Lijf & Lijn alle pijlers

Op zoek naar een DEO die werkt

14-01-2022 17:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de ultieme tip?
Ik heb door de jaren heen verschillende soorten deodorant gebruikt (oa. fa, dove, deoleen, odorex, rexona max protection) maar nog nooit iets kunnen vinden wat echt werkt bij mij.
Ik heb nu een "natuurlijke deo" van we love de planet. Volgens de reviews helemaal geweldig.
Nou ik heb echt na een paar uur flinke zweetplekken...
Voor die prijs ga ik dan maar weer terug naar dove. Dus wie heeft er goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Nu gebruik ik smeerbare deo van happysoaps. Op zich fijn en doet zijn werk goed. Maar ik denk dat ik hierna een aluinstick ga proberen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee qua werking maar ook qua irritatie?
Aluinsticks irriteren mijn gevoelige oksels niet. Maar de werking is niet super, alleen op niet al te inspannende dagen is het genoeg
Alle reacties Link kopieren
Loveli :flirting: en heb een tijd ben en anna gebruikt. Het ding met natuurlijke deo’s is dat je het even tijd moet geven je lichaam eraan te laten wennen. Dat kan een week of twee duren..
Alle reacties Link kopieren
Purplepeanut schreef:
14-01-2022 18:41
Ik vind loveli erg goed werken tegen geur, niet helemaal tegen het zweten ansich
De odorant. Ont geurder. Het is geen antizweet. Het is antistink.

Zweet is op zich gezond. Het is normaal en vers zweet stinkt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden met de borotalco extra dry )de rode.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Puntpaprika schreef:
14-01-2022 21:43
Loveli werkt voor mij redelijk goed, want ik heb ook vaak last van stress zweet en dat stinkt en daar is Loveli precies voor bedoeld. Heb in het verleden ook Odorex gebruikt, maar daar kreeg ik uiteindelijk flink irritatie en jeuk van en meer zweet op andere plekken dus dat was ook niet echt fijn.
Qua kleding hou ik er ook wel rekening mee trouwens. Ik merk gek genoeg dat een thermo ondershirt bij mij heel goed werkt om geen natte oksels te krijgen, terwijl standaard katoen snel nat is.

Qua kleding zijn hele dunne (merino) wollen shirts heel fijn. Geen geurtjes.
Ik heb ook veel katoenen shirts waar ik de geur niet helemaal uit krijg, tenminste na wassen lijken ze fris, maar al snel heractiveer mijn lichaamswarmte weer de geur. Ondanks spul van hg tegen zweterige sportkleding en meer dingen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
14-01-2022 19:13
Odorex extra dry of Syneo5. De eerste tijd om de week, tegenwoordig is een keer per twee maanden voldoende. Geen idee wat het met je lijf doet, maar zoals het bij mij was, was niet te doen.
De werking van Odorex Extra Dry
Odorex Extra Dry bevat een bepaalde concentratie Aluminium Zirconium Tetrachlorohydrex GLY. Dit is een antiperspirant, wat inhoudt dat het een speciaal gellaagje op de huid creëert. Dit gellaagje bedekt de zweetklieren, waarna aluminiumzouten oplossen in het zweet en een verbinding aangaan waardoor de zweetklieren deels geblokkeerd worden. Er kan dus minder zweet geproduceerd worden.
Alle reacties Link kopieren
nautic schreef:
14-01-2022 21:30
Behalve warmte is stress ook een grote zweetfactor bij mij. Moet dus gewoon niet te veel stressen. Maar goed dat is bij een sollicitatie oid lastig te controleren.

Voor de mensen die een anti transparant gebruiken en je dus niet zweet onder je oksel voel je je dan ook "opgesloten"? Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ik had bij de sanex maximum protection een heel naar gevoel.

Ik ga denk ik ook eens zo'n blokje uitproberen.

Vind het trouwens leuk om te zoektocht van anderen de lezen. :)
Bij mij begon het van lieverlee over mijn rug te lopen. En ik begon op mijn hoofd te zweten. Tussen mijn haren, straaltjes van mijn voorhoofd af, klamme bovenbenen, poeltje in de navel, om over bh, onderbroek en sokken te zwijgen. Ik heb besloten liever okselvlekken te hebben. Want als overal het zweet uitgiet maar ik wel droge oksels heb.. schiet ik er dan echt mee op?
Alle reacties Link kopieren
schaduwdier schreef:
14-01-2022 23:20
Qua kleding zijn hele dunne (merino) wollen shirts heel fijn. Geen geurtjes.
Ik heb ook veel katoenen shirts waar ik de geur niet helemaal uit krijg, tenminste na wassen lijken ze fris, maar al snel heractiveer mijn lichaamswarmte weer de geur. Ondanks spul van hg tegen zweterige sportkleding en meer dingen.
Wol en wolzijde zijn perfect. Nemen geen geur op.
Katoen en synthetisch geven bij warmte en bij nattigheid geur af.
Alle reacties Link kopieren
schaduwdier schreef:
14-01-2022 23:14
Aluinsticks irriteren mijn gevoelige oksels niet. Maar de werking is niet super, alleen op niet al te inspannende dagen is het genoeg
Wel fijn om op zulke dagen je huid wat rust/herstel te gunnen.

Tip! Aluin werkt perfect om snijwondjes van het scheren te stelpen. Alsof je het inwrijft met zout. Dus kleine wondjes en aluin...tanden op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
nautic schreef:
14-01-2022 21:30
Behalve warmte is stress ook een grote zweetfactor bij mij. Moet dus gewoon niet te veel stressen. Maar goed dat is bij een sollicitatie oid lastig te controleren.

Voor de mensen die een anti transparant gebruiken en je dus niet zweet onder je oksel voel je je dan ook "opgesloten"? Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ik had bij de sanex maximum protection een heel naar gevoel.

Ik ga denk ik ook eens zo'n blokje uitproberen.

Vind het trouwens leuk om te zoektocht van anderen de lezen. :)
Ik had dat ook, schreef ik eerder. Heel veel zweten onder mijn voeten. Ook op mijn rug. Dus met dat verstikkende spul ben ik gekapt.
Ik neem nu altijd een droog shirt mee. Draag onder elk kledingstuk een katoenen t shirt. Als ik dan bijv. moet fietsen of in een warme trein zit dan kan ik op de plek van bestemming even het tshirt wisselen.
Die was ik in azijn op 90 graden zodat de geur er goed uitgaat.

Het vreemde is, ik heb het zelden warm. Mensen vinden mij een koukleum. Kan ergens steenkoud aankomen, met klompjes als voeten en kippenvel en toch zweet ik enorm onder mijn oksels.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
15-01-2022 02:28
Ik had dat ook, schreef ik eerder. Heel veel zweten onder mijn voeten. Ook op mijn rug. Dus met dat verstikkende spul ben ik gekapt.
Ik neem nu altijd een droog shirt mee. Draag onder elk kledingstuk een katoenen t shirt. Als ik dan bijv. moet fietsen of in een warme trein zit dan kan ik op de plek van bestemming even het tshirt wisselen.
Die was ik in azijn op 90 graden zodat de geur er goed uitgaat.

Het vreemde is, ik heb het zelden warm. Mensen vinden mij een koukleum. Kan ergens steenkoud aankomen, met klompjes als voeten en kippenvel en toch zweet ik enorm onder mijn oksels.
Dat heb ik ook, ik heb het altijd koud maar wel snel zweten onder mijn oksels. I don't get it!
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
15-01-2022 02:28
Ik had dat ook, schreef ik eerder. Heel veel zweten onder mijn voeten. Ook op mijn rug. Dus met dat verstikkende spul ben ik gekapt.
Ik neem nu altijd een droog shirt mee. Draag onder elk kledingstuk een katoenen t shirt. Als ik dan bijv. moet fietsen of in een warme trein zit dan kan ik op de plek van bestemming even het tshirt wisselen.
Die was ik in azijn op 90 graden zodat de geur er goed uitgaat.

Het vreemde is, ik heb het zelden warm. Mensen vinden mij een koukleum. Kan ergens steenkoud aankomen, met klompjes als voeten en kippenvel en toch zweet ik enorm onder mijn oksels.

Dat heb ik ook heel erg. Koud zweet stinkt het ergst, lijkt het wel.

Ik kan alleen maar tegen katoen. Uiteindelijk gaat die geur er wel uit. Ik gooi het vaak in de voorwas met biotex
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik max 5% synthetische vezels (meestal alleen in de spijkerbroek, bh, onderbroek)heb is het een stuk beter. Ik leef dus in wol, zijde, linnen, katoen. Deken op de bank vaan wol. Beddengoed linnen en dekbed van wol. Pyama wol of wolzijde. Ja ook bij 25 graden op de slaapkamer. Ok dan alleen een shirt.. maar wol reguleert. Ik bouw geen hitte op.

Ik droop soms van het zweet onder de fleece. En klappertanden vaan de kou .. als je nat van het zweet vent krijg je het koud. Dan ineens breekt het zweet weer uit en weer kouder..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan écht beslist niet tegen wol. En geloof me, m'n moeder werkte vroeger in een dure kledingzaak en kwam met de meest fantastische wolsoorten aan, waar ik écht geen last van zou hebben. HEL. Zo ook met synthetisch.

Vandaar alleen katoen en sommige viscose.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ook van alles geprobeerd zelfs Botox,nu toch weer maar een deo, Polar die werkt bij mij, derest werkt bij mij echt totaal niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Loveli, werkt ook bij stresszweet. Ook het puberzweet van mijn zoons is ermee onder controle! Heb het al bij meerdere mensen aangeraden (niet in het wilde weg, maar gewoon als het ter sprake kwam :mrgreen: )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu wel benieuwd naar Loveli. Kun je dat gewoon bij Kruidvat/Etos kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
16-01-2022 19:49
Ik ben nu wel benieuwd naar Loveli. Kun je dat gewoon bij Kruidvat/Etos kopen?
Bij sommige vestigingen van Etos hebben ze het, maar ik bestel het altijd online. Je kunt op hun website zoeken naar winkels die het verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Dove, de originele met de blauwe dop. De andere varianten werken bij mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Die potjes/blikjes deo werken voor mij goed en werkt echt heel lang. Is wel wat duurder, 7 euro per stuk ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Gravinnetje schreef:
14-01-2022 20:15
Maar ik denk dat ik hierna een aluinstick ga proberen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee qua werking maar ook qua irritatie?

Ja. Ik krijg ook snel branderige oksels en uitslag van gewone deodorants. En ze hielpen ook slecht tegen zweetlucht (hallo overgang). Van mijn aluinstick heb ik geen last. Het brandt alleen heel even als ik net mijn oksels geschoren heb, maar geen uitslag of zo. En het helpt ook het beste van alles wat ik heb geprobeerd tegen vieze zweetluchten. Al is ergens halverwege de dag herhalen soms wel nodig.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Nuud is echt de allerbeste, ook tegen natte oksels. Het is een creme die je elke 2 a 3 dagen opsmeert.
Kun je alleen online bestellen, net als loveli trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-01-2022 09:38
Dat heb ik ook heel erg. Koud zweet stinkt het ergst, lijkt het wel.

Ik kan alleen maar tegen katoen. Uiteindelijk gaat die geur er wel uit. Ik gooi het vaak in de voorwas met biotex
Hier ook!! Ik zweet enorm bij inspanning (echt, rug en alles en zo) maar soms ook koud inderdaad.

Hier werkt het qua geur wel goed om m'n kleding gewoon op 60 graden te wassen. Ik draag sowieso alleen maar katoen (op een broek met 5% elastisch na) en dat kan prima tegen 60 graden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven