Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Adr_ett dat klinkt heerlijk, wandelen in de natuur in de schemering! Ik houd van de natuur, en dan vooral van bossen. Toen ik gisteren hardgelopen has ben ik ook een stukje omgelopen om door het bos te gaan, ik krijg op de een of andere manier echt energie van dikke oude knoestige bomen, dus ik denk dat ik ook wel een beetje een geitenwollensokkentype ben :yes:

Je hebt ook gelijk hoor, dat een koekje af en toe bij een normaal eetpatroon past, ik ben alleen zo’n alles of niets mens dat dan snel afglijdt naar een heel pak koekjes :bonk:

Lilyjo, sloop werk is vast een goede workout! Heb je spierpijn vandaag?

Framboosje, goed bezig! Weeg maar gewoon wanneer het je zelf uit komt hoor, dat maakt voor ons niks uit.

Discipline4you, dat zijn toch loze getallen als je er geen hoeveelheden bij zet? Ben je zelf bezig met afvallen, of kom je hier om ons te vertellen wat we moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
@andrett: de verjaardag ging niet zo, had daarvoor wel wat gezonds gegeten, dus dacht, vast geen honger, maar toen ik eenmaal wat had gepakt was t einde n beetje zoek! Toen dacht ik fuck it :roll: beetje jammer!
Klinkt juist leuk die loop, wandelen is super goed voor je :-)

Ik kan zoals ik bij sommigen van jullie lees ook niet goed maat houden, ik kan gewoon niet 1 of 2 koekjes oid nemen, het worden er altijd meer, helaas!

Ben benieuwd naar jullie resultaten, ik sluit morgen aan, heb t gevoel dat ik niet ben afgevallen in ieder geval :-(
Alle reacties Link kopieren
Net even snel gewogen. 72.6kg.🎉
Had gehoopt op iets meer resultaat maar komende week erbij gaan sporten en dan komt dat hopelijk.

Ben benieuwd naar jullie resultaten!
Goedemorgen dames!

@Thol: heel goed dat je je op die verjaardagen hebt ingehouden, knap! En wat fijn dat je 0,6 kg kwijt bent! Volgens mij is dat een heel goed resultaat hoor, ook al had je zelf meer verwacht.

@Tiramisuusje: ik zou inderdaad ook geen zelfgemaakte koekjes weigeren. Goed dat je vrijwilligerswerk doet!

@Framboos: we horen morgen dan van jou hoe het is gegaan met het weegmoment. Spannend!

@Lilyjo: lastig is dat hè, ik heb ook de neiging om te denken 'ik ben toch al slecht bezig, dus dit kan er ook nog wel bij'. De kunst is om je dan toch in te houden. Zo te horen had je wel een goede workout, haha!

@Adr_ett: wat fijn dat de midzomernachtloop een succes was! Jammer dat het eten wat minder ging (maar gelukkig heb je er wel van genoten), hopelijk valt het vandaag mee tijdens het weegmoment :)

Gisteren heb ik mij aan mijn eetpatroon gehouden, 's avonds op visite maar wist het te beperken tot één stroopwafel. Verder alleen water gedronken.

Hier net mijn weegmoment gehad: 69,7 kg :cheer:
Ben er blij mee, 0,8 kg eraf!
56.5 hier vanochtend, dus dat is wel heel goed gegaan afgelopen week. Nu kan ik gerust de volgende dag weer een kilo zwaarder zijn volgens de weegschaal, maar het gaat in ieder geval in de goede richting!
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn allemaal goed bezig dames!
Ik dacht ook goed bezig te zijn, ben helaas maar 0,2 kg kwijt. Voelt wel even minder.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, wat een gezellige drukte op de vroege ochtend...

@Thol... wat heerlijk dat je ergens woont met bos in de omgeving, super fijn om hard te lopen. Longen goed open en opzuigen maar.. Enne je resultaat mag er zijn toch? 0,6 eraf. Juist een super mooi tempo.

@Framboos... balen van die verjaardag. Het gaat precies zoals het bij mij normaal gesproken ook gaat. Dat Fuck it moment komt ook vrijwel direct :-/

@Dreamer... wow, nice! Dat geeft een fijne kick.

@Tiramisuus... damn, dat is lekker... 1,5 kilo kwijt. En die schommelingen ken ik maar daarom is 1 x per week wegen ook wel genoeg en dan maar hopen natuurlijk dat hij dan wel net lekker uitvalt :)

@Rory, ik snap dat je baalt, al is ieder onsje er 1 en dit zijn er 2. Hoop dat je de motivatie kan vinden om door te blijven gaan. We zijn nog maar een week onderweg! Zelf kan ik altijd prima een vliegende start maken maar de weken erna zijn altijd moeilijk. Daarom zijn we allemaal hier, elkaar een beetje steunen.

Zelf woog ik vanochtend 71.6 kilo ... de patat heeft zich niet direct vastgezet gelukkig. 1.1 kilo kwijt. Nu vasthouden en door...
Alle reacties Link kopieren
Wauw goed bezig dames!
@rory, beter iets dan niets! Al snap ik je gevoel hoor, je hoopt toch op een beetje meer, maar keep on going!
Was je tevreden dan? Over deze week? Want dan is het nog kutter!

Mijn dieetist zegt dat tussen 0,5 en 1,0 kg per week afvallen het best is, waarom? Geen idee! :mrgreen: maar goed bezig in ieder geval!

Toppers! :yes:

Mijn lijstje vandaag tot nu toe en straks
O: 2 volkoren crackers met pindakaas en een peer
T: broodje met appelstroop
L: 2 Volkoren crackers, 1 broodje, 100 gram worteltjes en 150 gram Griekse yoghurt
T: amandelen en een peer
D: nog even zien
68.4 vanmorgen! Ondanks het verjaardagsweekend toch 0.7 kg er af. Blij mee!

Lees vanavond ff bij!
Alle reacties Link kopieren
zo... tabel is weer bijgewerkt. Ik heb dus gekozen voor een totaal af/bij gewicht, zelf leek me het goed om daar naar te kijken en niet per week want zoals we weten kan dat zo wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik wil ook een paar kilo kwijt. Wat jullie ook al schrijven, het zit 'm vooral in het snoepen en snacken. De basis is gezond, ik sport en beweeg voldoende, maar ja, die koekjes, chocola en chips hè.

Mijn gegevens voor in de table (als ik erbij mag :) )
Naam: Bells_
Lengte: 1.66
Startgewicht: 71,5 kilo
Streefgewicht: 65
Huidig: 71,5

Ik heb het voor mezelf in kleine doelen opgesplitst. Eerst maar eens onder de 70 kilo (dan trakteer ik mezelf op een uitgebreide pedicure) en dan onder de 67 (nieuwe schoenen!). Zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt, koop ik een mooie kasjmieren trui voor mezelf.

Ik kijk even hoe snel het gaat - mocht het heel langzaam gaan, dan bouw ik meer tussendoelen in. Ik ben erg van het kleine successen vieren om het een beetje leuk te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hej Bells,

Hartstikke welkom... ik neem je mee in de tabel. Goed dat je tussen doelen stelt en jezelf ook beloont. Misschien moet ik ook even wat bedenken, weet genoeg :)

Pfff, kennen jullie dat? Een klein succesje omdat je wat gewicht kwijt bent en vervolgens direct ook de neiging om de touwtjes even te laten vieren. Nam zojuist chocola en heb nu zin meer ... maakt niet uit wat :-9
Had als lunch ook een tosti en volgens mij maakt het geen reet uit of ik nu 2 boterhammen met kaas neem of ze tussen het ijzer plemp maar toch voelt het 'slechter' en daardoor ligt de alles-of-niets stemming ook wat op de loer. Toch al verprutst gevoel wat onzin is, natuurlijk. Nu nog geloven.

Ontbijt: Volle kwark met blauwe bessen en ongebrande noten.
TD: kiwi
Lunch: tosti geitenkaas een kloddertje curry
TD: chocola
Diner: zoete aardappel stamp met snijbonen en vegetarisch gehakt
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa andrett, dat ken ik! Ach dan kan ik nu ook wel wat lekkers nemen en voor je het weet baal je weer! Ben benieuwd hoe je de zoete aardappelstamppot vindt, ik doe er altijd nog wel wat peper door. Ben gek op peper :kwijl:

Ik ga strakjes aardappels eten met rode kool en een balletje rundergehakt. Daarna nog een uurtje krachttraining (GEEN ZIN :pukey: ) Maarja daarna ben ik altijd weer trots, maar mennn wat heb ik er vaak geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Frambroosje-01 schreef:
18-06-2018 16:18
ik doe er altijd nog wel wat peper door. Ben gek op peper :kwijl:
Ah thanks... zwarte peper bijna op, we zijn ook veelgebruikers en mijn vriend is onderweg naar de winkel dus snel geappt dat dat mee moet! Ik laat je weten wat ik er van vind, ik vermoed lekker want beide groenten zijn favoriet.

Oef trainen... moet er ook even niet aan denken. Het is een echte maandag hier... niet vooruit te branden. Succes hoor, you can do it en dat soort motiverende teksten. Jij voelt je straks een potje fit!
Alle reacties Link kopieren
Wauw mooie resultaten!!
Ik ben bij nader inzien toch ook echt wel blij met mij - 0.6kg.

Vandaag me weer netjes aan het gezonde eten gehouden. Nu de avond nog doorstaan zonder extraatjes.

O: banaan en een glas water
L: Griekse yoghurt met abrikoos, rode bessen en muesli.
T: arabische tomatensoep met kikkererwten.
D: risotto met wortel, venkel en Hollandse kaas met fenegriek.
Alle reacties Link kopieren
Kaas met fenegriek :kwijl: :kwijl:
@andrett: ik ga morgen, hele dag vrij, :whistle: en do en zondag, dat in iedergeval alvast vastgezet! Kan ik vast aan het idee wennen :roll:
Alle reacties Link kopieren
Hallo Bells, leuk dat je meeschrijft.

Super dat iedereen van die goede resultaten heeft gehaald.
Ik had inderdaad gedacht dat ik een goede week had. Maar vol goede moed weerverder gaan. Het water drinken gaat beter maar is lastiger dan het niet snoepen en chips eten.
Merk dat ik dat eigenlijk niet mis, zelfs niet als mijn vriend chips naast mij zit te eten. Dus dat is al een succesje waard😄

@ ard_ette hoe was de zoete aardappel stampot?

@ framboosje-01 dat heb je dan al goed ingepland😄 Ik heb vanochtend weer gelopen. Maar misschien moet ik ook eens beginnen aan krachttrainingen.

@thol, wat een gezond dag menu en voor de rest lukt het je dan goed om niks extra te eten?
Alle reacties Link kopieren
Mooi om alle goede voornemens en frisse moed weer te lezen. Succes met het sporten! Ik heb het ook alvast gepland, woensdagavond ga ik voor het eerst sinds maanden weer naar de sportschool.

Ben ook benieuwd hoe de combi zoete aardappel met snijbonen is bevallen.
Ik combineer het meestal met gebakken venkel. Heerlijk met een stukje zalm.

Ik heb zojuist nog 2 gekookte eieren gegeten. En daar ga ik het bij laten voor vandaag. Kost wel veel doorzettingsvermogen maar heb alleen maar gezonde dingen in huis dus dat scheelt natuurlijk.
Wauw wat een goede resultaten voor iedereen! Bij mij is er nog gen verschil, dramatisch! Maar ik geeft mijn weegschaal de schuld. Is geen digitale, dus niet goed af te lezen ;-)
Ga toch maar eens op jacht naar een andere denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt @adr_ett!

Goed bezig, trainende dames! Lastig is dat soms om de motivatie te vinden. Daarom doe ik aan teamsporten, dan voel ik me extra schuldig als ik niet ga ;-)

@RoryG Als je in het goede ritme zit, lekker en gezond eet en niet te veel snoept dan is het ook een goede week. Je gewicht volgt vanzelf.

Gister een prima eerste dagje gehad. Ik had een grote bak rauwe paprika, cherrytomaatjes en komkommer mee naar het werk - handig voor als de snaaizin 's middags toeslaat. Vanavond sporten!
Alle reacties Link kopieren
@rory: als voor jou hardlopen werkt moet je dat lekker doen hoor! Ik vind krachttraining soms heel leuk, meer meestal denk ik, waaaaaarom? :-(

@thol; ik eet de kaas met fenegriek gewoon het liefst in blokjes met een glas cola :lol:
Goed bezig, dat je weer gaat sporten, dat zal sowieso helpen om sneller af te vallen!

Ik heb mij net gewogen, ben gewoon blijven staan :"-(
Niks er af en niks er bij! Helaas!
Alle reacties Link kopieren
Haai iedereen.... :hello:

De zoete aardappel stamp met snijbonen was lekker! Wel wat kaas door gemieterd en het gehakt wat gekruid en zo werd het een lekker potje. In de avond nog wel hier en daar wat gesnaaid, een split ijsje na het eten, droge biscuitjes (waarom in godsnaam denk ik dan) en wat van die chips/kroepoek die calorietechnisch meevallen. O ja .. en een rood wijntje :lol:

Einde middag ga ik weer naar de sportschool en donderdag dan weer en wie weet als ik zin heb in het weekend.

@Framboos... balen dat er qua gewicht niets is gebeurd maar gelukkig had je al een voorsprong :)
@Bells, wat voor teamsport doe jij?
@Barb... dat zal het zijn :) in ieder geval er ook niets bij dus dat scheelt. Dat is wel het fijne van een digitale weegschaal, ook de kleine succesjes zijn zichtbaar. De onsjes erbij ook, dat is dan weer balen.
@Thol, hmmm dat is ook een goeie, van de venkel en zalm. Keep it in mind... Heb met zoete aardappel stamppot altijd wel dat ik dan na 1 maaltijd ook eerst weer even klaar ben met de zoete aardappel. In de oven en soort van patat van maken is trouwens ook een fijne met deze aardappel.
Hee dames,

Had wat weinig tijd de afgelopen dagen, maar ik ben er weer :)

Welkom @Bells! Mooi om te zien dat je tussentijds wat beloningen aan jezelf geeft, misschien wel een idee ja, zeker als ik straks misschien wat minder gemotiveerd raak.
Wat goed @tiramisuusje! Die schommelingen zijn herkenbaar, maar je gaat de goede kant op ;-)
@Adr_ett ook een heel mooi resultaat! Haha, ik ken het ook hoor. Zodra het de goede kant op gaat toch nog even iets lekkers pakken om het te vieren. En die split ijsjes zijn lekker hè, neem ik ook vaak na het eten. :heart:
@Lilyjo ook goed bezig zeg!
@Framboos: goed dat je zo doorzet met het trainen! Jammer dat er nog niets af is, maar wie weet komt dat volgende week! Zet ‘m op! :)
@Thol: knap dat je weer naar de sportschool gaat. Ik heb dat ook een tijd gedaan, twee jaar geleden maar daarna kreeg ik steeds meer tegenzin.
@Rory: volgende week hopelijk een beter resultaat, maar je bent tenminste iets kwijt. Hopelijk blijf je wel gemotiveerd! Knap van je dat het je weinig doet als je vriend naast je chips eet. Ik heb dan al snel de neiging om mee te eten..

Hier net nog een stuk chocola op met wat ice tea green (was niet helemaal de bedoeling..)
O: blauwe bessen en druiven met magere kwark
L: drie spelt boterhammen met geitenkaas en hummus
T: appel
D: wraps met sla, tomaat, komkommer, kipfilet en kruidenkaas
T: chocola en ice tea

Verder denk ik er ook aan om te gaan sporten. Het motiveert wel dat jullie ook allemaal zo goed bezig zijn! Misschien dat ik binnenkort maar weer even bij de sportvereniging langs ga voor een lesje pilates oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze week gewoon knallen :lol:
Vandaag uur krachttraining gedaan en m’n lijstje

O: Griekse yoghurt met 2 eetlepels havermout en een appel
T: wortel en komkommer
L: 2 Volkoren boterhammen met appelstroop, Volkoren cracker met pindakaas en Griekse yoghurt
T: paar amandelen en 2 Volkoren crackers met pindakaas
D: Volkoren pasta, halve paprika, halve courgette en kip + een theelepel pesto en een theelepel sambal oelek
Net nog een appeltje, thats it voor vandaag!

Succes allemaal deze week! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer uurtje gewandeld en het volgende lijstje...

O: banaan en glas melk
T: komkommer
L: heldere paddenstoelensoep en zelfgemaakte pastasalade met tonijn, paprika en tomaat.
T: nog een kopje soep
D: aardappelschijfjes, sperziebonen, wortels en een stukje zalm.
Allemaal restjes maar alles bij elkaar toch erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven