Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Welkom Tiramisuusje, RoryG en Thol!

@Tiramisuusje: Zo te lezen ben je al goed bezig met sporten en je eetpatroon! Bij mij gaat het ook vaak mis als ik eenmaal aan iets lekkers begin. Dan gaat het meestal ook wel op. Misschien wel een goed idee om alle snacks voorlopig even niet in huis te halen (hopelijk vindt mijn vriend dat ook geen probleem, haha). Dan zijn er in elk geval minder verleidingen in huis.

@Framboosje: die zoete aardappel stamppot klinkt erg goed! Ga ik ook eens proberen. En voel je niet al te schuldig over dat halve pak koekjes.. vandaag weer met frisse moed beginnen!

@Adr_ett: wat goed dat je je hebt ingehouden bij de ijstent! Het weekend is idd lastiger (net als vrije dagen) om verleidingen te weerstaan. Ga mijn best doen! We gaan wel nog op visite zondag, dan zal er vast weer iets lekkers op tafel worden gezet.. In gezelschap vind ik het dan altijd lastig om af te wijzen.

@RoryG: Lastig hè, om niet toch die zak chips mee naar huis te nemen. Goed van je dat je al een week geen chips of snoep hebt aangeraakt! Heel knap. Ga ik ook proberen.
Ik drink ook geen frisdrank of sapjes meer (vroeger wel) dat scheelt wel een hoop! Goed dat je gaat minderen! Ik drink nu ook alleen nog water of thee.

@Thol: bananenbrood is idd een goed alternatief. Ik lunch meestal rijstwafels met hummus (vind ik erg lekker). Maar dat is wel lastig om in de auto onderweg te eten.

@Lilyjo: zou inderdaad proberen om maar een keer per week te wegen, hoe moeilijk het ook is. En verjaardagen zijn wel lastig. Ik las dan gewoon een cheatdag in.

Vandaag een vrije dag voor mij.. dus ik zal me weer moeten inhouden. Vanmorgen weer mijn standaard ontbijtje (magere kwark met fruit). Straks weer rijstwafels met hummus. En tussendoor alleen fruit. En dan komt the moment of truth: de avond. Meestal ga ik 's avonds de mist in met koek en chips. Hopelijk kan ik me inhouden vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ja. T weekend en savonds vind ik inderdaad ook lastig! Ik neem dan meestal een bakje Griekse yoghurt met of zonder fruit! Soms nog een Volkoren cracker met pindakaas! Misschien is dat een idee dreamer?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?
Ik heb vandaag calorie arme scones gemaakt en ik moet zeggen ze smaken echt goed. En voornamelijk met een klein stukje heb ik al een voldaan gevoel.

Ik drink denk ik wel echt te weinig. Tot nu toe 2 glazen thee, 1 glas water en een glaasje fris gedronken.

@ tiramisuusje.. je bent inderdaad al goed bezig. Ik probeer
Alle reacties Link kopieren
@ tiramisuusje. Ik probeer ook niks meer in huis te halen. En vooral ook niet met een hongergevoel naar de winkel te gaan.

@ dreamer93, zoete aardappelsoep is ook zeer lekker. Ik eet sowieso alleen nog maar zoete aardappel, ik maak er ook puree van.
Ik vind het geen probleem of bij een visite iets af te wijzen maar ligt er ook aan bij wie ik ben😄 En anders een klein stukje nemen.

@lilylo , inderdaad 1 keer per week is voldoende. En dan altijd op hetzelfde tijdstip.

Ik vind het juiste op een vrije dag eenvoudiger om het vol te houden, maar ik heb er Savonds meer last van. Voor de tv at ik altijd chips en snoep en dat zit toch nog een beetje in het systeem🙈.
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Dreamer; hier in huis zijn de meningen nogal verdeeld over wat er in de voorraadkast hoort, ik hoop voor jou op meer support ;) Zojuist al even boodschappen voor het weekend gedaan, ook chips, chocola en split ijsjes. Die laatste vind ik best lekker en relatief weinig calorieën. Ook heb ik onlangs lekkere chips ontdekt, omgerekend was de hele zak iets van 270 kcal! Jeu .. dan wel de bedoeling om niet die hele zak leeg te eten en aangezien ze best pittig zijn is dat wel gelukt.

Alleen rijstwafels als lunch.. gebakken lucht noem ik dat altijd :) Ik eet het ook wel maar gooi er dan een hele avocado op om wel een beetje verzadigd te raken of een dikke lik pindakaas.

Ik werk vanuit huis dus vrije dagen of werkdagen maken voor mij eettechnisch niet zoveel uit. Dat is soms een vloek en soms een zegen :)

@Rory... wat fijn dat die scones gelukt zijn, ben ook wel benieuwd!

Hier de dag gestart met havermoutpap en een banaan. Als lunch had ik een speltbol. De ene helft met geitenkaas, drupje honing en walnoten en de andere helft met appelstroop.

Ook wat kwark en ongebrande noten meegenomen van de winkel voor als tussendoortje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben wel benieuwd naar die scones, rory! Heb je een recept?

Hier gaat t ook goed vandaag!
O: 2 Volkoren crackers met 100% pindakaas en een banaan
T: Griekse yoghurt
L: Volkoren boterham met appelstroop en een cracker met pindakaas + een glas melk
T: straks een appel en komkommer schijfjes
D: al klaargemaakt, zalm, zilvervliesrijst, erwtjes en boontjes, daardoor een 1 lepel zuivelspread met bieslook, als saus!
Voor vanavond nog wat amandelen en Griekse yoghurt mee naar het werk!

Vriend gaat lekker patat eten, vind dat wel fijn als hij dat doet als ik werk, hahah! Hoef ik die lucht niet te ruiken :nut:
Oh en vanochtend nog een uur krachttraining gedaan! :yes:

Ik weeg ook meestal 1x per week op dinsdag, maar af en toe kan ik de verleiding niet weerstaan en doe ik het een keertje extra
Alle reacties Link kopieren
Iedere pondje gaat door het mondje.
Kijk de hoeveelheid calorieen is echt zo.
Iemand die op kantoor zit 8 uur p/dag die zal geen 2500
* kcal nodig hebben en zeker niet van de verkeerde voedingswaren. Maar wat doen de meeste in hun pauze. Een gewoonte om een Mars te kopen die 500 kcal is.
(En ook al zou je, dat eitje, of dat stronk broccoli Goed noemen) wat je gaat eten Het gaat toch weer door je mond.
Positiever gezegd eten moet je, maar weet wat eet je en hoeveel daarvan eet je.
Alle reacties Link kopieren
@ framboosje-01, een uur krachttraining dat doe je goed. Wat doe je dan zoal? Ik loop volgende week mijn eerste 5 km run, vind het toch best spannend en heb er nu wel plezier is ook pas iets van de laatste 2 weken.
Kan ik ook een foto sturen via viva, dan maak ik een foto van het recept, zo niet dan zal ik het even overtypen.

@ ard_ette, klinkt wel gezond wat je allemaal hebt gegeten.
Zelf ben ik helaas geen makkelijke eter en heb ook nog eens een noten allergie.
@Framboos: in de avond snak ik meestal naar iets hartigs. Maar een volkoren cracker is wel een goed idee! Je bent goed bezig vandaag met sporten (een uur krachttraining, wow) en gezond eten!

@Rory: je bent al goed bezig met thee en water drinken ipv frisdrank! Het lijkt me niet veel te weinig, maar het kan wel wat meer denk ik. Ik ga ook zeker eens zoete aardappels in huis halen!

@Adr_ett: ben wel benieuwd geworden naar die lekkere chips van ca. 270 kcal per zak. Rijstwafels is inderdaad gebakken lucht, haha. Maar ik blijf stug doorgaan. Op werk eet ik wel altijd brood overigens. Denk dat ik het eettechnisch lastiger zou vinden als ik alleen vanuit huis zou werken. Geitenkaas is ook zo lekker hè, met honing en walnoten! Je bent lekker bezig met je voeding vandaag!

Hier gaat het best aardig tot nu toe. Heb vanmorgen een half uurtje gesport.
O: magere kwark met blauwe bessen
L: drie rijstwafels met hummus
T: stukje pure chocola
D: zelfgemaakte maaltijdsalade met peer en geitenkaas
N: ijsje

Drinken jullie in 't weekend ook weleens een glaasje alcohol? Ik neem af en toe een cream likeurtje, maar daar zitten helaas veel calorieën in. Denk dat ik die ook maar even moet matigen.
Wat gezellig, nieuwe meeschrijvers, meteen een gezellige drukte!

Ik ben zelf niet heel goed in elke dag schrijven en op iedereen persoonlijk reageren, hopelijk vinden jullie dat niet erg. :-$

Die scones klinken me goed in de oren, heb je er een recept van?

Ik werk als wijkverpleegkundige en ben dus altijd onderweg, ik vind het ook lastig om dan wat gevarieerds mee te nemen als lunch, want ik kan het niet echt koud houden. Daarom zijn het vaak maar weer die boterhammen.

Gelukkig drink ik over de dag eigenlijk alleen maar water, behalve in het week ‘s avonds, dan smaakt een wijntje wel errug lekker ;-)
Alle reacties Link kopieren
@rory, ik kan zelf nog geen plaatjes plakken, omdat je dat pas vanaf een aantal posts kan doen, weet niet hoe ver jij bent?
Knap dat hardlopen, ik kan dat echt helemaal niet! Ik heb een hele slechte conditie. Dat vind ik juist knap!
Ik doe eh ja vanalles, ik maak meestal zelf een schema met stuk of 8 oefeningen, rug, benen, armen, billen, probeer alles te pakken, en na 6/8 weken weer een nieuw schema.

@dreamer: ik drink helemaal geen alcohol, dus die kcal heb ik niet :yes: maar af en toe moet kunnen toch? 1x in de week? Lijkt mij!

@barb: niet erg hoor! Wij reageren wel op jou :mrgreen:
Lastig idd als je dan wat meer in de auto zit! Vooral idd met kwark of yoghurt is dat niet erg lekker, als is een boterham die een poos in warme auto ligt ook niet je van het :|
Alle reacties Link kopieren
@Rory een 5 km Run! Tof, dat gaat je vast zoveel energie geven als je over de finish komt. Zelf ook wel eens dat soort dingen gedaan, toen de hamstrings nog goed werkten en vond dat toen heel leuk. Succes hoor!

@Dreamer, die chips ligt bij de Kroepoek. Kentang Manis Pedis van Samasaya. Enne... check, hier drink ik wel eens een wijntje. Al wel sterk geminderd maar dit weekend zal ik vast iets pakken. Ik krijg acuut zin!

@Barb, goed je te zien enne ... geen verplichtingen wat betreft schrijven. Ik werk de hele dag achter de computer dus het Viva forum is al snel geopend :HA:
Voor in de tijd dat ik nog wel buiten de deur werkte had ik een broodbak waarvan de deksel een koelelement was. Heet frozzypack. Niet goedkoop maar dan wel gekoelde salade of broodjes mee.
Ik heb net de 7 minute workout app geinstaleerd. Ik deed vroeger vaak hiit training en had wel zin in iets wat je makkelijk even snel tussendoor kan doen. De workout zelf was niet echt zwaar, dus ik heb m maar 2x gedaan. Lijkt me wel fijn voor de dagen dat ik niet veel zin/tijd/energie heb, dat ik toch iets doe, hopelijk.

Het eten gaat hier wel goed. Het helpt dat ik een peuter heb die graag van mijn bord eet, dus zo heb ik nog wat portion control :yes:

Ik houd echt helemaal niet van boterhammen, dus ik eet nog liever warme salade of yoghurt :facepalm:
Ook een groentesmoothie met wat noten of chia vind ik goed vullen.

Wijn drink ik ongeveer 1x per 1-2 maanden. Ik zou het wel vaker lusten af en toe, maar ik ben meestal de bob en vind het de calorien ook vaak niet waard :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend allemaal!
Mijn lijstje vandaag is:
O: 2 boterhammen met appelstroop en een nectarine
T: Volkoren cracker met pindakaas en een banaan
L: over n half uurtje een boterham met appelstroop en 2 crackers met pindakaas en 100 gram worteltjes
T; vanmiddag nog wat amandelen als tussendoortje
D: uiteten :hello:
Fijn weekend allemaal! :)

@Barbje: dat vind ik helemaal niet erg hoor! Schrijf gewoon gezellig mee wanneer het je uitkomt.

@Framboos: als het bij één drankje blijft lijkt het me inderdaad niet zo'n probleem. Maar gister heb ik drie glaasjes op, en daarnaast helaas ook meer chips dan ik zou willen :facepalm: . Af en toe is dat niet erg, maar moet niet te vaak gebeuren. Geniet ervan vanavond tijdens het etentje!

@Adr_ett: bedankt voor de tip! Ik ga er naar kijken.

@Tiramisuusje: goed bezig met die app, klinkt goed!

Ik heb vanmorgen 1,5 uur gefietst. En mijn eetpatroon vandaag:
O: twee rijstwafels met hummus
L: één triangel + één rijstwafel met hummus
T: 1/4 galia meloen
D: chili con carne
N: ijs
T: beetje chips (omdat het weekend is).
Alle reacties Link kopieren
Dankje, dreamer!

Lastig he, maat houden! Als ik eenmaal begin met chips of frisdrank lukt het mij vaak ook niet om bij 1 handje of 1 glas te blijven :whip:
Vandaag ga je gewoon lekker weer een nieuwe start maken, je bent al lekker bezig met het fietsen en je eten!
Ik ga ook nog winkelen, dus ik haal de 10000 stappen lopen wel :proud:
Ga jij nog wat leuks doen dreamer?
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend allemaal.
Vanochtend mijn 4 km gerend; tot nu toe alleen water gedronken.
Maar ga nu lekker lunchen en dan mag er wel een colaatje bij

Maar vanavond ga ik naar de bioscoop en dan wil ik eigenlijk wel wat popcorn caramel nemen☺️
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend iedereen, succes met de verjaardagen, visites en andere momenten van verleiding....

Hier erg laat uit bed dus ontbijt en lunch werden 1

Ontbijt: 1 kaiserbroodje geitenkaas, 1 kaiserbroodje jam en gekookt ei
T: kwark en handje noten erdoor
D: risotto met spinazie, doperwtjes en paddestoelen

Vanavond ga ik samen met een vriendin midzomernachtloop doen van 8,5 km. Ben benieuwd... O ja die 7 min workout, wilde ik ook altijd eens proberen. Zag laatst op fitnessblender ook heel veel trainingen staan die iets uitgebreider zijn. Dat is gewoon op hun website
@Framboos: dat is een bijkomend voordeel van shoppen :jump:
Hier nog wat in de weer geweest: van winkels naar bouwmarkt en klussen in huis.

@Rory: zo te horen gaat het je goed af om te minderen met frisdrank. En in de bios zou ik er gewoon popcorn bij nemen. Af en toe mag het. Je bent goed bezig met 4 km rennen!

@Adr_ett: wat goed dat je de midzomernachtloop gaat doen! Heel veel succes vanavond :proud:

Hier nog steeds aan mijn voedingsschema gehouden. Nam wel nog één glas ice tea green, en vanavond denk ik nog eentje (rest van de dag alleen water gedronken).
Alle reacties Link kopieren
@adr_ett: hoe was je midzomernachtloop. Erg goed van je, heb je weer veel calorietjes verbrandt!

Hier twee dagen met verjaardagen achter de rug. Mezelf kunnen beperken tot 1 glaasje fris en een klein stukje taart. Op tafel alleen meegesnoept met de tomaatjes en druiven.

Verder gezond gegeten:
O: Magere kwark met aardbei, abrikoos, rode bessen en muesli.
L: salade met avocado, komkommer, paprika, tomaat, ei en spekjes.
T: handje ongezouten noten
D: wortelsalade, aardappelschijfhes met rozemarijn en zalmfilet uit de oven.
‘ s avonds nog wel een liefmans bij een potje poolen.

Morgen weegmoment. Vind het toch wel spannend of mijn weekje opletten al iets heeft opgeleverd!
Spannend Thol! We zullen t zien morgen!

Hier een goede dag gehad. Wel 2x een koekje genomen uit beleefdheid, omdat iemand dat zelfgebakken had en speciaal voor mij meegenomen. Dan zeg ik toch geen nee, al zou ik dat liever wel doen...

O: smoothie van appel, banaan, sinaasappel, boerenkool en yoghurt
T: een groot soort mergpijpkoekje
L: anderhalve boterham met ham en kaas (peuter at de andere helft) en een stuk koffie-fudge
D: geroosterd lam, hutspot en erwtjes, wel met jus en muntsaus omdat iemand anders voor me had opgeschept.

Ik heb de hele ochtend in de keuken gestaan: ik doe vrijwilligerswerk en heb met een groep van 6 120 maaltijden gekookt in 3 uur 🙊. Dus ik rook al dat eten en kreeg er zin in, maar heb me gelukkig ingehouden.
En in de middag nog even een klein stukje hardgelopen om toch het gevoel te hebben iets gedaan te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van je tiramisuusje! Heb ook een poosje vrijwilligerswerk gedaan, bij ouderen, vond het altijd leuk!

Hier gaat t vandaag tot nu toe ook goed!
O: 2 Volkoren crackers met halvarine en een banaan
T: boterham met snijworst
L: straks 2 Volkoren crackers, Griekse yoghurt en een Volkoren boterham met snijworst!
Vanmiddag een verjaardag, ga mij ook proberen in te houden! :bonk:
D: zilvervliesrijst met groente en een balletje rundergehakt en nog een bakje Griekse yoghurt als toetje

@thol: goed bezig op de verjaardagen, vind dat altijd lastig hoor als al dat lekkers voorbijkomt! :lol:

Mij lukt morgenochtend wegen denk ik niet, moet al erg vroeg weg en weeg altijd op t zelfde moment en dat is na m’n ontbijt, en die neem ik mee in de auto naar m’n werk, dus dat wordt lastig, haha
Maar ik laat het jullie dinsdag weten.
Alle reacties Link kopieren
koolhydraten = 4 kcal.
proteïne = 4 kcal.
meerverzadigd vet(niet die in noten e.d) = 7 kcal.
alcohol = 9 kcal.

onthoud dit.
Tiramisuusje, ik houd ook totaal niet van brood. 's Morgens eet ik altijd kwark maar 's middags pak ik met tegenzin toch vaak brood. Moet me eens gaan verdiepen in lekkere salades, eten moet toch ook leuk zijn ;-)

Adr_ett hoe ging de midzomernachtloop? Goed bezig hoor!

Heb bijgelezen maar kan jullie berichten niet zien terwijl ik dit bericht type, dus reageren is een beetje lastig :)

Hier gisteren een verjaardag gehad. Heb maar niet te streng gedaan en wat chips en een klein stukje taart op. Had bokkenpootjestaart gemaakt, zo lekker. En friet 's avonds, dacht ik ben nu toch al slecht bezig. Zo'n valkuil ;-)

Vandaag gaat het eten weer lekker dus hopelijk is de schade bij het wegen morgen beperkt.
Vandaag de douchehoek eruit gesloopt dus ook een goede workout gehad haha.

Fijne avond zonder teveel gesnoep allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Even voor de duidelijkheid ... de midzomernachtloop was een wandeling hoor, niet gerend :) Was erg tof, wandelen bij het vallen van de nacht doe je niet snel en de condities waren te gek. Mooie luchten en de natuur in rust en heel veel dierengeluiden. Een aanrader, het wordt elk jaar door Natuurmonumenten georganiseerd. Klinkt allemaal heel grijs-wollen-sok wellicht maar dat valt allemaal reuze mee.

Vandaag niet veel uitgespookt, eten iets minder en ik hoop niet dat ik direct word gestraft. Ik at namelijk patat oorlog en een groentekroket. Yup, guilty ... maar het was heerlijk. @lilyjo, deed het ook beetje voor jou zodat je er niet zo alleen was in het patat eten :)

@Thol ... you go girl. Respect en van al dat nog meer ... inhouden op verjaardagen. Zo’n mooi eetlijstje moet toch wel zijn vruchten afwerpen zou je denken.

@tiramisuus hulde ook voor jou .. en volgens mij hoort zo’n speciaal voor jou gebakken koekje ook binnen een normaal eetpatroon. Het moet wel leuk/ vol te houden blijven

@framboos .. de resultaten lezen we dan dinsdag, ben benieuwd. Hoe ging de verjaardag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven