Lijf & Lijn alle pijlers

Motivators gezocht voor die laatste kilootjes...

07-06-2018 21:56 819 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigDeze week af/bijTotaal af/bij
Adr_ett1.8072.77067.2-5.5
Framboos1.7070.56263.8-6.7
Dreamer1.6771.56568.5-3.0
Tiramisuus1.66585557.3-0.7
Thol1.7273.26867.1-6.1
Day1.68716565.1-5.9
Laaraa1.7466.26464.8-1.4
Eefje1.6361.85860.9-0.9
Bells1.6671.56569.8-1.7
Hexie1.72736872.6-0.4
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 10:27
46.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk’ ik schrijf ook mee!
Ik ben nu sinds vorige week ingeschreven bij een nieuwe sportschool (deed hiervoor zeer onregelmatig crossfit)
Ik doe momenteel een opleiding tot Seh verpleegkundige en werk dus ook onregelmatig. Daardoor weinig tijd om te sporten en veel tijd om tijdens het studeren te snoepen en snacken.

Ik woog 71 kg en dat is het zwaarste wat ik ooit heb gewogen. Ik ben 1.68. Voorlopig ligt mijn streef op 65 kg. Liefst zou ik erna nog iets onder gaan, maar dat zie ik dan wel ;)
Gisteren gewogen; 69 kilo: nog 4 te gaan dus!

Ik heb mijzelf voorgenomen 4-5x per week 1u te sporten. Dit lukt tot nu toe goed: ik plan in mijn agenda de momenten al in als afspraak.

Vandaag heb ik 30 min Hiit gedaan en 30’min power yoga

O: muesli met soya yoghurt
L: havermout met melk
T: eiwit shake body en fit
A: brocoli, bloemkool, aardappeltjes, vega burger

Verder drink ik tot aan m’n vakantie (12juli) geen alcohol; en ik heb best wat borrels dus dat wordt nog wat! En weiger ik al het lekkers even. En dat is fascinerend veel, in de zorg is er altijd een hoop te snoepen. Zeker tijdens nachtdiensten!

Als ik al paar kilo kwijt ben wil ik als beloning wel weer zo nu en dan wat lekkers gaan eten. Anders is t niet vol re houden
Alle reacties Link kopieren
Ik plemp mn lijstje ook nog even ...

O: volle kwark, blauw bessen en wat noten
T: banaan
L: boterham appelstroop en boterham geitenkaas met klein glaasje almond dark chocolat van Alpro (zo lekker en relatief laag in calorieën
T: weer een banaan, voor t sporten
D: speltpasta met een groene groentensaus en vegetarische notenballetjes en split ijsje toe
T: piep klein blokje pure chocola

Lekker getraind, ik ging weer samen met een trainer en de hartslag ging weer flink omhoog + krachttraining. Ik sport het liefste in de ochtend, nu van 18 tot 19 uur en het voordeel daarvan vind ik wel dat ik me dan zo fris en fruitig voel dat ik nu in de avond minder snaaierig ben.
Alle reacties Link kopieren
Adr_ett schreef:
07-06-2018 21:56
Hi, herken je je in het volgende? Op zich een prima gewicht maar voel je je prettiger met net een paar kilootjes minder maar wil dat juist maar niet lukken? Sluit je aan!
Al maanden zeg ik bijna iedere week tegen mijzelf, nu is het klaar... minder snoepen! Ik eet de hele dag gezond maar na het avondeten kan ik die cornetto niet weerstaan, vervolgens nog even wat chocola en tegen 22.00 uur smaakt dat wijntje en chippie ook best wel. Ik wil niet spastisch streng worden maar ik ben nu gewoon te mild.

Ik sport 2 a 3 x per week, dat zit dus wel goed ..

Hoop hier mensen te vinden die net als ik een stok achter de deur zoeken ...

Groetjes!
NaamLengteStartStreefHuidigTotaal af/bij
Lilyjo1.6570,76068,4-2.3
Zeebeer1.70655865
Adr_ett1.8072,77071.6-1.1
Barbje1.67666066
Framboos1.7070.56368.3-2,2
Dreamer1.6771.56569.7-1.8
Tiramisuusje1.66585556.8-1.5
Rory1.63635562.8-0.2
Thol1.7273.26872.6-0.6
Bells1.6671.56571.5
Ik herken me hier ook in..
Heb opzich wel een goed gewicht maar wil gewoon paar kilootjes minder dan zit ik lekkerder in mijn vel.
Ik snoep nu te veel... ben vooral van de koekjes en snoepjes.. gaat het de hele dag goed en dan aan het einde van de middag....

Ik wil hier vanaf! Mag best een keer iets lekkers nemen. Maar niet van die "vreetbuien" daarna baal ik als een stekker..

Ik wil gezonder eten, dan val ik ook wel af :-)
Alle reacties Link kopieren
Mag ik met jullie mee schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Lies, wees welkom! Mocht je in de tabel meegenomen willen worden dan ontvang ik graag de gegevens :)

Day, ook welkom! Goede voornemens, 4 a 5 x sporten. Oef.. moet er zelf niet aan denken eerlijk gezegd. Blij als ik de 2 x weer heb aangetikt en de 3e is dan bonus. Vroeger wel veel gedaan hoor, stond ik bijna dagelijks in de sportschool maar had toen ook 30 kilo te gaan om af te vallen. 2 x is voor mij een goede onderhoudsdosering.

Geen alcohol, dat gaat wel werken ... probeer ik ook mee te minderen en dat gaat best goed.
Onregelmatig werken, nachtdiensten.... killing! Vooral met nachtdiensten was mijn hele eetritme in de war en dan dus ook enorme buikpijn. Mijn nachtdiensten bestonden ook best veel uit DVD'tjes kijken en inderdaad... snacken. Gelukkig heb ik dat niet meer nu :)
Alle reacties Link kopieren
Thanks!
Ik wil graag in de tabel :-)
Ik ben ongeveer 1.69. Heb me net gewogen, ik weeg nu 62.2 en mijn streven is 59 kilo.

Hoe kun je de actuele berichten bovenaan zetten? Kun je geen filter ofzo aan zetten?
Alle reacties Link kopieren
haha, ja het grote gevaar van nachtdiensten. Nu ik op de SEH werk is het eigenlijk 's nachts ook altijd druk, dus dvd'tjes en popcorn zitten er niet in. Maar die drang naar ongezond en zoet is altijd erg hoog tijdens mijn nachten..

Het is wel wat veel, ook even kijken in hoeverre dit goed vol te houden is. De sportschool is echter wel maar 2-3 min fietsen, dus ik zit er echt zo. En doordat ik veel avonddiensten werk en nachten ben ik overdag toch vaak vrij terwijl iedereen werkt. Dus is het een prima bezigheid :D

netjes hoor, dat je al zoveel bent afgevallen! @adre_ett
Alle reacties Link kopieren
Welkom day en lies!!

Mijn lijstje vandaag
O: 2 volkoren boterhammen met appelstroop en een onrijpe nectarine (bah)
T: 1 Volkoren cracker met kipfilet en een plakje ontbijtkoek
L: 2 Volkoren boterhammen, 1 met filet american en 1 met appelstroop, Griekse yoghurt en worteltjes
T: een biscuitje en (weer) een onrijpe peer
D: vanavond ga ik zilvervliesrijst, kipfilet en groente eten!
Straks nog even een dutje, enorme hoofdpijn :-(
Als ik hoofdpijn heb, heb ik altijd enorme zin in hartig, ongezond, zoet, chips, alles wat ongezond is!
Alle reacties Link kopieren
Balen Framboos van die koppijn... wederom herkenning. Als ik ziekig ben of hoofdpijn heb dan juist zin in chocola en koek. Vaak roepen mensen, ik krijg geen hap door mijn keel. Uitgezonderd van heftige buikgriep is dat fenomeen me onbekend :-9

Lies, even naar Mijn Account gaan en daar voorkeuren aanklikken. Daar kun je kiezen voor nieuwste eerst.

Day, ideaal die sportschool zo dichtbij... je realiseert je nu wel dat een smoes verzinnen om niet te gaan hier niet meer wordt geaccepteerd :whip:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha andrett! Zo waar!!! Ik herken dat ook niet hoor! Heb altijd zin in eten, helaas :biggrin:
Daarom nu maar even een dutje, als k wakker word, heeft vriendlief hopelijk t eten klaar!
Alle reacties Link kopieren
Frambroosje-01 schreef:
20-06-2018 16:23
Hahaha andrett! Zo waar!!! Ik herken dat ook niet hoor! Heb altijd zin in eten, helaas :biggrin:
Daarom nu maar even een dutje, als k wakker word, heeft vriendlief hopelijk t eten klaar!

pfff zo herkenbaar ik heb dat nu ook, kan de hele dag wel eten... net kwarksuikerbolletje en croissant op...
Alle reacties Link kopieren
Adr_ett schreef:
20-06-2018 15:54
Balen Framboos van die koppijn... wederom herkenning. Als ik ziekig ben of hoofdpijn heb dan juist zin in chocola en koek. Vaak roepen mensen, ik krijg geen hap door mijn keel. Uitgezonderd van heftige buikgriep is dat fenomeen me onbekend :-9

Lies, even naar Mijn Account gaan en daar voorkeuren aanklikken. Daar kun je kiezen voor nieuwste eerst.

Day, ideaal die sportschool zo dichtbij... je realiseert je nu wel dat een smoes verzinnen om niet te gaan hier niet meer wordt geaccepteerd :whip:
Thanks! het is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Hoofdpijn heb ik de laatste tijd ook veel... Ik denk soms dat het komt omdat ik laatste tijd veel meer suiker (snoep en koek) eet....

Ik weet zeker dat als ik gezond eet de kilo's er zo vanaf zijn....
Maar ik moet de gezonde eetgewoonte weer krijgen....
Alle reacties Link kopieren
Welkom Day en Lies,

Mijn lijstje van vandaag:
O: kleine schaal yoghurt met rode bessen en muesli.
L: 2 kaasbroodjes en een flesje crystal clear.
D: pasta met tomatensaus, erwten en bonenmix.

Ik had een gezonde salade met tonijn gemaakt voor lunch en vervolgens het bakje op het aanrecht laten staan waardoor ik lunch moest kopen en mij salade vanavond weg kon gooien 🙈

Zojuist eerste keer weer naar sportschool geweest. Nu de verleiding weerstaan om iets extra te pakken!
Welkom aan de nieuwe meeschrijvers!

Zo, ik ben er ook weer eens.. drukdruk met de verbouwing van de badkamer. Zijn nu lekker aan het opbouwen, dat is toch leuker dan het slopen ;-)

Qua eten enzo gaat het wel goed. Zelf het idee dat ik redelijk weinig eet want ik vergeet vaak de tussendoortjes. Daar moet ik echt meer op letten.

Herkenbaar van het eten bij hoofdpijn. Nouja, eigenlijk heb ik gewoon altijd snoepdrang :mrgreen: ok hou zooo van zoet. Nu heb ik alleen een zak zure snoep staan in de kast (is man gek op). Zit nu al een kwartier over 1 snoepje te doen. Dat helpt dus ook tegen de snoepdrang haha.

Thol, zonde van je lunch, maar goed bezig met sporten!
Welkom Day en Lies!

Mijn lijstje:
O: druiven blauwe bessen en magere kwark
L: drie rijstwafels met hummus
T: banaan
D: maaltijdsalade
N: split ijsje
T: klein stukje pure chocola en ice tea green

Best een oké dagje, heb verder een wandeling gemaakt van driekwartier. Jammer van je hoofdpijn framboos. Hopelijk heeft het dutje je goed gedaan.
En zonde van je salade Thol! Hopelijk smaakten de kaasbroodjes in plaats daarvan goed. Goed dat je weer naar de sportschool gaat! Is het je goed bevallen of moest je veel zin maken?

Fijne avond allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@lies: zou chill zijn als je met dat resultaat krijgt, dacht ik ook, maar bij mij helaas, werkte t niet zo snel als ik dacht!

@thol: know the feeling!! Je maakt iets, het is gezond, chill! Je zet het nog even in de koelkast onder het mom van, blijft t nog even koel, ben je op je werk, ligt het nog weer thuis! Grrrr!!! (6) Zo vaak gehad.

@lily: leuk! Is het een grote verbouwing of valt het mee?
Let idd op de tussendoortjes, te weinig eten schijnt ook weer averechts te werken, omdat je lichaam dan op de spaarstand gaat en juist alles wat je binnen krijgt opslaat ofzo! Google voor betere info :biggrin:

Hier goede dag gehad, hoofdpijn gaat weer goed, morgen weer krachttraining en 20min heen en 20min terug fietsen naar de fysio! Daarna nog werken! :)
Alle reacties Link kopieren
Thol, hoe was het in de sportschool? Ben ook wel eens gestopt geweest ivm blessure en zo’n eerste keer voel ik me dan wat verloren. Krabbend op je achterhoofd en een wat zal ik eens gaan doen blik.

Lily jij komt ook wel aan je workout, lekker dat je zo goed gaat met eten.
Ik vond het wel een aardige uitleg van Framboos :)

Hier een wat onrustig avondje... zin in snaaien. Wilde glaasje wijn pakken, weer teruggezet. Handje cashewnoten dan, ook weer terug en ga zo maar door. Dacht laat ik maar even naar mn online afval buddys gaan. Reminds me of my goals :)

Wat heb ik dan wel gegeten?

O: daar is ie weer... volle kwark, noten en blauwe bessen
L: 1 bh geitenkaas, 1 bh appelstroop
T: banaan
D: gewokte groenten (paksoi, courgette, shiitake en taugé) met was rijst en een gekookt eitje en handje cashwewnoten
T: 3 biscuitjes en 2 stukjes chocola

Vanochtend weer eens naar het ziekenhuis voor een polsblessure waar ik al 3 jaar mee kwakkel. Dokter heeft er een injectie ingejast. Mijn onderarm voelt niks niet prettig. Dacht even dat als excuus te kunnen gebruiken om niet te gaan sporten maar ik kan natuurlijk nog heel veel wel doen. Morgen ook hier dus sportschool!

Ik drink mn thee op en dan maar gauw naar de mand, heb ik de dag weer netjes volbracht.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn goed bezig meiden!!

Ik niet... heb vanmiddag zoveel gesnoept... :-(

Ik denk dat ik ook eens ga bij houden wat ik zoal eet op een dag dan sta je er meer bij stil..

Heel wat jaren terug ben ik ook met hulp van het viva forum veel afgevallen, was super fijn!

Ja ik hoop dat het gaat lukken met gezond eten en natuurlijk moet ik ook weer gaan sporten...
Maar dat valt niet altijd mee.. heb 3 kleine kids.
Heb een kleine stepper tijd terug gebruikte ik die bijna elke dag... nu is het lang geleden. Moet ik gewoon weer gaan doen. En ook hardlopen wil ik weer oppakken.
Alle reacties Link kopieren
@andrett: Goedzo!! :cheer:! Vandaag zul je trots zijn dat je het niet gedaan hebt!
Vervelend van je pols, is dat zomaar gekomen? Of gebroken oid geweest?
Stiekem vind ik het een goede smoes hoor, ik accepteer hem! :biggrin: , maar je zou kort je benen eventueel kunnen trainen!

@lies; jij gaat vandaag knallen! Zie je lijstje wel verschijnen vandaag, ennuhhh niks achterhouden hé :nut:
Alle reacties Link kopieren
O: 2 broodjes hagelslag
T: druifjes
L: krentenbol met boter + broodje met kaas en sla + kwarkbolletje + glaasje melk
T: bastonge koekje + aardbeien

:-)
anoniem_371537 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 15:45
58.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die 2 broodjes hagelslag kunnen beter hoor :biggrin:

Ik heb vandaag een late dienst; dus mijn lijstje voor vandaag staat al vast;

O: 3 vk crackers met pindakaas en een banaan
T: halve komkommer
L: ga ik nu maken, wordt 2 vk boterhammen met appelstroop, een vk cracker met kipfilet en een appel
T: neem ik mee Griekse yoghurt en handje cashewnoten
D: zilvervliesrijst, tartaar in stukjes en courgette en paprika met een boel kruiden! :heart:
Vanavond nog een bakje Griekse yoghurt, heb altijd honger als ik savonds tot wat later werk!
frambroosje-01 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 12:23
Reden: Lijstje toegevoegd
82.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haai ...

Ja, voelde vanochtend direct goed bij het opstaan dat het bij due biscuitjes en 2 stukjes pure chocola was gebleven. Had acuut zin om te wegen maar me ingehouden, zou zo jammer zijn als ik zwaarder zou zijn en daardoor de motivatie even kwijtraak.

Zojuist terug van de sportschool, halfuurtje cardio + benen en buik getraind, jeu! Pols drie jaar geleden geblesseerd in de sportschool. Waarschijnlijk zijn de pezen toen redelijk verrekt en dat kan eeuwig duren. Nu een soort ontstekingsremmer ingespoten gekregen.
Straks naar een vriendin van mij op de thee, haar kennende geserveerd met koekjes en chocola. :lol:

Tot nu toe:
O: volle kwark, noten en halve banaan
T: andere helft banaan
L: 2 volkoren boterhammen met een gebakken eitje + wat kaas
T: 2 oreo koekjes
D: wat rijst met chili con carne zelf gemaakt (geen pakjes werk)
T: 2 biscuitjes en 2 stukjes pure chocola en handje kroepoek O_o

Werk ze Framboos!

Lies, de stepper al afgestoft?
anoniem_370895 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 22:44
Reden: Aanvullen eetlijstje
5.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chocolade en koekjes moeten zo nu en dan best kunnen toch?!

Iemand nog leuke ideeen voor een gezond ontbijt? Ik blijf een beetje hangen bij een stuk fruit of havermout

Tot nu toe

O: Cappuchino (had een toets en was misselijk van de zenuwen haha)
T: worteltjes + humus
L: tabouleh salade
A: ik heb een lekker recept gezien van taco’s met mango en garnalen die ik wil maken

Sporten; uur Pilates vanavond

Morgen ga ik een lesje trampoline fitness doen! Ben erg benieuwd, schijnt super intensief te zijn!

@framboos: maak je altijd eten voor je avonddienst? Moet ik ook echt doen! Ik eindig nu toch vaak met stoommaaltijden of kant en klare salades
Alle reacties Link kopieren
@andrett: vervelend zeg! Die injectie klinkt pijnlijk!! Maar goed dat je wel getraind hebt!
Thanks, bijna beginnen, stiekem niet zo’n zin, vind het wel weer voor een dekentje, Netflix en chipjes :lol:

@day: niet echt ideeen, ik eet ook vaak hetzelfde! Brood/cracker of havermout en yoghurt en stuk fruit er idd bij, sorry aan mij heb je niks!
Hoe is je toets gegaan? Wanneer krijg je uitslag? Was het voor school of iets anders?
Lekker bezig met het sporten!

Ik maak idd altijd als ik een avonddienst heb, zelf eten! Heb meestal max 2 avonddiensten per week, heb er ook niet altijd zin in hoor! Altijd vooruit denken en overdag staan koken, beh! Maarja tis gezonder als kant en klaar en wat er hier wordt geboden = zout! + vind de meeste kant en klaar niet zo lekker en zo’n sla salade vind ik niks! Hou van warm eten :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven