Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatiecup perikelen...

27-11-2012 13:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames (ik neem aan dat alleen dames op dit topic klikken )

Sinds kort gebruik ik de ladycup alleen ik heb een paar dingetjes waardoor ik nog niet helemaal in de juich-stemming ben... Ten eerste heb ik er de hele menstruatie een inlegkruisje of maandverband bij nodig omdat er toch iedere keer wat langs (?) lekt. Ik controleer altijd of hij helemaal uitgeklapt zit maar kan hem aan het steeltje wel redelijk makkelijk naar beneden trekken. Ik gebruik de grootste maat.

Daarnaast weet ik niet of ik hem nou heel diep in moet brengen (= beter?) of juist heel laag waardoor het steeltje eruit steekt.. Ik heb beide geprobeerd en het zit prettiger als hij dieper zit, maar dan lekt hij ook.

Ik hoop dat er meiden zijn die hem (of een ander merk) ook gebruiken en mij tips kunnen geven want ik wil heel graag dat het werkt en dan zonder dat gedoe met inlegkruisjes en maandverband. Ok, op mn hevigste dag kan ik me het voorstellen dat ik er extra maandverband bij moet gebruiken maar de andere dagen?

Ik ben benieuwd, ik kijk straks weer even, moet eerst even boodschappen doen!
Ik heb een divacup en ben nog nooit doorgelekt. Ideaal ding, zodra je er eenmaal handig mee bent.
Zeg maar Spijker.
Bij mij verhuist ie meestal vanzelf naar de juiste plek. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ie niet te diep. Ik gebruik ook altijd nog een maandverbandje (wasbaar, werkelijk ideaal!), gewoon voor de zekerheid. Maar soms lekt er gewoon wat langs, maar dat was bij tampons ook zo. Het meeste gaat erin denk ik dan maar.... Je moet er ook goed opletten dat ie wel goed openvouwt, ik doe dat meestal door hem een beetje rond te draaien.
Het steeltje heb ik er overigens afgeknipt, want op de fiets wil dat ding niet hebben uitsteken haha
Ok, bedankt... Ik draai hem ook altijd rond maar het lijkt ook wel of hij te klein is? Omdat ik hem ook best makkelijk een eindje naar beneden kan trekken...En er is geen grotere maat :(
Nu het toch over cups gaat:

hoe krijg je hem eruit?! Ik heb pas geleden de mooncup aangeschaft en inbrengen gaat prima, hij zit prima, maar eruit lukt me niet. Vacuüm verbreken moet volgens de site door er in te knijpen, nou ik knijp maar mooi niet dat hij er uit wil Zelfs als ik (sorry voor het verhaal) met m'n vinger langs de rand ga, wordt alleen op dat stuk het vacuüm verbroken en 'hangt' hij dus nog aan alle andere kanten vast.

Ik vind hem verder ideaal, maar ik kan hem nu eigenlijk niet gebruiken omdat het uithalen zo moeilijk gaat Heb al een panieksituatie gehad, waarin hij ook nog eens omhoog geschoven was..
@ Lepeloetje: Kan zijn dat het steeltje de cup 'opwipt', en dan lekken veroorzaakt, dus misschien is het beter dat er geleidelijk af te knippen. Verder kan je proberen als de cup eenmaal zit, er zachtjes in te knijpen en dan tijdens het loslaten heel rustig naar beneden te trekken. Kan helpen met vacuum-trekken (dat vacuum klinkt nooit zo lekker, maar helpt wel )

@ Zelandoni: als de cup een stukje los is, eerst een klein beetje kantelen en dan naar buiten trekken. Over een paar maanden gaat't automatisch!
Ik heb inderdaad gelezen dat het steeltje ook voor lekken kan zorgen... Ik knip hem eraf! Krijg hem er zonder ook makkelijk uit dus... thanks ik hoop dat dit het is!
Niet te diep inbrengen en steeltje eraf. Ik gebruik al jaren de mooncup en lek echt nooit door, ideaal. Eruit halen door nogal hard in beide kanten tegelijk te knijpen en dan beetje bij beetje eruit trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven