Maagverkleining ervaringen?
donderdag 9 april 2015 om 17:31
Ik heb eindelijk de knoop voor mezelf doorgehakt dat ik voor een maagverkleining wil gaan. Morgen ga ik na de huisarts voor een verwijzing.
Hoewel ik al veel op internet heb gelezen vraag ik me af hoe t verder gaat zo'n voortraject en wat de wachttijd is.
Ik weet dat t per ziekenhuis verschilt, maar wil graag wat meer ervaringen horen. Ik ben van plan om me aan te melden bij het Maasstad. Iemand die wat meer wil vertellen over hoe t ging/gaat? Of wellicht mensen die ook het traject in willen en mee willen kletsen?
Hoewel ik al veel op internet heb gelezen vraag ik me af hoe t verder gaat zo'n voortraject en wat de wachttijd is.
Ik weet dat t per ziekenhuis verschilt, maar wil graag wat meer ervaringen horen. Ik ben van plan om me aan te melden bij het Maasstad. Iemand die wat meer wil vertellen over hoe t ging/gaat? Of wellicht mensen die ook het traject in willen en mee willen kletsen?

woensdag 23 september 2015 om 23:38
Hoi Barefoot,
Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of je het proces hebt doorgezet.
Is je aanvraag goedgekeurd en hoe ging dit in zijn werk?
Ik wil zelf ook een verwijzing vragen aan de huisarts maar ben bang dat het niet goedgekeurd zal gaan worden. Graag wil ik met wat mensen praten die ervaring hebben hiermee.
Gr Tukker33
Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat en of je het proces hebt doorgezet.
Is je aanvraag goedgekeurd en hoe ging dit in zijn werk?
Ik wil zelf ook een verwijzing vragen aan de huisarts maar ben bang dat het niet goedgekeurd zal gaan worden. Graag wil ik met wat mensen praten die ervaring hebben hiermee.
Gr Tukker33
zondag 25 oktober 2015 om 11:04
"Ik ben er zelf geen voorstander van. Een gezond eetpatroon aanmeten is veel beter. Je wordt niet voor niks zo dik. Dan is er iets mis met je voedingspatroon. Pak dat aan. Geen dieet maar gewoon: leer gezond eten!!!". Wat een opmerking zeg! Dit getuigt van een ontzettend grote onwetendheid van de schrijver van dit bericht! Belachelijk, verdiep je eerst maar eens echt in dit topic alvorens zo'n opmerking te plaatsen!
dinsdag 17 november 2015 om 21:47
Hallo allemaal
Ik ben al een heletijd aan t uitzoeken hoe t eigenlijk zit met gbp heb veel info bij elkaar gekregen. Alleen ben heel erg benieuwd of je ook in aanmerking komt als je geen dieetiste raportage hebt. Want die heb ik nie. Ik ben al sinds mijn 10e bezig met afvallen maar heb steeds jojo effect ben het helemaal zat laatst ben ik 8 jaar geleden naar een dieetiste geweest maar zoooo naar behandeld door mijn kilo's dat ik zelfs nie meer naar een dieetiste wil gaan gewoon heeel slechte ervaring ze heeft me toen zoooo klein gemaakt. Maar nu heb ik eigenlijk een beetje gelochen dat ik wel ben geweest tegen me dokter. Dus ben doorverwezen naar de NEDERLANDSE OBESITAS KLINIEK. Heb al over een paar dagen een afspraak weet iemand hoe ik dat t beste kan aanpakken moet ik echt een dieetiste rapprtage hebben? HELP ME AUB WANT IK WIL ECHT NIET MEER LANGER MET DEZE KILO's LEVEN

Ik ben al een heletijd aan t uitzoeken hoe t eigenlijk zit met gbp heb veel info bij elkaar gekregen. Alleen ben heel erg benieuwd of je ook in aanmerking komt als je geen dieetiste raportage hebt. Want die heb ik nie. Ik ben al sinds mijn 10e bezig met afvallen maar heb steeds jojo effect ben het helemaal zat laatst ben ik 8 jaar geleden naar een dieetiste geweest maar zoooo naar behandeld door mijn kilo's dat ik zelfs nie meer naar een dieetiste wil gaan gewoon heeel slechte ervaring ze heeft me toen zoooo klein gemaakt. Maar nu heb ik eigenlijk een beetje gelochen dat ik wel ben geweest tegen me dokter. Dus ben doorverwezen naar de NEDERLANDSE OBESITAS KLINIEK. Heb al over een paar dagen een afspraak weet iemand hoe ik dat t beste kan aanpakken moet ik echt een dieetiste rapprtage hebben? HELP ME AUB WANT IK WIL ECHT NIET MEER LANGER MET DEZE KILO's LEVEN
zondag 25 juni 2017 om 23:31
Alieda1984 schreef: ↑20-04-2015 17:46Ik heb zelf in december 2012 een maagverkleining gehad. De gastric sleeve. Ik woog tegen de 140kg en nu alweer bijna een jaar stabiel op 68kg.
Heb zelf nergens last van gehad, geen pijn, niet misselijk, eten/drinken ging allemaal meteen goed. Was net alsof er niets met me was gebeurd.
Voel me stukken beter, na urenlang staan op het werk geen zere voeten meer, niet meer kortademig. Kan gewoon alles eten/drinken, zelfs scherpe pepers zonder problemen.
Hoe gaat het nu met je? Waar werd je geopereerd en welk dokter raad je aan?