Lijf & Lijn alle pijlers

Op zoek naar een DEO die werkt

14-01-2022 17:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de ultieme tip?
Ik heb door de jaren heen verschillende soorten deodorant gebruikt (oa. fa, dove, deoleen, odorex, rexona max protection) maar nog nooit iets kunnen vinden wat echt werkt bij mij.
Ik heb nu een "natuurlijke deo" van we love de planet. Volgens de reviews helemaal geweldig.
Nou ik heb echt na een paar uur flinke zweetplekken...
Voor die prijs ga ik dan maar weer terug naar dove. Dus wie heeft er goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf goede ervaring met rexona maximum protection.
Droge oksels en geen geur meer
Alle reacties Link kopieren
Loveli!! heel soms nog wel nat, maar geen zweetlucht
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen idee. soms heb ik geen last van zweten, soms, zeker bij stress stink ik supersnel.

Daarnaast ben ik voor sommige dingen allergisch. Spray deo verdraag ik niet. Odorex extra dry depper ook niet (20 jaar geleden wel gebruikt en werkte, totdat ik et na paar maanden niet meer verdroeg)

loveli: nutteloos
Borotalco roller: best oke
odorex roller: werkt best goed
rexona extra strong of maximum protection sticks: best goed
Ik wissel eigenlijk een stuk of 4 deo's af, ik heb het idee dat ik na een week of 2 dezelfde eraan gewend ben en ze niet meer werken, vandaar dat ik elke paar dagen een andere gebruik.

De volgende die ik wil proberen is odoban
Alle reacties Link kopieren
Odorex extra dry of Syneo5. De eerste tijd om de week, tegenwoordig is een keer per twee maanden voldoende. Geen idee wat het met je lijf doet, maar zoals het bij mij was, was niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.do2deodorant.nl/

Ik heb hiervan het flesje met aluinbrokjes. Het bevalt me supergoed, geen geurtje te ruiken en geen irritatie.

Zweten is gezond voor je, een antizweetmiddel is erg agressief.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-01-2022 19:15
https://www.do2deodorant.nl/

Ik heb hiervan het flesje met aluinbrokjes. Het bevalt me supergoed, geen geurtje te ruiken en geen irritatie.

Zweten is gezond voor je, een antizweetmiddel is erg agressief.
Wat ik niet meer onder mijn armen zweet, komt er in de zomer op andere plekken uit. Je moet dus niet je hele lichaam ermee insmeren :)
Alle reacties Link kopieren
Rexona voor mannen, groen of blauw.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Sanex bevalt mij het beste. Ik heb laatst Dove in de aanbieding gekocht, maar ik ruik daar toch weer zweet doorheen. Dus ik ga weer terug naar Sanex.
Alle reacties Link kopieren
Na lang zoeken bevalt Loveli hier geweldig. Al jaren inmiddels en ik wil niet meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Borotalco. Een Italiaanse deodorant, gewoon bij de drogisterij te koop.

Bij mij helpt syneo en odorox niet en ik moet de warmte wel kwijt. Dat zweet moet ergens heen en ik kreeg daar zweetvoeten van.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
14-01-2022 18:32
Odorex extra dryi nderdaad.
Ik heb vroeger erg last gehad van het natte oksel ding, maar met odorex kan je me in de woestijn zetten en blijven mijn oksels kurkdroog.

Ik gebruik de depper, want deze gaat naar mijn ervaring het langste mee.
In de winter is 1 x per 2 weken genoeg en in de zomer 1 x per week.
Je watvoor het slapen gaan je oksels, goed drogen en dan de odorex deppen en goed laten drogen.
De volgende ochtend douchen en je oksels wassen en klaar.
Let er wel op dat je je in elk geval 2 dagen van te voren niet hebt geschoren, want het spul is geen kattenpis en je kan er flinke irritatie door krijgen als je niet de gebruiksaanwijzing volgt.
Klopt, ik vind het echt topspul maar heb mijn oksels er een keer flink mee ‘verbrand’ door het elke dag te gebruiken. Heb het daardoor wekenlang niet kunnen verdragen dat was geen pretje.

En een keer mijn kleding onherstelbaar verpest, echt alleen savonds op doen en geen mooie pyjama aan.

Maar verder topspul, als dit niet werkt dan wordt het tijd om een arts te bezoeken, die kunnen met verschillende behandelingen je ook van het zweet afhelpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze https://www.soap7.com/shop/solid-deodorant/

Werkt op dit moment goed, maar ik heb vaker gehad dat een deo een tijdje goed werkt en dan ineens helemaal niet meer. Bijna alles wat hierboven genoemd is. En dan ben ik ook nog voor een groot deel allergisch.

Sanex is een tijdje terug vernieuwd, qua verpakking maar kennelijk ook qua werkzame stof, want ineens krijg ik uitslag en gaat m'n zweetgeur er doorheen. Natuurlijk weet ik door veranderde verpakking niet of ik nog wel dezelfde gebruik, want de kleuren zijn ineens anders. :roll:

De neutrale geur van lekker heeft ook een tijdje goed gewerkt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg enorme jeuk en uitslag van de meeste deo's. Vanwege het milieu gebruik ik geen spuitbus, zit er alleen 1 in mijn sporttas voor nood.

Van de doorsnee merken kan ik alleen tegen 1 versie van Sanex. Het was de roze maar nu is hij blauw. En daar krijg ik toch weer irritatie van.

Nu gebruik ik smeerbare deo van happysoaps. Op zich fijn en doet zijn werk goed. Maar ik denk dat ik hierna een aluinstick ga proberen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee qua werking maar ook qua irritatie?
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Gravinnetje schreef:
14-01-2022 20:15
Ik krijg enorme jeuk en uitslag van de meeste deo's. Vanwege het milieu gebruik ik geen spuitbus, zit er alleen 1 in mijn sporttas voor nood.

Van de doorsnee merken kan ik alleen tegen 1 versie van Sanex. Het was de roze maar nu is hij blauw. En daar krijg ik toch weer irritatie van.

Nu gebruik ik smeerbare deo van happysoaps. Op zich fijn en doet zijn werk goed. Maar ik denk dat ik hierna een aluinstick ga proberen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee qua werking maar ook qua irritatie?
Zie mijn linkje.

Het spuitflesje met kristallen kun je zelf aanvullen met water totdat de kristallen "op" zijn.

Ik zal nog wel zweten (daar merk je in dit seizoen weinig van), maar ik ruik absoluut niets meer bij mijn oksels en mijn hemdje.
De irritatie/uitslag verdwijnt ook, daar had ik veel last van.

Ik gebruik het nu ongeveer een week.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-01-2022 20:21
Zie mijn linkje.

Het spuitflesje met kristallen kun je zelf aanvullen met water totdat de kristallen "op" zijn.

Ik zal nog wel zweten (daar merk je in dit seizoen weinig van), maar ik ruik absoluut niets meer bij mijn oksels en mijn hemdje.
De irritatie/uitslag verdwijnt ook, daar had ik veel last van.

Ik gebruik het nu ongeveer een week.

Ik heb dat ook een tijdje gebruikt. Uitslag ging niet weg en na een tijdje werkte het ook niet meer

Wat iemand hier eerder ook al zei: soms is het net of je oksel aan de deo went en afwisseling vooral werkt. Maar goed, ik heb nu dus een blok van soap7 die heerlijk ruikt (naar sauna) en helpt. Tot nu toe dan. Ik krijg er nu wel lichte uitslag van, zo lijkt het. Dat had ik de eerste weken niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naar de ingrediënten van je blokje gekeken. Het lijkt op mijn recept voor zalf, maar dan met maïzena en pijlwortelpoeder erdoor?

Ik heb onlangs voor het eerst zalf gemaakt. 30 gram bio-olijfolie, 30 gram bio-kokosolie en 6 gram bijenwas uit de Hortus. Voor de geur heb ik teatree-olie toegevoegd.
Niet vegan, vanwege de bijenwas, maar wel heel lekker uitsmeerbaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Deo's werken bij mij niet. Gewoon helemaal niks, dan zit er na 5 minuten gewoon weer een plek tot aan mijn middel. Ook als het koud is.

Ben jij ook zo'n zwetert, dan zou ik als ik jou was aan de anti-transparant gaan zoals syneo 5 of Odaban.
Nu zweet ik niet meer onder mijn oksels.
Ik heb trouwens ook een ingreep overwogen, waarbij ze de zweetklieren doorbranden. Maar dat was uiteindelijk niet nodig.

En klopt dat zweten gezond is, maar sommige mensen zweten echt overmatig en dan kan het echt een probleem zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Therme Anti-Transpirant 5 Dagen Behandelspray. Normale deo helpt bij mij voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Lady Speedstick. Ik koop altijd een voorraadje als ik in de VS ben, maar misschien is ie inmiddels ook in NL te koop. Ik wil graag kurkdroge oksels, kan me niet schelen hoe chemisch het is. En deze werkt voor mij perfect.
Alle reacties Link kopieren
Behalve warmte is stress ook een grote zweetfactor bij mij. Moet dus gewoon niet te veel stressen. Maar goed dat is bij een sollicitatie oid lastig te controleren.

Voor de mensen die een anti transparant gebruiken en je dus niet zweet onder je oksel voel je je dan ook "opgesloten"? Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ik had bij de sanex maximum protection een heel naar gevoel.

Ik ga denk ik ook eens zo'n blokje uitproberen.

Vind het trouwens leuk om te zoektocht van anderen de lezen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
14-01-2022 21:24
Lady Speedstick. Ik koop altijd een voorraadje als ik in de VS ben, maar misschien is ie inmiddels ook in NL te koop.
Deze inderdaad. Ik koop het via een webshop in Nederland. Zal waar schijnlijk duurder zijn dan in Amerika. Maar ik heb geen connecties daar. :)

Ik heb ook van alles geprobeerd. Syneo5, zo’n flesje Rexona, Maximum Protection. Hielp niet veel.
Uiteindelijk uitgekomen op Lady Speedstick.
Geen last meer van zweet en/of geurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij werkt de roller van Neutral erg goed!
Alle reacties Link kopieren
Loveli werkt voor mij redelijk goed, want ik heb ook vaak last van stress zweet en dat stinkt en daar is Loveli precies voor bedoeld. Heb in het verleden ook Odorex gebruikt, maar daar kreeg ik uiteindelijk flink irritatie en jeuk van en meer zweet op andere plekken dus dat was ook niet echt fijn.
Qua kleding hou ik er ook wel rekening mee trouwens. Ik merk gek genoeg dat een thermo ondershirt bij mij heel goed werkt om geen natte oksels te krijgen, terwijl standaard katoen snel nat is.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik bakpoeder. Gratis tip: niet op je oksels smeren als je jezelf net hebt geschoren. Dat brandt nogal :proud:
Ik zweette altijd al snel, maar dat is nog erger geworden na mijn zwangerschap. Heb een tijdje een roller gebruikt, maar dit werkte gewoon niet voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven