Lijf & Lijn alle pijlers

Nog een paar kilo er af van gezond naar topfit!

18-11-2016 14:54 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil jij ook toewerken naar een gezond eetpatroon, voldoende sporten en bewegen en bijpassend gewicht?

Schrijf mee in dit forumtopic, wat we doen:

- Elke week geef je een lifestylecijfer: hoe goed ben jij bezig geweest de afgelopen week?

- Als je wil geef je ook je afvaldoelstellingen en vorderingen daarin door

- Elke week probeer ik te starten met een bepaald onderwerp/doel/thema ter motivatie

- Deel je tips en tricks maar ook je slechte momenten, zo helpen we elkaar

Ik mag helaas geen tabel maken en posten omdat ik nog geen 'plaatjesplakrechten' heb die je pas mag hebben na 200 posts... maar daarom hieronder een linkje!

Link naar overzichtstabel 2 januari 2017!

Waarom wil jij afvallen?

Totaal aantal stemmen: 32

Om er beter uit te zien (47%)
Om gezonder te zijn (13%)
Ik wil gezonder leven (13%)
Voor mijn sportprestaties (22%)
Anders, namelijk... (6%)
Live slow, ride fast!
Rare week hier, verbouwing die flink tegenzat, daardoor niet gesport. Maar wel honderden kilo's puin in emmertjes de trap afgezeuld. En betonblokken voor de nieuw te bouwen muur de trap weer op...oef...

Da's een workout op zich.

83,2 gisterochtend op de weegschaal en nu veel minder gok ik, want gisteravond kennelijk iets verkeerds gegeten en daar giga ziek van geweest vannacht. Maar dat zit er dan ook zo weer bij als ik weer durf te eten denk ik. Nauwelijks gesnoept, dat lukt tegenwoordig best goed, het eten van 1 koekje ipv de hele rol.
@tweeling, op 3-12 schreef je gewicht 76,1 kilo, en nu 64,5? Ik hoop dat je niet in twee weken meer dan 10 kilo bent afgevallen of lees ik het verkeerd?

@de rest, hebben jullie ook updates? Ik ben benieuwd!

Mijn update:

- Gewicht 67,4 kilo. De eerste paar kilo gingen er bij mij echt makkelijk af maar nu ik op een steeds gezonder gewicht kom wordt het lastiger

- Cijfer afgelopen week een 7, prima gedoseerd gegeten en kneiterveel getraind. Nu een weekje rustigaan tot de wedstrijd zondag!
Live slow, ride fast!
Ik heb het verkeerd getypt zie ik. Ik woog zaterdag 74,6. Gelukkig geen 10 kilo lichter. Ik pas het ook in de andere post aan.

Fijn dat jij de gezonde levensstijl vast kan houden. Je ziet vaak dat de eerste kilo's het makkelijkst gaan, daarna raakt je lichaam toch meer gewend.
zie dit topic ineens omhoog komen:

ik voel me veel gezonder deze week. Veel gewandeld, gezond gegeten en ik moet me nog gaan wegen bij een vriendin, maar kleiding zit wat fijner dan anders. Ik geef vorige week zowiezo een 7.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ik wacht nog even met het updaten van de tabel tot de rest ook haar weekevaluatie instuurt!

Wel heb ik al een supergoed voornemen voor komende week, doen jullie weer mee?

Ik merk namelijk doordat ik minder 'mag' eten ik meer vooraf nadenk wat ik wil gaan eten (dus eigenlijk plan ik al de avond vooraf of de ochtend wat ik de rest van de dag allemaal mag eten, en voorkom dus dat ik dingen tegenkom op een dag die ik niet wil eten). Daarmee wordt het belangrijker dat wát ik eet ook echt lekker is. Dus zorg ik ervoor dat ik mezelf extra verwen met bijvoorbeeld:

- Verse havermout-kwarkbollen als ontbijtje in de auto (dan hoef je tot de lunch niks meer te eten)

- Havermout-banaan-kokos mugcake voor ontbijt in de auto

- Lekker een handje nootjes en/of pompoenpitten mee voor einde van de middag hartige trek

- Avocado & huttenkäse spread op mijn crackers (echt favoriet)

- Bakje magere kwark met frambozen en aardbeiden (uit de vriezer) mee als tussendoortje

- Mini-salade met een scrumbled-egg, stukjes avocado en wat rauwkost voor bij de lunch

- Altijd mandarijntjes in mijn tas, in dit seizoen zijn die ook zo lekker klein en fris

Allemaal hapjes voor ontbijt/lunch/tussendoor waar ik blij van wordt. Hebben jullie ook dit soort favorieten? Zo wordt een gezonde levenstijl eigenlijk wel heel leuk want ik zorg zo veel beter voor mezelf dan dat snelle kleffe broodje kaas of kroket in de kantine en twix voor tussendoor... Bovendien hoef ik niet naar de kantine en hoor ik steeds vaker bij het 'wandelclubje' met de lunch.

Het enige waar ik echt geen alternatief voor kan vinden is pure chocolade... dus ruim ik gewoon zo'n 100 kcal ruimte in om een stukje chocolade te kunnen snacken
Live slow, ride fast!
Hier gaat het wel goed. Afgelopen week behoorlijk hard getraind want over zes dagen staat mij weer een hele marathon te wachten. En niet dat ik hem echt als wedstrijd loop maar ik wil hem toch binnen de 3hr30 lopen dus dat is dan toch even iets sneller dan rustig duurloop tempo. Deze week verder alleen consolideren.

De draad van de oefeningen begin ik aardig op te pakken dus dat gaat goed. Maar kan nog beter.

Wat betreft eten ben ik overdag nogal van de gewoon boterhammen. Neem ze mee naar het werk en eet enkel wat ik zelf meeneem dus daar ligt voor mij geen valkuil. Die komt pas 's avonds als ik het niet kan laten toch weer naar de nootjes te grijpen. Daar zit dus nog niet echt veel verbetering in.

Wegen kan ik even niet al zou ik willen wat de batterij van de weegschaal is leeg. Maar dat is voor mij voor nu even ook niet zo belangrijk. Ik weet dat ik beter kan en dan weet ik genoeg ongeacht wat de weegschaal zou vertellen.

Mandarijntjes ben ik ook een groot fan van. In principe ook van sinaasappels maar dat is bij mij altijd zo'n geklieder dat niet handig is voor een tussendoortje elders.
Mijn week geef ik een 5. Weekendje weg met vriendinnen, need I say more. Toch wel ingehouden ten opzichte van eerdere trips, maar ik ga tijdens zo'n weekend niet spastisch lopen doen over m'n havermout en magere kwark, ipv afbakbroodjes en yoghurt.

Wegen zal ik vanavond in de sportschool even doen.
O ja een cijfer; nou een zeven heb ik tocht wel verdient.

Toch ook heel netjes noor dat je je hebt ingehouden tov eerdere tripjes.
@baukje: haha, ik was ook wel een beetje trots op mezelf.

Wegen gisteren is mislukt. Op moment supreme kwam ik een bekende tegen in de sportschool en durfde ik niet meer Woensdag!
@Noor, nouja je was in de sportschool dat is goed toch :-)
Live slow, ride fast!
Onee wat een slechte avond gisteren....

Het is al eerder genoemd als probleemmoment maar ik had dus gisteren een kerstfeestje van mijn werk op een all-in locatie. Drie bufetten met lekker eten en toetjes en drankje en, en, en... alle 'met mate' was zoek

Vandaag balansdag. En morgen. En de rest van de week.
Live slow, ride fast!
Dat is inderdaad vaak een lastig moment. Wel van genoten? Dan moet dat ook wel eens kunnen. Inderdaad lekker balansen, dan voel je je vast wat beter.

Bij mij gaat het tot nu toe goed. Maandag weer yoga gedaan, dinsdagavond twee uur gewandeld. Qua eten ook goed, veel gezonde spullen. Ik merk dat de trek/gedachte naar lekkers ook minder begint te worden, dus langzaamaan begint het gezonde patroon meer een gewoonte te worden.
Gaat goed hier. Netjes gegeten deze week, ik neem echt nog wel eens een koekje, maar dan inderdaad EEN koekje en niet het hele pak, zoals voorheen.

Ook voeg ik zo nu en dan weer een boterham toe, wat eigenlijk niet past in dit koolhydraatvrije dieet, maar ik mis brood wel heel erg.

Dinsdag gesport en vanmiddag weer.

82,2 vanochtend en dat betekent een gezond BMI in mijn geval van 24,8.

Nog even door naar 78 en dan vind ik het denk ik voldoende ;)

Deze week krijgt van mij een 8.
Hey Annicka dat klinkt goed zeg :-) Gefeliciteerd. Het is een mooie mijlpaal en natuurlijk is het beter om er iets verder onder te zitten, zo heb je ook een beetje marge. Wellicht kun je met koolhydraat-arm ipv -vrij ook je doel bereiken? Ik zou ook niet zonder brood of koek kunnen soms.

Hoe is het met de resultaten van de rest? Ik merk dat er wat minder wordt gepost op het forum?

Mijn week was - met uitzondering van het buffet - goed. Ik heb gevarieerd gegeten en ben weer een een paar ons kwijt. Ook gingen de oefeningen goed deze week. In de categorie rustig maar gestaag dus. Het mooie is dat ik nu steeds beter mijn spieren kan zien met name mijn armen en schouders en kuiten lijken nu veel gespierder :-). En ik kan me dus nu al zo'n 15 keer opdrukken (ik begon met 3....) Ik geef mijn week een 7,5!
Live slow, ride fast!
Hoi fietschick en de rest.

Klinkt goed die oefeningen! Ik heb nog niet gesport, al voel ik me wel sportiever. Het geentroepmeereten gaat wel super goed. Vanavond heb ik wel pizza,chips en chocolade gegeten, maar alle overige dagen zonder uitzondering alleen 'echt' voedsel. En wat een verschil, alles smaakt beter. Ik zie zelfs verschil aan mijn huid en mijn tandvlees is minder gevoelig bijvoorbeeld, concentratie ook beter, minder moe overdag, begin ook beter te slapen...wat voeding wel niet kan doen zeg. Ze zouden eigenlijk al die troep moeten verbieden!

Alleen nog dat sporten blijft uit, maar dat komt wel. Ik wil mezelf niet flustreren en het dan vervolgens opgeven. Liever groei ik langzaam in een nieuwe gezonde levensstijl die ik ook permanent kan aanhouden.

Kg 55

Cijfer 6; omdat een 6 goed voelt voor nu, een fase van langzaam en volhardend vooruit.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Fijn dat het goed gaat! Laten we doorzetten, haha

Doordeweeks ging bij mij ook goed, gezond en gevarieerd gegeten. Van het weekend veel feestjes en partijen gehad en slechter gegeten en gedronken. Net even gewogen, 74,6 (dus hetzelfde als vorige week). Daar ben ik tevreden mee, gezien de feestjes en dergelijke. Al lang blij dat ik gelijk gebleven ben en dit soort feestjes zijn gelukkig niet vaak. Ik geef mezelf dan ook een 6.
Vandaag was D-day, namelijk 1 maand evaluatie! En dat na twee weekenden weg met de nodige ongezonde keuzes. Maar ondanks alles in totaal 2kg eraf en vetpercentage 1% gedaald. Dus voor de tabel: 74 kg, cijfer 5

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Goed zo Noor, 2kg is een mooi getal. Inderdaad, nieuwe ronde, nieuwe kansen haha.

Ik ga vanavond weer yoga'en. Ik heb wel wat spierpijn, dus hoop dat ik dat er een beetje uit kan strekken oid. Ik ga me morgen ook inschrijven voor tennisles, dat begint in januari. Lekker bewegen.
Yes ik heb de tabel weer bijgewerkt vanmorgen (Noor ik voeg jou nog toe!)

Ik zeg we gaan steady en gestaag met elkaar :-) Rustig nieuwe gewoontes aanleren en ook accepteren als het even niet lukt. In deze tijd het van het jaar is die balans natuurlijk extra lastig met alle kerstborrels- en etentjes. Want al dat lekkers dat gemaakt moet worden moet ook worden geproeft toch? En ja, er zijn vast ook nog kerstborrels deze week...

Ik vond zelf dit artikel van WomansHealth wel leuk en wil deze tips dus al mijn voornemens nemen komende week:

1) Begin je maaltijd met een salade als dat kan zo heb je van de rest minder de neiging om teveel op te scheppen. Mijn variatie: ik eet vaak om een uur of 5-6 net voor het eten nog een shaaltje rauwe worteltjes/tomaatjes etc. Zo zorg ik én voor extra vitamine en eet ik minder snel teveel

2) Kauw je eten met zorg, dus neem de tijd

3) Klets er op los, heb aandacht voor de mensen om je heen in plaats van naar het eten, je hoeft niet nog een keer op te scheppen

4) Slaap voldoende, met weinig slaap heb je meer de neiging om teveel te eten om vermoeidheid/suikerdip achtige gevoel te verdrijven

5) Drink met mate (neem dus een lekker glas rood) maar ga niet los op de kerstborrel(hapjes)

6) Drink genoeg water. Mijn variant: als mensen vragen wat je wilt drinken dan geen cola of fris of alcohol maar als standaard antwoord thee of spa-rood (beide nét wat lekkerder dan water vind ik, maar even geschikt)

7) Maak een lekker desert met verse ingredienten: fruit, kwark, noten, kokos

8) Skip geen eetmomenten. Júist voor het kerstdiner is een goede lunch er voor om te voorkomen dat je gaat schranzen

9) Start met een goed ontbijt (idemdito)

10) Vind tijd om toch nog even te bewegen. Een wandeling met de (schoonfamilie), een ochtend-power-workout van 20 minuten krachtoefeningen, even een rondje hardlopen vóór het kerstdiner of ná die kerstborrel (waar je dus niet drinkt), het mag allemaal, het hoeft niet lang maar wel even in beweging!

Ik ga deze proberen toe te passen, jullie ook?
Live slow, ride fast!
Heeey, zijn jullie allemaal al met vakantie?

Hoe is deze week gegaan? En wat zijn jullie goede voornemens voor de komende dagen qua eten en bewegen? Wat is jullie streefgewicht voor 31 december?

Ik ben inmiddels nog maar 66,5 kilo. Conclusie is wel écht dat ik weinig moet eten om af te vallen. Als ik een beetje matige dag qua eten en zeker als ik een dagje niet train ben vaak gelijk weer een halve kilo zwaarder....op dit gewicht blijven wordt denk ik dus wel een hele uitdaging. Hopelijk kan mijn lijf er aan wennen!
Live slow, ride fast!
Vakantie...was het maar zo'n feest...

Wel feestelijk dat er weer een kilootje af is, 81,1 was de uitslag vanochtend. Vanochtend heerlijk gesport, ik ga het bijna leuk vinden :-).

Streefgewicht op de 31e...80 kilo zou ik leuk vinden, 79,9 nog leuker. Maar dan moet ik me met kerst wel heel keurig gedragen, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ga nog wel 2 lange wandelingen doen komende week en uiteraard wel weer naar de sportschool.

Toen ik op 10 oktober dit dieet startte en hoorde van de trainer dat ik toch echt richting 78 kilo zou moeten zien te gaan en dat dat voor kerst te realiseren zou zijn, dacht ik....het zal, dat gaat me nooit lukken.

En nu is dat dan weliswaar niet helemaal gelukt, maar ben ik verder dan ik ooit verwacht had te kunnen komen en ook nieuwsgierig naar hoe ver ik nog kan zakken en inderdaad net als fietschick....hoe houd je het dan stabiel. We gaan het zien de komende maanden, voor nu wens ik jullie fijne dagen.
Mag ik hier misschien nog meeschrijven? Ik wil graag 10 kilo afvallen om minder kilo's mee te slepen over een hele Ironman triathlon.

Ik schrijf ook in het 2017 groepje maar ik merk dat ik een wat andere kijk heb op hoeveel sporten normaal is en wat je zou moeten doen om af te vallen.
Pezrikboom geweldig een hele triathlon. Wanneer gaat het gebeuren?. Heb je al vaker een hele triathlon gedaan? 10kilo zal inderdaad heel veel uitmaken.

Zoveel speling heb ik overigens niet in gewicht hoor. Ik moet het echt hebben van hooguit een kilo minder.Het gewicht is op zich dus niet eens zo zeer waar ik mij op concentreer.

Vorige week zondag weer een marathon gelopen (en weer gewonnen). Maar dat betekend dus ook dat het eetpatroon rondom dat weekend weer aardig verstoord was. En zo ook de laatste dagen geen krachtoefeningen meer gedaan en ook niet in de dagen erna om eerst goed te herstellen. Of te wel een rommelig weekje. De volgende wedstrijd pas weer acht januari dus nu even weer het normale ritme oppakken. bewegen/sporten is hier ook het probleem niet want sinds de marathon van afgelopen zondag toch al weer 73 hardloop trainingskm's gemaakt.
8 januari de halve van Egmond toevallig? Die ga ik ook lopen. Ik heb de dagen ervoor WK van een andere sport (wil liever niet zegen wat ivm herkenbaarheid) dus ik verwacht Egmond als een natte krant te lopen, maar dat is ok. Lopen is mijn zwakste onderdeel van de triathlon, ik heb zelfs nog nooit een hele marathon gelopen dus ik ga mij dit voorjaar na het WK eerst concentreren op het opbouwen naar een hele marathon, vervolgens een halve triathlon en dan in september pas een Ironman.

Qua gewicht weet ik niet of ik nog zo veel speling heb hoor. Ik heb na mijn laatste zwangerschap wat kilo's vastgehouden maar ook wel wat spierweefsel opgebouwd. Ik heb zeker nog wat extra kontvet en buikvet wat ik niet wil meeslepen rond de Ironman. Als dat geen 10 kilo blijkt te zijn dan is het ook ok.
Nee ik ga voor de halve van Westvoorne. Vergelijkbaar parcours van strand en duinen alleen een iets langer strand gedeelte. Alleen niet zo massaal, veel gemakkelijker bereikbaar , parkeren bij de start en stukken goedkoper. Sinds ik deze ontdekt heb heeft Egmond voor mij afgedaan. Verwacht daar ook geen goede tijd te lopen hoor want ik heb de laatste maanden ultra na ultra en marathon na marathon gelopen. Maar ik loop nu wel een paar keer een halve om weer wat tempohardheid op te doen. Dan in maart weer een marathon als training voor de zestig van texel een maand later.

In september heb ik ook mijn hoofddoel. Dan ga ik weer voor de 100km.

Heb natuurlijk geen idee wat voor sport je gaat doen maar is het wel verstandig om dan een paar dagen later je lichaam weer zo te belasten? Ben je niet bang dat dat je herstel erg gaat vertragen.

Gisteren in ieder geval wat eten betreft niet echt goed bezig geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven