschien wel zijn dat ik het wel anders gaan doen. Ik begin nu licht met yoghurt en eet vier boterhammen een uur voor aanvang training. Misschien moet ik dat eens omdraaien. En verder ben ik bij RPM nog te gefocust op hoe mijn lijf zich houdt dus daarmee beïnvloed ik natuurlijk onbewust m'n ademhaling. Ik geef het gewoon nog even de tijd, wellicht moet ik gewoon weer even wennen.

Volgende keer reageer ik weer op iedereen. Zit nu op mijn mobiel dus dat typt wat onhandig...
Hey Gob, das lief om te lezen!

Mn sociale leven is tegenwoordig zooooo booming..evenals mn professionele leven..dat ik for mn online leven niet erg veel tijd had.

....Nee das een rotexcuus..ik hooooor hier gwn niet meer want nog steeds niet gesport. Heb wel een heel mooi Combatshirt op MP gescoord!

Ladies hoop dat alles goed met jullie gaat....tot snel. x
Hoi hoi!

Ik kom hier nog eventjes piepen!

Dit weekend heb ik de nieuwe choreo's gehad. Ik ben alvast grote fan van de Bodycombat en de Sh'bam! In de pump moet ik altijd wat groeien..

Mààr...dit weekend komt Rachael Cohen (de programmadirectrice van Bodycombat en Sh'bam!) en Lisa Osborne (de programmadirectrice van Bodyattack) naar onze club in Brussel!

Ik weet niet of jullie hen kennen, maar het zijn de masters van de masters.. Beter dan hen vind je op aarde niet :-) en ik kijk er zo hard naar uit!

:-)
OMG Yaqui wat gááf! Ga je lessen bij ze doen? Super ben jaloers!
Wat vet, ben fan van Rachel!

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-06-2011 01:54
Reden: afbeelding verwijderd op verzoek van websitehost
% gewijzigd
@ Sartan: Jaaaa geweldig hé!! Om 11h30 doe ik BC bij haar en om 14h30 de Sh'bam! Trouwens, zaterdag geef ik in die club zelf de BC en naar het schijnt komt ze zaterdag al wat trainen met de trainers van LesMills Frankrijk (Alex en Thomas, die op de BP/BC-dvd stonden enkele releases geleden zijn er ook), dus met een klein beetje goed geluk zie ik haar gewoon al op zaterdag!!! Ik voel me precies 16, ik ben zo'n fan van haar!

Ik heb trouwens ergens horen waaien dat Rachael normaalgezien dit jaar nog es naar het megakwartaal komt in Nederland!!!!!

@Combat: jaaaaaa!!! Me toooo (zie mijn avatar )
Of misschien ziet ze me bezig op zaterdag en denkt ze 'oh kijk, leuk, een BC-les, ik wil wel meedoen' en komt ze gewoon meedoen met me en amuseren we ons zodanig hard dat ze me uitnodigt naar Nieuw-Zeeland en worden we gewoon Best Friends!

Of slaat mijn fantasie op hol..?
Oooooooooohhhh ik ben echt groen van jaloezie HAVE FUN!

Ga je nog posten als je geweest bent met een verslag ja toch?!

Oh en zou je eens kunnen kijken of je het gerucht over het mega kunt laten bevestigen door Rachel zelf? Ik heb een collega die he-le-maal gek is van haar dus het zou leuk zijn als ik hem kan melden dat hij iets heeft om naar uit te kijken

Tot nu toe heb ik het al via 2 bronnen vernomen dat ze naar nederland komt. 1ste bron = nationale trainer van Nederland en 2e bron= een meisje die naar Pompadour gegaan is waar Rachael ook was.

Op zondag geef ik elke ochtend les, maar ik heb me deze zondag laten vervangen, zodat ik zoals een echte groupie achter haar aan kan hollen. En ik zal haar vragen of ze naar NL komt. Meestal kennen ze zelf hun eigen agenda niet, het management regelt dat. Een aantal maanden geleden, toen het gerucht ging dat ze zou komen naar Brussel, heb ik haar getweet op twitter. Toen antwoordde ze mij 'i don't know anything about this?' En toch komt ze! :D (of misschien had ze toen al door dat ik haar wannabe-groupie wou zijn )

Als je de mogelijkheid hebt om es naar een Sh'bam dvd te kijken (vooral de 3 en 4), doen! Ik gaap er gewoon met open mond naar. Ze is zo geweldig in wat ze doet en ze ziet er zo fantastisch uit!

Zondag krijg je een volledig verslag. En als ik pics heb, dan post ik er hier wel enkele als je wilt :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven